Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Evropská glosa

20. 12. 2004
8
0
4161
Autor
Zbyhoň

Navečer 1. května 2004 svlažil otec hrdlo řádným douškem. „Ach, to je přece pivo!“ V odpověď se tisíc maminek šťastně usmálo: „Evropské, tatínku!“

   Ministerstvo obrany se ruší. K čemu by bylo, když už teď máme tu prosperitu a mír? Dějiny skončily. Evropa tu žije šťastně a bude už nafurt.

*

   Divoké kachny se odmítají omezovat v zimě jen na Evropu. Nemá to kouska solidarity. Vrabci jsou pokrokovější. Každý uvědomělý občan aspoň jedno krmítko.

*

   Prosím Rusko, aby neprodleně odevzdalo všechny své exempláře jelena evropského.

*

   Silnice se budou malovat na modro, chodníky na žluto. Vypadá to totiž hezky.

*

   Na konferenci s názvem „Evropská Unie – Ano či ne?“ se přizvaní odborníci jednomyslně shodli, že teda jo.

*

   Divoké kachny trvají na svém. Po ministerstvu obrany jistě zbudou nějaké stíhačky.

*

   Víte, jaký rozdíl je mezi švédskou a norskou zubní vrtačkou? Tou švédskou to nebolí.

*

   Evropa je jednotná. Švýcarsko je optický klam.

*

   Evropská píseň by měla být v durové tónině na doporučená témata „Moje milá Evropo“, „Já jsem Anna/Honza z Evropy“ atd. Nedoporučuji uvádět v rádiích písně v tóninách mollových.

*

   Spontánní demonstrace obdivu k Evropě se koná zítra ve tři odpoledne. Svačinu a mávátko s sebou.


Zbyhoň
18. 02. 2005
Dát tip
Jsem euroskeptik a kdybych měl ropu na osmdesát let, to bych byl dvakrát takovej :o) Tohle dílko mám rád. Netvrdím, že je to fejeton, je to glosa, a fejeton je asi nejpříbuznější kategorie. Moje glosy se tu zatím moc nechytají, ale žánr je mi to velice sympatický. No, myslím, že dobrou politickou satiru tu v současnosti nikdo nepíše, aspoň ne soustavně. Pokud jo, v naprosté většině je to mezi Tobě známými fejetonisty (na politiku je obzvláštní boss Big_George) a ve formě fejetonu. Takže bych řek, že to nemá moc smyslu. Kromě toho si na kluby radši dávám bacha, na kterési staré přezdívce jsem se příliš registroval a pak mi chodily hromady avíz, které mě vůbec nezajímaly :o)

pozorovatel
15. 02. 2005
Dát tip
Ioannes: tak trochu zrovna přemejšlim, jestli se neodstěhuju do Norska bejt bohatá svině by mi ani moc nevadilo:))

Vespa
30. 01. 2005
Dát tip
Jo. Tak to jo... a co chudinky šílený krávy, na ty si zapomněl. A na tržnice - chudáci šikmovoký nebudou mít práci... i když, oni ty stánky začali nahrazovat takovejma divnobudkama.... gut :o)

Yossarian
07. 01. 2005
Dát tip
pobavil mě už prolog kachny jsou ale fakt divně ovšem celkově dost dobré, má to myšlenku a né jednu tip

Empty
02. 01. 2005
Dát tip
:-)))) Jdeš do oblíbených chlope.-)))))******

honzzik
20. 12. 2004
Dát tip
Velmi, velmi dobré! t.

Sunmoon
20. 12. 2004
Dát tip
každý uvědomělý občan jedno krmítko...:o)) a to včera dávali Ptáky...:o)) každopádně jsem pobavena... t*

Glosy mám rád. Tahle není podprůměrná, ale není ani nadprůměrná. Prostě je to ... glosa...

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
I něco nepobavilo. Však celkově ano. Tady bych měl napsat nějakou vtipnou glosu - .....ééé..... , tak teda ne.

Zbyhoň
20. 12. 2004
Dát tip
Můžu vědět, co nepobavilo, prosím? Pohrávám si s myšlenkou poslat to do soutěže pro mládež na téma EU. I když doporučená témata jsou přesně taková, jaká jsem uvedl, tož nevím, jestli by to skousli :o)))

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
skousli, zakousli a už nepustili, jen to pošli... nelíbilo či nechápáno: Divoké kachny trvají na svém. Po ministerstvu obrany jistě zbudou nějaké stíhačky.(to navazuje na druhou?) Víte, jaký rozdíl je mezi švédskou a norskou zubní vrtačkou? Tou švédskou to nebolí.(tady jsem na pochybách a u zubaře jsem dlouho nebyl)

Zbyhoň
20. 12. 2004
Dát tip
První výhradu připouštím, moc jasné ani úderné to asi není, za vrtačkami si stojím :o) Díky.

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
ty vrtačky... já nejdřív přemýšlel o švédské trojce a norském jelenu, ale stále nějak nepochopil

Zbyhoň
20. 12. 2004
Dát tip
Tož já nevím, ale když je to kritika nekritismu... Ono totiž Norsko není v EU a Švédsko jo :)

pozorovatel
20. 12. 2004
Dát tip
Cože??!! A kdy je vyhodili?!!! Tak teda jo, no, ale takových fórků se dá napsat....

Zbyhoň
20. 12. 2004
Dát tip
Voni to už asi podvakráte v referendu odmítli. A nejvíc mě pobavilo, jak zeměpisářka první povídala jak to s nima pude ekonomicky do hajzlu a pak se podívala do tabulek a zjistila, že Norsko má po Dánsku na severu největší HDP...byla velice naštvaná :o) Jasně, dá, ono se vůbec dá vymyslet fórků :o)

Zbyhoň
20. 12. 2004
Dát tip
Jo eště avi. Už musím, zdarec a dík.

katy
20. 12. 2004
Dát tip
evropa? kde to je? já teda měla lepší starosti prvního května na práci

Vaud
19. 12. 2004
Dát tip
Kubánci se vždycky hádají, že i oni jsou Američani, protože bydlí v Severní Americe. Stejně tak i Švýcaři za chvíli nebudou za Evropany.. A stejně je jim to málo platný. * TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru