Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jumbo Jet Leg

12. 03. 2005
24
6
7692
Autor
Vaud

Alpy tě ohromí Karle, ale tohle, tohle tě dojme (Vesničko má středisková)

Mám „jet lag“, což je  výraz pro časový posun při cestování letadlem. Uhnal jsem si to během kongresu na Floridě. Vždycky jsem si myslel, že je to "jet leg" - letecká noha. Takže mi bylo divný, proč se neříká spíš  „jet head“ – letecká hlava. Většinou nemohu spát v noci a být vzhůru přes den.  Aspoň mám čas napsat vám pár řádek. Jak se mám a tak.

 

         Někdy je lepší než mít paměť fotografickou, ji mít fotogenickou. To je výrok, za který by nemusela stydět ani Diana Kobzanová, jejíž svatební šaty vydražil minulý týden můj kámoš Petr za 65 000 Kč. Bydlí v podnájmu sám a tak mu k horskému kolu, laptopu a kartónu červených vín přibudou svatební šaty dvoumetrové erosenky.  Teď nebere telefon. Neměl bych ho nechávat chlastat o samotě. Možná se může utěšovat tím, že realita je prý jen iluze způsobená nedostatkem alkoholu. S Dianou jsem jednou letěl z Paříže. Přišla mě požádat, abych si s ní vyměnil místo. Chtěla si natáhnout své nereálně dlouhé nohy do uličky. Bála se, že bude mít po přistání „Jumbo Jet Leg“. A možná od té chvíle mě to slovní spojení mate.

 

          Já nemám bohužel paměť ani fotografickou, ani fotogenickou. A tak neexistuje výročí na které bych nedokázal zapomenout. Ted´jsem zrovna zapomněl na MDŽ. Nějak to soudružky na Floridě nedržej nebo co. Navíc ani nemám jasno, jestli by se mělo v ten den juchat.  Ale žádný důvod není dost špatný k tomu, aby se neslavilo!  V hlavě mi pořád zní citát od Dream, kdy ji jeden drobeček přál: „Děkujeme vám, že jste byla zdravá a šťastná“.  Lepší přání bych stejně nevymyslel. Ale podle Petra naše spolužačky už jen tloustnou, přestaly šukat a začínají publikovat.

 

         To náš drobeček ještě nikomu nepřál. Zato se těšil až přiletím. Hned si chtěl hrát v „domečku“. Má malý stan a já nohy tak dlouhé (mnohem kratší než Diana). I tak do jeho domečku nechodím na návštěvu, ale oblékám si ho na sebe. "Taky tloustneš, kamaráde", říkám si ráno, když sleduji stav tuku na svých českých bocích.  Vzpomněl jsem si na heslo jednoho z anglických fotbalových klubů – "you never walk alone" – nikdy nejdeš sám. U mne by se spíš hodilo – "you never walk, melon" – nikdy nechodíš, meloune.  Je to pravda. Všude jezdím autem. Nebo lítám letadlem. Už jsem skoro přestal chodit. A to jsem chodil rychle a rád, protože chodec je prý buď rychlý nebo mrtvý. Ale my co máme Windows 2000 se už smrti nebojíme. A tak jezdím, lítám a tloustnu.  Když lítám, tak mám ten "jet leg". Nebo "jet lag"? A ted´ mám šanci i na Jumbo Jet Body.

 

Od rotopedu vás zdraví Vaud


6 názorů

Vaud
30. 03. 2009
Dát tip
asi si ho privezu z CR sem :-))

Diana
30. 03. 2009
Dát tip
Vida, rotoped - Aspoň něco! :-)*

Smeesheck
05. 10. 2005
Dát tip
:-*

adraj
01. 08. 2005
Dát tip
Panebože asi budu mít vaudismus...;o)

Kdo tu przní moje velejméno?!? Odvozenina? No dovolte!! Spíš teda nedovolte! Jinak u tvojí glosy/fejetonu/povídky/blogu jsem poněkud postrádal tvoji skvělou vypravěčskou linii, tak se na mě nezlob, ale i za tu "odvozeninu od Zbyhoně" dneska bez tipu.

Vaud
21. 03. 2005
Dát tip
Tož tak. Za odvozování se omlouvám. Snad se mi jednou povede napsat fejeton, který by se zalíbil i ortodoxnímu křídlu fejetonistů :-)

Zbyhoň
18. 03. 2005
Dát tip
Vaudíku, já su jen zásadně proti, aby sis dělal šoufky z lidí, keří mají sotva metr osumdesát. Co potom my dvoumetroví :o))) A doufám že ten Zbyšek je odvozenina od Zbyhoně, jelikoš já žádnej Zbyšek nejsu a vůbec nic od Z. HOWGH.

Vaud
18. 03. 2005
Dát tip
Vidím, že Klub levých fejtonů je samý literární velikán. Nakonec i rozhněvaný_malý_muž bude o hlavu větší, tak jedinej z koho si můžete dělat legraci budu já. Budeme muset udělat někdy klubový sraz! Zbyšek byla odvozenina od Zbyhoně...Jinak šaty a Diana jsou vidět tady (bez šatů všude jinde..). http://quick.idnes.cz/clanek.asp?s=5&r=moda&c=A050216_123441_moda_lf

Vaud
18. 03. 2005
Dát tip
Crae, adraj - jaru a létu zdar JazROY37 - tak se zkusím příště polepšit

adraj
17. 03. 2005
Dát tip
Skvele

JazROY37
17. 03. 2005
Dát tip
Tentokrát ne, pousmál jsem se, ale jen tak koutkem... třeba příště

Craerassy
16. 03. 2005
Dát tip
jen hezky týrej tělo, blíží se co? léto přeci a ..plavky...no nazdar, to bude pokoukání na bazénech zase:-))) *

podezdívka
14. 03. 2005
Dát tip
Zase dost dobrý - pobavilo! *t

Vaud
14. 03. 2005
Dát tip
Montrealer, podezdívko - díky, že jste se stavili!

Vaud
13. 03. 2005
Dát tip
sidonia - diky ti za ti P

Vaud
13. 03. 2005
Dát tip
Možná budu mít jednou šanci dostat se do Klubu obrovských těl (když do Klubu obrovských děl mě už asi nevezmou).

Zbyhoň
13. 03. 2005
Dát tip
Hele, nenavážej se mi do Dianky, dyk má ta holka sotva nějakých metr osmdesát, takže s těma nereálně dlouhýma nohama nemůžu souhlasit ;o)))

Kytiii
13. 03. 2005
Dát tip
ať žijou deníčky :o) ale jo - hezky se četlo... *

Vaud
13. 03. 2005
Dát tip
Zbyhoň - tak Dianka - podívejme. Nechceš její svatební šaty? Až se s ní zas někdy uvidím, tak ji poprosím o autogram pro Zbyška :-) Kytiii - díky, inspirovala jsi mě svým denníkem :-) Cannisha - ten imperativ měl být netloustni! Díky za navštívení.

Montrealer
13. 03. 2005
Dát tip
čte se mi to pořád dobře, ale už jsi tu měl lepší dílka - doufám, že se zas (jen tak, sama od sebe) nějaká časem napíší. Ohledně jet leg vulgo jet lag: Můj A-Č elektronický slovník zná obě slovíčka. Leg je skutečně noha (celá končetina), zato lag = zaostávat, opožďovat (mimo další významy). Takže v tryskáči můžeš dostat jenom jet lag, protože vepřovou nožičku tam asi těžko nabízejí. Dávám tip.

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
Stevensonovi děkuji za zásadní gramatickou připomínku!

Vespa
12. 03. 2005
Dát tip
:o)))))) ježíííš.... ty je zasejc kravinka :)))))

Bezinka
12. 03. 2005
Dát tip
...dobře jsem si po ránu početla....t

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
Přátelé díky díky!

Empty
12. 03. 2005
Dát tip
:-)))to je könina, ale pobavila.-))*t

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
Empty díky! Jsem rád, že ses stavil :-)

guy
12. 03. 2005
Dát tip
příjemný počtení ... a ten citát od Dream mi taky utkvěl ... připomíná mi trochu svou dikcí anketní odpověď jednoho středoškoláka, která mi utkvěla z dávných dob rozvinutého socialismu, kdy na otázku, co je nejdůležitější, odpověděl: práce, manželství a potraviny :-)*

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
Práce, manželství a potraviny! To si musím zapamatovat. Díky!

"you never walk, melon" :o)

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
Brzy si nechám vytisknout tričko s nápisem Reprezentace ČR - Sumo začátečníci. A když to půjde takhle dál tak i Sumo konečníci.

vesuvanka
12. 03. 2005
Dát tip
Moc hezké čtení, zasmála jsem se.... TIP Také jsme mívali doma rotoped v předsíni, jenže on sloužil spíše jako věšák na tašky a podobně. Nakonec jsme ho věnovali jedné paní, které slouží tak jak má...

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
B_G, Vesu díky! Jedna paní mi říkala, že doma jezdí taky na tom ortopedu.

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
jestli to nebyl ortoped, co má doma rotoped já se s ortopedama kamarádím, erární sádra je základním stavebním materiálem na naší domácnosti. s rotopedem se nekamarádím

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
...zábradlí z francouzskejch holí, maso krájím jen skalpelem a hřebíky zatloukám titanovou kyčelní protézou Poldi Kladno..

gabio
12. 03. 2005
Dát tip
you never walk, melon:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) t

Vaud
12. 03. 2005
Dát tip
Teď jsem měl jít hrát tenis a parťák to na poslední chvíli zrušil. Takže heslo you never walk melon platí i nadále :-( gabio - díky za vočítání i za tipík!

sidonia
12. 03. 2005
Dát tip
:) *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru