Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kam mizí světoboly člověka

Výběr: Nicollette, a2a2a
22. 12. 2004
12
0
6541
Autor
Movsar

Pro Alberta to bylo jen další zádumčivé odpoledne. Přemýšlel zrovna nad ekologickými otázkami současnosti, nad vybíjením tuleních mláďat odpornými výměšky lidstva, nad spravedlností, která by sochor z rukou vrahů předala do rukou Ekosupermana a ten jím, s krutostí přímo biblickou, divoce roztančil kosti v tělech primitivních lovců. Přemýšlel nad tím, proč musí žít na planetě, kde nedaleko od sebe jedni z dlouhé chvíle soutěží v pojídání palačinek až k bodu zblití a druzí umírají hlady sotva se narodí. Přemýšlel, proč někde na kopcích Kavkazu je základním problémem, kterak přežít noc při náletech okupantů a jinde je to sháňka po nejvhodnějším psychiatrovi pro rozjíveného pudlíka. Ptal se sám sebe, proč se miliony modlí k žonglérům s koženou merunou či honičům puku a zachránce jejich vlastního tetelivého štěstí nad ohnivzdornými sklíčky v dusivém prostředí laboratoří si ani nedokáží představit. Hrubé obrysy velmi černých linií mu ukazovaly odpověď. Proč to vše muselo zajít tak daleko, ale na rýsovacím papíru jeho smutné obžaloby světa nebylo.

Když už byl Albertův plnovous úplně zmáčen slzami, ozvalo se tiché klepání. Motivy květin, vyvedené v mdlých barvách na stěnách chodby jeho předměstského domu, vydávaly Albertovu churavému nitru životadárnou skývu chleba utišení. Propustil středně širokou štěrbinou dveří zdroj své duchovní regenerace. Gabriela se posadila, ihned si všimla, že její citlivý druh je opět schvácen trudnomyslností, a přistrčila před něj svou plážovou ledničku. „Zchladíš si hlavu a bude zase dobře,“ usmála se na Alberta, vytáhla dvě lahvová piva a modrobílou bedýnku mu nasadila na hlavu. Zatímco Albertova hlava postupně omrzala, Gabriela vypila obě piva. Odrkla si a přitom nechala mužovy dlaně pohladit svá nemalá prsa. A rozlehlé pláně Gabrieliných širokých boků tak byly připraveny rozrazit - pokolikáté už - všechny světoboly malého člověka. Zase začínalo být dobře…   


Jolana19
13. 07. 2006
Dát tip
Vybral jsi pro světoboly krásné místo, snad až příliš, ale vezmu-li v úvahu kolik světobolů je, každý nějaký máme, tak je to místo naprosto dokonalé. Báječná, milá a hlavně inspirativní *t

Movsar
24. 01. 2005
Dát tip
potupná myšlenka vlastní porážky. dobrá, opravím tě tedy ve tvém velikášském stylu : když už, tak poznaná nutnost.

Markel
09. 01. 2005
Dát tip
Líbila celá - T

kassiope
04. 01. 2005
Dát tip
Propustil středně širokou štěrbinou dveří zdroj své duchovní regenerace....to je tak krásná věta, že jsem se k ní musela vracet. Líbí se mi tvůj sloh, věty, co dávají smysl a ještě tak dobrý příběh a vůbec ten smysl. t*

Movsar
31. 12. 2004
Dát tip
Ktugiro a m_b: Nestavěl bych se, m_b, tak rozhodně proti jakékoli agitaci. Tato podrážděnost a priori je patrně reflex vypěstovaný minulým režimem, což je odkaz stejně milý, asi jako dědictví po zadluženém zůstaviteli.. a možná je to jen duch oné lipovetskiho "éry prázdnoty" - úplný nezájem o cokoli jiného než sebe sama. jsou problémy, které není špatné vyslovit, a myslím, že není ani špatné se K nim vyslovit (což jsem činil - zkratkou a nadsázkou - vždy v druhých částech oněch nesympatických vět) a třeba se jen mýlím a je to zkrátka blbý.:) za názor, přečtení dík.

MilanH
29. 12. 2004
Dát tip
***** TIP

já bych ten kýbl na hlavě vynechala, nebo zaměnila, jinak se to čte skvěle

katugiro
25. 12. 2004
Dát tip
je to jako představení komika - chvíli nudit, moralizovat, nechat si lidi myslet, že to nestojí za nic - a pak je zákeřně malým vtípkem (modrobílá bedýnka na hlavě a dvě piva ve slečně) v syrovém obalu (odkrkla si) vmanipulovat do přesvědčení, že to stálo za to. a ono nestálo.

no prvni pulka je na me dost agitacni jen tak mezi nami nevidel si tesne pred tim nez si to napsal klip k imagine od perfect circle???? druha polovina je skvela.... lec...kvuli vyse psanem "jenom" t

vrah
22. 12. 2004
Dát tip
a to se mi líbí jen sochor ze svých rukou si vzít nedám ***

Dvojlomná
22. 12. 2004
Dát tip
*jsem tu spíš omylem, já jinak prózu nečtu...ale není to špatný...jinou kategorii možná

pampelin
22. 12. 2004
Dát tip
:)

Evička
22. 12. 2004
Dát tip
Taky se ptám ... proč ty nesmyslnosti .... a útěchu nacházím také i tam .... v pivu a :-)) .... chléb a hry ... to stačí většině lidské smečky... tomu zbytku moc a sláva a prachy ... a co těch pár bláznů ...? není nad oDKrknutí si :-)) tip

Nicollette
22. 12. 2004
Dát tip
skvělý, co říct, než že skvělý.... avi někomu kdo by snad.... * * *

Výborné, zvláště beru-li v úvahu, kdo je autor... Nico, co bylo cílem tvého avi? Na detailnější rozbor není dnes čas, ale jistě se k tomu vrátím, chceš-li. :) *t

Nicollette
22. 12. 2004
Dát tip
páč sem si nějak myslela, že by se ti to mohlo líbit.....-)

Nico: Tak to ses trefila... :) Zítra si k tomu sednu blížeji. Díky :)

a2a2a
22. 12. 2004
Dát tip
líbí se mi to, k stylistice nemohu mít žáné výhrady, je přesná, délka textu odpovídá obsahu, který je dobře směrován. Má to spád a vyústění, které se nám trochu vysmívá, nepoučuje, je realistické a někde v zadu, chce-me li, máme zrcadlo. T,V

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru