Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

obchod je obchod

07. 03. 2005
4
1
5036
Autor
zvedavec

po jednej diskusii (slová diabla som si dovolila z tej diskusie vytiahnuť):

(našťastie) fiktívny obraz:


Okolo Ježiša množstvo chorých. Trpia toľkými neduhmi...


Pomyslel si: "No, môžu si za to všetko napokon sami. A keď nie, tak nič sa nedá robiť. ...aj teraz sa o mňa oprela taká žena, taká otrhaná chudera. Trpí krvotokom."

 

Odtiahol sa od nej.

 

"Ešte nakoniec niečo od nej chytím. Cítim, ako ma tá trma-vrma oslabuje! "

Bol unavený.

Aby si oddýchol, odišiel - do púšte.

Zjavil sa mu DIABOL: aspoň mal s kým vec prekonzultovať. Pýtal sa a odpovede sa mu zdali veľmi rozumné:

"Chori, ked nam mladym dnes plačú, ako ťažko to dnes žiť, sami za to môžu. Rovnako ako co dnes sejeme, zajtra budu žať naše deti a my na dôchodku s nimi. Ľahká a spravodlivá rovnica. To vravi život, nie ja."

"Veď je to obchod! a obchodník si zráta akú cenu trh znesie a s takou vyrukuje. A keď ide o zdravie, ľudia sú ochotní dať viac peňazí, tak obchodníci vyrúbia vyššie ceny. Štát to samozrejme nechce veľmi regulovať, pretože vyššia cena = vyššia daň.

Doktor si tiež rád zarobí svoju províziu ...obchod je obchod a keď ide o zisk, nejaká etika alebo morálka musí nabok".

Ježiš sa vrátil z púšte zmenený. Nemusel ani sám rozmýšľať. A nenamietal, odpovede boli logické!

(Uvedomil si: Veď aj on musí z niečoho žiť. )

Keď mu po ďalšie dni prinášali chorých, vždy si premyslel, koľko mu prípadná pomoc vynesie. Stal sa liečiteľom. No musel si vyberať. Na všetkých nestačil. A tak liečil, ak mu zaplatili.

Keď sa jedného dňa dozvedel, že Lazár zomrel, povedal si: uzdravím ho (toto sa mi oplatí aj zadarmo!), a bude to skvelá reklama.

Ozaj, rozhodol sa tiež všetko poznané (i v tej púšti spoznané) odovzdávať ďalej tým, čo boli schopní vzdelanie si zaplatiť. Veď ako by k tomu prišli tí, ktorí nič od neho nezískali, aby svoju múdrosť iným odovzdával zadarmo? A tí, čo ich učil, ani by nevedeli oceniť, čo získali.

Napokon, aj to bola ďalšia, zatiaľ nedocenená možnosť zárobku. ...I keď pravdou je, že on sám všetko, čo získal, dostal zadarmo. Ale žijeme nové časy. Obchod je obchod.



Samozrejme, dožil sa mnohých a mnohých rokov. A mocní s ním nemali nikdy žiadne problémy.


1 názor

zvedavec
13. 03. 2005
Dát tip
Jasné, aj ja mám rôzne veci na rováši. No, sú aj situácie, keď úplne obyčajne zlyhám. Také prípady ma mrzia. Ak ma trápi, čo mám na rováši, možno by bolo lepšie skúsiť to inak. Priznať si to, a hľadať lepšie riešenie. Najprv teoreticky, aby nabudúce bola cesta k zmene. Sú však veci, ktoré na rováši mám, a netrápi ma to (alebo len natoľko, že rozmýšľam, či by sa to dalo aj inak). Jednoducho lepšie to neviem (u)robiť. Áno, ak ma prichytia, vec priznám. Mojím cieľom je síce hovoriť pravdu, nepodvádzať, byť nekomplikovanou, ale neviem to vždy docieliť. Niektorí ľudia viac veria klamstvu - napríklad. Alebo niekedy hovorením pravdy môžem niekoho iného vážne ohroziť. Niekedy v takých prípadoch nekonám (vo všetkých smeroch) ideálne, podľa pravidiel. Preberám za to zodpovednosť. POUČ SE! NENECH SE PŘÍŠTĚ CHYTIT ! ! ! tu by to mohlo platiť. Ale vždy skúšam v takýchto prípadoch zvažovať, čo bude komu na škodu, myslím, že tu by mala byť použitá aj láska - vlastne ku všetkým zúčastneným. Nielen môj vlastný prospech, ale rovnako aj iných.

Barbar
10. 03. 2005
Dát tip
Proč bys opravovala, nevysvětluj, omluv se a příště piš větším. VŽDYŤ.... Neste důsledky svých činů, vždyť v životě většinou nikdy nejdou chyby vrátit, jen se z nich možná trošku poučit. Když Tě chytí při nepravosti, při jasné lži nebo podvodu, omluv se a POUČ SE! NENECH SE PŘÍŠTĚ CHYTIT ! ! ! BARBAR a tip

vesuvanka
10. 03. 2005
Dát tip
zvedavec - díky... budu se těšit na další dílko... Barbar - díky za avi

vesuvanka
08. 03. 2005
Dát tip
.

zvedavec
08. 03. 2005
Dát tip
milá Vesuvanka, nabudúce budú písmenká väčšie, teraz by som to musela prepisovať, nechce sa mi to zväčšiť a nechce sa zmeniť ani kurzíva na rovné písmenká

johanne
07. 03. 2005
Dát tip
Vyznění trochu skeptické, i když v mnohém nelze vést polemiku šťastným směrem... proč kurzíva :o?

zvedavec
07. 03. 2005
Dát tip
neviem prečo kurzíva - nemusí byť, možno to opravím. Slová diabla boli argumentáciou na kresťanskom fóre, ak niekto je v situácii, ktorú nevie uniesť len tak ľahko, tak to je vraj v poriadku.

johanne
07. 03. 2005
Dát tip
Nemusíš opravovat, jen se tak ptám :). Tahle tematika je mi docela dost vzdálená, vzhledem k tomu, že křesťanství tady ani zdaleka nemá tak silnou základnu, tak bych se v žádný situaci na Boha neobracela :o... ale jak říkám, některé momenty stojí za to a celkově je to dobré...

zvedavec
07. 03. 2005
Dát tip
je vlastne jedno, či niekto je alebo nie je veriaci, ide mi o prístup k problému. Nejde mi do hlavy, že kresťanstvo a reálni kresťania sú taaak veľmi ďaleko od svojho pôvodcu - od správania a ideí Ježiša.

zvedavec
07. 03. 2005
Dát tip
nie je to obraz toho, ako sa správame my.

beda
07. 03. 2005
Dát tip
Drsné, ale dobře napsané ... . :-)* Tržní mechanismy v kostce ... bez lásky, soucitu ... .

vesuvanka
07. 03. 2005
Dát tip
Prosím o trochu větší písmo... malá kurzíva se špatně čte...

Liso
07. 03. 2005
Dát tip
:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru