Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Festina lente

Výběr: Cannisha, Sunmoon
22. 12. 2004
30
19
9188
Autor
Vaud

Latinsky: spěchej pomalu!

Prý každý máme svou vlastní rychlost a tou projíždíme životem. Někdo  jede rychleji a je v cíli dříve. Aspoň tak to tvrdí jeden můj primář. Něco na tom bude s tou rychlostí. Jaký rytmus života mají vytrvalci v porovnání se sprintery nebo makléři? Vyplatí se spěchat pomalu? V autě vždycky spěchám rychle. Za jízdu na jedničku bych v autoškole dostal nejmíň čtyřku.  Minulý týden se mě při zkoušce z Angličtiny ptala lektorka, jestli jsem „good driver“. Měl jsem sto chutí říct, že jsem sice „good driver“ ale „bad parker“. Parkuju fakt hrozně, ale řídím (podle svého nejlepšího mínění) vážně skvěle!  Asi nejsem stavěný pro pomalé rychlosti. Většinu nehod jsem měl na parkovišti a podzemních garážích.  S ručičkou tachometru někde u pěti kilometrů za hodinu.  Teď došlo i na mne. Už nejsem ani „good driver“ ani „good parker“.

 

         V pátek v noci jsem se vracel z večírku v Praze. Nepil jsem. Víno nebylo dobrý a venku to dost klouzalo. Navíc mrholilo. A pak je tu taky ta vyhláška… Když mi vběhla uprostřed dálnice do cesty srna, tak to  bylo stejně jedno. Ve stotřiceti kilometrech za hodinu hned tak nezastavíš. Vyhnout jsem se mohl jen do svodidel nebo si prohlédnout sousední kamion hodně zblízka. Ani jedna z možností mě nelákala. Tak jsem milou srnu nechtěně připravil o vánoce a sebe na měsíc o celou přední část auta.

 

         Přibližovadlu nešly otáčet přední kola. Jen s obtížemi jsem dojel pár set metrů  k nejbližší benzínce. Skoro tři hodiny jsem čekal u čaje  na policajty.  Po jejich příjezdu jsem dostal hned na místě kartáč. Jak to, že jsem ujel od nehody a nehledal srnu!? No, ujel jsem, protože deset z devíti policistů doporučují nestát v noci v dešti a v mrazu  uprostřed dálnice. Nějakým způsobem to škodí  zdraví.

 

         Tak mě naložili do svého Mondea a jeli jsme hledat srnu. Zastavovali jsme u každého nadějně vyhlížejícího fleku. Za tři hodiny a v dešti je ale  všechno jinak.  Našli jsme jen přejetého zajíce. Větší z obou policajtů už chtěl zřejmě domů. Bylo na něm vidět, že by se spokojil i se zajícem. Menší byl posedlý řešením záhady srno-zajíce. Pomalu a pečlivě prohlížel snad každý centimetr dálnice a svítil baterkou do všech příkopů. To už mě i Většímu byla pořádná zima. Znovu začalo poprchávat a navíc se zvedl silný vítr. Měli jsme toho po krk! Jen Menší nás pořád nutil hledat srnu.

 

Větší (unaveně): „Pane řidiči, nemohl to být přeci jen zajíc?

Já (tvrdošíjně): „Spíš srna.“

Větší (ještě unaveněji): „Ale my našli zajíce!“ 

Já (pochopil jsem): „Hm, tak to klidně mohl být  zajíc.“

Menší (naštvaně): „Tak zajíc nebo srna?! Poznáte Vy vůbec zajíce od srny???!!!“

A vida, sarkasmus! To umím taky! Možná líp, než parkování! Marně mi doma vysvětlují, že tento styl hovoru není vhodný při styku s unaveným orgánem!

Já: „No, mohl to  bejt klidně  zajíc, ale tvářil se jako srna!“ 

Byly skoro tři hodiny v noci a Menší můj  poťouchlý humor špatně snášel: „Já vám dám, dělat si blázny z příslušníků uprostřed noci!!“ 

Když se to tak vezme, tak jsou  doktoři jediní lidé, kteří  můžou  dělat blázny z kohokoliv! Třeba  psychiatři to mají přímo v popisu práce!  A to i uprostřed noci! Zvlášť pokud ti druzí jedou životem jinou rychlostí, než ostatní.

 

 

 


19 názorů

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
prej bab jak zab :-)))))) to mi udelalo radost :-))

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
Jsem neco mezi Bradem Pittem a broukem Pytlikem :-) Mr. Balbean

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
toz ba :-)) takovy porizek :-)) skoro zapasnik sumo - sumec!

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
a ja siroko daleko :-)) to je mi podobny

Vaud
14. 04. 2009
Dát tip
jakobys tusila, ze jsem vcera krisil pri bouracce dva motocyklisty jeste ted to ve me dozniva...

Vaud
29. 03. 2009
Dát tip
taky mi hned koukali do kufru, jestli jí tam nemám schovanou... to bych nikdy neudělal

Diana
29. 03. 2009
Dát tip
Mně srna vskočila z lesa do předního skla. Byla na místě mrtvá, sklo popraskané a vpříčené do kabiny, kapota na šrot - a věřil bys tomu, že zastavilo auto a chlap popadl "moji" srnu a odnášel si ji do kufru!!! Křičela jsem, že je to předmět doličný a že policajti už jedou! Teprve pak srnu pustil a odjel. Policajtům jsem musela pracně vysvětlovat, jak to, že je srna na opačné straně silnice, než kde skončila života pouť. Mémě dost podobné zkušenosti :-)))*****

Srny poprava - auta oprava. Sranda. Asi drahá.

Vaud
25. 09. 2008
Dát tip
díky - jako vždy :-)

skvělé, jako vždy

basnikalex
01. 07. 2005
Dát tip
škoda, že jsi nepřejel ježka... píchl by jsi o něj a nemohl ujet z místa nehody a obět by byla hned na ráně tIp

Vaud
01. 07. 2005
Dát tip
Při mém stylu jízdy je přechod silnice pro ježka adrenalinový sport!

basnikalex
01. 07. 2005
Dát tip
a co teprve pro hmyz, jehož letecký prostor narušuješ!

Vaud
01. 07. 2005
Dát tip
teď moje zahmyzené auto vypadá jako Převoz brouků na poslední cestě s.r.o.

pikacu
08. 02. 2005
Dát tip
Má vůbec cenu dávat tip na dílo minulého roku? Ale jo, má **

Vaud
08. 02. 2005
Dát tip
pikacu - dííík za tipy! I v minulém roce : -)

Stylem jsi velký komik. Ale obsahově jsi zvážněl. Že by senilita? :) Tip

Craerassy
27. 12. 2004
Dát tip
jsi zlatíčko:-)))) tip!

Vaud
25. 12. 2004
Dát tip
Jeheheman - díkas Sunmoon - z havarijního (mám firemní) a prý to byl přerostlý zajíc Montrealer - tak kolega je znalec Bondovek!

Jeheheman
24. 12. 2004
Dát tip
* orgáni:o)

Sunmoon
24. 12. 2004
Dát tip
fakt moc zábavné vyprávění spíš stylem, jak už tu někdo podotkl, obsahem spíše vážné. Celkem by mě zajímalo, jak se tohle řeší. Z povinnýho ruč asi ne, leda jestli máš havarijku, ale co zas, když orgáni našli jen "zajíce co se tvářil jako srna"...:o)) ten škodu chudák fakt asi nezpůsobil...tak jak se tohle řeší? jinak za povídečku t* + v

Montrealer
24. 12. 2004
Dát tip
............ vaud .......... bad putter... putter je prej ta hůl, co s ní James Bond doklepával míček do jamky ve své fenomenální golfové partii s Goldfingerem... film jsem neviděl, ale skalní bondovci tvrdí, že knižní verze od Iana Fleeminga se zfilmováním jen pokazí... viz Fleemingovu geniální schopnost popsat zlého člověka nebo zlo jako takové... takže 1.bad putter = špatná doklepávací hůl... nebo 2.bad putter = golfista, mimořádně nešikovný ve fázi doklepávání (míčku do jamky)

Vaud
23. 12. 2004
Dát tip
a2a2a - moc děkuji za fundovanou kritiku! fungus2 - jsem rád, že pořád a neúnavně čteš! Cannisha :-))))))) vezu na vánoce dědovi mojí ženy, který je vášnivý nimrod, kus srsti z nárazníku, aby nás rozsoudil. Děda už vidí špatně a jen na jedno oko, takže trefuje jenom větší kusy a ty menší nechává žít, pokud na je náhodou nezašlápne!

Montrealer
23. 12. 2004
Dát tip
A co ten první svérázný překlad ? good driver = kvalitní golfová hůl č.1 (pro odpalování míčku z výchozí pozice, tedy z odpaliště) Jinak samozřejmě výborný, těším se na další thriller...

Vaud
23. 12. 2004
Dát tip
Montrealer - Tvůj překlad je samozřejmě výborný - jsem taky bad putter, bad driver a sedmičkou holí mi to lítá za silného větru jen ke 150 metrům, ale už jsem trefil i borce vedle mě...

Dotek
22. 12. 2004
Dát tip
To se mi moc, líbí, zvláště ta rychlost myšlení policajtů, úměrná jejich náladě. Doufám, že to nebylo drahé? :-)

Vaud
22. 12. 2004
Dát tip
Moc díky všem za komentáře! Drahá bude jen oprava!

vesuvanka
22. 12. 2004
Dát tip
„No, mohl to bejt klidně zajíc, ale tvářil se jako srna!“ Byly skoro tři hodiny v noci a Menší můj poťouchlý humor špatně snášel: „Já vám dám, dělat si blázny z příslušníků uprostřed noci!!“ To si dovedu živě představit..... Moc pěkné.... TIP

romi
22. 12. 2004
Dát tip
jejejej, moc dlouhý na mě, jsem v práci, takže....asi jindy.. zatím

Monisko
22. 12. 2004
Dát tip
Vtipný příběh, jen mi vadil Cocakolouch a eutanázie... Jinak se čtením čas vůbec nevleče a dokonce jsem dočetla do konce;) T*

nicknick
22. 12. 2004
Dát tip
snad poprvé čtu na písmákovi nějakou prózu... a ... budu to dělat častěji... dobrý, docela:)

Vaud
22. 12. 2004
Dát tip
nicknick - nemusíš to číst, hlavně mi posílej tipy! :-))

Vaud
22. 12. 2004
Dát tip
romi - už jsem to zkrátil Monisko - upravil jsem to k obrazu Tvému Vesu - díkas!

Vaud
22. 12. 2004
Dát tip
Montrealer: "good parker" je můj neologismus, ale věřím, že by Angláni neměli problém pochopit "vo co go"

a2a2a
22. 12. 2004
Dát tip
Povídka s fejetonisticým vyústěním. Tentokrát víc vážná než humorná, ale humoru samozřejmě nezbavená ( to by nemohl být Vaud ), avšak to jejímu záměru vůbec neškodí, naopak. Pointa je tak zřetelnější a humor je zde dobrým kořením. TIP

fungus2
22. 12. 2004
Dát tip
Výborné. TIP

JazROY37
21. 12. 2004
Dát tip
Tvářil se jako srna? :-) No, ještě, že jste nakonec nenašli něco menšího.. :-))))))))))))))

Vespa
21. 12. 2004
Dát tip
Skvělý. U toho nelze se nesmát. :o)

Markel
21. 12. 2004
Dát tip
líbilo - T

Montrealer
21. 12. 2004
Dát tip
............ vaud ... „No, mohl to bejt klidně zajíc, ale tvářil se jako srna!“ tákže poldíci ti to zožrali ako zajaca. jejich rozum, jejich nebetyčná státní blbost. po nárazu do zajíce (pokud do něj vůbec lze autem narazit) nebejvá nikdy nabouranej předek. ubohej zajíc se utluče o spodek auta... kdyby ti poldíci mysleli hlavama... jenže to bych toho po nich chtěl asi moc. škoda srny, ale jinak pěkněj příběh akorát pro zasmátí. jen ta tvoje angličtina... zkusil jsem to přeložit podle slovníku: good driver = kvalitní golfová hůl č.1 (pro odpalování míčku z výchozí pozice = odpalisko, nie kúpalisko) good parker... slovo parker v hodně tlustým slovníku vůbec nebylo. že by to byl zřízenec, kerej ti po příjezdu do nóóóóbl podňiku zaparkuje tvého Rolls Royce ? snad, ale mně se víc líbí jinčí překlad: good parker = dobrý pacient s Parkinsonovou chorobou

zelva
21. 12. 2004
Dát tip
nemám slov ...super, ale spěchat pomalu...ide to vůbec? ...t

Elyn
21. 12. 2004
Dát tip
..:) uf :)) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru