Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trymskvadet

31. 01. 2005
3
1
3123
Autor
klipeto

o krádeži Thorova kladiva

THOR: LOKI:
FREYA: HEIMDAL:

Thor se rozlítil, když se probudil a zjistil, že mu chybí kladivo Mjölnir. Lomcoval svými vousy a škubal se za vlasy. Prvorozený se zklidnil a řekl:

THOR: Slyš mne, Loki. Nikdo neví, ani na zemi ani na nebi, co ti teď říkám: kladivo bylo ukradeno od bohů.

Spěchali do síní překrásné Freyi a jeho první slova byla:

THOR: Freyo, půjč mi tvůj peroplášť, abych mohl najít mé kladivo.

FREYA: Dala bych ti ho, i kdyby byl ze zlata. Dala bych ti ho, i kdyby byl ze stříbra.

Loki letěl, oblečen do peropláště. Opustil Aesirské síně a vstoupil do země obrů. Seděl tam Trym, Thursský princ, na vysoké stolici omotané zlatými řetězi jeho loveckých psů, stolici lemované hřívami jeho koní.

TRYM: Co nového v Aesir? Proč přicházíš do země obrů?

LOKI: Nemocná je Aesir. Schoval jsi Loridovo kladivo?

TRYM: Schoval jsem Loridovo kladivo. Je osm dní cesty pod zemí. Nikdo ho nedokáže vrátit zpět, dokud mi nepřivedete Freyu za ženu.

Loki odletěl, oblečen do peropláště. Opustil zemi obrů a vstoupil do Aesirských dvorů. Tam se setkal s Thorem v hlavní síni. Jeho první slova byla:

THOR: Vykonal jsi poselství? Splnil jsi svůj úkol? Rychle řekni co víš. Sedící často zapomíná, ležící lže.

LOKI: Vykonal jsem poselství a splnil jsem úkol: Trym, Thursský princ, má tvé kladivo. Nikdo ho nedokáže vrátit zpět, dokud mu nebude přivedena Freya za ženu.

Vyhledali spanilou Freyu a Prvorozený řekl:

THOR: Ustroj se, Freyo, do svatebních šatů. Dva z nás se vydají do země obrů.

Rozlítila se Freya. Zasupěla vzteky tak, že všechny Aesirské síně se zatřásly. Náhrdelník Brisingamen se rozpadl.

FREYA: Byla bych vskutku bláhová, kdybych šla s tebou do země obrů.

Všichni bohové a bohyně se sešli. Mocní z Aesir se radili, jak získat zpět Loridovo kladivo. Heimdal, nejčistší z Aesir a Vanirský prorok, předpověděl:

HEIMDAL: Ustrojme Thora do svatebních šatů a dejme mu Brisingamen! Nechť nese svazek klíčů, ženský oděv padající mu až ke kolenům, na hrudi dva kulaté kameny a svatební závoj, kryjící mu tvář!

THOR: Aesir mne nazve zbabělým a zženštilým, pokud se takto ustrojím.

LOKI, syn LOFA: Mlč, Thore! Taková slova! Brzo budou v Asgardu sídlit obři, jestli nebudeš mít zpět své kladivo.

Oblékli Thora do svatebního úboru a ozdobili ho náhrdelníkem Brisingamen, u pasu měl pověšené klíče a měl sukni padající pod kolena. Na prsou měl dva kulaté kameny. Jeho hlavu zahalili drahoceným závojem. Lofův syn řekl:

LOKI: Měl bych jít jako tvoje družba. My dva bychom měli jít do země obrů.

Kozy byly zahnány domů a přivázany k provazům, aby mohly běžet s nimi. Hory se dmuly a země se rozbila v plamenech. To syn Odina jel do země obrů.

Thursský princ řekl:

TRYM: Povstaňte, obrové. Pokryjte lavice. Přivádějí mi Freyu, nevěstu, dceru Njörda z Noatunu! Přiveďte zlatorohé krávy a černé voly ku jejímu potěšení. Mám spousty pokladů, spousty drahokamů. Freya je to jediné, po čem toužím.

K večeru přijeli hosté. Obři roznášeli pivo. Sifin manžel snědl celého vola, osm lososů, všechny pamlsky pro nevěstu a vypil tři soudky medoviny.

TRYM: Kdo kdy viděl nevěstu s takovou chutí? Nikdy jsem neviděl nevěstu jíst po takových soustech nebo pannu vypít více medoviny.

Mezi nimi seděl lstivý Loki, který obrovi odvětil:

LOKI: Freya po osm celých dní nic nepozřela. Taková byla její touha po obří zemi.

Trym se sklonil k závoji aby políbil nevěstu. Uskočil zpět až na konec síně.

TRYM: Proč má Freya tak prudký pohled? Její oči jsou jako oheň!

Mezi nimi seděl lstivý Loki, který obrovi odvětil:

LOKI: Freya po osm celých nocí nespala. Taková byla její touha po obří zemi.

Vstoupila obrova sestra, aby se zeptala na svatební dar.

TRYMOVA sestra: Dej mi prsteny z červeného zlata, co máš na rukou, jestli si chceš získat mou lásku a mou přízeň.

TRYM: Přineste kladivo k posvěcení nevěsty. Vložte Mjölnir do panenského klína a spojme před Vár naše ruce.

Hlórithiho srdce se usmálo jak uvidel své kladivo.

Nejprve zabil Tryma, Thursského prince, pak pobil všechen jeho rod. Zabil i obrovu sestru, která žebrala o svatební dar. Místo prstenů a mincí; místo drahokamů dostala údery Mjölnira.

A tak Thor získal zpět své kladivo.

1 názor

Godfrey
11. 08. 2008
Dát tip
*

gabio
01. 02. 2005
Dát tip
nerozumím, nelíbí, čte se to špatně

klipeto
01. 02. 2005
Dát tip
je to překlad

Not_und_Tod
01. 02. 2005
Dát tip
slýbil sem dát tip. Tak ho sdávám.

klipeto
31. 01. 2005
Dát tip
//antiemnicová kritika

Voloďa
31. 01. 2005
Dát tip
tomu pramálo rozumím, bydlím spíš v české republice

Morrigan
31. 01. 2005
Dát tip
Ač keltskou bohyní, taky mam ráda tuhle mytologii severskou! t*

Silvita
31. 01. 2005
Dát tip
nerozumím...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru