Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KORENY

10. 11. 2000
11
1
3912
Autor
Stevenson

Predem se omlouvam... neplati to o nikom jinem..))

Kořeny. Jsi mladý a chodíš s hlavou vztyčenou.. a jenom koruny stromů Tě zajímají. Jen ty a oblaka tedˇ význam mají.. ne podrost pod Tvou nohou. Jen koruny zelené a oblaka snad mohou Ti něco říci.. Proč vzdychat při měsíci balady bolestné ? Na to tedˇ casu není. Po slunci toužíš jen a po zeleni. Je přece Máj a lásky čas… Jsi mladý a necítíš kořeny, co k zemi poutají Tě. A vesele se snažíš přetrhat ty nítě stejně jak mladý smrk, co k obloze se zvedá a rodnou hroudou připoutat se nedá ještě tedˇ, když mladou silou vzkvétá, a jako prsteny si navléká svá léta na svůj kmen štíhlý až pod svoji kůru.. jen kupředu a hlavně pořád vzhůru.. a všecko, všecičko se daří… Však cesta alejí je brzy sešlapaná. A přílis brzy ta krásně vonná rána se ve večery při měsíčku změní.. A jeho svit pak dojde ocenění, když hlava vztyčená se trochu k zemi skloní. K té zemi, co rodnou hroudou voní, a pak i krok se obezřetným stává. Ne že by těžší byla snad Tvá hlava, ale ty kořeny těch štíhlých velikánů nejsou tak hluboko, jak zdálo se Ti k ránu a krok tak bezpečně už těžko cestu hledá. Je to snad minulost, co obelstit se nedá a nad povrchem cesty kořeny připomíná, že nedá se pít věčně jen ze sklenice vína, a že i voda, ta od pramenů chutná.. Snad je to osud, snad připomínka nutná, že z kořenů těch, co v chůzi tedˇTi brání jsi vyrostl. A přes všechna tvá přání se jednou k nim zas budeš muset vrátit.. A přece neboj se, nemusíš všechno ztratit.. Není to osud, co šije na Tě boudu.. Až jednou vrátíš se z těch oblak v rodnou hroudu věř, nový kořen čerpat bude sílu ze všech tvých snů a všechnu tvoji víru zas k oblakům vyšle jak raketu… A proto všechno věř.. Jen proto že jsme tu…

1 názor

neznamaxy
25. 11. 2007
Dát tip
* souhlasím,kořeny jsou důležité, ne všechny však stromy rostou do nebe

pepička15
01. 02. 2006
Dát tip
andulka: i když človělu ještě do dvacýtky nějaký ten rok zbývá, tak si může vychutnávat každé zrnko soli, každý sluneční paprsek, každý úsměv a každé jaro může vítat s radostí...

pepička15
01. 02. 2006
Dát tip
móóóc pěknáý textík! opravdu mě pohladil po duši... dává mi naději v to, že všechno má smysl a že bude líp!

Andulka
22. 01. 2005
Dát tip
ja verim....a ja se tesim....a jsem moc vdecna ze mi uz neni dvacet....a ze se muzu tesit ze zivota jako z dobryho jidla....protoze tomu jeden zacina nejak vic rozumnet....a vychutnava uplne vsechno....kazdy zrnko soli, kazdy slunecny paprsek....kazdou vlocku snehu co roztaje na jazyku....:-*)*

Stevenson
22. 01. 2005
Dát tip
ANO, porozumnela OK.. Dik.-)

Mariena
06. 03. 2004
Dát tip
Krása...Je v tom tolik pravdy a moudrosti...a stále se opakující běh života...Díky...

Lyrique
25. 08. 2003
Dát tip
to sa mi moc moc paci! tip

Barbar
08. 09. 2002
Dát tip
Asi jsme příbuzní, líííííbíííí.

Siri
30. 11. 2001
Dát tip
vzlety ..pády...zmoudření... mi lííííbíííí *

Anonym
18. 11. 2000
Dát tip
to jsem rad..)ale jinak mas na to dost casu..)

suva
13. 11. 2000
Dát tip
hůůů a hůůůů a hůůůů ta se mi líbila.... *

Merle
10. 11. 2000
Dát tip
tak tak, proč kořenit hned? I ten nejdivočejší strom jednou dostane chuť se zastavit...

Print
10. 11. 2000
Dát tip
*!

Jákob
10. 11. 2000
Dát tip
Perfektní a na tip. Jen tu raketu bych vynechal. (*)

JiKo
10. 11. 2000
Dát tip
Hmm krása krása. A mám tuchu, že vím o kom to platí ...

Bodlak
10. 11. 2000
Dát tip
Smutnekrasny..hmmm...TIP

Stevenson
10. 11. 2000
Dát tip
Dekuji vsem a souhlasim ze by to mohlo byt trochu upravene..))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru