Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dvě tváře

17. 02. 2005
1
2
2786
Autor
Dart

Tuhle básničku jsem psala když jsem byla malá. Chtěla jsem poukázat na rozpolcnou \"tvář\" člověka

NA ZÁHONKU V ZAHRADĚ, ROZKVETLA MI RŮŽE

STĚNY V BYTĚ OD KRVE, NA ZEMI KOUSKY KŮŽE

CHTĚLA BYCH TISÍCE RŮŽÍ NA ZÁHONKU MÍT

CHCI SE NĚKAM ZAKOUSNOUT, CHCI NĚKOHO ZBÍT

NASADÍM SI KOPRETINY, TY MÁM TAKY RÁDA

VPRAVÍM TI USTY DO TĚLA ŽIVÉHO HADA

PO ŠEŘÍKU VZHŮRU, LEZE TIŠE BROUČEK

VE SKŘÍNI U ŠATNÍKU, HNIJE MI TAM KLOUČEK

MOTÝL SFOUKL CHMÍŘÍ, PAMPELIŠCE DO HOLA

V MRAŽÁKU JE DALŠÍ ČÍSI LIDSKÁ MRTVOLA

MOUCHA LÉTÁ ŠŤASTNĚ KOLEM STROMŮ

DĚTI CO JSOU VE SKLEPĚ, NEVRÁTÍ SE DOMŮ !!!!!!!!!!


2 názory

Dart
13. 09. 2010
Dát tip
dekuji

Dave Reed
13. 09. 2010
Dát tip
moc se mi to líbí ten kontrast je tam perfektní a vůbec mi to nepřijde morbidní a moc drsný je to povedené!

Dart
16. 03. 2005
Dát tip
Je to téma mi blízké. Schizofrennie, duševní rozpoložení, vztah k smrti......

probe
15. 03. 2005
Dát tip
Hu!, rozpolcené to tedy je- ty kytičky a pak ty hrůzy- tak klidně a rozmile vylíčené vedle sebe, je to opravdově děsivé. Tohle si psala, když si byla malá?, to si asi nebyla moc optimistické děťátko, viď?. Ty někoho takového znáš??

Dart
15. 03. 2005
Dát tip
probe každý jsme tak tochu rozpolcená osobnost. Dokonce jednu osobu znám co to prožívá více než ostatní. Psala jsem to když mi bylo asi 10 let.

probe
15. 03. 2005
Dát tip
Na deset let je to více než dobré. Ale i tak- ta prostinká forma podtrhuje ten děsivý účinek. Funguje to víc, než by to bylo psáno např. agresivně. Určitě, každý má svého Jekyla i Hyda. Já si všimnul, že se tím tématem zabýváš i v jiných dílech, tak se ptám.

Dart
05. 03. 2005
Dát tip
Hele já jsem holka!! Tvůj doktor má pravdu :)))

Dart
26. 02. 2005
Dát tip
Hele dík a neboj. Jednou všichni zemřem :)

nocnisova
17. 02. 2005
Dát tip
docela drsné...

vůbec se mi nelíbí... moc drsný...a morbidní....

Dart
17. 02. 2005
Dát tip
malinka hvezdinka: o to jde četla jsi prolog? Nejde o to jestli to je nebo není morbidní jde o to že takhle myslí rozpolcená osoba. Aby si pochopila tuhle báseň musíš pochopit typ člověka

John_Ceder
17. 02. 2005
Dát tip
jenže jak máme pochopit typ člověka, když tě neznáme.. vydat takovouhle básničku si může dovolit vydat známej autor, tak možná ve svým životopise.. já ti můžu akorát říct, že báseň je hrozná.. tohle je server o literatuře, většinou se tady moc nikdo nezabývá psychologickým rozborem autora..

Besuhoff
17. 02. 2005
Dát tip
Obsah by mi nevadil, proč ne. O rozpolcení vím své, byť tady mi přijde falešné, strojené a exibiční. Ale po literární stránce je to z kategorie "Selhala autocenzura". Vážně se to nedá nazvat ani říkankou. :o( Škoda, protože námět je vcelku slušný a dala by se na něm postavit silná věc.

Dart
17. 02. 2005
Dát tip
Všem bych vám ctěla říct že to není o mě ale je to lidech kteří trpí rozpolcenou osobností. Literatura, ať už jakákoliv, by měla být o pocitech a to v tom je. Nastínila jsem vám myšlení určitého typu člověka a je už jen na vás jestli to přijmete nebo ne.

Roman_Tik
17. 02. 2005
Dát tip
Trapná dementní kokotina

Dart
17. 02. 2005
Dát tip
Roman Tik : nic jiného jsem nečekala když jsem řešila dilema jestli tu mám tuhle básničku dát. Nečekala jsem ani pochopení. Doufala jsem však, že alespoň někoho přimněju k zamyšlení nad tímto problémem.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru