Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyznání aneb STOP VÁLCE

03. 02. 2005
11
0
4952
Autor
DRAHT

Tomuto textu je již přes 20 let a je bohužel stále aktuální. Napsal jsem to na vojně, během přednášky na téma \"Zbraně hromadného ničení\". Tehdy, stejně jako dnes, venku za okny nádherně sněžilo ......

Draht  -  Vyznání aneb  Stop válce

 

 

Od samého rána dneska sněží, padá bílý sníh

jako bílé vločky děti mají radost v očích svých

I když tmavošedé mraky na zem slunce nepustí

děti staví bílé sněhuláky prosty starostí

 

Ale tuhle šanci všechny děti světa nemají

známe spousty míst kde místo sněhu dodnes bomby padají

Mraky kouře nad spáleným městem slunce nepustí

v krytu nejde stavět sněhuláky žít bez starostí

 

Tak už vemte lidi rozum do hrsti

jeden každý z nás má právo žít

mít své lásky, spoustu všedních starostí

a né do války jít

Tak už vemte lidi rozum do dlaní

a skoncůjte s tím včas

všichni máme přece právo v míru žít

tak přidejte svůj hlas

 

Ať už nikdy v lidské historii není Hirošim

a ať jednou provždy ze všech zemí zmizí smrti stín

No a z oblohy ať na zem padá pouze bílý sníh

nikdy víc se nesmí opakovat to co v Lidicích

 

Tak už vemte lidi rozum do hrsti

jeden každý z nás má právo žít

mít své lásky, spoustu všedních starostí

a né do války jít

Tak už vemte lidi rozum do dlaní

a skoncůjte s tím včas

všichni máme přece právo v míru žít

tak přidejte svůj hlas

 

 

Aktuální dodatek po 20-ti letech

   aneb  "Vzkaz pro Mr Bushe"

 

Pod záminkou boje proti terorismu

nastoluješ kult fanatismu

Takových "vyvolených" už tu bylo

nikdy to dobře neskončilo

 

Kolik lidí ještě zemřít musí

nežli se pane probudíte

Mě terorismus též se hnusí

jenomže je to Vaše dítě

 


DRAHT
02. 09. 2005
Dát tip
Pacajda - Jsi opravdu dobrá. Moc hezky jsi to napsala. Díky

pacajda
01. 09. 2005
Dát tip
T A nezlob se, že můj příspěvek do tohoto okénka je tak dlouhý. Tak, jak je dlouhý, tak moc s Tebou souhlasím. Napsala jsem to před vstupem USA do Iraku. Co „přinese“ lidstvu válka s Irakem: Nepochybně * Nepochybně dojde k ekologické katastrofě * Nepochybně dojde k nenahraditelnému zničení kulturních hodnot * Nepochybně dojde k obrovským materiálním škodám * Nepochybně budou trpět miliony civilistů * Nepochybně otevře válka dveře násilí, které nelze předem odhadnout * Nepochybně nebyly napadeny USA Irakem, ale Irak Spojenými státy, a to bez řádného vyhlášení války * Nepochybně Saddám formálně splnil podmínky OSN, na jejichž vytváření se podílely také USA, a přesto USA Irak napadly * Nepochybně dodaly USA samy argumenty svým protivníkům, když poté, co inspektoři OSN nenašli v Iraku nic podstatného, a poté, co Saddám dal najevo vůli vyhovět, když ničil rakety, jejichž dolet byl o 30 km delší, než povolovala norma (kdo tu normu stanovil a proč neplatí pro všechny státy, včetně USA?), stejně Irak napadly * Nepochybně nerespektovaly USA resoluci OSN * Nepochybně tím USA znevážily svůj vlastní závazek vůči OSN * Nepochybně tím USA snížily svou vlastní věrohodnost * Nepochybně USA zrušily autoritu OSN * Nepochybně USA vytvořily praecedens svévolného jednání vůči suverénním státům * Nepochybně je Saddám nebezpečný, měl asi chemické a biologické zbraně a byl schopen všeho, a USA to vědí tak nepochybně, že na tom staví válečnou propagandu, zároveň tvrdí, že nepochybně Saddám těch zbraní nepoužije, jak to tak nepochybně mohou zaručit? * Nepochybně se USA nejsou s to ani touto válkou, ani jiným způsobem ubránit teroristickým útokům, zejména drobným, protože jejich zdrojem není jen Saddám, ale ty zdroje jsou všude * Nepochybně nejde o ochranu lidských práv, protože pro Čečnu nehnuly USA ani tankem, natož raketou * Nepochybně není prostředek zničení Saddáma vojenský zásah – ten se schová první a nejlépe * Nepochybně není pravým důvodem hrozba Saddámem, protože diktátorských režimů, které disponují zbraněmi hromadného ničení je mnohem víc, ale USA proti nim nic nepodnikají * Nepochybně nebyla ani válka v Perském zálivu takové vítězství, jak USA tvrdí, protože neodstranila stálé nebezpečí, tj. Saddáma * Nepochybně tato nedůslednost dostala do průšvihu proamericky naladěné obyvatele Iraku, protože ti, když uvěřili slibům USA, že jim pomohou při povstání, zůstali nakonec bez jakékoliv podpory v Saddámových spárech * Nepochybně na příklad Kurdům nepřinese válka vysvobození, nýbrž další utrpení * Nepochybně se silou nedá nastolit demokracie * Nepochybně není pravým cílem této války nastolení demokracie, protože nepochybně v arabském světě něco takového není možné a USA to nepochybně vědí * Nepochybně Iráčané nebudou Američany vítat, protože se odmalička učí nenávidět USA a Israel * Nepochybně jsou jednotlivé arabské státy, skupiny, představitelé apod. proti sobě, ale nenávist proti USA a Israeli je spojí * Nepochybně válka prospěje zbrojařům, protože USA hodlají zvýšit vojenský rozpočet ze současných 270? miliard až na 440 miliard dolarů ročně * Nepochybně válka přinesla Bushovi kapitál přinejmenším politický…

DRAHT
27. 06. 2005
Dát tip
poulett - 63 tipů zaráz, to jsem ještě od nikoho nedostal. To zaslouží velikééé poděkování a symbolickou pusu. Děkuji.

andromeda
20. 06. 2005
Dát tip
V E L K Ý T I P kéž by války jednou provždy skončily......

DRAHT
20. 06. 2005
Dát tip
Andromedo děkuji za návštěvu a říkám s Tebou: "Kéž by"

Augustus
15. 06. 2005
Dát tip
Makovak: Správně! Omlouvám se za přepis v rychlosti. Zaměnil jsem jen jména dvou populistů. Jeden byl 18 a druhý bez dvou za dvacet. Každopádně nemůžeš popřít i přest tu záměnu jmen, že tam byl, že to řekl a co se potom stalo. Tvá poznámka ač trefná, je skutečně jen na okraj, jelikož vypichuje pouze detail a nijak nevyvrací/podporuje přednesené argumenty. alternative4: Kdybys sis přečetl můj příspěvek, věděl bys, že nic o obhajování Bushe ani zabíjení hipíků v něm není. Draht: Historie je souhr na sebe navazujících a vzájemně se ovlivňujících událostí. V tom se rozhodně shodneme. Jsem rád, že jsi rozumný člověk a nesnažíš se mne tu ukamenovat za něco, co jsem neřekl; aniž by sis můj příspěvek alespoň přečetl. Ta nekonečná šňůra násilí se samozřejmě přetnout dá. Stačí když se lidé naučí toleranci, odpuštění, odvaze tvrdosti, zbaví se jalového pseudohumanismu a populismu a hlavně začnou používat svou hlavu k myšlení. Obávám se však, že nic z toho nebude moci být realizováno v demokracii.

Augustus
14. 06. 2005
Dát tip
Nejsem obhájce války a ni prezidenta Bushe, ale raději bych se modlil, aby již nikdy nebylo dalších zbabělců, Mnichovů, populistických ingorantů, kteří mají plnou hubu míru a přitom nic nevědí o humanitě a politické situaci. "Přinesl jsem Vám mír" s těmito slovy se vrátil Daladier z Mnichova. Historie pak ukázala, jak hrozně se mýlil. Německo mělo podle mezinárodních smluv mít tehdy jen velmi omezenou armádu, kdyby tehdejší Společenství národů dokázalo zasáhnout a nebylo jen směšným debatním kroužkem, pak by nebylo Druhé světové války. Právě takovým zavrženíhodným "mírotvůrcům" padá na hlavu odpovědnost za hrůzy Druhé světové války. Jen si říkám, co by se stalo, kdyby byli skutečně zasáhli. Psaly by se pamflety o chudáčcích němcích trpících pod okupací? O několika malých dětičkách z Hitlerjugend, které zabila bomba? Demonstrovali by lidé proti válce? Psalo by se fuj Británie, fuj Amerika, fuj terorista Roesevelt? Kdykoliv se mluví/píše o Hirošimě, měl by se zmínit i Pearl Harbor a tehdejší sebevražedný fanatismus japonců.

DRAHT
14. 06. 2005
Dát tip
Augustus: Máš pravdu. Žádné zlo nelze vytrhnout z historie jako samostatný celek. Všechno se vším souvisí, násilí plodí další násilí a zlo plodí zase jenom zlo. Dá se vůbec tato nekonečná šnůra násilí a zla přerušit ... ? alternative4: a nejen Druhé světové .....

Carolyn
31. 05. 2005
Dát tip
a pak že se svět vyvíjí.... tip.

Bezinka
11. 03. 2005
Dát tip
Kolik lidí ještě zemřít musí nežli se pane probudíte Mě terorismus též se hnusí jenomže je to Vaše dítě ......*t

Jazena
09. 03. 2005
Dát tip
Vesuvanko, souhlasím, už není co dodat..

vesuvanka
14. 02. 2005
Dát tip
krásně napsané a bohužel pořád aktuální, obzvláště pak dodatek.... TIP

Elyanne
03. 02. 2005
Dát tip
pro slzy jsem nedočtla

gab_1
03. 02. 2005
Dát tip
Tak z tohodle bych si prdel nedělal!!!!!!!!!!!

slonovina2
03. 02. 2005
Dát tip
je to mnohem složitější.....mnohem....mnohem....mnohem....mnohem....mnohem....mnohem....mnohem....slunce nepustí.. a ať jednou provždy ze všech zemí zmizí smích..sorry sníh....PS: doporučuji načíst něco o Geopolitické situaci..jsem ale rád, že hledáš....tip

DRAHT
03. 02. 2005
Dát tip
alternative4 - nezlob se na mě, ale tohle není důležitý. Slušný člověk zůstane slušný a hovado zůstane hovadem. Na pohlaví a politické příslušnosti nezáleží ...

DRAHT
03. 02. 2005
Dát tip
alternative4 - to je OK ! Já se hned tak nenechám "dotknout".

hesulim
03. 02. 2005
Dát tip
Dávám Ti svůj hlas a TIP.Víc bohužel neumím.

sacco
03. 02. 2005
Dát tip
drahte, asi mám pocit, že tohle skutečně bude aktuální vždy, .... a toho se děsím......... zatím nám to nějak procházelo, ale v dnešní moderni době stačí jedno tlačítko v rusku či USA a..... je konec.... T*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru