Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Východoněmecká bajka

09. 01. 2005
31
25
8063
Autor
Vaud

Námět možná není příliš původní, ale co se dá dělat.

Za devatero jadernými elektrárnami a desatero hnědouhelnými pánvemi,  v kraji-nekraji žil byl jeden šikovný východní Němec.  Günter, tak se náš hrdina jmenoval, se jednoho dne rozhodl, že si koupí auto.  Odmalička toužil prohánět se   industriální krajinou Braniborska ve svém Wartburgu kombi.  Jen on a hvězdy nad ním. Vítr by mu čechral chomáče zbylých vlasů.  Ale co čert nechtěl. Byla zrovna totalita tak hustá, že by se dala krájet a na auto se muselo čekat v pořadníku.  A tak Günter čekal. Čekal rok, dva. Čekal celých deset let. Každý den chodil do své oblíbené hospůdky. Nad půllitrem přemýšlel, kam vyrazí na výlet s Günterem juniorem a s malou a velkou Helgou. Jen doufal, že v kombíku nebude dost místa i pro starou Helgu. Svezení slíbil i všem kamarádům v hospodě. Někdy byly jeho myšlenky černější než východoněmecké pivo. Co když se nedočká? Ale jedenáctý rok se konečně dočkal! Vyzvedl ze spořitelny rodinné úspory za dvacet let a vypravil se pro vysněné auto.

 

         S nablýskaným Warťasem přijel před hospodu. Všichni z vesnice se přišli na tu slávu podívat. Každý si chtěl sáhnout na ten báječný plast a prohlédnout si nový design kličky na stahování okénka.  Vtom se stalo něco s čím nikdo nepočítal.  Günter se rozhlédl kolem sebe a zvolal k vesničanům:

 

„Kdo z vás se vsadí, že seknu do střechy svého nového Warťasu sekerou!?“

 

V davu to překvapeně zahučelo. Sekne sekerou? Propána! Vždyť auto je úplně nové! Tolik let na něj šetřil a pak ještě jedenáct let čekal. Ne, tomu žádný z vesničanů nevěřil. Günter přinesl sekeru a začal jí brousit.  On se snad dočista pomátl!  Takhle snadno vydělat peníze v sázce! Nikdo v celé širé NDR něco takového neudělá. Dokonce neslyšeli ani o nikom podobném v  RVHP! Radost mu dočista zatměla mozek!

 

Sázky byly uzavřeny. Günter  se rozmáchl a mohutným úderem zasekl sekeru do střechy nového Wartburgu. Nikdo z vesničanů vsazených peněz nelitoval. Za takovou podívanou to stálo.

 

         A náš Günter? Ten druhý den přijel znovu před hospodu ve svém Wartburgu. Ale ten už vypadal jinak. Byl mnohem krásnější. Měl totiž úplně nové střešní okénko!!!  Za peníze ze sázek! 

 

A poučení? Tohle by se určitě líbilo mému šéfovi a je v Angličtině.

 

Sometimes you can make cuts…

 

…but only if  they will let you see the stars!


25 názorů

jo, já jsem díky tomu udělal maturitu... ale mám pocit že to tvoje použití bylo ještě krapet lepší :-D

Vaud
04. 11. 2009
Dát tip
:-) diky moc!! hlavne pis, vidis, ze se to muze hodit :-)

brilantní... nevycházím z úžasu... mám nový životní vzor :-D

Vaud
04. 11. 2009
Dát tip
jednou jsem byl vyzvan, abych pronesl bez pripravy proslov na nejake mezinarodni konferenci ... tak jsem rekl tuhle bajku :-) a byl jsem zvolen do vedeni a pak jsem diky tomu dostal i misto v Barcelone a nakonec i v Basileji - tohle je vlastne me nejlepe zpenezene dilo :-) byt poeta, tak sedim porad v Pardubicich :-)

toto dílo už dostalo můj tip, ale ted jsem se vrátil a dal bych ještě jeden... skvělé!

Vaud
20. 05. 2009
Dát tip
tak to byl ucel :-))

Diana
10. 04. 2009
Dát tip
Skvělé! T***

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
koukal jsem jestli mám něco v kategorii pohádky a nic jsem nenašel :-))) ale musím se kouknout na Tvý veledílka, jestli tam nějaká pohádka vůbec je!!

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
no konečně ses chytla i na pohádku jako pohádkářka - těch jsem moc nenapsal :-))

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
je to takový hnusný manažerský a sám jsem na to dojel...

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
to jako že si při tom seku nesmíš vodetnout hlavu, ju? :-)

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
on je to takový trochu kostrbatý v tý Angličtině... ale znamená to, že můžeš dělat cuts - což jsou seky, ale v Češtině též škrty nebo omezení, ale musíš pak mít šanci vidět hvězdy...

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Dle toho, jak jsi popisoval přístup Španělů k semaforům, tak mi to přijde jako docela zvláštní dichotomie. :-) Mimochodem - co říká to anglické poučení? My někteří z nás rozumíme sem tam slovu :-(

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
dneska mi volali z pneuservisu, že mají pro mě pneumatiky, ale můžu na nich jezdit jen do 210 km/h, jestli mi to bude stačit nebo si počkám na ty 240 km/h... ve Španělsku bych šel za 190 km/h na rok do vězení :-))

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Ano, to se mi stává často, proto vozím jen kamarádky, neb ty celou cestu brebentí a proto se nebojí. Starší syn občas blinká.. a spolužáci na posledním třídním srazu, povzbuzeni lihovými nápoji projevili - patrně z neznalosti - tolik odvahy, že chtěli odvézt domů, pak během jízdy stahovali okénko a volali na udivené kolemjdoucí o pomoc (paní, pomoc, zachraňte měě, dostaňte mě veeen) .. :)))

Vaud
02. 01. 2009
Dát tip
jo jo Warťase jsem viděl jen z dálky - odtud to matení pojmů v Traboši jsem asi 2x seděl a bál jsem se :-))

čučenka
02. 01. 2009
Dát tip
Ježíš, to je skvělé...ten jazyk, ten styl! Škoda, že nemůžu Güntera napodobit, páč na mého otřískaného traboša by si už nikdo nevsadil, buaaaaa. Nebyl wartburg plechový? Byl to dvoutakt jako trabík, ale pryskyřičník to myslím nebyl.. nebo jo?


*

palino8
05. 03. 2007
Dát tip
*

basnikalex
01. 07. 2005
Dát tip
nový design kličky na stahování okénka? takový luxus? tip

Vaud
01. 07. 2005
Dát tip
zrovna jsem měl někde v Anglii přednést proslov bez přípravy a hodila se mi tahle bajka, takže mě zvolili do nějakého výboru ;-)

Aleya
12. 05. 2005
Dát tip
*t, hlavně za tu totalitu tak hustou, že by se dala krájet :).

Vaud
03. 03. 2005
Dát tip
Jo, to máš pravdu, ale německy moc neumím, tak příště.

Vaud
03. 03. 2005
Dát tip
Jo, to máš pravdu, ale německy moc neumím, tak příště.

pikacu
07. 02. 2005
Dát tip
Good pohádka ... a to neumím anglicky, člověče, i ten slovník jsem kvůli tomu vyhrabal TIP

Bedrunka
26. 01. 2005
Dát tip
vyvoněný! Tip

pozorovatel
21. 01. 2005
Dát tip
moc dobrý nápaditý nemám, co vytknout povedený

Vaud
21. 01. 2005
Dát tip
Díky!

Craerassy
14. 01. 2005
Dát tip
:-))) tip

MilanH
11. 01. 2005
Dát tip
Hezké :-) :-) :-) Tip

idle
11. 01. 2005
Dát tip
jo, tuhle historku už jsem párkrát potkala... v české verzi se škodovkou

podezdívka
10. 01. 2005
Dát tip
Zase, jako již tradičně, jsem se pobavil :-))

vesuvanka
09. 01. 2005
Dát tip
Je skvělá..... i pohádky umíš moc dobře.... TIP

Twiggy
09. 01. 2005
Dát tip
...vaud... potešenie na mojej strane:)

Jeheheman
09. 01. 2005
Dát tip
*

Markel
09. 01. 2005
Dát tip
Zábavné a poučné, moc jsem se pobavila - T

Katariina
09. 01. 2005
Dát tip
Paráda!! :-) T

Vaud
09. 01. 2005
Dát tip
vesu, jeheheman, dream, Markel, Katariina - díkas, že jste se stavili!!

Empty
09. 01. 2005
Dát tip
:-)) Příjemné a vtipné počtení:-)))) Přitom docela jednoduché, skvělá práce***

gioco
09. 01. 2005
Dát tip
:-))))*

Vaud
09. 01. 2005
Dát tip
Empty, gioco - jsem rád, že čtete i pohádky!

gioco
09. 01. 2005
Dát tip
Vaude, já už snad jenom pohádky. A mimochodem, né že by to vadilo, Warťas byl plechovej. :-)))

Vaud
09. 01. 2005
Dát tip
Není z plastu!? Aha, to jsem netušil :-)) Já jsem v něm asi nikdy ani nejel.. Ale určitě tam trocha plastu byla :-))) Aspoň na tom mým přibližovadle od západoněmeckých soudruhů nejakej ten plast je.

gioco
09. 01. 2005
Dát tip
Jasně, volant třeba. :-)))

Vaud
09. 01. 2005
Dát tip
plast = slast

gioco
09. 01. 2005
Dát tip
:-))

Vespa
09. 01. 2005
Dát tip
Mno jo, Vaud opět nezklamal. :o)))

klipeto
08. 01. 2005
Dát tip
:-))))) * skvělé

Twiggy
08. 01. 2005
Dát tip
...je to sranda, musím uznať, hlavne poučenie - to k tomu nádherne sekne:) *

j_i_r_i_k
08. 01. 2005
Dát tip
:))))) Geniální ve své jednoduché hloubce - či hluboké jednoduchosti? Prostě VAUD UMÍÍÍ

Vaud
08. 01. 2005
Dát tip
klipeto, Twiggy, j_i_r_i_k - udělali jste mi velkou radost (Twiggy poučení sekne :-))))) Díky moc!

j_i_r_i_k
08. 01. 2005
Dát tip
A Ty zas nám (teda aspoň mně určitě :) ), takže účet srovnán :)...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru