Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Drobný finanční problém

16. 11. 2000
12
0
8929
Autor
Danny
Hyperkrates už měl kolena zcela otlačená a hlas ochraptělý. Přesto stále pokračoval v modlitbě. Za normálních okolností by (byl přece mág nejvyššího stupně) prostě vyřkl kouzlo CALL_GODS, ale nyní všechna kouzla přestala fungovat a jedině bohové mu mohli poskytnout odpověď. Modlení byl mimo kouzla jediný způsob, jak se s nimi spojit. Konečně ucítil kolem sebe auru Jejich přítomnosti. "Čeho si žádáš, smrtelníče?!" To promluvil přímo Imanentos, nejvyšší ze známých bohů, bůh, jenž je Sám Sobě účelem! "Prosím, Pane, ráčil byste mi sdělit, co se stalo s magií?" "Cože, vy to ještě nevíte, vždyť Informos vám to měl už dávno říct, no máme tady nahoře občas trochu nepořádek, zkrátka a dobře, vy jste magii zneužili a my jsme vám k ní zablokovali přístup." "Takže Dveře Magické Aktivity jsou zavřené?" "Ano, přesně, provedli jsme základní změny v realitě a lidské magii už nepřísluší Dveře3 jako doposud." "Takže jste změnili jen číslo Dveří Magické Aktivity." "Ano, pouze jsme změnili DMA lidských kouzel." "Jaké je tedy nové číslo?" zeptal se Hyperkrates. "To byste tak rádi věděli, co? Zneužili jste magii, takže ji nebudete moct používat, dokud se nedovíte nové DMA" "Budeme experimentovat!" "Dobře, na vaše nebezpečí, jestli vaše náhodně vybrané DMA zkoliduje s některými používanými Dveřmi, celý Svět se zhroutí. My si jenom uděláme jinej, ale vy, vy už tu jaksi nebudete!" "Co mám učinit, abyste mi prozradil nové DMA?" "Nemůžeš udělat NIC!" "Přísahám!" vykřikl náhle Hyperkrates "Přísahám, že už magii více nebudeme zneužívat!" "Přísahej, že budete magií nezištně pomáhat obyčejným lidem a nevezmete od nich za ni peníze!" "Ano, přísahám!" Po minutě, kdy Hyperkrates za dozoru boha Justicia předříkal slavné prohlášení, známé jako Hyperkratova přísaha, prohlásil Imanentos:"Nové Dveře Magické Aktivity lidské magie mají číslo 1." "Myslel jsem si to!" povzdychl si Hyperkrates. Dějiny Magie, kapitola třetí, Hyperkratova přísaha To takhle jednou Fernetburak a Mlhoplaš seděli v hospodě a nadávali na vše možné, hlavně na neustálý nedostatek peněz a špatný systém financování magie. "Kdysi byl kouzelník Někdo, sakra!" vykřikoval Mlhoplaš. "Nezištné poskytování magické pomoci je sice výborná myšlenka, ale to potom stát musí magii financovat! Hyperkrates to jistě myslel dobře, bohové taky, ale zapomněli na lidi, jak toho zneužijou! Bodový systém! Systém pojištění proti magickým nehodám a uřknutím tak, že nám vyplatí tolik peněz podle toho, jaké kouzlo jsme použili! My sami, jako pracovníci Ducha, nesmíme od lidí nic přijmout..." "Tím pádem nám pojišťovna kecá do magie, i když tomu vůbec nerozumí, ale oni nás platí a oni tedy určují pravidla.." "Jo, to je samý 'Proč tolikrát kouzlíte ta Magická okna, vždyť to není nutné, to vám nezúčtujeme!' A nedají si vysvětlit, že některá kouzla fungují pouze z Oken kvůli..." Vtom se ozvalo "BANG!" a na stěně hospody se objevila rozpláclá postava. Rychle zadrmolila inicializační formuli pro aktivaci slavného Zenerova BACK_MORPHINGu a už tu stál čaroděj Bang v celé své kráse. "Tak co, Bangu, co bylo za problém tentokrát?" zeptal se ho ironicky Fernetburak. "No.." začal čaroděj, přezdívaný podle charakteristického zvuku svého příchodu, "On se ten svět asi opravdu otáčí!" "Ale klid, to jen želva sprintuje kolečka, to sis měl přece zjistit!" uklidnil Banga Mlhoplaš. (To je zvláštní, zdá se, že všechny na magii orientované světy se nachází na zádech želv!) "No jo, já jsem zapomněl" odvětil Bang "to mě strašně štve, že při teleportaci musíš zadat absolutní souřadnice a ne relativní k povrchu Země!" "To můj brácha Vodkaburak má přesně ty samý problémy." prohlásil Fernetburak. "Von je taky mág?" zeptal se ho Mlhoplaš. "Jo všichni mý bráchové jsou kouzelníci!" "A táta?" "Ten pracoval v lihovarný manufaktuře." "Myslel jsem si to." "No, proč jsem vlastně přišel," začal Bang, "jsem totiž úplně švorc, jestli by mi někdo z vás nepůjčil." "Právě jsme kecali o zkur... zku... zkus-napsat-do-povídky-jaké finanční situaci!" "Moment, pánové, nešly by prachy nějak nahradit kouzlem? Jako iluze, myslím." napadlo Banga. "Ale když iluze pomine, nastane finanční zmatek, královi kontroloři přijdou na to, kdo to způsobil... No, pokuta tisíc zlatých a šatlava na deset let minimálně, ne-li oprátka!" bál se Mlhoplaš." Spíš ONI by měli platit NÁM!" rozhorlil se Fernetburak. "Dřívější králův poradce pro magické záležitosti "vylepšil", co se dalo! Vždyť i ten bodovej systém, kdyby byl pořádně zorganizovanej, by se dal i snést, ale to víte, poradce byl Nemrtvej, o život už se nestaral, ani si po zmrtvýchvstání nesvlékl rubáš, kterej mu dali do hrobu, teď kandidoval do Horní královské rady... A KDO ho oživil? Mágové! Měl by jim být aspoň vděčnej..." "Počkejte, mě něco napadlo!" vykřikl náhle Bang, "Kdyby tu iluzi prachů něco udržovalo, ňákej stabilní hmotnej předmět, pak by byla stálá a nikdo by na nic nemohl přijít!" "Skvělej nápad, Bangu!" pochválil kolegu Fernetburak. "Něco levnýho, čeho je hafo a co dobře zachytává magickou energii...""Papír!" vykřikl Mlhoplaš, "mám známýho písaře a ten může sehnat spoustu popsanejch papírů. Novej král totiž vyhazuje veškeré listiny svého předchůdce. Má to být spáleno drakem, ale ten písař to zachraňuje, co kdyby se to hodilo a teď to přijde vhod!" "Jak odstraníš z papírů starej text?" zeptal se Bang."Ale to nebude třeba, vole, jsou tam většinou jen ňáký obrázky panovníků a rádců a to může zůstat. A kdyžtak normálně zavoláš disintegračního démona, zadáš mu velikost plochy a nulovou výšku, to není přece problém!" "Tak se teda sejdem zítra u Starýho dubu, až Mlhoplaš dotáhne papíry" uzavřel Fernetburak. Příští odpoledne bylo vidět Mlhoplaše a Fernetburaka, jak přecházejí sem a tam u Starého dubu. "Vždyť už tu měl dávno být!" ztratil trpělivost Fernetburak "On to vymyslel, on má u sebe všechny formule..." BANG!!! Na zemi se objevil útvar připomínající pizzu, který se bezpečnostním kouzlem vrátil zpět do své původní podoby čaroděje Banga. "Ještě že jsem natáhl General Security System!" "Aha, ty zase nevíš, že želva teďka skáče,co? Sleduj Želví zpravodaj na MagicNetu, radím ti dobře!" poučoval ho Mlhoplaš "Nebo se neteleportuj, když ti to dělá takový problémy. Máš to kouzlo?" "Použil jsem jenom minimální dávku magie, aby to nešlo detekovat!" informoval je Bang "Kde máte ty papíry? Hezký, obrázky králů, trošku to doretušujeme, aby to mělo důvěryhodnej vzhled..." Bang na moment zakouzlil KornelDraw a doupravil obrázky. "Teď do toho plácnu to kouzlo, aby si lidi mysleli, že to má cenu 100 zlatých... Tohle bude 200...tamto 500... a můžeme obrázky začít prodávat!" "Tak, teď jsme v balíku," pochvaloval si den poté ve špičkové restauraci Bang "magie v těch obrazech zůstane dlouho, velmi dlouho, takže v podstatě budou mít stále cenu... jak ty papírky pojmenujem?" "No.. tys to vlastně vymyslel, tak si to rozhodni sám, mě stejně nic nenapadá." odvětil Fernetburak. "Tak dobře." pravil Bang. "Tyto nové cenné papírky pojmenuju podle sebe - BANGOVKY!
evalota47
11. 05. 2005
Dát tip
jo obzvláště ten závěr hi hi .......T.

Dolente
28. 09. 2004
Dát tip
Tak mě napadá, tohle by se mohlo někomu líbit... avi :o)

leenai
28. 09. 2004
Dát tip
Dol má jako vždy pravdu, opravdu se mi to líbí... a ani tim Mlhoplašem jsi Pratchetta asi neurazil... :)) máš můj tipek, vzhledem k námětu i spracování. :))

Dolente
28. 08. 2004
Dát tip
Hyperkrates, Fernetburak, Vodkaburak, BANGOVKY... bezva... t* :o)

johanne
25. 03. 2004
Dát tip
:))))) [ano, rozesmálo :o), moooc... třeba KornelDraw :)] úžasný, pratchettovy knížky miluju a tohle je simply to say geniální tipík

Ketolos
06. 02. 2003
Dát tip
heheh

Seregil
24. 12. 2002
Dát tip
Skvělé... *

hurvinek
17. 12. 2002
Dát tip
zajimave zneuziti magie...

hurvinek
17. 12. 2002
Dát tip
zajimave zneuziti magie...

Lucy
26. 06. 2002
Dát tip
:o) *

Cthulhu
24. 10. 2001
Dát tip
V podstatě souhlasím se všemi výše uvedenými kritikami. Hezké, svižné, vtipné. Docela... Takže se asi bude tipovat*.

Wolfling
05. 10. 2001
Dát tip
No doufám, že to nemělo moc hlubšího smyslu než pobavit, ale pokud ne, tak se to výborně vyvedlo :-))) Rozhodně tip.

Hyperkrates me dostal :)) a Ty taky :) *!

Deltex
13. 04. 2001
Dát tip
:))))) Dost dobré, ač na magii koukám trochu jinak a její praktikování je věru odlišné, tak tohle je věru bezkonkurenční nápad. Jo DMA neni jedna - to by kolidovalo se zvukarnou - alespon tou mou :)))))) CALL_GODS - dost dobrý:))) Potěšilo mě to a hooooodně rozesmálo:))))))))))))))))))))))))) Tumáš *! Měj se fajn!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru