Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zážitek trapasu se obávajícího a nezdravě, až životě nebezpečně zvědavého jedince

03. 01. 2005
6
0
10292

Je v tom malinký kousíček skutečnosti :o)

To si takhle za jednoho teplého slunečného jarního odpoledne stojím na kopečku za naší vesnicí a kochám se výhledem na místní zemědělské družstvo. Když se vynadívám na krásnou novou střechu loni na podzim vyhořelého kravína, spočine můj zrak na nepochopitelném patvaru betonového pomníku bůhvíčemu pocházejícímu z dob naštěstí už dávno minulých, připomínajícímu kus ementálu o rozměrech zhruba šest krát tři na dva metry s jednou šišatou dírou v příčné horizontální ose. Díra je velká asi tak, že bych se jí při troše snahy mohl protáhnout, a to mě taky napadá. Nejdřív si říkám že je to asi pitomost, ale táhne mě to pořád víc. Přibližuji se k pomníku a díru si pozorně prohlížím, dokonce do ní i opatrně houknu. Rozhlížím se a když zjišťuji, že jsem na kopečku sám a nikdo mě nesleduje, počínám se do díry soukat. Ze začátku to jde poměrně těžko, ale postupně vychytávám styl lezení
a nořím se do díry celý.

Když jsem přesně na půli cesty, takže mi na obou stranách zbývá ke kraji asi deset centimetrů, napadá mě, jaké by to asi bylo být zalit v kusu betonu. Po zvážení všech pro a proti docházím k závěru, že by to nepochybně byla zajímavá zkušenost, ale asi by to nebylo nic příjemného, zejména z důvodu akutního nedostatku ženských a chlastu. Z přemýšlení mě vytrhly hlasy evidentně se blížící k mé, pro tuto příležitost zcela nezpochybnitelně nezáviděníhodné
a o těžký trapas si říkající pozici. V prvotní vidině potupného posměchu mě napadá rychle se vysoukat ven nežli si mě příchozí všimnou, avšak tato snaha je korunována pouze roztrženými kalhotami a odřenou dlaní. Spásně se tvářící myšlenka nehybného, tudíž snad
i nenápadného setrvání na místě je to poslední co mě napadá před tím, než se mi do uší zařízne nechápavý a snad i trochu pobavený dotaz týkající se mé obuvi trčící z pomníku. Zdá se, že zvolená strategie nezafungovala a jsem odhalen, tak volím taktiku mrtvého brouka a na dloubání do podrážek nereaguji. Za chvíli na druhé straně následuje dloubání do čela, poté potahování za vlasy. Neodpovídám, protože si neumím představit ten trapas. Čekám až to vyzvídaní oba muže přejde a odtáhnou pryč, což se za chvíli také stává. Radši ještě chvíli počkám, co kdyby pořád stáli někde poblíž. Když už se chystám že konečně vylezu ven, uslyším přijíždět nějaké auto. No to snad ne, zase to nestihnu… Doufám že si mě nevšimnou. Zase slyším povědomý hlas vyzývající mě abych vylezl, na což opět nereaguji, protože nechci zažít ten neuvěřitelný trapas. Tentokrát se přidává i další hlas říkající něco o mrtvolách. Pak cítím tahání za nohy a dření o beton, což mi trhá kalhoty ještě více a vcelku mě to nasírá.

Vytáhli mě ven, celého odřeného od betonu a položili na zem. Myslí si že jsem mrtvý? Pořád mě vyzývají ke komunikaci, na což stále nereaguji. Otevření očí a promluvení by dozajista bylo v tuto chvíli vcelku trapné a potupné, a tak i když nevím jak tohle skončí, ležím nehybně dál, pokouším se zadržovat dech a nechávám věci plynout dál a doufám, že už se na mě konečně vykašlou a nechají mě na pokoji, i když mě napadá – proč by to vlastně dělali? Myslí si že jsem mrtvý, určitě je to bude zajímat… Tohle by mohlo být ještě trapnější, takže začínám uvažovat o projevu života. Cítím že mě někdo zvedá a následně ukládá do něčeho vypolstrovaného. Stále ještě nejsem plně rozhodnut, ale asi bych si měl pospíšit. Pozdě. Zavřelo se nade mnou nějaké víko.

V tuto chvíli konečně otvírám oči a vidím že nic nevidím, vůbec nevím, kde jsem. Když vezmu v úvahu, že jsem se asi veskrze úspěšně tvářil jako mrtvola a rozvzpomenu se kam se takové věci ukládají, přicházím na to, že asi budu v rakvi! Přestanu hrát tuhle hru. Nezbývá než se teda potupně vystavit trapné situaci, už mi to nepřipadá moc vtipné. Snažím se ťukat na stěny futrálu ve kterém jsem uložen, ale jsou obložené něčím měkkým, což mi tuto snahu znemožňuje. Křičím, ale zdá se, že onen měkký materiál má vcelku obstojné zvukově izolační vlastnosti, tudíž opět nedosahuji úspěchu. Ani pokus o nadzvednutí víka vzepřením se nohama a rukama není korunován úspěchem. Holt zase jednou musím uznat že jsem blb…


Eva_S
13. 01. 2006
Dát tip
no už sem čekala, že to blbě dopadne....:))*

Shammann
12. 01. 2006
Dát tip
aneb kam až člověka může dovíst vlastní schíza...

Tak dík :o) Ale jakože na holčičku s motorovou pilou to nemá :o))

Jasný, je to bohapustý nářez, snad na primitivitě si zakládající parodie na ještě primitivnější akčňárny, a proto se mi to moc líbí :o)

Čoveče, víš že na tom asi bude něco pravdy? :o))

Rutra
04. 04. 2005
Dát tip
tak tohle je velmi povedená věc... a ten konec..no prostě super... má nálada se díky tomu vysoce pozvedla...! :o)

no tomu rikam vygradovana pointa:) t

_Psyché_
06. 03. 2005
Dát tip
:o))))))))))))))))))))))))))))))) tak vy ste hustý :-))) no stressing

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
tuším že nečetl :) chybka...

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
mno, ještě ho můžem poučit normálně, no :o)

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
jako spáchat před nim názornou ukázku? já bych se nebránila těmtomožnostem :o)))

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
mnoooo, mně se to dokonce začíná zamlouvat :o))) dyž voni můžou pořád kecat, my budem jednat, ne .o))

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
že jo, keců plnou pusu mno...:o)) dojednáno teď ještě jak se bude zdendík tvářit :o)

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
no a ten černej latex pořád nikde .o) hmm.... už se to začíná zvrhávat, ještě na to sepíšem smlouvu, ne .o))) Checht, to by chtělo někoho, kdo by ten xicht vyfotil :o)

Muhehe, tak schválně. Rád se podívám :o)

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
Lásko!!! Další ouchyla typu Pišta!!! Ty si neumíš vybrat :o((( :o)))

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
hele je dobrý že to samý řešíme i u tvýho díla :o))))))) je to dobytek, ten kluk :))))))) ale je děsně roztomilej, budiž mu odpuštěno :o)

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
Vespa: Sráč??? Jako já a sráč??? Já??? OK, píšu si

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
Vespa: Sráč??? Jako já a sráč??? Já??? OK, píšu si

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
No, je lepší, že s každym zvláš´t... dyk ty jejich rozdílný reakce sou zaujímavý, že .o) Mno, budiž dobytkovi odpuštěno páč je rozhejbanej jak loutka to je hrozivě leglační :o)

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
Empty, že ses poznal ... :oP

Jen tak pro info - tohle je ten inspirující pomník. Brňáci jistě poznávají Bílou horu :o) Ještě bych mohl mluvit o těch co z něj mnohokrát ve své opilosti spadli, ale nebudu Emptyho pomlouvat :o))

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
Chudák Empty... nezanechaly ty pády následky, že ne.....

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
Ty hajzle! Nesmíš mě takhle bonzovat! Následky to nezanechalo, ty zanechal předchozí pády:-)))

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
A sakra.... to padáš tak často? :o)

a naráz se ta země napřímila a bacila mě přímo do nosu... :o)

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
Zdenda to vystihl. Prostě jsem šel a naráz se ta země fakt napřímila, vrhla se přímo proti mě a jednu mi normálně vyťala. Dodnes nedokážu pochopit tu náhlou a záhadnou změnu gravitace:-)

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
:o))))))) a příště to bude.... a ten rybník se rozestoupil a já prošel suchou, leč mírně zablácenou nohou na druhý břeh....

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
:-))) skvělé není to skvělé? :-)))))))))

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
Naše dny byly tráveny především karbanem, další zábavou byly návštěvy dětských pacientů, pro které jsme vymýšleli různé hry a především nás bavil strejc Žemlička. Neustále něco mlel a mnohdy to bylo docela zajímavé, byť historky o jeho sexuálních dobrodružstvích jsme pokládali za poněkud přehnané. Docela legrační byl i jeho panický strach ze všeho, co jen trochu zavánělo injekcí, což mne u kováře dost překvapovalo. Vždy, když do pokoje vstoupila sestřička znejistěl a pokud byl vyzván k odchodu na svůj pokoj, za účelem aplikace infůze, jeho zarudlý obličej znatelně ztratil barvu a odplížil se jako na popravu. Na tý fotce sem já, koukejte!!!!

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
Co to je za haluz???? To sem nepsal já!!!! jen poslední řádek! Chápete to????

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
to co má ruku u obličeje?

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
ach jo, tady zase někomu hráblo .o)

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
psyché: Bingo! sem to já! Vespa: Já to vážně nepsal, mám pocit že je to úryvek tátovy povídky. Kdybyste si chtěli tatíka přečíst, má nick Nonno (malá reklama) ale jak se to dostalo sem.... To je teda záhada....:-/

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
hele mně se zas ukázalo že sem psala kritiku nějakýmu dílo (asi z roku 99) a taky sem ji nepsala :o) jsi krásný

Empty
05. 03. 2005
Dát tip
že mi to tam sluší! :-)))

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
velmi musí tam bejt asi hezky a hlavně to bylo foceno nejspíš za tepla... a mně je zima neustálá

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
ach jo... já su nějak mimoň, děcka

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
z čeho

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
tož ani nevim, ale nějak na mě doléhaj vzpomínky :o)))

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
já na to radši nemyslim

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
dyž vono to nejde, kor, když ten sráč je zalezlej na pokecu a sere na nás... zvysoka .o)))

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
empťák? kéžby na to sral.... ale on asi ne kašlem na ně, budem chodit spolu

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
Ty ses rozhodla mi splnit můj největší sen, že :o))) Kdy přijedeš, má nová lásko? :o)

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
jo já vlastně zapomněla, že sem mezi písmáckými ženami tak žádaná :o) o prázdninách sem u tebe jako na koni :)

Já budu žárlit!

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
hele, kurnik, to byla rychlost :o))))))))) na koho, na mě nebo na Vespu? :)

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
Ach jééé, lásko, budu to já, kdo tě sevře do křivých spárů!!! :o))) Na koni ne!!! Jenom ne na koni, těch se bojim... vyžďoublý voko.... héééhéééé, máš smůůůlůůů

_Psyché_
05. 03. 2005
Dát tip
budeš to ty, jedině ty má drahá :o)) kytka mi nechce věřit, že je to reálné :o)))

Vespa
05. 03. 2005
Dát tip
Nechce věřit??? :o))) On nečetl moje díla, že ne .o)))

Nejhorší na tom je že ten pomník sem fakt prolézal. A roztrhl sem si u toho gatě (nevadí, byly z Kenvela) a odřel pracku (což už mi trochu vadilo) A kdo za to může? Empty. Byl jeden z těch co mě provokovali že to neprolezu :o))

_Psyché_
04. 03. 2005
Dát tip
:))))))))))))))))))))) seš moc roztomilé dítě :))

Vespa
04. 03. 2005
Dát tip
Hele, ani mě to nepřekvapuje... :o))

_Psyché_
01. 03. 2005
Dát tip
krindapána :-)))))))) u tohohle sem se strašně řezala :-)))) ale uplně nejvíc :)))))))) tahle a ten vlakofil sou rozhodně nejlepší :))))))) skvělá * * * :)))))

Vespa
01. 03. 2005
Dát tip
no ty vole...... tak to je hukot :o))))) Nicoll, že dík za upozornění na tenhle skvost :o)

Nicollette
01. 03. 2005
Dát tip
výborný viď:-))))))) já sem málem ze židle spadla :)))))))

Vespa
01. 03. 2005
Dát tip
Mno, upřímně, takhle vychlámaná sem už dlouho nebyla :o)))

Empty
09. 01. 2005
Dát tip
:-))) Jo tohle je prdel:-))***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru