Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šméčko leden

07. 01. 2005
1
0
4931
Autor
Zbyhoň

   Tedy tahle zima, to je fraška, povím vám.

   Sedě v nejprudším lednu na lavičce, spatřil jsem na větvi nad hlavou sedět vlaštovku. Sotva jsem se stačil podivit a ona na mé protesty odsekla: „Na Afriku ti dlabu“. Na důkaz pohrdání mi vypustila na tričko takové to bílé mazlavé, co byste na tričku rozhodně mít nechtěli. Ale když už leden na blátě, tak na vyprahlém. Výsměšný výměšek se vypařil dřív, než dopadl.

   Ta obleva přišla docela rychle. Když ten se chlápek na bazéně odrážel z desetimetrové věže, v bazéně ještě byla hromada vody.

   Teploměr odmítl dělat. Prej pracovní podmínky. Prej že má právo na klimatizaci.

   ZOO hlásí propad tržeb. Nanuky v občerstvení připomínají limonádu. Míša evokuje Kofolu. Zlomyslné děti se chechtají lednímu medvědovi. Jeho žena nahoře bez si spálila dekolt a zalezla.

   Vyměním dvaasedmdesát litrů Fridexu za knihu „Vaříme od A do Z“. Zn. „Motoru věren.“     

   V obchodě Ovoce-Zelenina mají pozdvižení. Na zemi leží ochmelkové, chlemtajíce. Jablka se pálí rovnou v přepravkách.

   Daruji dvanáct cédéček „Největších hitů od táboráku“ za odvoz.

   V mrazáku mi tím teplem obživl mraženej losos. Soused má v mrazáku tchyni.  

   Sušička má depresi. Sporák se otrávil plynem.

   Slunce v duši? "Neser, chlape..."


Zbyhoň
18. 02. 2005
Dát tip
Šméčko, správně "šmé", původ mně nejasný. Součást brněnského hantecu, kterým jsem skrz mnohé brněnské přátele ovlivněn:o)

Vespa
30. 01. 2005
Dát tip
Sušička má depresi. sporák se otrávil plynem... a já zajásala: "Zima chcípla, zima chcípla!" :o) Chtěla bych to slyšet, nikoli číst...

Zbyhoň
21. 01. 2005
Dát tip
Jo, taky jsem měl takovou představu. Jednotlivé lakonické poznámky, nijak celistvé. Pokusil jsem se ji navodit označením glosa, ale asi se to úplně nepovedlo :o)

Psaný mi to nijak neimponuje. Připadá mi to jak směska výkřiků. Ale ústním přednesem by to mohlo být hodně dobré!

Petr_Pan
11. 01. 2005
Dát tip
hyperbolická .. Zaujala nepříliš

misicka
09. 01. 2005
Dát tip
Nic moc... promiň

misicka
09. 01. 2005
Dát tip
avi Z

Vaud
08. 01. 2005
Dát tip
Mně to moc nesedlo... sorry

Empty
08. 01. 2005
Dát tip
tohle je o moc slabší než předchozí:-(

Nicollette
07. 01. 2005
Dát tip
:_))) těžko fejeton

Zbyhoň
07. 01. 2005
Dát tip
Žikám glosa.Fejetonu podle mě žánrově nejblíž. Když mě zadupete do země, přehodím to :o)

Dero
07. 01. 2005
Dát tip
Druhý leden, první jarní den. Říkal jsem si, jestli to je jen můj pocit. :o) BTW: Jak to dopadlo se sousedem?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru