Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rekviem za déšť

Výběr: Print, Jinovata, Induan, Morfuska, Elyn, dream, , Lyryk, vesuvanka, Fouckault
25. 02. 2005
34
0
10551
Autor
drfaust

 

Rekviem za déšť

 

 

 

Mysli na déšť, na jeho prsty ve svých vlasech,
na lechtivé kapky jdoucí po čele.

Déšť, rodí se v stínu mraků;
z horkého slunce sykotem uzdravuje –  
mění se v páru.

Mysli na déšť.


Na  všechny maličké kapky, které samy
putují k zemi, jak jsou odvážné.

 

Nebe se drobí!

Mysli na déšť, ten –,
jenž horečku z krajiny odplavuje.

 

 


Elyn
28. 03. 2005
Dát tip
Mysli na déšť, na jeho prsty ve svých vlasech, na lechtivé kapky jdoucí po čele

Sarrah
18. 03. 2005
Dát tip
Mysli na déšť, ten –, jenž horečku z krajiny odplavuje. .....moc pěkné celičké...tip ťop

drfaust
18. 03. 2005
Dát tip
díky

pozorovatel
15. 03. 2005
Dát tip
nezapomeň na déšť

kawa
12. 03. 2005
Dát tip
:-)

drfaust
12. 03. 2005
Dát tip
kawa: ty žiješ? :-))

kawa
12. 03. 2005
Dát tip
:-) probouzím se za chvilku bude jaro!

drfaust
12. 03. 2005
Dát tip
no já tě tu dlouho, ale opravdu dlouho neviděl...

drfaust
12. 03. 2005
Dát tip
Mimochodem, chystáme menší výpravu Brna na Přesahy..

kawa
12. 03. 2005
Dát tip
:-) kdypa?

drfaust
12. 03. 2005
Dát tip
6. - 7. 5. v areálu FSS MU

Jinovata
10. 03. 2005
Dát tip
jak prosté! :o)

Bix
03. 03. 2005
Dát tip
Myslím.

Markel
03. 03. 2005
Dát tip
Krásná deštivá, kapičková - T

Acheron: A co bys chtěl, příteli? proklát každou kapku o ostří svého jazyka a křičet - zabiju tvou infantilní něhu a až všechny budou ležet mrtvé, teprve potom zakusí tvé rty pocitu okoralosti?sem se jiný jazyk ani snad tolik nehodí, vnímám ho jako cílený "osvobozující regres", útěk do bezpečí "říkání" jako jistý protipól "akademického básnění". svůj postoj jsem vysvětlil již výše, nejde tedy v této chvíli pravděpodobně tolik o střet, v jejímž centru je báseň sama, v této chvíli se ona stává pouze prostředkem pro střet našich citlivostí, přístupů, zkušeností a zřejmě se neshodujeme * pro mě je ten text i v dnešním chladném dni stále velmi horký:-)

Induan
02. 03. 2005
Dát tip
moc hezký

_Psyché_
02. 03. 2005
Dát tip
je moc krásná ale aby to bylo na výběr, mělo by to mít alespoň nějakou pravidelnou formu *

Morfuska
01. 03. 2005
Dát tip
ppěkná, pohladí po duši ... *t

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
poněkud neoriginální, ixtá variace na déšť. Navíc poněkud neumělé, infantilní zpracování.

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
Acheron: :-) neoriginální? promiň, ale ukaž mi něco originálního...

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
...prsty deště ve vlasech...lechtivé kapky (navíc jdoucí, hrůza) na čele...odvážné kapky (jak ze slabikáře)...déšť, který zchladí rozpálenou krajinu (zde horečku odplavuje)... klišé na klišé. jako by to psalo dvanáctileté dítě, prostě můj pocit.

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
abys nenabyl nesprávného dojmu: vnímání poezie je zcela subjektivní věc, a tak si netroufám brát se v tomhle směru v nějakou velkou polemiku, ale pokud jsi jediný z celé té záplavy lidí, kdo to vnímá jako klišé, tak jsi buď extrémně sečtělý a těžko pro tebe hledat už nějaká nová spojení, anebo máš nějakej blok, minimálně s takovouhle poetikou... nevím jestli je to chyba pro mne nebo pro tebe... ale docela by mě zajímalo, jestli se to náhodou, čistě náhodou netýká mojí včerejší kritiky tvých figurek ve včerejším textu... jak jsem psal, samo užití syntaktických figur mi zajímavou básničku ještě nedělá... inu ale pokud to vnímáš jako klišé, tak by mě zajímalo alespoň pár autorů (nebo textů - těch tak pro tebe známých - aby dokázaly stvoři onu otřelost ve vnímání), kteří to takhle už použili... pokud je tim klišé smaotný déšť, pak s tím nic nenadělám... asi leda napsat na ČHMU, zda by ho nemohli zrušit :-)))

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
Tvoji poznámku ohledně souvztažnosti mého komentáře a tvé včerejší kritiky, přejdu takto: vždycky mě zajímá dílo toho, kdo komentuje/kritizuje druhé. Nemusíš rušit déšť, stačí se vyhnout klišoidním tématům. Řídím se svým pocitem - což je logické a jediné možné při čtení zde přítomných dílek - takže je mi šumafuk, jestli tě předcházejících sto čtenářů vychválilo do nebe. Tahle básnička je slabá.

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
OK. Beru to jako tvůj pocit. Prostě máš tyhle věci pod zámkem... to je ale spíš tvoje škoda než moje... tedy pokud to škoda může vůbec být... no já myslím, že ano.

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
Bude to patrně ten blok, fauste, který nedokážu/nechci/nemám chuť překonávat, pokud mám první pocit jalový a rozpačitý. Ta básnička je horoucí, od srdce, ale přesto ve mně vyvolává dojem, že si autor dělá spíš legraci, právě oním zpracováním tématu. Je-li ta legrace nechtěná a autor to bere takto vážně, je výsledný efekt spíš směšný, než úderně poetický.

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
ale jedna věc by mě zajímala: Jaké máš třeba oblíbené autory.... to jen abych si udělal obrázek z jaké pozice se na to dívá... (totiž to, co tu zatím proběhlo, jsou slova nikoliv pevně ukotvená, potěšilo by mě, kdybys mi je ukotvil do nějakých poetik, které znám - pokud je budu znát)

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
kryl, bradbury, stephen king, čechov - tak to stojí i na mém "účtu".

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
inu já mluvil o poezii... není mi známo, že by king či bradbury psali poezii...

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
nakonec neznám ani žádnou poezii od čechova... ech a s krylem mám problém... čistě lidskej (ne tak s jeho písničkama, i když...) jsem strašně ovlivněnej divišem...

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
ptal ses na oblíbené autory, dobře, tak básníci - kryl, hugo, kopta, šrut, villon, baudelaire, poe. K Divišovi nemám vyhraněný vztah a neznám ani celé jeho dílo.

drfaust
01. 03. 2005
Dát tip
ok... v mým případě jsou to především Andrade, Heaney, Liehuo, Otonkoski (vůbec prostě všichni Fini a Finky), Eliot, Ginsberg, Diviš, Šiktanc, Mikulášek, Biebl, Skácel, Borkovec a třeba v poslední době jsem četl Slívu... tenhle text "odkazjue" (pokud jsem to schopen reflektovat) především k těm Finům, Andrademu.... možná i tomu Heaneymu....

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
...takže jsem si tvé dílo přečetl totálně nepřipraven, což se někdy bohužel stává. :-)

ta naléhavost, intenzita imperativu - je to, co dělá text zajímavým a činí ho jakýmsi blouznivým zaříkáváním * Acheron: s infantilitou a jednoduchostí by se dalo souhlasit, pokud by text neměl onen "vyšší" rámec, který tam nevsunuji já, ale integrálně tam je. V tomto interpretačním rozběhu tedy tu má ona jednoduchost a naivní prostota obrazů dokonce své opodstatnění a v kontextu další faustovy tvorby není jediným způsobem, kterým on dokáže psát, naopak jeho metafory jsou mnohdy dosti sofistikované.Já tuto báseň naopak cením a pokud zde Faustovi takto oponuješ, nezachytil jsi podle mého jemnou nunaci v odlesku deš´tové kapky. příspěvek do debaty a zdravím:-)

Acheron
01. 03. 2005
Dát tip
Nepo: já nezpochybňoval možnou programovost oné dětinskosti, to však nic nemění na subjektivním efektu básničky, které prostě chybí určitý vnitřní esprit, jiskra, aby zapálila celé sdělení a to bylo úderné, dechberoucí. Takto zůstala v půli cesty - je infantilně upřímná, ale bez spodních proudů, je jen prvoplánová, prostinká, dětská...

egil
28. 02. 2005
Dát tip
myslím na déšť..:)***

sidonia
27. 02. 2005
Dát tip
nádherný moc moc moc *t

Elyn
27. 02. 2005
Dát tip
krásná je... moc... *

Cichlasoma
27. 02. 2005
Dát tip
z horkého slunce sykotem uzdravuje :-) *** t.

Elyn
27. 02. 2005
Dát tip
....


DRAHT
26. 02. 2005
Dát tip
Moc a moc se mi líbí. TIP

Přeno
26. 02. 2005
Dát tip
Tak ta je -povedená-. *

***** moc krásná "Nebo poslal déšť a nebyl to pláč, byl to šepot věčnosti, který se mi snažil jemně naznačit, ať tolik nelpím na životě, že to nemusí být všechno, že jsem jen kapičkou. A to mě uklidňovalo. Byl jsem rád kapičkou" ( F. Topol )

drfaust
25. 02. 2005
Dát tip
pjenkna je

zaki
25. 02. 2005
Dát tip
velmi pekne ....:)*

inlajn
25. 02. 2005
Dát tip
..jo, i vo dešti dá se napsat ináč..............t)))))

REDH0T
25. 02. 2005
Dát tip
je opravdu pěkná

Noe1
25. 02. 2005
Dát tip
líbí :-) *t

Blue_mode
25. 02. 2005
Dát tip
mysli na déšť..*

Print
25. 02. 2005
Dát tip
Tak...*

dadik
25. 02. 2005
Dát tip
..pěkná t

Vika
25. 02. 2005
Dát tip
Nebe se drobí! - to je moc dobry. t.

re_nesance
25. 02. 2005
Dát tip
tohle je tisíckrát odvážnější poezie než ta plná neologizmů a inverzí... není to ouplně přesně to, co mám ráda ale je krásný objevit tu něco trochu "odjinud" :-) *t

Silvita
25. 02. 2005
Dát tip
ač mám na proložené písmo averzi:c), tak jsem přišla. hele, řeknu to tak: jůva,jůva:) fain, Sil.

Fouckault
25. 02. 2005
Dát tip
Na všechny maličké kapky, které samy putují k zemi, jak jsou odvážné. ***

drfaust
25. 02. 2005
Dát tip
Sil: co myslíš proůoženým písmem? kurzívu (italiku)?

Silvita
25. 02. 2005
Dát tip
no přesně, je to moc pokroucené:c) (já vím, ale každej má snad právo na úchylku,ni?) a eště toho Tipouše,no:)

drfaust
25. 02. 2005
Dát tip
a to já nikomu nevnucuju, jakej se mu má líbit font... :-)

Silvita
25. 02. 2005
Dát tip
f pohodě, to je moje svobodný rozhodnutí, faustíku:)

gabio
25. 02. 2005
Dát tip
Na všechny maličké kapky, které samy putují k zemi, jak jsou odvážné. t

Mar_15
25. 02. 2005
Dát tip
Mysli na déšť... pěkná *

Jeheheman
25. 02. 2005
Dát tip
Nebe se drobí! ..mám pocit, že ses zabouchl do týhle větičky a napsal kolem ten zbytek.. taky se mi páči;o)

vesuvanka
25. 02. 2005
Dát tip
Nádherná.... těžko vybrat některý verš, musela bych ji zkopírovat celou... TIP a V

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru