Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Proměna

13. 11. 2000
2
0
2582
Autor
Hvezda1620

Proměna Něco je stálé a něco občas zešílí larvičky malé změní se tak motýli né, nejsou šílené mají jen takovou potřebu žerou lístky zelené a spoléhají na přírodu že barva bude nádherná až svá křídla uvidí Jaká proměna je určena jakápak asi – pro lidi Ten hlas se nesl daleko, odrážel se od stěn lesa přes louky a mýtiny, až dorazil i k Nalimovým uším. Nebyl to výkřik nikoho, kdo v lese sbírá hřiby a našel vyjímečný kousek, ani hlas hajného, co zahlédl tajného dřevorubce. Tohle znělo spíše jako AAAÁÁÁaáááÁÁ a pak náhlé přerušení, následované pouze tichým ševelením větru. Mistr Nalim pobídl koně tím směrem . Lesy zde rostly husté, proto si trochu zajel, než dorazil na okraj louky. Zahlédl původce toho hlasu. Lépe řečeno původkyni. Do daleka zářící červená potrhaná sukně obepínala útlý pas dívky. Její ruce se křečovitě držely kmínku mladého doubku. Mistr Nalim zapřemýšlel o tom, že občas by nebylo špatné stát se takovým mladým dubem. Ovšem bez těch vlků dole. Sáhl po luku. Vlci jej už bohužel zaregistrovali, nicméně neprojevili bližší zájem a raději s vlčí neodbytností doráželi na dívku. „Tak kluci, podíváme se, co vám koluje v žilách,“ pronesl Nalim a pozvedl luk. „Jen doufám, že netrefím tu holku.“ Střelba na takovou dálku byla spíše pokusem, vlků se kolem stromu prohánělo okolo desíti a šance na zásah odpovídala tomu, že hodíte na kostce dvakrát po sobě stejné číslo. Sedm šípů vystřelil. Žádný z nich nezkřivil ani jediný šedý chlup. Ještě osm jich v toulci zbývalo. Pečlivě zamířil, zvážil rychlost a směr větru a pak vystřelil. Šíp se zadrnčením vyletěl v nádherném oblouku směrem ke smečce .....o dobrých dvacet metrů ji přeletěl a skončil kdesi v lese. Nalim pronesl velmi neslušné slovo. Z lesa se najednou ozval řev. Zapraskaly větve a na louku se vyřítil obrovský vlk. Byl dobře metr vysoký, štětinaté chlupy odstávaly na všechny strany, tlama doširoka rozšklebená vydávala něco mezi vytím a řevem. Červeně zářící oči vlk upíral přímo na Mistra Nalima. K běžící bestii se přidali i ostatní vlci. Nalim vydechl hned dva vulgarismy, jelikož později by na to nemusel mít čas, a rychle obrátil koně. Pobízet jej nemusel, spíše se snažil na něm udržet, protože kůň velmi dobře pochopil situaci a teď uháněl, co mu kopyta dovolovala. Jezdec se jej alespoň částečně snažil nasměrovat na cestu, po níž přijeli. Pokud by se mu podařilo dostat koně přes asi míli vzdálenou řeku, podél níž celé dopoledne jeli, mohli by i přežít. „Do háje, kdo by čekal, že tady potkám vlkodlaka,“ stěžoval si Nalim do koňské hřívy. Společně s uzdou držel v ruce stále i luk. Ze všech sil se snažil držet koně kolmo na řeku. Naštěstí řeka tekla v přímém směru před nimi. Když ji kůň před sebou zaregistroval, byli již téměř na břehu. Náhlé odbočení by znamenalo zpomalit a na to právě v této chvíli zvíře nemělo ani pomyšlení. Nedaleké vytí jej povzbuzovalo k opravdu obdivuhodnému výkonu. Ladným skokem se přenesl přes nízké křoviny rovnou do vody. Druhý skok je dostal až doprostřed řeky. Proud vody je strhával dolů, přesto se pomalu hrabali k druhému břehu. Bylo jasné, že kůň už dlouho nevydrží. Proto hned jakmile se dostali na břeh odhodil luk, seskočil na zem a co nejrychleji uvázal uzdu k silné větvi. Strhl ze sedla meč, zvedl luk, vyhnul se koňským kopytům a nachystal se a břehu na nadcházející boj. Vlci se již blížili. V okamžiku byli u řeky, ale jen čtyři se pokusili překonat. Jednomu statnému vlkovi se podařilo doskočit až k mělčině, avšak Nalim s nataženým lukem odměnil tento pokus dobře mířenou střelou. Ostatní vlky strhl proud a odnesl je někam pryč. Jediný, kdo dokázal bojovat s vodou byl vlkodlak. Po zběsilém úprku zbyly v toulci jen dva šípy a jeden již trčel z vlka v mělčině. „Sakra, že jsem si nekoupil ty stříbrné šípy. Kdybych dal na maminku, která říkávala: počítej se vším, nemusel bych tady tak hloupě stát. Jen jeden jediný šíp, kam mám to –píp- zvíře trefit?“ Naštěstí ty povídačky o tom, že vlkodlaci jdou zabít jen stříbrnou zbraní jsou kecy. Povede se vám to i obyčejnou dýkou. Pokud máte dostatečnou sílu, vytrvalost (Schválně hádejte kolikrát byste ho museli bodnout. Správně, mockrát.) a několik metráků štěstí. Vlkodlak vypadal sice již unaveně, sliny z pysků mu odlétaly na všechny strany. Přesto by se parta několika svěžích střelců hodila, pomyslel si Nalim. Nebo aspoň kousek toho štěstí. Vystřelil poslední šíp. ....pokračování příště.... :-)
Nalim67
09. 07. 2004
Dát tip
Crom s Tebou, Hvězdo 1620! Co jsi zač? Zdraví Tě Nalim "Uzbeg" Lidochaz, otec-zakladatel Conan Society. Ještě žiješ? Ještě tvoříš? A jak to vlastně ve Tvé povídce s Nalimem dopadlo? Jinak to, co jsem si přečetl, vypadá docela zajímavě (až na pár pravopisných chyb a stylistických nesrovnalostí - mám státnici z českého jazyka, takže vím, o co jde). Ale máš docela talent, tak v tom pokračuj!

Hvezda1620
21. 11. 2000
Dát tip
Bodal ho z boku. ...a nemohl by trefit aortu? Nebo nějakou jinou tepnu? Přece jen je meč dost dlouhý.....

Merle
21. 11. 2000
Dát tip
*: jde o to proniknout mezi žebry... a ve správným úhlu... což s dlouhým mečem není až tak snadný... no prostě se mi to furt nezdá no :-))

Hvezda1620
21. 11. 2000
Dát tip
;...docela úzký meč ... ? :-) Žádný obouručák?

Merle
20. 11. 2000
Dát tip
Hvězda, no pokud by to nebylo do srdce, můžeš mi věřit, že by sebou škubal podstatně dýl a hlavně by ještě slušnou chvíli kousal a drápal... Jedině proseknutím krku by se možná dalo dosáhnout podobnýho účinku - hydrostatický šok tuším. Ono bodat mezi žebry... a vůbec zepředu, je tak trochu hodně obtížné... Sice nevím, jak bys pokračoval, ale klidně to udělej... chybí mi nějaká pointa

Hvezda1620
16. 11. 2000
Dát tip
mno..... nezsáhl ho do srdce... toho vlkodlaka. Ten ještě chroptěl, těžce krvácel a škubal s sebou v mělčině řeky, zatímco Nalim se pokoušel neutopit. Ta proměna... hold byl dost daleko na to aby poznal kdo to je na stromě. A přání je otcem myšlenky, jak známo :-). Původně to měl být konec, ale nevím....

Merle
14. 11. 2000
Dát tip
hň hň....není ta proměna dívky v babku podivná? BTW: to musel bejt hodně šťastnej zásah, že se z boku trefil mezi žebry do srdce (jinak by nemohl hned na to umřít), ale zas je divný, že se po něm ohnal tlapama (při ráně do srdce přijde tak možná křeč) ale jinak mlčím a čekám, co z toho bude dál...

Katerina
14. 11. 2000
Dát tip
Treba je Nelim kratkozraky :-))) Jsem zvedava na tu jeji dceru...

Hvezda1620
13. 11. 2000
Dát tip
..neměl jsem čas to po sobě číst, tak snad tam není moc chyb :-).

Merle
13. 11. 2000
Dát tip
no boj s vlkodlakem bych viděl trochu drsněji (deformace z roku jako PJ) a vůbec jeho chování jinak... taky to lukostřílení bych upravil (čeho že je to mistr?), proč si třeba nepřijel blíž? Ale už se sakra těším, co z toho bude dál...

Katerina
13. 11. 2000
Dát tip
Mas dobry styl, libi se mi to :-))) Jsem zvedava, jak to dopadne!!!

Hvezda1620
13. 11. 2000
Dát tip
Vlkodlak napůl zařval a napůl zabublal, když jeho tlama zmizela pod hladinou. V zápětí se mohutné tělo objevilo o kus blíže ke břehu. Vlkodlak znatelně kulhal, vykuckával vodu a s šílenstvím v očích se škrábal k Nalimovi. „Kruci, mít tak kopí,“ rozhlížel se rychle kolem po zarostlém břehu. „Ani kus dlouhého klacku tady není.“ S mečem v ruce vstoupil do řeky vstříc bestii. Vlkodlak to nečekal, než se stačil vztyčit a zaútočit svými obávanými drápy, byl Nalim u něj. Meč dvakrát poznamenal štětinatý krk krvavým písmem. Zažloutlé zuby cvakly naprázdno. Minuly jej jen tak tak v záplavě zářící vody, rozstřikované bojujícími těly. Kůň na břehu se vzpínal, pokoušeje se z posledních sil přetrhnout uzdu. Rodinka tetřevů, která měla kousek po proudu domov, prchala jen co rozpoznala bojující tvory. Byli již pár stovek metrů daleko a stále se dokola dýchavičným štěbetáním utvrzovali, že i jinde je krásně. Rovněž ryby daly přednost vlkovi, kterému se nepodařilo dostat na břeh a teď poklidně plul po řece. Všechna zvířata vyklizovala široké okolí. Jen sup na obloze se zájmem pozoroval probíhající boj. Nalim držel v natažené ruce meč směřující proti vlkovi. Pomalu ustupoval k pevnějšímu břehu. Celou dobu se snažil držet proti proudu, aby vlkodlakovi ztížil případný útok. Levou paži mu zdobilo několik krvavých šrámů, jak se mu o ni otřely drápy. I protivník dostal několik víceméně náhodných ran. Šeď štětin se mísila s rudou krví, chybělo mu jedno ucho a větší část sebevědomí, které měl, když se na louce vrhal vpřed. Nalim kopal do hladiny aby zmátl protivníka stříkající vodou. Vlkodlak však najednou vyrazil vpřed. Mistr Nalim měl co dělat, aby se mu vyhnul. Útok mu vyrazil dýku z ruky a zanechal v ní krvavý šrám. Zvíře zařvalo jako smyslů zbavené. Tlapa nejen vyrazila dýku, ale prosvištěla v tak nešťastném úhlu, že dýka se do ní zarazila zůstala v ní trčet. Čepel projela skrz na skrz. Trčela z ní jako špendlík, kterým se připichují motýli. Nalim využil toho, že si ho vlkodlak na chvíli přestal všímat. Byl teď k němu bokem a tak ze všech sil vrazil meč mezi žebra. Rychle jej vytál zároveň v pokusu o úskok do bezpečí. Nebyl dost rychlý aby se dostal včas z dosahu tlap. Proletěl několik metrů nad hladinou. S hlasitým šplouchnutím skončil ve vodě, kde měl co dělat aby se neutopil. Naštěstí to bylo to poslední, co mu vlkodlak mohl ještě udělat. Padl do vody, tlamou dolů a už ji nevytáhl. Nalim vylezl zpátky na břeh. Zůstal tam chvíli ležet jen tak s rukama roztaženýma. Sup si nenápadně sedl na nedaleký strom. Po chvíli se posadil. Kulhavě došel ke koni, pověsil se za sedlo, odvázal teď již se nebránícího se oře a vydali se proti proudu. Ráno tam přešli přes řeku po takovém hezkém mostě, bylo by škoda jej opět nevyužít. Musí se podívat, co se stalo s tou dívčinou, třeba trocha té vděčnosti...? :-). Po hodině se dokulhali k louce. Červená sukně tam dosud visela. Vydal se tedy k ní, aby ji ukonejšil. Když přišel blíže poznal, že dívka.... tedy... ehm.... ta osoba je stále pevně zaškráblá v kůře stromu. Teď si už nepřál být mladým nadějným doubkem. „Můžete slézt, už je to pryč. Nemusíte se bát.... stařenko.“ Babka si ho pořádně prohlédla a po chvíli opravdu slezla. „Čímpak se Ti jenom odměním, krásný panáčku?“ zasípala polohlasem. „Ále, to nic, to byla jen moje povinnost,“ odvětil Mistr Nalim obrácený již k další cestě. „Máte dceru?“ obrátil se přece jen zpátky. „Cože?“ nechápala babka. „No, ptám se, jestli máte dceru.“ „A to víš, že mám, dcerku čiperku, ta by Ti ty rány zavázala, nemusel by sis darmo ničit kazajku.“ „Možná to není špatný nápad. Bydlíte daleko?....“

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru