Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Špindíra Pepík

25. 02. 2005
2
0
2621
Autor
Barman

Asi je to spíš kříženec povídky a úvahy

„Jestli maminka nemá ten prášek z reklamy, tak mě zabije.“ Těmito slovy se Pepík rozloučil s kamarády, se kterými si hrál na prase. Už mu nebylo tak do smíchu a nostalgicky vzpomínal, jak bylo bahínko jemné. Nebylo mu jasné, v čem perou šmoulové, když jsou stále zářivě bílí, ale bylo mu absolutně jasné, že maminka tuto techniku praní asi nezná, a zná-li, neovládá. „Kdybychom tak žili v čokoládovém městě, všichni by byli hnědí a maminka by nic nepoznala.“ Pepík přemýšlel, jak mohl, ale nic nevymyslel. Jediné, na co přišel, byl fakt, že už chodí do čtvrté třídy a stále neví, jak to udělat, aby bílá bílá byla. Jistotu měl v tom, že jeho zadek bude krvavě rudý a otcův opasek nalezne uplatnění. Takové vědomí však nikoho nepotěší a Pepík pomalu a jistě mířil k domovu. Otevřel branku a ruce se mu chvěly jako sedmisetwattový mixér, o kterém Kurt říká, že je nejlepší, poté vstoupil do domu a tiše se zul. Kolem bylo ticho, a tak rychle zmizel v pokojíku, vysvlékl se a šaty hodil pod postel. Potom v čistém sešel do pokoje a pustil televizi. Jakási paní se tam vybourala, ale ten doktor ji zachránil, protože byl nejlepší a měl hromadu diplomů, které hustě kryly bílou stěnu jeho kanceláře. Doktor zachraňoval, a když řezal něco v břiše té paní, přihlásila se o slovo reklama. Jedna paní říkala té druhé, že se cítí skvěle, a libovala si, jaké to má krásné dny. „Doufám, že i maminka má své dny,“ vzdychl Pepík. Potom nějaký pán s úsměvem a dívkou kolem krku prohlásil, že se dvacet čtyři hodin nepotí, že je to super, a Pepík myslel chvíli i na tatínka. Reklama skončila a skvělý doktor dořezal, zachránil a nechtěl milion dolarů. Najednou zazvonil zvonek u dveří a Pepíkovi ztuhla krev v žilách. Teď to přijde a ani Čáryfuk s tím nic neudělá. Přišoural se ke dveřím a tuše blízkou smrt zmáčkl kliku.

„Chudáčku malinkej, rodiče se ti vybourali, jsou v nemocnici a vypadaj zle, ty náš chudáčku, taková rána,“ vychrlila na Pepíka zdrcující informaci sousedka.

„Opravdu?“ řekl Pepík a zabouchl dveře, hned nato vyskočil radostí a šel si pustit počasí. Trest daleko a rodiče bude určitě operovat doktor s hromadou diplomů.


pozorovatel
08. 03. 2005
Dát tip
AHED: občas přemýšlím, proč mají lidé potřebu psát tak odsuzující kritiky bez valnýho odůvodnění. Mně to třeba přišlo vtipný, protože je tam jasně patrná ironie a vtipy na reklamy jsou jednoduchý, prostý a trefný - přesně jak mají být. Autor to popisuje odtažitě, nezůčastněně čili tak jak se podle mě psát povídky maj´. Břitký humor tam je a na konci s rodiči je to i znát. Je to jednoduše podaná sranda s jasnou myšlenkou. Jde o krátkou povídku na daný téma, který se autorovi povedlo zpracovat. Z tvý kritiky jsem vůbec nepochopil, co je na tom špatně zpracovanýho. Uchopit téma se dá všelijak. Jediný, co bych Barmanovi vytknul je vyšumělost a známost některých vtipů. To je tak celý.

Barman
03. 03. 2005
Dát tip
Není to o reklamách, ale o ovlivnění myšlení dítěte medii, přišlo mi to aktuální, možná to není dobře spracované, to já nepoznám.Každej fotr si svýho spratka vychvaluje:)

AHED
03. 03. 2005
Dát tip
Máš pravdu není to dobře zpracované...chybí tomu asi to věcný uchopení tématu.

AHED
28. 02. 2005
Dát tip
Jenže pokud já nečekal "strašně vtipný skeč", ale když jsem pochopil, že to celý bude o reklamě nebo reklamách, čekal jsem trochu břitkého humoru, trochu ironie...ale tohle jsou bláboly...

Barman
26. 02. 2005
Dát tip
Já myslím že prolog je jasný. Nenapsal jsem tam, strašně vtipný skeč. Ale dík aspoň že reaguješ

AHED
25. 02. 2005
Dát tip
Mno jako ironie na reklamy je to dost chabý...občas přemýšlím, proč mají lidi potřebu něco takovýho vůbec psát...kdyby to aspoň bylo vtipný, ale ono není!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru