Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zeptejte se prosím!

08. 07. 1999
1
0
4194
Autor
castan

Proč mám srdce bolavé, bolesti mé bodavé, proč se nechce zmizet? Proč mé duši toulavé, v odvaze té bláhové, chce se lásky sklízet? Proč si sebe nevážím, k obloze tvé modravé, proč se snažím vzhlížet? Proč na mne teď závažím, co přinesli orlové, tlačí tahle tíže? Proč jen hudba hraje mi, smuteční teď píseň, proč mou hrudí krade se, rakoviny tíseň? Proč se sebe sám teď ptám, na životní sílu? Proč se o nic nestarám, místo srdce díru? Proč mám radost z nádechu, proč se těším květem, proč utíkám úspěchu, proč se trápím spěchem? Proč si zpívám bezdečně, písně plné smutku proč nemoci zbytečně, vysmívám se v koutku? Proč směji se představám, proč nermoutím se sám? Proč nesbalím krám? Proč jed si nalévám? Proč tělo své na pospas smrti teď vydávám? Proč v sobě dávíc čas, prázdnotu nalézám? Proč bláznům davají, vstupenky do světa? Proč nikde nečeká, ta moje planeta? Proč spálila ji kometa.....?
AHED
29. 08. 2002
Dát tip
Jo posmívání, to by ti šlo! A moje kecy o tom nejsmutnějším a nejveselejším člověku...Blbost, Ahede...seš teď nějak neutrální, nemastně neslanej...dalo by se říct, že jsem tu prostě na dvě věci, které nepatří do kolonky Písmáci dětem.

castan
18. 02. 2000
Dát tip
Bibša: Proč ne???? To je skvělá otázka! :o)

Bibša
16. 01. 2000
Dát tip
Že ty jsi optimista?
Věř!!! Díru místo srdce má spousta lidí, nevadí jim to, ty tam máš opravdové srdce, se kterým jen tak nějaká nemoc nezamává! A neptej se Proč? Odpovědi bývají kruté! Ptej se proč ne? (myslím to dobře, Kaštánku)

Saša
14. 01. 2000
Dát tip
Většina proč je plna otazníků
jak dětské kasičky desetníků
některá proč odpověď nečekají
kdopak ví, co se v nich ale tají...

castan
14. 08. 1999
Dát tip
Castan: Posmívání, to by ti šlo...!

AHED
13. 08. 1999
Dát tip
Castane, já a nejsmutnější? Asi je to můj úděl...a navždy...

snoopy
30. 07. 1999
Dát tip
je příjemné slyšet, že lžu (myslím to vážně), protože já opravdu a často..
víš, to s tím pochopením myslím trochu jinak.. obecně.. nedělám rozdíly.
tak, jax to myslel ty, s tím souhlasím, jenže to není všechno, to není dost..

castan
25. 07. 1999
Dát tip
Adarhaz: Třeba se ptám i tebe?
Třeba se ptáš i sebe?
Třeba ale nejsme tak ztraceni.
Snoopy: Nezjistíš? A já myslím že teď
nemluvíš pravdu....

snoopy
23. 07. 1999
Dát tip
..to nikdy nezjistím..

castan
19. 07. 1999
Dát tip
Snoopy: Když já mám pocit, že právě ty jsi mne
pochopil....
AHED: Proč se trápit? Máš pravdu...stejně uhozené
jako to o tom AHEDovi, nejsmutnějším na světě!

AHED
13. 07. 1999
Dát tip
Castane: možná jednou opravdu umřeš, a možná to bude dřív než si myslíš a možná se s tím opravdu nedá nic dělat, tak na co si stěžovat, proč se trápit.....řekl já, nejveselejší člověk na světě...

snoopy
11. 07. 1999
Dát tip
jarko, jsi optimistka.. : )

snoopy
10. 07. 1999
Dát tip
nahlédnout? snad.. pochopit? sotva kdy..

Jarka
10. 07. 1999
Dát tip
Neptejte se, prosím! Je to zbytečný.... Úplně. Pravdu se stejně nikdy nikdo nedozví...

slavek
09. 07. 1999
Dát tip
Proč při čtení mně napadá
otázek dalších spousta,
proč mana z nebe nepadá,
proč zašlápl jsem chrousta?

Víš Castanku.. Bavili jsme se spolu o kritikách děl na písmákovi. A já jsem Ti říkal něco v tom smyslu, že mně se opravdu líbí skoro všechno co zde čtu. A odcházel jsem s tím, že Ti něco zkritizuji. Ale asi k tomu jen tak nedojde, protože tohle se mi opravdu líbí.
Otázka "PROČ" je nejspíš věčná. Kolik by se na ní asi nalézt otázek? Existuje někdo kdo se občas takto neptá?
To že se mi většina dílek na písmákovi líbí, je asi proto, že v nich většina autorů nechá trochu nahlédnout pod pokličku své duše. A ať je tam ukryto cokoli, je mi velikou ctí, že mi bylo povoleno tam nahlédnout. Děkuji i Tobě. Myslím si, že po přečtení pár Tvých děl vím o Tobě víc.

Saša
08. 07. 1999
Dát tip
Když dítě posbírá slova
Zeptá se zas a znova
Proč se svět točí
Proč mám dvě oči
Proč žvýká kráva
Proč horká je káva
Proč proč proč
z otázek kolotoč
Když potom vyrostem
zhoupne se s námi zem
Proč srdce se city trápí
Proč ani my nejsme svatí
Proč duše tolik bolí
Proč slzy plýtvaj solí
Proč proč proč
stále ten kolotoč
Když potom zestárnou lidi
hrdí jsou nebo se stydí
Proč život utek jak voda
Proč je ho najednou škoda
Proč se mám starobou vláčet
Proč musím ke smrti kráčet
Proč proč proč
už končí kolotoč.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru