Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Káva mezi hvězdama

Výběr: Jinovata, vesuvanka, drfaust, Vesly, Print, Kid_A, Noe1
21. 12. 2004
32
0
10201
Autor
Tady

Mně se prostě líbí někde ty čárky nedělat. Češtináře prosím o odpuštění :o)

Ten průvodce, půlměsíc, ten Turek

který rozkročmo hledí z oblohy

a pije kávu mletou hvězdami

sype mi dolů cukr bílý cukrů

je nepočítaně i ten hrdliččin prý

 

S dlaní k ústům opakuje znova

ta černá noc káva hvězdami je mletá

pij ji, je opojná, je chladná je

ledová je káva mezi hvězdama

 

A my dva ať známe její chuť!


nihil
01. 11. 2005
Dát tip
ufff...parada...normalne sa ludi pytam, kym dam odkaz do naseho klubu...ale toto tam mat CHCEM a CHCEM...takze ak by ti to vadilo tak mi napis...a inac tip...

Zuzulinka
01. 11. 2005
Dát tip
chutná mi..po kávě*

Přeslička
01. 11. 2005
Dát tip
prima asociování...

Tady
01. 11. 2005
Dát tip
Slůůůníčko, nihil, Zuzulinka a Přeslička - díky za Vaše zastavení klub mě těší :o)

Markel
01. 11. 2005
Dát tip
taky bych ty hvězdy sjednotila, jinak moc líbí - T

avi

Crowley
29. 05. 2005
Dát tip
Tus mi neukázal..! :-) máš prostě výborný obrazy, nevim jak jinak to pořád opakovat.. Ale musím říct, že když si přečtu tak ty čtyři tvé básně za sebou, najednou mám pocit, jako bych nějak ztěžkl.. nevím čím to je, asi budeš ten typ autora na pokračování..:-)

sauve_moi
13. 04. 2005
Dát tip
díky :)

Tady
12. 04. 2005
Dát tip
díky Ti, sauve_moi. mimochodem pěkný nick

sauve_moi
09. 04. 2005
Dát tip
hele i přesto že tam píšeš o studený kávě tak je ta básnička horká a sladká. Chválim

Tady
08. 04. 2005
Dát tip
sauve_moi: tak to vypadá na shodu :o) Žíně: díky za to, žes tu báseň nejen četl, ale ještě se rozepsal. To potěší.

Žíně
07. 04. 2005
Dát tip
Líbila se mi moc, je fantasticky metaforická. Měsíc, Turek, hvězdy, cukr, hrdlička ..... jedno navazuje na druhé a vše tvoří nádherně metaforický obraz noci. Fajn, časem zajdu na další tvoje dílka.

Bezinka
17. 03. 2005
Dát tip
....noc mám ráda....t

Tady
17. 03. 2005
Dát tip
díky, žes tu byla, Bezinko.

sauve_moi
17. 03. 2005
Dát tip
mě se taky líbí někde ty čárky nedělat

Witch
13. 03. 2005
Dát tip
moc zajímavý obrazy... hezký jojo *

Tady
18. 02. 2005
Dát tip
Vím, že to je dlouhá doba, co jste tu byli, ale aspoň teď vám chci poděkovat za zastavení. :o)

ta černá noc káva hvězdami je mletá *** a překavaná je za deště na cestách nebo ne? ve hvězdách nacházím osud máčený v lógru, alespoň myslím

Mar_15
17. 02. 2005
Dát tip
Krásná *

Elyn
03. 02. 2005
Dát tip
*

Lunka
03. 02. 2005
Dát tip
pěkné *T

Vesly
16. 01. 2005
Dát tip
Tak teď ho dám...:) ( Ten výběr...o)

bohus
16. 01. 2005
Dát tip
veľmi pekné........

Marthin
16. 01. 2005
Dát tip
Paráda!

Eileen
16. 01. 2005
Dát tip
připomíná mi to Miroslava Válka, takové nenásilné a milé..

MilanH
03. 01. 2005
Dát tip
**** TIP

drfaust
28. 12. 2004
Dát tip
*

Plicnik
25. 12. 2004
Dát tip
no, nejhorší nebo nejlepší je, že jsem podlehla stejněmu pocitu jako Petr_Pan... vlastně nechápu, co proti tý básničce mám, je prostě jiná, ale jaká by měla jinak být... je tvoje a je fajn - prostě jí teď jen tolik nechápu, ale vím, že spoustu lidí dost oslovila... Děkuji za trpělivost a klid ...

Petr_Pan
24. 12. 2004
Dát tip
Rád budu hýčkán. Přiznám se, že k augustinovi vřelý vztah nechovám, ale - pokud jde o hvězdama vs. hvězdami, tak se mi to zdá trošku nekomplikovaný z Tvý strany - protože třeba mi osobně hvězdami nekazí dojem o moc víc než hvězdama, tak - když ani jedno není to ono, je na místě vzít pero a pěkně to celý pobořit - neboj se toho .. :-) Ne - myslím ( teď druhá strofa ), že vzhledem k závěru tý strofy, kterej je dost násilnej, že je na místě, jestli má celá tahle strofa nějaký hlubší smysl a když, jestli by se nedal vypovědět nějak třebas i úplně jinak .. Dík, že se rozepisuješ trošku i o záměrech a o tom, co v tom vidíš Ty - dává mi to líp poznat nejen Tebe, ale hlavně tak nějak celkově Tvojí tvorbu ( nemyslím to tolik tragicky, jak to říkám :-)) ..

Tady
24. 12. 2004
Dát tip
Plicník: 1) žádný pocit - chápu. Třeba tohle téma prostě nesdílíme a to není nic špatného. Úplně jen tak: Čekání na tramvajové zastávce na konci září. Je tma a nezvykle, nepřátelsky zima. Nesvítí se tu nebo jen málo. Nade mnou obloha, není ani černá, je ředěná velkoměstským světlem, které ji ředí a dává jí hloubku, jakou by ani neměla mít, jako by blízko pod hladinou bylo bahno. Neradno se dívat do takové oblohy, je to k utopení. A tak hledám jakýkoli záchytný bod. Jaký spojenec tu je, aby mi podal ruku? Zastřený měsíc. A já se nemusím topit v tom prázdnu - když ho můžu vypít :o) 2) nelíbí se Ti skládání mých slov - taky chápu. Někdy je skládám (myslím) mnohem líp. Možná nevyhovující odlišný styl. Četl jsem Tvé básně a Tvoje skládání má sílu - takže vím, že víš, o čem mluvíš. 3) ta báseň není milostná ani trochu (viz 1) Děkuju Ti, Plicníku, že ses o svém dojmu rozepsala. Těším se, že Tě někdy svou básní oslovím.

Petr_Pan
24. 12. 2004
Dát tip
Čím víc o tom píšeš, tím víc se mi líbí a .. To je podle mě špatně ( jen že jsem se stavil )

vesuvanka
24. 12. 2004
Dát tip
ta černá noc káva hvězdami je mletá pij ji, je opojná, je chladná je ledová je káva mezi hvězdama Píšeš krásně, zatím jsem u druhého dílka.... zaujalo, TIP a V

vesuvanka
24. 12. 2004
Dát tip
.

Tady
23. 12. 2004
Dát tip
A_Š: celkem poctivě jsem si to zkoušel přeříkat s "hvězdami" a nefunguje mi to. V té básni mi šlo o "ledová - káva - hvězdama" společně s "znova - mletá", takže "hvězdami" mě tahalo za uši. Takže to slyším jinak. Ale je to dost subjektivní. Petr_Pan: Ty mi dáváš = ) Ale neubírám ze svých slov - oceňuju Tvá zastavení. Hvězdama viz Augustin Druhá strofa - myslíš úplný závěr básně? Je to autorova snaha o sblížení s nocí, noční oblohou, která se jinak dá chápat dost nepřátelsky. Zimní obloha zvlášť. Ale to je samozřejmě čistě subjektivní. A záleží na tom, jak to vyzní v textu. Píšu ti bod za to, jak říkáš "říká míň než kolik má písmen". To přiznávám. Cítím tam určité opakování, ale je to trochu schválně: "opakuje znova". Má to jistý účel. Ne špatný postřeh. A jsem rád, že do své kritiky dáváš taky chválu. Budu si tě hýčkat :o) Plicník: to mě mrzí, že to z toho pro Tebe není znát. Jenže já nevím, jestli: ta báseň Ti prostě nezní nebo je pro Tebe nesrozumitelná. Když ji nechápeš, bylo by pro mě cenné vědět JAK ji ne/chápeš Taky mám rád čaj. Ale je mou ambicí, aby odsud lidi na čaj nechodili :o) Nicméně jsem rád, že jsi tu vyjádřila své neporozumění. I to je pro mne signál - jen bych o něm rád věděl víc. Budu rád, když se projevíš.

Milé... k

Damik
23. 12. 2004
Dát tip
moc kávy a hvězd, ale to byl asi záměr:)

Plicnik
23. 12. 2004
Dát tip
tak já se teda pokusím popsat, proč nejsem natolik unesena, abych zde psala áááách a óóóch... 1. vůbec z toho nemám žádný pocit 2. nějak mi vadí tvůj styl skládání slov, ty návaznosti, navíc jak tam nejsou občas čárky, tak se někdy ztratim, co patří k čemu a já nevim (i když v prologu o tom psal...) 3. nevim jestli to je milostné, nebo ne, i když asi jo... a to je asi všechno, ale pro mě je to dost - prostě jsem to asi nepochopila, protože píšu jinak a tohle mi prostě nic neřeklo, ale zároveň (což málo dělám), jsem měla potřebu to říct... Nehledej v tom přínosnou kritiku, jedna plicníková si potřebuje prodejchnout plíce :-))))

Petr_Pan
22. 12. 2004
Dát tip
Závěr je až bouřlivej ;-) Ne - nelíbí se mi .. Přede vším mě dost zarazilo "hvězdama". První tři veršíky se mi nelíběj - ale - je to jen subjektivní - prostě mi nesedne ta metafora dvou prvních veršů. Druhá strofa je zajímavá, ale - už kvůli závěru se mi nelíbí + říká toho mnohem míň než kolik písmen má .. :-) Nejvíc se mi líběj poslední dva verše první strofy, které jsem po prvním čtení dostaly pravůbec - zdály se mi zmatený pro čtení - ale - maj svojí hloubku .. Jako celek je to pěkně vystiženej okamžik, můžeme-li to tak říct - ale- mi se nelíbí ..

zirael
22. 12. 2004
Dát tip
***

Plicnik
22. 12. 2004
Dát tip
mno, už jsem se lekla, že jen já nevím o co běží... jdu raději na čaj - alespoň pro dnešek :-)

líbí se mi, jak píšeš, jen: -mezi hvězdami- na konci té druhé by bylo mnohem lepší... t.

Jinovata
21. 12. 2004
Dát tip
vězdama hvězdami je podle mne dobré držátko básně. rozděluje popis do dvou rovin, které vymezují prostor jež je "chuti" kterou známe. ta chuť mezi vnešeností a každodenní mluvou.

misty
21. 12. 2004
Dát tip
zaver hlavne:) .....*

Vesly
21. 12. 2004
Dát tip
jéé...dostal jsem chuť na kafe...o) Moc krásná báseň!!! Opravdu... Zasloužený Tip* P.s. Škoda, že nemůžu dát výběr! o)

Noe1
21. 12. 2004
Dát tip
noc, káva, mocné atributy !!! hezky poskládáno *t

Alimra
21. 12. 2004
Dát tip
nádherná*

romi
21. 12. 2004
Dát tip
*

sidonia
21. 12. 2004
Dát tip
pěkný *t

klipeto
21. 12. 2004
Dát tip
opojeni kavou, noci t

dadik
21. 12. 2004
Dát tip
moc líbí.....t

*krásná noční nálada Mě někdy čárky spíš ruší...text bez nich nabízí víc možností... "Půlměsíc Půlměsíc Třpytka na hladině Černého moře noci. Rybář Bůh usnul, ruce v klíně a vlnu vlna hladí líně. Loďka se houpá v bocích. ..." ( R. M.)

Tady
21. 12. 2004
Dát tip
A_Š: Díky :o) Tentokrát si stojím za "hvězdama", protože mě k tomu vybízí ta dvě předcházející "a" na koncích veršů druhé sloky a ta báseň se v těch místech rozmachuje a ani nechce být spisovná :o) Díky, Jinovato! Sn_vojáčku: možná čárky časem zruším. Básnička pěkná, noční. Díky všem za vaše slova a zastavení! Nevím, jestli dávat avi, i když je to tak stručné.. ale tentokrát ano.

přesně o tom jsem mluvil, řekl bych, že zvuková vazba "áček" není tak výrazná, jako případná vazba "íček", ale je dost možné, že to každý slyší jinak (a spisovnost sper kuna:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru