Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nešťastné ráno Františkovo

Výběr: Dero, klipeto, Print, a2a2a, dream, Petr_Pan
21. 01. 2005
43
0
13678
Autor
Empty

   Sotva František vstal, propadla se jeho postel o patro níž. Ozvalo se jen slabé zoufalé zakňučení. Byl v podivném rozpoložení. Pes zespoda sice každý den štěkal a vyl, čímž nedovolil nájemníkům chvíli klidu, ale v globálu měl František zvířata rád, a tak ho toto nedopatření poměrně mrzelo. Vyndal z lednice šálek kafe, který včera nestačil vypít. Venku byla ještě tma.

   Měl poměrně dost času, aby si mohl ještě chvíli zdřímnout, ale nyní byl bez postele a podlaha pod gaučem se zdála rovněž povážlivě chatrná. Šel se osprchovat.

   Ve chvíli, kdy nechával potůčky chlorované vody libovolně klouzat po svém hladkém těle, ozvalo se zaklepání. František vylezl z koupelny, vyndal z pantů vchodové dveře a spatřil sousedku zespoda.

   „Při vší úctě k vašemu pyji, mohl byste se příště aspoň částečně zahalit, než půjdete otevřít?“

   „Vašeho psíka je mi moc líto!“ odvětil František a dlaní si zahalil choulostivé partie svého těla, aby sousedku příliš nepobuřoval.

   „Se psem si nedělejte hlavu, byl už starý. Chtěla jsem vás požádat, abyste se přestal sprchovat. Mám ložnici přímo pod vaší koupelnou a podlaha protéká.“

   „Zařídím to,“ ujistil František dotyčnou a odešel do koupelny, zastavit vodu.

   Podlaha už však byla natolik promáčená, že se propadl přímo do postele své sousedky. Využil tohoto nedopatření, aby trochu ztenčil svůj spánkový deficit a ještě chvíli si zdřímnul. Sousedka se mezitím v kuchyni jala vařit.

   Františka probudila až mohutná facka sousedova, který se právě vrátil z noční směny.

   „Ale! Pan František! Tak ty chrápeš s mojí ženou, zmrde?!“ zahřměl svým mohutným basbarytonem.

   „Ale co vás to napadlo?! To je nedorozumění,“ ospravedlňoval se František.

   „Nahej chlap v posteli mý ženy je nedorozumění?! Nedělej ze mě idiota!“

   „Propadl jsem se ze svého bytu,“ vysvětloval František a ukázal na díru ve stropě.

   Soused si jí chvíli zkoumavě prohlížel a hloubavě přemýšlel.

   „Nevěřím ti! Tu díru sis udělal, abys měl alibi!“

   „Kdepak! Propadl jsem se málem i ze své ložnice! Račte se podívat.

   Oba za chvíli došli do sousedova obýváku, který se nacházel právě pod Františkovou ložnicí.

   „To je tvoje postel?“ znejistěl soused.

   „Ano, propadla se, hned co jsem vstal.“

   „Do prdele, já jí zabil...“ řekl soused hlasem, z něhož byla cítit značná úzkost.

   „Prosím?!“

   „No starou! Hned co jsem došel, šel jsem si zdřímnout, v posteli jsem našel nahýho chlápka, tak jsem vlítl do kuchyně, vzal nůž a.... Panebože!“

   František se s velice neblahou předtuchou vydal do kuchyně a to, co spatřil mu poněkud vyrazilo dech. Všude se válely kusy končetin, vnitřnosti, útržky masa a polámané kosti. Na zdech byly cákance krve. Z kdysi tak půvabné sousedky toho moc nezbylo.

   „Nesmíte hned dělat unáhlené závěry,“ pravil po návratu do obýváku František a bodře souseda poplácal po rameni na znamení chlapské solidarity.

   „Máte pravdu, jsem hlupák,“ řekl soused a najednou se zarazil. Všiml si tlapky, vyčuhující zpod Františkovy postele.

   „To je tlapka mýho Čerta!“ zařval mohutným tónem, jež vzbuzoval minimálně respekt.

   „Co vás nemá, přece byste nevěřil na čerty!“

   „Čert je můj pes, pitomče!“

   „No, ech... V tom případě je docela možné, že... checht...“

   „Tys zabil mýho Čerta, ty hajzle!“

   „Kdepak! To ta postel!“

   „Hovno!“ zařval opět soused a odešel do kuchyně.

   Františka napadlo, zda by neměl zmizet a vydal se ke vchodovým dveřím. Párkrát zalomcoval klikou, než mu zcela došlo, že byt je zamčen.

   „Chípneš,“ uslyšel za sebou najednou zlověstné zasyčení. Když se otočil, spatřil svého souseda, rudého od hlavy až k samotné patě. Na tom by ještě nebylo nic až tak hrozného, kdyby dotyčný nedržel v ruce střelnou zbraň. František vyděšeně civěl do hlavně revolveru a celý se klepal.

   „Napálim ti to mezi oči!“

   „Ne! Prosím! Jsem ještě tak mladý!“

   „Dobrá, napálim ti to do koulí!“ zasmál se soused a zamířil svoji zbraň níž.

   František se strachy pomočil.

   „Hlavně ne do koulí! To raději tu hlavu!“ vykřikl zoufale.

   „Vybral sis sám, hajzle.“

   Soused namířil svoji zbraň opět na Františkovu hlavu a zmáčkl spoušť.

   Byl by se celkem bez problémů strefil, kdyby se, Františkovou močí zcela promáčená, podlaha nepropadla.

   František zajásal. Ocitl se totiž v bytě policisty Petra. Rozhodl se, že celou věc okamžitě ohlásí a začal ho hledat. Nikde ho však nemohl nalézt  a na volání také nikdo neodpovídal. Když otevřel dveře poslední místnosti, kterou neprozkoumal, zastihlo ho dosti nemilé překvapení. Vyřítil se na něho Petrův služební pes Ralf a začal zběsile zatínat své ostré tesáky do Františkova nebohého těla. Sváděli spolu litý boj na život a na smrt.

   Františkovi se na chvíli podařilo vymrštit psa na druhý konec místnosti. Ten se ale brzy vzpamatoval, naježil svoji mohutnou hřívu, vycenil krvavé tesáky a s nenávistným pohledem se řítil zpět na Františka. Ten jenom takřka neslyšitelně zatajil dech a čekal na jistou smrt.

   Měl štěstí. Uprostřed místnosti na psa spadla postel, propadnuvší se ze sousedova bytu. František si zhluboka oddechl a děkoval Bohu. Tuto proceduru však neprováděl příliš dlouho. Když se usadily nánosy prachu, spatřil na posteli opět souseda se zbraní v ruce a strachy se pomočil.


solomon
20. 10. 2005
Dát tip
jo, to je asi vono, to si pamauju(zázrak vzhledem k mýmu stavu).jak se propadaj močkou...to bude asi vono,,každopádně se mi to furt líbí,no nic, nasrat nachcat dobrou noc

JeanJoche
16. 10. 2005
Dát tip
Při vší úctě k vašemu pyji, tohle je úžasné...*

Ariela
16. 08. 2005
Dát tip
neverim...:)))) *

papyr
10. 07. 2005
Dát tip
tak ted jsem se malem posral ja... t

noeran
14. 06. 2005
Dát tip
doufám, že toho ranního kafe bylo několik litrů.. Ttt

Petr_Pan
06. 05. 2005
Dát tip
V

Jannia99
13. 03. 2005
Dát tip
Mo hezký....

Mrakula
12. 03. 2005
Dát tip
Pěkný, hlavně začátek a konec. Ptrostředek mi bohužel připomněl několik starých vtipů, což mi trochu zkazilo dojem. Ale na krátkou povídku fakt dobrý.

Mannaz
12. 03. 2005
Dát tip
Mooc legrační a stylisticky skvěle vyvedenej kousek : ) *

remik
10. 03. 2005
Dát tip
tak nadherny absurdni propletenec kruhu moc poutave dilko, libi

Eileen
08. 03. 2005
Dát tip
smích a tip

ashentree
27. 02. 2005
Dát tip
hej dík za pomoc, to čtení prospělo, tadle píše :) ale všechny se mi líbily eště se tady budu stavovat v těch Tvých povídkách mě překvapil nadhledovej přesah a nadčasovost kterou mají, chtělo by to vydat časem...jen tak dál chlape ****t

Andulka
15. 02. 2005
Dát tip
Je to malicko upovidany...jenom slovicko sem, slovicko tam trosku vyskrtnout.....me se to moc nelibilo....me to vtipny teda nepripadlo....mozna ze jsem nejaka zatuhla...me ten vtip prisel az takovej krecovitej..... Ale rozhodne psani ti jde....pises ctive....

Kytiii
15. 02. 2005
Dát tip
malý psycho... ale tenhle druh povídek nemám příliš v lásce... takže si počkám na něco dalšího...

Empty
15. 02. 2005
Dát tip
to máš docela smůlu, já píšu jenom povídky tohohle stylu:-(

Kytiii
15. 02. 2005
Dát tip
to není pravda... tohle rozhodně není první dílko, co bych od Tebe četla... a ty předešlé se mi vryly hodně hluboko... a jinak se mi opravdu líbí jak píšeš... jen tímhle jsi mi příliš nesedl do noty... :o) a to nemyslím stylem psaní - ten je totiž fakt dobrý...

:) bomba *t

pozorovatel
05. 02. 2005
Dát tip
„Chípneš,“ uslyšel za sebou :))) ..jakobych ho slyšel "Chípneš, ty hajzle, chípneš s měkým ´i´ ty zmrde":)) Taková absurdní tvrdě pojatá pohádka:)) - asi tak, tak tip:) Forma je čtivá, takže naprosto vhodná. Souhlasim s Alojsem, druhá půlka je rozvernější a přijde mi, že ses až příliš moc uvolnil a nedržel se tak jako v začátku. Zkoušíš psát i reálný příběhy? Nebo aspoň poloreálný:))? Bych si rád přečet´...

Empty
05. 02. 2005
Dát tip
Reálnej? To je asi jenom Feťák... Ostatní reálný věci, který sem napsal mi přišly takové nudné...

Petr_Pan
04. 02. 2005
Dát tip
taky jsem Ti slíbil: jseš nejlepší !! takže: jseš nejlepší !! ;-)

Empty
04. 02. 2005
Dát tip
já vim:-)))

Petr_Pan
04. 02. 2005
Dát tip
já vím, že si to můžeš dovolit říct, takže - jenom úsměv ;-))

a2a2a
03. 02. 2005
Dát tip
Mirku, psal jsi to pro zasmání - povedlo se, navíc ti neschází invence a vhodný jazyk. Nejvíce vaak chválím práve ty tvé nápady, na malém prostoru jsi jich poskládal hned nekolik a samotný záver s ozbrojeným sousedem, kdyz uz se zdálo, ze s temi postelemi to zaciná být nudné, vtipne prekvapil a zavrsil. Vynechal bych poslední slova o tom, ze se znovu pomocil. Bylo by to cistejsí a navíc se nikde nezminujes, ze byl prostatik. Líbilo se mi. Práve za tu invenci t+v

Petr_Pan
03. 02. 2005
Dát tip
Jedna z nejlepších ( bojím se říct nejlepší ;-) ) .. :-)) Největší TIP !

no je to super akorat cos to udelal z frantiska? takovej zakriknutej chlapec to byl a co z neho vyrostlo :) (viz moje "dilo" o krasne frantisce a odpornem frantiskovi) no ale kazdopadne si tohle zaslouzi t** :)

Lancelott
01. 02. 2005
Dát tip
Tak tahle je vážně totál supr cool crazy na n-tou!!! Kolik měl ten barák asi pater??:o))

Empty
30. 01. 2005
Dát tip
avi

:(...nemohlo bys to napsat delší?:) Tvoji fantazii závidím:)!!! Perfektní:)! A přitom taková pitomost:)) -promiň:)... Na tohle bych se klidně dívala - ale možná bych se počurala taky:o).... asi by bylo těžké to filmově zpracovat:)...

Empty
28. 01. 2005
Dát tip
Na filmy nemysli, napsané je to vždycky lepší, díky moc:-) Jo, je to taková pitomost:-))) Jsem rád, když svými povídkami někoho pobavím...:-)

František má asi problém s udrženim moči, co? T

Chazzy
26. 01. 2005
Dát tip
Do prčic tak teď si fakt už rozmyslim, kdy řeknu že mám blbej den. Jinak bych řekla, že Franta je docela kliďas, když dokáže reagovat na rozcupovanou sousedku skoro psychologickým přístupem a ještě se psychopata přátelsky dotýkat. A to pomočení je jenom reflex povolení svalů, mě by teda asi povolilo i něco jinýho. Super TIP

Markel
25. 01. 2005
Dát tip
Pobavilo, první polovina byla fakt dobrá - T

uchylak ;) ale raz ti to natrem aj v proze ;)

embiem
24. 01. 2005
Dát tip
vopařile tak chabou slovní zásobu není těžké obohatit

embiem
24. 01. 2005
Dát tip
si to tak neber

Přeno
23. 01. 2005
Dát tip
Geniální. :))))))) *

Erich
23. 01. 2005
Dát tip
zajímavý, ale přijde mi, že tomu něco chybí

Empty
23. 01. 2005
Dát tip
Erich: Co?

sidonia
23. 01. 2005
Dát tip
výborný a nechybí tomu nic *t

Empty
23. 01. 2005
Dát tip
avi

Craerassy
23. 01. 2005
Dát tip
Empty, ty jsi vážně cvok...ale děsně milej.-))) tip

Empty
23. 01. 2005
Dát tip
díky, od tebe to potěší:-)

embiem
23. 01. 2005
Dát tip
píšeš jakopuberťák - sousedka se jala vařit - kdes to splašil je to trapný - František se strachy pomočil - to má někoho rozesmát? svým tipem ses dost přčecenil, čekala jsem něco promakanějšího a ne takovou sračkoidní stláskaninu

klipeto
22. 01. 2005
Dát tip
:))))))))))) to je moc dobrý :))

j_i_r_i_k
22. 01. 2005
Dát tip
:))))) Tak tohel prostě můžu...

cmukina
22. 01. 2005
Dát tip
to je silne kafe

Kalunka
22. 01. 2005
Dát tip
:) jo. *

ondrech
22. 01. 2005
Dát tip
dokonalé!***TIP

AudreyR
22. 01. 2005
Dát tip
Jo. Ale já pořád na NĚCO čekám a asi se nedočkám, viď? ...

Dobrý :o)) Evidentní vliv Pěny dní, ale zase sis s tím poradil dobře :o) ***

Nicollette
22. 01. 2005
Dát tip
tvuj smysl pro humor mít Emptíku *

Alojs
22. 01. 2005
Dát tip
Ke konci uz je to hodne sileny (ale proc ne?), ale u prvni pulky jsem se fakt rezal. "Nesmíte delat unahlene zavery..." :-) *

fungus2
21. 01. 2005
Dát tip
O)))To mě teda dostalo. TIP

Jeheheman
21. 01. 2005
Dát tip
no to jsou hefty:o)))

Dero
21. 01. 2005
Dát tip
Cvoku! Blázne! Umíš psát na výtečnou! :o)))) *v

Vaud
21. 01. 2005
Dát tip
jo, paráda! TIPUS

Empty
21. 01. 2005
Dát tip
Díky vám přátelé:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru