Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ANIMÁLIE XXII.

23. 01. 2005
9
5
7800
Autor
Acheron

Animálie No. 22 s jedinou ZOOhvězdou - smůlovatým Slepýšem. Absurdní slovohříčka o tom proč má smůlu, že se neobjevuje v básničkách častěji.

 

SLEPÝŠ

 

Čekal jsem, kdo napíše

říkanku na slepýše

 

Říkal jsem si... slepýš...

kdybych ti měl jednu vrazit

kdyby ses měl slepě plazit

pár veršíků slepíš

když už tady tak tiše

nad papírem dřepíš

 

říkal jsem si... napíšu

o povaze slepýšů ?

Tak to radši nepiš !

 

Veršotepci v slepé pýše

sednou do pohodlí plyše

rezignují na slepýše

o lásce se lépe píše

 

ale co ten slepýš.... ?

 

Je mi líto slepýše

co se plazí po břiše

 

Prudili mě hnidopiši:

proč svůj talent třepíš?

Že snad nikdy nenapíši

nic kloudného o slepýši...

 

úmluvu tu vláčnou, plazí,

kterou - i když neurazí -

nikdy nepodepiš !

 

Chybí úplnost ?

Nespravedlnost:

 

Je to hrozné.

 

Nejspíše

básník těch pár zbylých rýmů,

které ještě zůstaly mu

vypíše

na

hroznýše

...

 


5 názorů

Toscana
20. 04. 2010
Dát tip
slepí, vezme si na to slepidlo! :o))) *t

já tobě děkuji za osvěžení úterního rána...

Acheron
20. 04. 2010
Dát tip
aleši, díky za tvůj čas :-)

leGuan je s lePeny (no o leguanovi to bylo jinde, ale to neva...)

Chelaton_3
28. 01. 2005
Dát tip
Docela dobrý, ale dost se tam opakuje v různých tvarech hlavně slovo "psát" a taky "slepýš". Ale jinak v poho. Tip si ještě zasloužíš! :)

Acheron
28. 01. 2005
Dát tip
Chela, to je právě ono, bvymačkat ta slova v různých tvarech a pádech. někdy se to povede víc jindy míň.

Chelaton_3
28. 01. 2005
Dát tip
OK, Acherone! Jo, a co znamená Tvé jméno? Zní to tak řecky nebo egyptsky.

Acheron
28. 01. 2005
Dát tip
ahoj Chelaton...Acheron byla v starřecké a římské mytollogii podzemní řeka mrtvých, podobně jako třeba Styx. A Acheron se také jmenovala planeta z mého oblíbeného hororou Vetřelec, kde posádka Nostromo natrefila na Aliens. ok?

Chelaton_3
28. 01. 2005
Dát tip
Jo, takhle! Hmmm... Ty děláš do mytologie? Fajn.

Acheron
28. 01. 2005
Dát tip
...musím "dělat" do mytologie, abych si vypůjčil nick? Baví mě, jako mraky jiných věcí, ale nijak do ní nedělám.

Vevet
26. 01. 2005
Dát tip
..tak tu koukám, že stejně jako Tobě stačí pár slůvek na hraní, jinému zas stačí ke vztekání..lidé jsou různé... :o) ..hlavně se nedej odradit..je spousta lidiček, kteří se od Tebe nechají rádi pohladit, protože těch hlubokých myšlenek a skrytých významů maj někdy plný brejle..ať žije Slepýš!!

Nestoudnost
26. 01. 2005
Dát tip
Úžasné:-)

Pisces
25. 01. 2005
Dát tip
skvělá :-) T

Tak tohle by byl vypečený diktát! :)

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
Milí přátelé ZOOúdolí, tohle je - k někoho smutku, k někoho radosti - poslední slovohravá Animálie pro příštích pár dní, protože nebudu "as you see by PC". Animálie číslo 23 v pátek 28. ledna. Pokud v průměru spadne sledovanost a návštěva těchto ZOOhrátek pod 50 kusů, slibuji, že už nebudu více otravovat. Ještě bych poprosil ty, kterým přapadají tyto blbůstky jako opravdu velké a nepotřebné blbůstky, aby spolkli sžíravou kritiku a - pokud mají rádi rýmy, hrátky a hlavně češtinu -, aby se buď potěšili některými drobnostmi, vtípky a miniaturními zábavnostmi - nebo aby Animálie přeskakovali. Ostatním děkuji za přízeň a těším se na shledanou.

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
...protože jde jen a jen o zábavu. Někdy absurdní, někdy ujetou, ulítlou, ale o zábavu. Miluji mateřský jazyk a doufám, že je to z mých příspěvků cítit, slyšet a vidět.

Elyn
23. 01. 2005
Dát tip
:)

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
Vono to neni tak blbý, ale stejně mě to nebaví... ale promiň, teď ti tu mrvim češtinu, tvou velkou lásku, fakt sorry...

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
...proč ta ironie fatal? Když mě něco nebaví, tak to přeskakuji, všechno ostatní je ztráta Tvého drahocenného času...

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
De vo to, že mě zaujala ta tvoje ujetá láska... dílo je vskutku docela fajné, ty hrátky tam sou gut, jen mě zajímá, co seš za člověka, když máš takovou úchylku... a můj čas neni drahocenej, ráda ho plejtvam...

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
...Vy říkáte, Fatal, úchylky, já opakuji - slovohrátky. Zůstaňme u toho, ano?

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
Dobře. Proč píšeš o zvířatech?

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
... protože je nesnáším a chci se jim mstít. Tvoje proč za moje proč - proč si nepřečteš i něco jiného z mého účtu. Poznáš mě líp :--))

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
Tak mi na něco pošli avi, máš toho tam jak nasráno a všechno číst nebudu...

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
....to osudový omyl: naser si taky

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
tleskám, konečně něco inteligentního, poroučím se, pane, s vědomím vašeho ješitného lidství...

Acheron
23. 01. 2005
Dát tip
bylo mi potěšením. Až příště použijete hrubé jako první, tak se Vám vrátí. Chce to pak jen kapku čisté vody

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
Hele, já vždycky musim mít poslední slovo, tak říkám "poslední slovo"

Diana
23. 01. 2005
Dát tip
Také se pyšním touto úchylkou, Fatalko. Než ti Acheron odpoví, přispěchám svou trošku do mlýna. Čeština je nad jiné pozoruhodný nástroj: Jsouc ostrá jak skalpel, oddělí a vyjádří i odstíny odstínů myšlenek a citů. Interaktivně dokáže tříbit logiku mluvčího. O jejím smyslu pro humor by se daly napsat celé svazky. Někteří velikáni jí věnovali celý život, napřiklad Pavel Eisner. Napsal o ní tyto knihy: Chrám i tvrz, Bohyně čeká, Sonety kněžně, Čeština poklepem i poslechem, Malované děti, Rady Čechům, jak se hravě přiučiti češtině a další. Čeština je však složitá povahou, rozmarná a nezkrotná - nevtěsnáš ji do klece pravidel, vždy bude přečnívat a vystrkovat drápky výjimek. Acheron ještě nenapsal jedinou chybu (pokud jsem vůbec schopna to posoudit, nejsem češtinářka) a to se zde nedá říci o mnoha autorech. Takže mu to jeho tvrzení věřím. Ale tobě také rozumím. Je těžké milovat něco tak složitého, svébytného, živého a zlobivého, jako je čeština - nebo člověk. :-))))))

Diana
23. 01. 2005
Dát tip
Ale, hele! než jsem se vymáčkla, vy jste se mi tu pěkně pohádali. A tu mi napadá, že jsem zapomněla pochválit češtinu pro její jadrnost. "Nenechej zapadnout slunce nad svým hněvem", řekl někdo moudrý, ale už nevím, kdo. Tak se nezlobte na sebe, ani na mne, ano? :-))))))

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
Drahá Diano... kdybych neměla mateřštinu ráda, tak nepíšu... pod tímhle nickem tu sice zatím nemám jediné dílo, ale to vbrzku napravím. To, že je někdo ochoten vystavovat tuhle, na literárních serverech běžnou, "úchylku" mi příjde směšné... Vypadá to jako dětská hra: "Já to řekl první! Trumfneš mě?" Poroučím se s obdivem k vaší klidné povaze, dámo...

Diana
23. 01. 2005
Dát tip
Fatal: díky, mám radost, že šlo o nedorozumění. Moc jsi mne potěšila. Nezlob se, nemohla jsem z ničeho poznat, že je to jinak, než píšeš. Ráda si tvoje díla přečtu, až tu budou. :-)))

FatalError
23. 01. 2005
Dát tip
Bohyně lovu... to ta moje nevymáchaná huba :o) Ironie je moje největší láska...což je taky taková česká specialitka. :o)

Nicollette
23. 01. 2005
Dát tip
mě pobavilo.... rovnoprávnost slepýšům! :-)

klipeto
23. 01. 2005
Dát tip
fatalni avi :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru