Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pod Dubem

28. 12. 2004
2
0
1271
Autor
Seek

po dlouhé době zase jedna pohádka, pro malé děti :)

Za sedmero vršky a sedmero potůčky rostlo sedm dubů. byly to velice stare stromy, kazdy mel nejmene sto let a taky si na svem veku nalezite zakladaly. vedly ucene debaty se sovami, cetly osud z hvezd a ridily chod celeho lesa. jednoho dne se v korenech nejstarsiho z nich usadila rodinka lesnich skritku. :)

 

je to pěkné, pokračuj, co skřítkové provedli?...

 

skřítkové byli čtyři. děda skřítek, kterému všichni neřekli jinak než Trpajzlík :) tatínek s maminkou, jejichž jména byla Rozumbrada a Madlenka, a jejich vykutálený synáček čumír :) přijeli jednoho rána na šnekovi, zaparkovali mezi kořeny a hned vytáhli krumpáče a motyčky a jali se budovat noru.

 

kolik bylo Čumírovi?...a nebolelo to ten strom, když vytáhli ty krumpáče a motičky aby budovali noru?..

 

čumírovi bylo teprve necelých pět let, ale skřítci dospívají rychle a tak se už motyčkou oháněl jako zkušený důlní skřítek :) kterým se chtěl taky stát až ještě trochu povyroste. moudré duby si zprvu ničeho ani nevšimly. neměly totiž oči. ale tu najednou starý dubák Frulix ucítil v kořenech takové jakoby svědění a probudil se. poslal okamžitě veverku čiperku aby zjistila co se to tam dole děje. veverka seskočila dolů, ale jakmile zahlídla skřítky, polekala se a fííí...byla pryč. kdysi měla totiž se skřítky co do činění a nebyly to zrovna příjemné vzpomínky. starý dubák čekal na zprávu od veverky ale ta se nevracela a svědění neustávalo.

 

tak koho tam ten moudrý dub poslat dál?

 

nez se stihl rozmyslet, skritci noru dokopali a ted tam stali v prazdne mistnosti a premysleli nad vybavenim. "chtelo by to skrine", povida Trpajzlik. "taky postele", na to rozumbrada. "zidlicky a stul" pridala se madlenka. "a ja mam hlad" ozval se čumír a vyběhl ven poohlednout se po necem dobrem k jidlu. nic ale nenasel a take ostatni skritci nanasli dost dreva a tak se nakonec vsichni sesli dole pod Dubem a koukali nahoru do vetvi, jestli tam jsou zaludy. "kdo tam vyleze?"

 

řekla bych že nejruzumější by bylo kdyby tam vylezl Rozumbrada, pro Trpajlíka by to bylo nebezpečné a namáhavé, pro čumíra zatím dětinské a Madlenka by ho asi nepustila, tak bych to nechala tedy na tátovi...

 

skritci to probrali a dosli ke stejnemu zaveru :) Rozumbrada si obul boty s kovovymi spicemi, ktere mel specielne pro tyhle pripady a zacal splhat. rodinka dole povzbuzovala a rozumbrada, aby se predvedl, tak lez sice na pohled efektne ale dost neopatrne. jednou nedohmatnul, neudrzel rovnovahu a sup...uz si to miri primo dolu. tesne nad zemi se kolem mihl stin a vydeseni skritci koukaji a vidi ze tatu nevidi. stin mezitim zmizel v korune dubu. to si dubak konecne rozmyslel koho posle dale na pruzkumy. sova Houkalka byla v pravy cas na spravnem miste. Rozumbradu, ktereho chytila asi metr nad zemi ted postavila pred dubakovo velke centrum moudra kterym komunikoval se svetem a tise zahoukala..."huu, tady to skriite se vam usadilo v korenech, huu..a jsou tam jeste tri dalsiii..." :) madlenka mezitim oci v slzach, čumír hrozí malinkou pěstičkou a trpajzlik si mne dlouhé bíle fousy a brumla si "safra, safra"

 

jsem zvědavá jak to ten moudrý dub vyřeší, doufám, že pokud by neubližovali těm dubům a kořenům, že by je tam mohli nechat bydlet....

 

moudry dub si skritka pridrzel vetvickou a povida "kdo jste a co pohledavate v mych korenech?" rozumbrada skrceny ustrasenym hlaskem odpovi "ooo..oo.o..omlouvam se velky pane kouzelny strome, my nevedeli ze jsou to vase koreny. mysleli jsme si ze je to nejaky obycejny strom. jinak bychom vas obesli velikym obloukem. slyseli jsme ze tady nekdy sidli sedm slavnych dubu, ale mysleli jsme si ze je to az tamhle na tom druhem vrsku." Dub se otrasl "tam na tom vrsku jsou prece same buky! za vasi troufalost byste si zaslouzili trest. ale muzeme se dohodnout. jste skritci ze? mate sikovne ruce." "a.a.a.ano to mame" odpovedel rozumbrada.

 

dokážeš napnout děj, tak co bude chytrý dub chtít od rodinky?...typovala bych tak možná nějaké opatrování těch stromů...

 

asi po pul hodine se nad zmatenou skritci rodinkou zase objevil stin a kousek od nich pristala sova, v zobaku rozumbradu. postavila ho na zem, zasalutovala kridlem a odletela dospat den :) madlenka hned rozumbradovi skocila kolem krku a vasnive ho libala, trpajzlik si prestal mnout fousy ale hned si je zase zacal mnou druhou rukou a brumlat si "podivejme, podivejme" a čumír stále hrozil pěstičkou nahoru ale už méně hrozivě :) až nenápadně přešel na mávání. všichni chtěli hned vědět co se seběhlo a tatík je vzal všechny do nové nory, a tam měli dlouho do noci poradu. uběhlo léto, nastal podzim a rodinka skřítků stále bydlela v kořenech starého dubáka :) když spadly na zem první žaludy, skřítci je všechny posbírali a zanesli na protější vršek, kde byly jen ty buky, a celý ho osázely :) taková byla totiž ta dohoda. :) dobrou noooc


Mikimys
19. 01. 2005
Dát tip
souhlasim s Vesuvankou, je to super (navíc jsem budoucí novinářka, takže k takovýmhle všcem mám opravdu dobrý vztah:-))) tipik

Seek
31. 12. 2004
Dát tip
mozna povim, mozna nepovim :) uvidime. rok je dlouhy :) at zije diakritika. diky vlocko

Amanda
30. 12. 2004
Dát tip
Juuu to je miloucke, uz pekne dlouho jsem si neprecetla zadnou pohadku :-)) Povis mi nekdy nejakou live? :-)) Jen me trochu zarazil ten obcasny protest proti diakritice a gramatice :-)) Dobronocku *

vesuvanka
28. 12. 2004
Dát tip
Zajímavý nápad napsat pohádku formou reportáže... pěkná a zaujal mě závěr (ač nejsem skřítek, zasadila jsem před 38 lety také několik doubků přímo ze žaludů, dnes už jsou to pěkné stromy)... TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru