Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

S přivřenými víčky

23. 11. 2000
7
0
2457
Autor
jorel

(napsáno 7.6.2000) (autorsky čteno v Ostravě 16.11.2000)

Dnes umíral člověk. Měl přivřené oči, takže to vypadalo, že spí. Ale on nespal, neboť věděl, že když zavře oči, tak usne a už se nikdy neprobudí. Jak se mu přivřená víčka chvěla únavou, světlo jež propouštěla, tančilo na rozšířených zorničkách a v mysli umírajícího vytvářelo fantaskní obrazce popelavých barev. Tu se najednou mezi nimi zjevila lidská postava. Byla zahalena do světložlutého plátna a stín za ní měl zelenavý nádech. Chvíli mlčky stála a upřeně hleděla přímo do nitra otřásajícího se posledními vzdechy. Potom nesmírně jemným gestem pokynula. „Pojď sem.“ vytanulo mu na mysli. „Nevím, jestli chci.“ zněla odpověď. „Na světě se mi líbilo a rád bych se ještě vrátil ke svým dětem a vnoučatům, a ani manželka by nechtěla, abych odešel.“ „Jak chceš,“ odvětil příjemně hlas, „- vol sám, ale zvol si rychle, abych tu dlouho nečekal.“ „Dobrá.“ řekl umírající a zavřel oči, aby se zamyslel.
jorel
16. 08. 2001
Dát tip
a zóóóóóóóóóóóó, liebe Popelucha ,o))

Popelucha
15. 08. 2001
Dát tip
ende gut ales gut a tenhle je wirklich gut jak říkáme u nás doma

Jochanien
14. 03. 2001
Dát tip
uachhhhh !!! Ť toto je moc dobré!!!

Mahoney
25. 11. 2000
Dát tip
*!!!

Merle
24. 11. 2000
Dát tip
tak tak, ten konec... jo

StvN
24. 11. 2000
Dát tip
Když je dobrej konec, je dobrý fšechno.

Helča
23. 11. 2000
Dát tip
Hm...

zámek
23. 11. 2000
Dát tip
Tohle je .. dostalo mě to (TIP)!! Všechna místa, na nichž jsem se trochu zasekl, zavál svým dechem ten závěr. Mocně mocný !!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru