Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zdravím vás, logonauti

26. 10. 2006
23
24
10459
Autor
Ostrich

Měl jsem hodinu volno
ráno
mezi procedurami
Žádná práce Žádné chtění
šel jsem mezi usínajícími stromy a nic nečekal
nikdy se nic nestane
naštěstí

Plynul jsem bez vzrušení po hladině času
místní nezaměstnaní metli cestičky
na co asi myslí, když je
zdravím

Odpoutání od života nebolí
Co je to
odpoutání

V hlavě se přepnou programy
Hra, kterou nikdo nevymyslel
která se hraje sama
v nás okolo nás bez nás s námi

slyším
mlčící slovo mezi vteřinami


Vracím se.


Když jsem byl malý
kdovíproč jsem si myslel
že na všechno existuje nějaké vysvětlení
všechno se ví
nebo se bude vědět
až se do toho někdo pořádně pustí

Je to dobrá víra
kterou podsouvám všem dětem
Ale myšlení je zvláštní ryba
která nakonec propadne každou sítí
Zárodek
Bod
který se sám v sobě rozpustí

Každý to vlastně ví
a propadá se
když má volno
k nijakému cíli

Naštěstí máme tělo
které se unaví čímkoliv
aby zítra mohlo běžet
usíná
záznam končí v půli
a nic se nestane...


Zdravím vás, LOGONAUTI.

                                             


24 názorů

~~Každý to vlastně vía propadá sekdyž má volnok nijakému cíli

:)


Ostrich
02. 03. 2011
Dát tip
Kdo tedá má to snění? Ty, já, kdokoli... Každý jsme obrovsky složitý vír impulsů, souvrství nesmírněnásobnou replikaci nejlépe přeživších cyklů, vzory paměti nesoucí to, čemu v řeči těch nejnovějších zacvaklých kruhů říkáme význam... Může to jít dál? Možná ano, možná ne. Kdoví, kde jsou meze naší expanze... Třeba tady se skepticky říká, že blízko: http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/stanislav-komarek.php?itemid=12403 Někdy si říkám tak - a někdy zase naopak, možnosti, bereme-li je neindividuálně, jsou přímo nesmírné & vesmírné. Možná záleží na každém rozhodnutí. Možná naopak na žádném. To nelze určit - proto leží na každém,jak si to přebere :-) Necítit chtění jde snadno. Ale ty návraty :-) Jsem potěšen zastavením, díky.

Olivka
02. 03. 2011
Dát tip
Taky bych chtěla necítit chtění,unést to vědění, že svět není, ani já a kdo teda má to snění? Krásná báseň, moc mě oslovila. Je tam všechno.

Krytyk
16. 12. 2010
Dát tip
mezi usínajícími stromy

Ostrich
20. 11. 2010
Dát tip
Jsem rád, že se ti to líbí.... a lehkost?....to jen tak někdy...málokdy.... něco najdu...v mlze:-)

Manuamanua
27. 06. 2010
Dát tip
:)

Ostrich
26. 06. 2010
Dát tip
Díky za tip! Já tomuhle prostoru říkám memosféra:-)

Lovetka
26. 06. 2010
Dát tip
Zajímavé,zajímavé...logounauty by možná mohla bavit kniha Konec pana Y, kde hlavní hrdinka surfuje myslprostorem, světem stvořeným z jazyka.

Ostrich
22. 05. 2010
Dát tip
vďaka, keby nebolo zábavy, tej senzorickej stimulácie, kde bychom teraz boli?

Alojzia_W
22. 05. 2010
Dát tip
tip, hlavne druha polovica. vedatorske uvahy ma bavia.

Alojzia_W
22. 05. 2010
Dát tip
tip, hlavne druha polovica. vedatorske uvahy ma bavia.

martinez
25. 02. 2010
Dát tip
práskls hlavičkou o kladivo :o)

Ostrich
25. 02. 2010
Dát tip
martinez je odrůda paradajky přešlé v noci mořským koníkem?

martinez
25. 02. 2010
Dát tip
já věděla že už sem něco četla... ale už sou to skoro tři roky jejdamane :o)

Ostrich
08. 01. 2010
Dát tip
Odolával jsem gorgónským úhořům, roztočil další spirálu ... no a psal taky o jiném jinam.

Ostrich
26. 12. 2009
Dát tip
Jsem rád, že mám s někým semtam nějaké myšlení a cítění společné. Díky za odezvu.

Aviem
25. 12. 2009
Dát tip
je. já jsem si to myslela taky.. "vysvětlení".. přesně tenhle pocit jsem měla.. a je v tom textu víc pocitů, které mám pocit, jako bych žila taky.. "Hra, kterou nikdo nevymyslel která se hraje sama" "Ale myšlení je zvláštní ryba která nakonec propadne každou sítí"

Aviem
25. 12. 2009
Dát tip
je. já jsem si to myslela taky.. "vysvětlení".. přesně tenhle pocit jsem měla.. a je v tom textu víc pocitů, které mám pocit, jako bych žila taky.. "Hra, kterou nikdo nevymyslel která se hraje sama" "Ale myšlení je zvláštní ryba která nakonec propadne každou sítí"

A.H.
23. 12. 2009
Dát tip
*

Ale myšlení je zvláštní ryba která nakonec propadne každou sítí... *

Skutečně mě zaujal styl jakým píšeš.Skládání vět i téma.Člověk do toho může padnout ,číst to znova a znova a nikdy to neomrzí.Není to psaní jako by o ničem ,je to skvělé.

Induan
06. 02. 2006
Dát tip
Když jsem byl malý kdovíproč jsem si myslel že na všechno existuje nějaké vysvětlení Jo, existuje, pokud si ho člověk najde. Jo, život je hra, kterou hrajeme a zároveň se hraje sama. Tip jako hrom za lekci filosofie.

Induan
06. 02. 2006
Dát tip
Ještě otázka. To slovo logonaut, to jsi stvořil nebo existovalo už předtím? Promiň mi mou neznalost, to slovo se mi líbí a pokud jsi ho odvodil, mohlo by se uchytit stejně dobře jako kdysi Čapkův ROBOT :) Logonaut jako druh filosofa nebo člověka plavajícího ve fantazii a vědění... Krásný slovo. Skrytě doufám, že taky takovej logonaut jsem...

Ostrich
06. 02. 2006
Dát tip
Jenže já si tehdy myslel, že existuje nějaké OPRAVDOVÉ, vědecké, nikoli dětské mýtické vysvětlení (i když věda je taky někde za velkým třeskem mýtus, ale jen tam, kde nic jiného než mýtus už nejde použít). Že na tom prostě "někdo dělá" nebo že to už je udělané a že se stačí jen zeptat toho správného člověka a on to ví do nejmenších podrobností.... A čím dál víc vidím, jak strašně málo toho víme - málo vůči tomu, co bychom nejspíš potřebovali vědět, abychom zvládli vlastní budoucnost.

Ostrich
06. 02. 2006
Dát tip
Jo, logonauta jsem si vymyslel.

Ostrich
06. 02. 2006
Dát tip
Taky někdo říká "symbolický analytik", ale to se do básně nehodí.

Induan
06. 02. 2006
Dát tip
Nemyslím dětský vysvětlení. Nemáš někdy prostě pocit, že něco chápeš a dokážeš si představit jako to asi funguje, aniž by jsi měl o tom hlubší skutečný znalosti? A pak může mít člověk prostě takovej pocit, že nějak chápe i samotnou podstatu vesmíru a ať je to jakkoliv dětinský, je to vlastně něco jako vědecká víra a pokud si to člověk nechá sám pro sebe, může se tím cítit i uspokojenej ve svých věčných otázkách :) A co víc, nikdy nebude zklamanej, že se splet, protože se to asi nikdy nedoví :) A může si v tom v těžkejch chvílích plavat jako logonaut :) viz Logonaut: Tak to je fajn, třeba se časem dostane do povědomí lidí a určitě Tě pak potěší, když ho uslyšíš v běžným hovoru :) Zkusím ho dál šířit mezi přáteli a v některých svých úvahách (samozřejmě i s odkazem na Tebe), jestli neva :) Určitě se pak časem k Tobě odněkud vrátí :)

Ostrich
06. 02. 2006
Dát tip
Vědecká víra a intuitivní chápání, vcítění - jasně, to tak bývá, dokonce většina vědeckých vysvětlení je přece přesně taková - nejdřív si fantazijní mysl vytvoří hypotézu a potom ji mysl kritická musí dokázat nebo vyvrátit. Ale nelze-li ono "tušené vysvětlení" nijak předat, slouží-li jen k "osobnímu pocitu nalezení vysvětlení", bývá to bohužel většinou sebeklam. Kompenzace atd. - viz psychologie. Ale někdy to může být tušení příští cesty - proto je ale dobré, když nezůstane nevyjádřeno. K tomu je anonymní internet jako stvořený, ostudy se zde nikdo bát nemusí. Memy je nutné šířit, čím rychleji se nová myšlenka dostane do oběhu, tím rychleji může být využita... Co se týče logonauta, s radostí čekám, až ho někdo v mé přítomnosti použije a já se budu moci "usmívat pod fousy" jako že vím, odkud je...

Junkie_23
25. 09. 2001
Dát tip
človeče tak to konečne niekto povedal pořádne srozumitelne... a je tam všetko ako má byť... odpoutání, ryby, miestny nezamestnaní a tie naše pošetilé hľadania odpovedí...

Pája
14. 03. 2001
Dát tip
také jsem začala být okouzlena tvou poezií jako Bříza *

Falka
31. 10. 2000
Dát tip
logonaut je krásný výraz, cítím se být logonautem... zařazuji do slovníku... myšlení je zvláštní ryba, která nakonec propadne každou sítí... mhmm

Bříza
27. 10. 2000
Dát tip
jsem poněkud okouzlen Tvou poezií ... ♠ (takže si ty tipy neber osobně...)

Vojtek
27. 10. 2000
Dát tip
To je nářez, já to chápu a nechápu zároveň TYP

sidi
27. 10. 2000
Dát tip
Přidávám se k předřečníkům, zvláště ke slovům "podivně", "poněkud". - Způsob jak ti plavou ryby je mi sympatický.

Regis
26. 10. 2000
Dát tip
*! logonaut - nevím, co tím myslel autor, ale mě se to slovo zatraceně líbí a mám pro něj svůj význam. Ovšem tip je za báseň, která je neméně zajímavá, ale ufo to řekl líp....

Ber
26. 10. 2000
Dát tip
jako ufo

Ostrich
26. 10. 2000
Dát tip
Kosmonauti plavou v kosmu, logonauti plavou v logu, logos- slovo, smysl nebo i mysl samotná ... spousta významů. Dík za tipy.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru