Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Neštěstí ve štěstí

Výběr: mad_orgasm
30. 12. 2004
8
0
4366

Z absolutní nudy čtvrtečního večera tehda-ještě-internátníka

Ani nevím jak, ale tuhle se mi tak stalo, že jsem padal z pětikilometrové výšky. Vím to přesně, protože odjakživa nosím místo hodinek výškoměr. Pořád totiž počítám s tím, že se mi může přihodit něco jako tohle. Vlastně vůbec nevím, jakže jsem se jenom tak ocitl v takové výšce, ale to je jedno.
Hlavní je, že padám. Je mi zima. Co s tím mám sakra dělat? Nevzal jsem si s sebou žádné teplé prádlo… aspoň flašku kdybych měl. Jenom tak namátkou si prohmatávám kapsy. A hele! Flaška rumu! Až dopadnu, flaška se jistojistě rozbije – taková škoda! Radši ji hned vypiju, přece ji nenechám jenom tak se rozšvácnout! Než jsem dospěl k tomuto názoru, ztratil jsem asi kilometr výšky. Jejda, takovádlenc rychlost! Kolik asi jenom zbývá času do zmaru rumu? Musím si pospíšit. Snažím se co nejrychleji otevřít láhev, avšak gramlavými prokřehlými prsty to jen tak jednoduše nejde.
Po dalším kilometru se mi to podařilo. Mám ještě celé tři kilometry, abych litr rumu vypil. Přičichnu k hrdlu. Miluji tuto vůni! Úplně mě ukolébává. Kochám se. Nemůžu odtrhnout nos. Ale měl bych, jinak se flaška rozbije, a rum bude ztracen! Do půdy nenávratně vsáknut! Letmo pohlédnu na svůj výškoměr. Už jenom dva kilometry! Přikládám hrdlo k ústům a snažím se co nejrychleji vypít obsah. Při této náročné činnosti ještě stíhám kontrolovat výšku. Jeden kilometr. Vypil jsem teprve asi třetinu obsahu! Přidávám na rychlosti pití, ale bohužel i na rychlosti pádové. Země se nezadržitelně blíží. Ještě pět set metrů. Jsem v polovině flašky. Nestíhám to. Piju. Zbývá třetina flašky a dvě stě metrů. Další lok. Sto metrů. Už je mi jasné, že to nestihnu a flaška bude rozbita. Ještě poslední zoufalý lok… Křečovitě ji svírám v rukách a dávám jí poslední polibek na rozloučenou… V tom dopadnu na zem.
Láhev se mi rozprskla v rukách smočených drahocennou tekutinou. Snad zázrakem jsem přežil. Chvíli ležím, pak bezradně zvedám zrak k chaoticky rozhozeným střepům. Dobře čtvrt litru rumu je v prdeli… „To snad ne! Ne, to ne!“, vykřiknu zoufale. Dřepím nad tou spouští a jako malé děcko, co si rozšláplo oblíbenou hračku se dávám do usedavého pláče. Olizuju si rumem smáčené prsty. Pak se natáhnu po jednom ze střepů a jemně si s ním hraju v rukách. Kapou na něj mé hořké slzy zoufalství. Něžně hladím jeho ostrou hranu. Přikládám ji k předloktí levé ruky a počínám si prořezávat žíly…
Shammann
12. 01. 2006
Dát tip

Vitex
07. 06. 2005
Dát tip
paráda... *

Rabb
21. 05. 2005
Dát tip
Líbí, fakt, že jo! Líbí se mi stejně jako tvé ostatní... Je to taková blbost až je to dobrý... Souhlasím s Emptym - ten začátek - "Ani nevím jak, ale tuhle se mi tak stalo, že jsem padal z pětikilometrové výšky." T

_Psyché_
01. 03. 2005
Dát tip
pamatuju si, co mě napadlo v tý čajovně - že se mi hrozně líbí ten nápad s výškoměrem.... tece, ale dyby ti padala z náručí alespoň nějaká krásná dívka, ale flaška...:-// :) *

Empty
01. 01. 2005
Dát tip
Hlavně ten začátek.-)))***

jeremiasz
01. 01. 2005
Dát tip
opravdu dobré! hlavně konec se mi líbil. Celá povídka by mohla byt i zajímavým podobenstvím

pssst
30. 12. 2004
Dát tip
no jo, se stává :) každopádně zajímavej úhel pohledu:))

při představě vypití tolika rumu mi naskakuje husí kůže :-) vůbec, máš zajímavý stavy, ve kterejch píšeš...pokud teda vážně jsou no a tohle má aspoň nějakou hlavu a patu narozdíl od předešlého :-)**

Jape
30. 12. 2004
Dát tip
Rum mám taky moc rád, ale v cukroví (ta vůně je fakt kouzelná). Sebeničit se je na nic, lepší je se seberealizovat.

wazzup
30. 12. 2004
Dát tip
fuj, rum teda nemusím:) docela dobrý...:)

Gonsales
30. 12. 2004
Dát tip
no myslim ze na to v jakym si byl stavu tak to je docela v poho.;))myslim ze bych nedala ani carku;)

fungus2
30. 12. 2004
Dát tip
Opravdu zajímé. TIP

nadik_k
30. 12. 2004
Dát tip
fakt dobrýýý----T

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru