Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pád

13. 11. 2000
9
0
8835
Autor
Danny
Pád Icarus, planeta - jediná planeta v dosažitelném okolí Země vhodná alespoň částečně ke kolonizaci. Objevena roku 2214. Gravitace je na této planetě velmi nízká. Atmosféra je zde udržována díky silnému povrchovému napětí její nejvrchnější vrstvy. Tuto atmosféru tvoří při povrchu planety jinde se nevyskytující jedovatý plyn icarin a výše pak od 1000 m vzduch. Lidé obývají vrcholky nejvyšších hor (v pásu vzdušné atmosféry) mezi nimiž létají, což jim umožňuje výše zmíněná nízká gravitace. Galaktická encyklopedie, 68.vydání Vychutnával jsem krásu letu celou svou myslí. Je to ohromný zážitek - daleko lepší než plavat. Ne, nevzal jsem si ochrannou kombinézu - nikdo ji nenosí. Jen malé děti. Nikdo není tak neopatrný, aby vlétl až dolů - do icarinu. A ty poslední zprávy o zmizení několika lidí - to se mě nemůže stát. Měli si dávat víc pozor. Všichni nepozorní a roztržití lidé by měli létat v kombinéze. Můj cíl cesty je sice kolonie 355, ale nikdo neříká, že bych se nemohl ještě chvíli proletět - odreagovat se od vší té byrokracie a papírování, které převládá nad ostatní prací. Jen si klidně letět, pozorovat temné chuchvalce icarinu dole... Vtom náraz. Cosi do mě uhodilo velice vysokou rychlostí. Asi jsem omdlel, nevím, pamatuju si jen, jak zbaven stability a kontroly svištím dolů. Nadechuji se icarinu a ten mě ochromuje. Zatmívá se mi před očima. Probrala mě nesnesitelná bolest. Byl jsem dole - na povrchu Icaru, obklopen icarinem. Pád nebyl smrtelný - gravitace je tu nízká a pád byl způsoben hlavně silou nárazu, nikoliv gravitací - ale jistě mám pár kostí zlomených. Icarin ochromil většinu pohybových ceneter a za pár dní mě i zabije. Rozhlížím se. Kolem vidím rozpadající se mrtvoly lidí - a pár jistě ochromených jako já. Jistě, vzhledem k populační explozi je to mizivé procento z lidí létajících nahoře, ale - kdo nebo co mě a je shodilo?! Ve strašných bolestech uběhla hodina. Tu vidím nad sebou ve výšce asi jednoho kilometru šťastného bezstarostně létajícího člověka. Zkouším na něj zavolat, ale nejde to. Ústa mám ochromena. Ale počkat pravou rukou mohu stále hýbat. Snad, když po něm hodím kamínek, tak ho to upozorní, podívá se dolů a přivolá pomoc. Snad, snad mě uvidí! Icarin je shora skoro neprůhledný. Hážu. Kámen letí skoro konstantní rychlostí nahoru. Ale - když nic nevážíte, takový kamínek znamená ztrátu stability! Už jsem hodil, kostky jsou vrženy, není návratu zpátky. Zasažený člověk již padá dolů. Ale kdo z těchto zpola ochrnutých lidí hodil kámen po mně?! A koho zabije ten, po kterém jsem ho hodil já?! nebo takhle neuvažovali všichni?! Nemuseli... Ale já mám ještě jednu otázku: Proč mají všichni bezstarostně létat nahoře, když já umírám?! Beru do ruky další kámen.
Eva_S
04. 01. 2006
Dát tip
dik za avi, bych to asi v tý kupě nenašla....:)) posledních pár vět mě docela zaskočilo, a že byl pán ale humanista....:))*

evalota47
11. 05. 2005
Dát tip
ty kluku jeden měkosrdcatá, to mi děláš naschvál,že jo-***

Je to hodně zajímavý, dávám tip a do klubu :o) *

johanne
23. 03. 2004
Dát tip
docela fajn, myšlenka i ten hořký konec fyziku bych neřešila... není to má doména :o) jo a btw. tak divně zformátovaný je to naschvál???

Danny
23. 03. 2004
Dát tip
johanne: je to překopírovaný z mý webový stránky a nějak se mi tehdy nepovedlo vychytat konce řádků

johanne
23. 03. 2004
Dát tip
no stane se :)))

hurvinek
17. 12. 2002
Dát tip
tak tahle je bombasticka, typicky cechackovska

Pepe
07. 08. 2001
Dát tip
Já se ve fyzice vyznám, ale nějak mě to neruší. Nikdo nemůže vědět, jak je ta planeta velká a jak rychle rotuje, tudíž se vzduch může klidně držet i v 1000 metrech, spíš by mě zajímalo, jak je asi hustý... :o) Ale co, prostě sci-fi a tečka. OVšem myšlence bych za pravdu nedával... Já bych kamínkama neházel, jak bych s tím mohl dožít? S pocitem, že jsem pro nic za nic, z pouhé závisti, zapříčinil smrt několika lidí? To kdyby tam nahoře lítali v autech, to jedině (víte, já nesnáším líné lidi, co nám znečišťují atmosféru), ale jinak ani náhodou. To je sobectví vlastní tříletým dětem a níže. Styďte se...

Adriana
27. 06. 2001
Dát tip
Naštěstí se taky ve fyzice nevyznám, takže můžu dát TIP.

ad Wolfing Cením nápad. Když nic jiného - bavila bych se v nesnesitelných bolestech taktéž :-)) Místo čáry "člověk". Nová hra - s novou řadou vývoje, proč ne :-)) Zamezila bych populační explozi, třeba... *

Wolfling
22. 04. 2001
Dát tip
Myšlenka je skvělá, ale zpracování trochu slabší. Přijde mi, že by to šlo trochu zkomprimovat, aby tam nebyly pasáže, které vyznívají hluše (ten let na začátku, vysvětlování kombinézy).

Deltex
12. 04. 2001
Dát tip
Jo, detaily, ale o ně nejde - ta myšlenka je super hi, hi *!

Laďa
15. 11. 2000
Dát tip
Ještě, že se v technice a fyzice nevyznám. :-) Myšlenka dobrá.

Regis
14. 11. 2000
Dát tip
technické poznámky: 1) zákon akce a reakce, hozením jednoho kamínku by se dotyčný pěkně pošramotil... 2) vzduch je zatraceně "těžký", v horních vrstvách (nad cca 1000 m.n.m.) by se při nízké gravitaci rozhodně nedržel... příliš mnoho technikcých předpokladů, jež nejsou uvěřitelné... :-(( jinak zajímavý nápad... ale bez tipu...

Katerina
13. 11. 2000
Dát tip
Tak ted mi je vsechno uplne jasne :-))) Jsi fakt dobry!!! tip, nemuzu si pomoct...

kalinka
13. 11. 2000
Dát tip
A proč ne?!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru