Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

GENIÁLNĺ OBJEV

14. 11. 2000
3
0
7602
Autor
Danny
Qzq se probudil. Dostal nápad. Okamžitě se přenesl do své laboratoře a začal připravovat pokus. Laboratoř už mu pomalu přestávala vyhovovat - vývojově byla už překonaná. Bude se snažit pořídit si novou, modernější. Po třech hodinách pečlivé práce pokus konečně vyšel. Potvrdil Qzqovy předpoklady. Qzq zajásal. Toto byl vrchol jeho výzkumů podstaty reality, táhnoucích se od roku 4230. Qzq se okamžitě telepatofonem spojil s patentovacím úřadem - ano, výzkum umožňoval konstrukci vynálezu, který si musí patentovat. "Je tam patentovací úřad? Tady Qzq Zxq, fyzik. Jak jsem vám minule volal o tom superzdroji energie - pokus se už povedl. Teď jsem na to šel z úplně jiné strany, pošlu vám data." "Příjem dat je připraven," zaznělo z patentovacího úřadu, "můžete začít vysílat." SPACENETem konečně proletěly poslední bajty záznamu z laboratoře. "Nasimuloval jsem to - vynález je funkční! Je nyní patentován. Číslo patentu je 8888 krát deset na 25. Dobrá myšlenka, gratuluji!" "Chápete vůbec co můj vynález znamená?! Novou epochu dějin lidstva!! TAK levný zdroj energie ještě nebyl!!" "Ano, máte pravdu. Díky vám končí věk anihilace a nastupuje nová epocha - věk mimoprostorového zrychlování!" "Kolik dostanu za ten vynález? Chtěl bych si koupit novou laboratoř, mám už zastaralou." "Odměna činí 1000 kreditů, za to laboratoř nepořídíte, lituji!" "Jen 1000 kreditů? To na superzrychlování přišel už někdo přede mnou?" "Ne - jste opravdu první, kdo na to přišel, zítra začne nová epocha, promiňte, telepatofonuje další vynálezce, na shledanou!" * * * Ano, Qzq dostal jen 1000 kreditů. Neměl se čemu divit - po tom, co lidstvo osídlilo celou galaxii a ještě jednu přilehlou, se počet lidí zmnohonásobil. Na každých deset miliard lidí připadal jeden génius. Na miliardu géniů jeden supergénius. A přibližně každé dva dny měl jeden z mnoha supergéniů nápad srovnatelný s vynálezem kola, objevem elektřiny, nebo teorie relativity. Každé dva dny byl nový věk. Qzqova čtrnáct dní stará laboratoř byla samozřejmě již překonána, ale Qzq již nevynalézal - četl si. Dobrých knih bylo dost, každých pět minut se totiž rodil jeden vynikající spisovatel.
evalota47
09. 05. 2005
Dát tip
jojojo--a číst si

johanne
23. 03. 2004
Dát tip
no, to je tedy vize budoucnosti :))

hurvinek
17. 12. 2002
Dát tip
jeho nejvetsi vynalez spociva v tom ze se vzdal vynalezani a znovuobjevil kouzlo knih

Pepe
07. 08. 2001
Dát tip
Inflace pokroků nenastane nikdy. Expanze lidí taky ne. Ale myšlenka je dobrá, tuhle povídku (když vyměníš vědce třeba za podnikatele) by si měla přečíst celá planeta. Pak by to tu třeba konečně k něčemu vypadalo.

Adriana
27. 06. 2001
Dát tip
Zajímavý.

Chtěla jsem zůstat vzácností, kruci !! takhle mi to neprojde :-))

Kangi
16. 11. 2000
Dát tip
má to vtip a původní myšlenku a to upřednostňuji ze všeho nejvíce nicméně se nemohu zdržet menší výtky o používání krátkých vět, které by slušely spíše komentáři nějakého sportovního zápasu než povídce

Merle
15. 11. 2000
Dát tip
to všechno by ovšem vyžadovalo komunikaci založenou na okamžitém přenosu dat, bez ohledu na vzdálenost... což by myslím všechny ty věci dávno strčilo do kapsy

Falka
15. 11. 2000
Dát tip
Každé dva dny nastává nový věk... lidstvo se zdokonaluje a zrychluje... brr... zrychlení života ad absurdum... Kdo nám poví, co je lepší a jestli kvalita života nespočívá právě v jeho zpomalení a prožívání? Tvůj Qzq na to přišel nad knihou v roce 4230, my bychom o tom měli přemýšlet teď a tady... Ď. :o) *

při jménech jako Qzq , 8888 krát deset na 25,SPACENET a pod mi naskakuje husina, ale každopádně nápad a konec za to stojí :) *!

wqw
14. 11. 2000
Dát tip
v krátkosti shrnutá myšlenka jedné z možností, zajímavé

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru