Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Papouchův pád

Výběr: papouch, Dero
13. 01. 2005
16
3
5653
Autor
Acheron

Jakákoli návaznost na žijící osoby a děje je čistě spekulativní a autor se od ní jednoznačně distancuje. Z toho plyne, že vizuální realizace je pouhou \\\"uměleckou licencí\\\", takže při ní nemůže dojít k újmě na zdraví jakéhokoli létajícího tvora.

...

V devatenáct dvacet tři

Letí papouch v povětří

 

Je to narcis papouší

O přemet se pokouší

 

Jeden, druhý, a pak rázem

Ve vývrtce klesá na zem

 

Očka poulí... asi chcípá

Už si nezavelepípá

 

...


3 názory

.duke.
17. 08. 2010
Dát tip
Jo. Hurá! A poušek si to sám výběroval! ;))

Ferry
20. 04. 2010
Dát tip
V první noční hodině klaní se ti bachyně Každých pět minut a více plédují i veveřice a já jen závidím co chvíli jak jste se v roce pět bavili t*

Diana
20. 01. 2005
Dát tip
Chachá to mu přeju, papouchovi! Páni, to je ale super!!!! Veletíp (Papouš asi slintá blahem)

Acheron
20. 01. 2005
Dát tip
...papouchachááá...a říká se správně - po papouším - velePÍP. !!!

papouch
17. 01. 2005
Dát tip
jo, jo! já tomu říkám matlafóry :-)

Kolouch
17. 01. 2005
Dát tip
:))*

Avenarius
15. 01. 2005
Dát tip
Však já užívám rýmů vcelku vydatně a na formě si někdy zakládám až moc. Co se týká obtížnosti, tak je hodně daná mírou vazby tématem. Tady mi přišla vcelku volná. A rytmus začal celkem škobrtat v posledním verši kvůli nevýraznýmu přirozenýmu přízvuku na "Už" (čímž mírně zesílí přízvuk na "si") a hlavně následujícímu šestislabičnýmu monstru "nezavelepípá". Samozřejmě záleží na tom, jak to člověk přečte, někdy se dá rytmus při čtení docela dobře nafalšovat, ale už to není ono.

Avenarius
15. 01. 2005
Dát tip
papouch:"nerýmovanejch metaforizovanejch hrbolů vysedím klidně za noc dvacet", to mě pobavilo. Částečně s tím i souhlasím. Myslím, že by Tě tady za to některý lidi sežrali. Co jsem měl možnost postřehnout, tak mi někdy přijde, že se tady metafory cení jak diamanty mezi drahým kamením a z některejch autorů to na mě působí, jako snaha o nakupení co největšího množství metafor či metonomií. Zkrátka ty básně s nádhernejma metaforama vyvolávající "krásný barvitý obrazy" co čtenáře "pohladí po duši".

papouch
14. 01. 2005
Dát tip
Ache hovoříš mi z duše ... oni lidi si myslí "rýmovačka, nojo, he he.." ale ono to vůůůbec není prdel něco takovýho napsat ... Lyrickejch nerýmovanejch metaforizovanejch hrbolů vysedím klidně za noc dvacet, ale napsat báfňjčku s nápadem, vtipem, rytmem a neotřelým rýmem je dřina... příííšerrrná dřina a kdo to nezkusil, neví...

Sally
13. 01. 2005
Dát tip
jojo - machrovat se nevyplácí... :)

Renas
13. 01. 2005
Dát tip
ty si taký vtipný chlapec zaslúžiš si hrozna strapec radšej víno ako révu k vínu mladú šumnú devu

papouch
13. 01. 2005
Dát tip
uáááááá :-))))))))) Ale musím to skutečně HLUBOCE zkritizovat, protože v 19:23 nikdy, opakuji, nikdy nelétám, jelikož touto dobou odpočívám po náročném dnu a před náročným večerem.. ;-)) Teď vážně - na "papoucha" toho bylo napsáno moře, ale povětšina to byly chabé rýmy papoucha / do ucha, nebo papouchu / mouchu a podobně... Tohle je ale exkluzivně vydařená blbůsťková báfňjška, proto velepíp :> :-)))

:o) skvělý t.

Shellinka
13. 01. 2005
Dát tip
:)))) podařeně! *

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...ano, Papouchu, ale pochop zase ty ten megaproblém, se kterým jsem se musel při časovém určení popasovat: čtrnáct dvacet čtyři - to lítaj netopýři a v patnáct dvacet jedna káčata neposedná, šestnáct třicet osum je vyhrazeno kosům a v sedmnáct dvacet se zas husy začnou vracet...Možná zbývá osmnáct nula šest, ale to zas maj datli ňákej test. Byl to trochu rébus.

papouch
13. 01. 2005
Dát tip
a v devět nula devět lítá lední medvěd )

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...no právě a jene to... v dest nula tri zase ondatry, které hned v dáli slyší létající myši, které se zae v jedenáct třicet osum vyhejbaj lítajícím losům. :---))))

Kakuloj
13. 01. 2005
Dát tip
*t za báseň i Acheronovu kritiku :)))

papouch
13. 01. 2005
Dát tip
a přesně ve dvanást se letí sloni pást a o půlnoci lítaj chvostoskoci :)

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
:--), papouchu, to ale není všechno, protože... kolem poledne lítaj vydry nevzhledné... a hned popoledni zase lišky lední

Pacer
13. 01. 2005
Dát tip
Tohle musíš vydat v celku - už pro potřeby leteckých společností to nemá chybu..dávám pac a tip

papouch
13. 01. 2005
Dát tip
a když zvoní klekání poletují berani, ve tři vepři, ve čtvrtek krtek a když pátá odbíjí, lítá ježek se zmijí, a.... a .... a už mě nic nenapadá :-))))

Rowenna
13. 01. 2005
Dát tip
Potřeby leteckých společností, chacháááá. :-)))) Pobavilo včetně kritik.

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
Papouchu, super, s berany jsem se rozřehtal na celé kolo. Pacere, důležitá poznámka! Tak je to taky myšleno, aby letecké společnosti věděly která bije, zvláště když...nad ránem lítá kuna s lachtanem a s pádem ranní rosy poletují pštrosi...

Pacer
13. 01. 2005
Dát tip
Ještě mi prosím zjisti, kdy lítá ptakopysk..to mne hodně zajímá, ale pak už toho nech, nebo si umlátím bránici :)))

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...záleží na tom, Pacey, jestli chceš vidět lítat ptakopyska zdálky nebo zblízka?

Pacer
13. 01. 2005
Dát tip
Ptakopyska zásadně zblízka..zdálky, protože švidrám připlet by se mi k vydrám:))

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
Pacer, :--)) Vidět lítat ptakopyska co nejvíc zblízka je nejideálnější tehdy, když je jeho letová hladina nízká

:o)

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...takhle se směje slůůůníčko, nomen fuckin´ omen :-))

:-)))))) hech..... hech.... takže po ptákovi... :-))

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...nechápu, super, snad možná, každou noční vteřinu vidím lítat peřinu (a ne jenom zvěřinu) :--))

Dero
13. 01. 2005
Dát tip
Ježíšmarjá, tady je schůze představenstva cvokhausu! A to je teprv 15:50, kdy sotva sobi stačí vyklesat, aby nesrazili jezevce co si hraje na letce . . . v patnáct padesát dva ... ! :o)) *v (za diskuzi pod :o)))

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...v patnáct padesát dva sob teprv obědvá, až v šestnáct dvacet se začne vzhůru vracet

Noe1
13. 01. 2005
Dát tip
papóšky ja žeru *t za papóška

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...Dero!!! Přísámbůh, až teď mi dojelo to "vyklesat" - fa-móz-ní! --)))

papouch
13. 01. 2005
Dát tip
v patnáct padesát dva je přece hodina lva! :-)

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...když lev navíc vždycky lítá tak harmonicky

papouch
13. 01. 2005
Dát tip
...krásně lítá, ladně plachtí - jiný se s tím dře a pachtí. Stojí za to na výlet jet pozorovat ten lví let... :-))

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
výlet/lví let, pošušňáníčko, papouchu, nicméně pokračuji... ...navrhuji aerosalvy, za plachtící bobry, za lvy...neopomeňme však želvy, ty lítají rády se lvy...a co teprve lvouni v přiléhavé houni...a viděls lítat plže? Byť jim to trochu vrže

Avenarius
13. 01. 2005
Dát tip
Jen rýmovačka, ale ujde.

Acheron
13. 01. 2005
Dát tip
...ony jsou někdy ty "rýmovačky" docela obtížné. Aby měly vtip, rytmus, eleganci, neškobrtavé metrum. někdy si to zkuste, zažijete dobrodružství.

Zbora
13. 01. 2005
Dát tip
:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru