Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obr a něžnost

Výběr: vesuvanka
28. 01. 2005
13
0
5462
Autor
Lancelott

Zeptal se jednou člověk obra: "Proč pořád zvedáš ty obrovské balvany?" a obr mu odpověděl: "Chci být silnější."
"Ale proč?" podivil se člověk. "Jsi přeci obr. Už teď máš sílu stovky mužů."
"Chci být silný, abych poznal něžnost." odpověděl obr vážně.
"Cože?" podivil se člověk ještě více. "Ty chceš být silnější, abys poznal něžnost? Ale jak to? Vysvětli mi to, obře."
"To máš tak, člověče," povídá obr, "představ si malinkou vílu. Tak malinkou, že když na ni spadne vločka, uvězní ji pod sebou. A víla do ní buší a kope, ale vločku nezničí. Někdo je silný, a tak se ke křehkým věcem chová opatrně, aby je nezničil a někdo jiný si myslí, že je tak slabý, že svou malou silou nemůže nikomu ublížit, a tak se klidně chová hrubě. Ale nezranit přeci neznamená neublížit, stejně jako nezničit, neznamená chovat se něžně, nebo alespoň opatrně. Já zničím vločku jediným dotykem a z toho je mi hrozně smutno. Proto chci být co možná nejsilnější, abych se uměl chovat něžně i k těm nejjemnějším věcem, jako je například sněhová vločka."
andromeda
01. 06. 2005
Dát tip
pěkná, kraťoučká pohádečka - tip

Markel
06. 03. 2005
Dát tip
Pěkné - T

pssst
08. 02. 2005
Dát tip
nádherná myšlenka... (i když mi to chvíli trvalo:))

synáček
08. 02. 2005
Dát tip
Moc... T****

Vaud
30. 01. 2005
Dát tip
Moc pěkný. Taky jsem přemýšel nad logikou sdělení. Ale je to pohádka. A kdyby to bylo podle logiky, tak tam není ani ten obr. TIP oprav si - klidně chvá hrubě

Ragnar
29. 01. 2005
Dát tip
Candy - myslím, že rozprávku nemožno rozanalyzovať, či sú všetky v nej vypovedané myšlienky bezrosporné a jednoznačné... To by nebola rozprávka, ale algebra (možno ani ona nie), :)) Navyše mám tiež tú skúsenosť, že skôr sa silný človek dokáže správať nežne a citlivo, ako slabý - a "hromotĺkom" býva skôr slabý človek, ktorý sa hrá na silného... MeTB - prečo podivná? Môžeš podrobnejšie? Lancelott - krása...

crique
29. 01. 2005
Dát tip
Milé, vžene úsměv na tvář, ale i brouka do hlavy, by se nad tím zamýšlel :)

crique
29. 01. 2005
Dát tip
Milé, vžene úsměv na tvář, ale i brouka do hlavy, by se nad tím zamýšlel :)

MeTB
29. 01. 2005
Dát tip
Zkrátka mě vysvětlení toho, proč chce být obr nejsilnější (a jak z toho plyne že bude něžný na to nejjemnější) nepřesvědčilo -a vlastně mi, abych pravdu řekl, nedává valný smysl.

Ragnar
29. 01. 2005
Dát tip
MeTB - OK, vidím to inak, :))

Lancelott
29. 01. 2005
Dát tip
Děkuji všem za názory a připomínky. Jsem rád, že mnohé z vás ta myšlenka zaujala. Ono se může zdát, že je to její znázornějí trochu chaotické a místy nelogické, ale je to dáno tím, že ty myšlenky v podstatě zformoval Obr:o) takže v tom vlastně ani nic zcela unikátního a hluboce hlubokého být nemůže. Je tam jen ten jednoduchý a přímě upřímný pohled na věc. Ještě jednou díky moc všem:o)

červánky
28. 01. 2005
Dát tip
Nádherná, já jsem se začetla, až jsem z toho málem zapomněla pracovat :-). Ohromný TIP a těším se na další Tvou pohádečku, něžnou a křehkou jako vločka se silnou myšlenkou obra.

vesuvanka
28. 01. 2005
Dát tip
To je pohádka s krásnou myšlenkou a pěkně napsaná ..... TIP a V

harosek
28. 01. 2005
Dát tip
Naprosto bezvadný. Já smekám *

Zbora
28. 01. 2005
Dát tip
To je opravdu pohádka :o)

MeTB
28. 01. 2005
Dát tip
Mno, Tvá myšlenka (snad by se dalo říct "pohádkový aforismus") je dle mě pěkná, ale po už krátké úvaze poněkud podivná.

Empty
28. 01. 2005
Dát tip
Je to krátké, ale myšlenka se mi moc líbí. Opravdu to na mě zapůsobilo***

Candy
28. 01. 2005
Dát tip
Ale může se taky stát, že až bude silný, tak už neodhadne mez mezi hrubostí, silou, jemností...je důležitý vnímat hranice, potom by možná obr zase mohl začít toužit nedávat do všecho sílu, ale už to nepůjde vrátit - mohl by se stát nechtěným hromotlukem......Pro zamyšlení je to zajímavý téma...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru