Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svatá válka v Mahenově divadle

04. 03. 2005
2
0
2433
Autor
smokrew_b8ie

. . .

 

Nějací puberťáci před vchodem, vprostřed rozhovoru, o tom, jak se krásně, u bohapustého techna, zfetovali.

Nebe najednou tak čisté, jako pozornost zaměřená na pozornost. Blikající tečky jsou letadla a měl by ses bát.

Zaliju lógr horkou vodou, tenhle kedr není pro mě. To ne to neni pro mě. To pro rukojmí.

Zaplním káblem díru v zásuvce a ještě jednou se podívám na fotky dalších obětí příštího bombardování.

Přiznávám prášky na ředění krve a morfium.

A ostré světlo žárovky musí stát na místě, nebo svítit pozpátku.

Je tohle vůbec možné? Pak jdu patama napřed, čekám, že se konečně něco stane.

Rudé botky cvakají po mramorové dlažbě snobského paláce.

Jsou tu jen křehké pohledy odhodlaně rychlá rozhodnutí.

Všechno to je ale už dávno v knihách.

Znáš to nazpaměť z televize, ale stejně tě hlaveň u spánku k smrti vyděsí.

No tak,…prosim tě. Jsem pilot a přiznávám morfium.

Ty přebytečný byrokrat, co se živí telefonováním, čtverky vidle na mandle.

Budeme spolu ve zprávách, chceš? Pokud ti teda nevadí, že se nepoznáš.

Mě to nevadí. Mě ne, já jdu pak rovnou do ráje, víš?

Ty se nikdy nepřiznáš. Nebo raději chceš zemřít hrději pod americkou vlajkou?

Čekám, že se něco stane, ale dokud nic neudělám sám, ani list se nepohne.

Jsi Čech! Proč se tak nechováš, jestli ano, tak teda potěš.

Jsi z kaučuku. Žvýkačka ve vzorku pneumatik.

Jednou se v Mahenově, nebo líp, v Městském odpálím.

Tohle bude to nejlepší co tě v životě potká, měšťáku.

Doufám že budeš sedět v první řadě a ne sám.

A neříkej, že za nic nemůžou. Nějací puberťáci…

Herci půjdou taky!

Na průměrném představení to bude velkolepé.

Jsem pilot a další cíl, sídla nadnárodních společností.

Svatá válka! Zapni si košili a zavaž kravatu.

A jak kráva usaď se do plyše a nech se krmit kulturou.

Zaliju lógr horkou vodou, tenhle kedr není pro mě. To ne to neni pro mě, to si vypiješ.

Čtverky vidle na mandle, ty se jinak nepřiznáš.

Pozornost zaměřená na pozornost, je zelená vlajka.

Tebe se to týká taky. Všechno to je ale už dávno v knihách, tak se pak moc nediv.

Tohle se dá kdykoli čekat, další na řadě jsi TY!


...ako vzdy....

Chucky
04. 03. 2005
Dát tip
"...fasten your seatbelts, ladies and gentlemen, we're going to take off..." super. t.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru