Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak balit se závazkem

Výběr: a2a2a, Elyn, Milly
24. 12. 2004
40
16
13764
Autor
Vaud

V San Diegu jsem si každé ráno četl při snídani noviny. Pěkně na terase svýho fajn hotelu s výhledem na oceán. Někde mezi pomerančovým džusem a ranní (hnusnou) kávou. Balík novin jsem dostával zdarma a na rozdíl od svých českých dnů jsem taky snídal.  Nevím proč se některým novinám říká hanlivě plátek. V Americe jsem vždy po sedmé našel za dveřmi asi dvě kila tiskovin. To má k plátku, jak ho znám  ze školní jídelny, hodně daleko! Někde uprostřed byla rubrika „Z domova“ a v ní anketa „Jak sbalit holku“.  To se může vždycky hodit.  Tak schválně, jak balej Amíci?   Sedmnáctiletý Josh na dovolené v Itálii řekl jedné italské dívce, že je žhavější než nejnovější červené Ferrari…

„A co bylo pak?“, ptal se redaktor.

„Nic, odešla“, přiznal překvapivě Josh.  

A cos taky čekal ty moulo!?  Že se z toho posadí na prdelínu?! Dej si radši inzerát!

 

         Ne vážně, dali jste si někdy inzerát? Nestyďte se a práskněte to na sebe! Třeba: obyčejný kluk hledá obyčejnou holku. Bravo, jaká invence! Všimli jste si kolik obyčejných lidí se navzájem hledá? Po neobyčejných není vůbec poptávka. V seznamovacím inzerátu shrnete celý svůj život i své ambice do několika řádků. To je výzva! VŠ hledá VŠ. A co když ta pravá je SŠ a  nikdy se neozve?!   Lze vůbec vtěsnat  osud do několika zkratek?

 

         Dost mi taky v hlavě vrtá  slovo „závazek“.  Když je v inzerátu uvedeno, že jde o veselou SŠ se dvěma závazky, tak nečekáte, že si dala závazky - do konce roku přestat kouřit a zhubnout 4 kila! Závazky jsou určitě malé princezny a malí princové (rodiče zlobivých dětí se zásadně neseznamují). Ale jsou tři pracovní úvazky taky závazky?  Je pes závazek? Podle mě ano! A co rybičky?  Hejno skalárů = 10 závazků? To by se jeden neseznámil! Proč se vůbec dětem říká závazek? Nebo obráceně – proč se jim tak říká jen v inzerátech?  Proč třeba nejsou říkadla pro závazky? Nebo film vhodný pro závazky od 16 let? A co třeba: „Zavolej závazky, bude večeře!“ „Pane vrchní to jste se spletl, tohle je porce jak pro závazky!“ Navrhuji také přejmenovat dětskou literaturu na svazky pro závazky a školní aktovky na závazkovo zavazadlo.  Je třeba tohle polozapomenuté slovo uvést zpátky do života!

 

         Vzhledem k datu svého narození jsem socialistický závazek. To nepopírám. Jaké to je, to žádný kapitalistický závazek netuší! Pro socialistického závazka z NDR byla dívka krásná třeba jako devizový příslib nebo Trabant Kombi. Možná nejkrásnější. Mnohem hezčí než červené Ferrari.  Ale to ten natvrdlej závazek ze San Diega stejně nikdy nepochopí.   


16 názorů

Vaud
26. 04. 2009
Dát tip
:-)) tak to jsi uzávazkována
Zdroj Barcelona

Milly
26. 04. 2009
Dát tip
Na mě by tam asi bylo vedro, jak si to tak představuju.. :-)

Vaud
25. 04. 2009
Dát tip
jo, tos uděla dobře a San Diego je skvělý - tam se mi líbí

Milly
25. 04. 2009
Dát tip
Je, vono už to má muj Výběr- správně!! :o))

Milly
25. 04. 2009
Dát tip
"hejno skalárů rovná se deset závazků".... :-D ... a následující pasáž pobavila... -t-

Diana
23. 03. 2009
Dát tip
To jsou ta "módní" slova a celé formulace. Mně to štve vždycky! Po čase to sice odezní, ale bude nahrazeno něčím ještě horším. Čeština nepřebírá to nejlepší, co tvoří spisovatelé, ale to nejhorší, co splichtí ulice a hospoda. Ó, mluvo mateřská...atd. :-)))

Vaud
23. 03. 2009
Dát tip
Mne vadi v "novinove mluve" slovo mladik - ve spravach typu 27 lety mladik prepadl a okradl devatenactiletou zenu - mladik je prece takove az rozjuchane pozitivni slovo, ktery tam vubec nepatri...

Diana
23. 03. 2009
Dát tip
Tohle jsem už strašně dávno četla a pochválila. Je to těžké téma už proto, že dost oblíbené. jak inzeráty, tak "závazky". Mne osobně udivuje, že se navdory tolikeré kritice, slovo závazky jakožto synonymum děti stále ještě drží při životě.

Vaud
29. 11. 2008
Dát tip
:-)) diky Kvetoni

Smekám. To musela být mimořádně světlá chvilka, uvidět to, na co se všichni denně díváme a nevidíme. Zpracování je samozřejmě bravurní, ale - UVIDĚT TO!

Augustus
08. 04. 2008
Dát tip
Nemáš zač. A víš, že to se mi u mých dílek stává také?:)

Vaud
03. 04. 2008
Dát tip
diky Auguste :-) ted jsem si to po sobe po nejake dobe precetl a zjistuju, ze si to skoro nepamatuju :-)) Jsem rad, ze se Ti libi!

Augustus
03. 04. 2008
Dát tip
Skvělé! Takhle má vypadat pořádný fejeton. TIP!

Milly
02. 11. 2007
Dát tip
:-)))))))))) Směju se skoro furt.. -t- -V-

hašigora
14. 03. 2006
Dát tip
spica!! diky za sqelej pocit a usmev:o)

Ariela
15. 12. 2005
Dát tip
:) *

Smeesheck
30. 08. 2005
Dát tip
Já nikomu nezavázim...tak už asi nejsem závazek...:-) Ale závazkem se mi stal nejmilejší člověk, kterému jsem se zavázala a jehož závazkem jsem od narození byla já. A tak jsme si vzájemně zavázáni (ny) a vážeme se dál. :-)

Vaud
30. 08. 2005
Dát tip
Smeeshecku - nejhorší je rozvazovat závazky. mishka - takový supertip a já jsem vůbec nepoděkoval. Dííííík

Lyrae
05. 06. 2005
Dát tip
Už jsem něco přečetla, ale je to podle nálady. Máš vtipné myšlenky, docela by mě zajímalo jak se chováš v běžném životě?:) takový Saturnin, ne?:)

Vaud
05. 06. 2005
Dát tip
Já jsem Saturnin i Jiří Oulický v jednom ;-)

Lyrae
04. 06. 2005
Dát tip
kráááááááááááása...to je moc povedené dío, třetí odstavec mě dokonale pobavil, většinou čtu pouze poesii, ale asi zkusím i jiné...takže veliký tip

Vaud
04. 06. 2005
Dát tip
Lyrae - díky!!, kdybych Tě nalákal na fejetony, tak by to byl úspěch!

mishka
08. 05. 2005
Dát tip
zase :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))) TIP * TIP = TIP na druhou

Vaud
20. 02. 2005
Dát tip
hlavinko dotaz mi udělal radost - mám i řadu přátel mezi pacienty :-)) Cannishu samozřejmě znám, protože píše vesele a takových je jako šafránu. Na rozdíl ode mne umí i básně a věci pro děti, za což má můj velký obdiv!

hlavinka
18. 02. 2005
Dát tip
Čtu i další a zábavno je mnohokrát, i četnost je chválihodná, téměř při každém nakouknutí najdu nový plody tvý šedý kůry mozkový, což vítám jako příjemný zpestření svý životní epizody, chodím si na písmáka léčit nervy, tímto i tady plníš svou přísahu, evidentně. Někde jsi psal jak se z přátel stávají pacienti, stává se i opačně?Jako aby byla rovnováha zachována. Dalším léčitelem je mi Cannisha. Znáš?

hlavinka
10. 02. 2005
Dát tip
zdravím a konečně se mi dnes chtělo zasmát, já navíc patřím k "husákovým" soc. závazkům Tip

Vaud
10. 02. 2005
Dát tip
hlavinko - závazkům zdar! :-) Klidně si přečti i další!

pikacu
08. 02. 2005
Dát tip
svazky pro závazky ... tip*

Bedrunka
26. 01. 2005
Dát tip
Originální!!!

Vaud
26. 01. 2005
Dát tip
Bedrunko díky!! Jsem rád, že ses konečně stavila!

pozorovatel
21. 01. 2005
Dát tip
prdelínu je divný fejeton příjemně pobavil

Empty
09. 01. 2005
Dát tip
:-)))) Bavíš mě, dám si tě do voblíbenejch:-)***

Vaud
09. 01. 2005
Dát tip
Empyt - dík! Pro mne pocta!

Yossarian
06. 01. 2005
Dát tip
*

Kolouch
06. 01. 2005
Dát tip
:))*

Vaud
06. 01. 2005
Dát tip
Yos :-) (dneska jsi nějakej ukecanej)

Inzerát jsem si nikdy nedal. A doufám, že se to ani v budoucnu nezmění. Tip Klub

Vaud
03. 01. 2005
Dát tip
j_i_r_i_k - můj závazeček bude jistě námětem i dalších vodvázanějších dílek slůů závazky závazkům se mají plnit nejen o vánocích MKbaby - díky za básň a tip! Crae - díkes! Zbyhoň - lepšejší věci byly a zase budou, tak to chodí Faya - dík, toť náplň fejetónování R_M_M my dali jednou inzerát do novin, že se prodají velmi levně nedostatkové součástky na nějaké auto nejrychlejšímu zájemci. Pak už jen telefon a adresu na našeho kantora :-))

Faya
29. 12. 2004
Dát tip
Je to vtipně pravdivé... až si člověk uvědomuje absurdní realitu každodenního života =).

Craerassy
28. 12. 2004
Dát tip
:-))) tip

Zbyhoň
28. 12. 2004
Dát tip
"porce jak pro závazky" to sympaticky oživila, takže si tipnu, i když tu už od Tě byly i lepšejší věci...

Jo, ovšem v křížovce není závazek na čtyři dítě, ale slib ;)

MKbaby
27. 12. 2004
Dát tip
Na kanapi leží dáma, koukají jí podvazky. Tenhle tenký kousek prádla způsobil jí závazky... Co jiného než tipa? :))) *tip

Montrealer
26. 12. 2004
Dát tip
Budu se na ty psychohrátky samozřejmě těšit... hapííííííííí ňůůůůůůůůů jáááááááááááár

j_i_r_i_k
26. 12. 2004
Dát tip
Vaud: Dyť neni nad čim dumat - to, že máš závazek (či závazků povícero) se právě do inzerátů píše proto, aby bylo protistraně jasné, že se nemůžeš patřičně odvázat (např. se sebrat a odletět si na Kanáry, případně vůbec se sebrat a někam si odjet), což nezřídka bývá smyslem a očekáváním takových inzerátů... Tak. Pokud by tomu tak nebylo, pak by to nedávalo smysl vůbec, bo slovo závazek je proklatě dlouhé na to, že v inzerátech platíš za znak (či řádek, co já vim, prostě za délku)...

podezdívka
25. 12. 2004
Dát tip
No coment ! *********TIP!!!

podezdívka
25. 12. 2004
Dát tip
No coment ! *********TIP!!!

Markel
25. 12. 2004
Dát tip
Moc mne to pobavilo, například já za sebe mohu říci, že o bod více než o srně či zajíci, někdo vdolky, jiný holky - T

Vaud
25. 12. 2004
Dát tip
B_G mě srna vzala taky víc, přesně asi za 80 až 100 tisíc :-)) děvče, chroustjazz, Minim_Sladkyj, Elyn, Dadik, Markel, podezdívka - moooc děkuju a hezké vánoce i vám!! Montrealer - ještě nosím v hlavě nějaké téma z psychiatrické léčbny, kde jsem absolvoval nějaké psychoterapeutické kurzy (hrál jsem i psychodrama, kde jsem ztvárnil přátelskou tatranku Opávia).

Vespa
24. 12. 2004
Dát tip
Cann má pravdu... zajíc tvářící se jako srna je lepší :o) Ale tuto je taky skvělý, vyvolalo to úsměv... Ano i závazek se pobaví, když VŠ píše povídky :o)

vesuvanka
24. 12. 2004
Dát tip
Pěkný fejeton - ty "závazky" mě moc zaujaly... také mi už kdysi vrtalo hlavou proč se v seznamovacích inzerátech říká dětem závazky, zní to dost hanlivé.... TIP

Vaud
24. 12. 2004
Dát tip
Holky dík! Můj závazek už konečně usnul, ale stejně mi to slovo nedá spát :-)

Dero
24. 12. 2004
Dát tip
A mně se to líbilo, takové příjemné posezení. Příjemné zauvažování na neobvyklé téma. Vyvolá úsměv, potěší originalitou. Zručně napsáno, velmi zručně. * Enem drobnost: "prvá je SŠ" => "pravá je SŠ"

Jeheheman
24. 12. 2004
Dát tip
svižný fejeton se na písmáku málo vidí :)) a tip (jo a taky jsem podlehl reklamě na zajíce a srnu a hned tam letím:o)

a2a2a
24. 12. 2004
Dát tip
tip a výběr, zejména za to, že umíš vyhledat problém tam, kde už ho všichni akceptujeme, jinak jako vždy dobře napsané, stručné, vtipné a řada postřehů

Diana
24. 12. 2004
Dát tip
Bravo! TIP

Vaud
24. 12. 2004
Dát tip
Dero - díky, opraveno! Jehehemane, Diano - :-)) a2a2a zase jsi mi udělal velkou radost!!

děvče
24. 12. 2004
Dát tip
moc vyvedené :-) T

brutal;)

dadik
24. 12. 2004
Dát tip
pěkný...t a pěkný Vánooce...zdravím Honzíka

Elyn
24. 12. 2004
Dát tip
dokonale...*

Montrealer
24. 12. 2004
Dát tip
............ vaud ........ Skvělé a vtipné povídání o jednom zdánlivě bezvýznamném slově. Závazek. Ad inzerát... v době, kdy jsem se seznámil se svou squaw, už jsem JÁ inzeroval + odpovídal na podobné asi 4 roky. Z JEJÍ strany to však byl první pokus... Nyní se známe 30 let a jsme už oba v invalidním důchodu. Ona je z Moravy a navštěvovat se už ze zdravotních důvodů nemůžeme, takže už 9 let nám zbývá jenom telefon. Já bych dostal ve vlaku "panic disorder" (neznám ten pojem česky, pokud se jedná o jednotlivý záchvat) a ona zase nemůže přespávat u mě, protože mám záchvaty špatnejch nálad. Takže ten telefon se nám velice hodí. Prostě voláme večer a navíc levněji s TELE2. Oba. Tak takhle balej holky jedinci, postižení sociální fóbií. O ty "závazky" v našem případě taky šlo. Já jsem mít děti nikdy nechtěl... při svém stavu jsem si netroufal na jejich výchovu... a ona je mít nemohla. Ke gynekologovi šla dobrovolně a to mockrát. Dokonce se kvůli chronické bezdětnosti se za komunistů třikrát dostala do Františkových lázní, které jsou "v takém prípadku" indikované. Veškeré snahy MUDrů ztroskotaly na neprůchodnosti vejcovodů... pak přišel zánět, operace a zmizela i teoretická možnost početí. Umělá oplodnění se u nás tehdy dělala minimálně, pokud vůbec (1976+pár let nato). Tak jsme spolu zůstali, protože moje nechuť k výchově dětí se výhodně kombinovala s její neschopností otěhotnět. V době seznámnení jsem měl za sebou už 3 pobyty v psychiatrické léčebně, pokaždé pro deprese, takže pro nechuť k výchově dětí jsem měl dost pádné důvody, zejména psychickou nestabilitu. Takže jsme byli oba bez závazků a oba ze zdravotních důvodů. Tím pádem mám aspoň trochu pocit, že moje citová anamnéza sem tak trochu patří... původní článek byl přece o závazcích. Já byl "bez" a ta moje taky. Doma někdy i nahoře bez... Někdy se člověk potřebuje vypovídat, svěřit se atd. Pokud se to někomu nelíbí, tak ať to nečte. Delší průpovídky (jichž je bohužel většina) už zásadně podbarvuji...

Vaud
23. 12. 2004
Dát tip
díkas! Napiš!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru