Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 430 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+1 neviditelných
Smyslem je pocit
datum / id16.03.2005 / 153660Vytisknout |
autorZbora
kategorieÚvahy
zobrazeno15277x
počet tipů40
v oblíbených2x
do výběru zařadilvesuvanka, Dero, Print, prenatal, absurd, Aymi, jenyk, Noe1, Markéta,
zařazeno do klubůDílo není v žádném klubu.
Prolog
Možná vám to bude připadat vtipné, ale v minulých dnech jsem se snažil zamyslet nad tím, co očekávám od poezie…a co ona očekává ode mne.
Smyslem je pocit

Smyslem je pocit

 

Dejme tomu, že

obrazem se protahuje šeď

říkám-li nerozumím

chápu iracionalitu

 

Jednoduchost je silou

Mimovolnost hloubkou

          a Představa přece není smyslem

 

Analýza konkrétnosti

ztrácí logiku

když nezaujme pocit

 

Přesnost spočívá

v ohraničitelnosti

Význam snu uniká

mantinelům reálnosti

Zevní je svět

jalové sdělitelnosti

Výrazem jednotná

neodemknutelnost sevřenosti

 

Pocitům dát jména chci

ne věcem…ty už jména mají

zhmotnit představy

          Rozumět srdcem, ne mozkem

 

Neohraničovat imaginaci

neříkat

to je to

a to je ono

je to tak a jinak ne!

 

Jasně.

Když se báseň váže k bodu

ten bod poznat toužím

...avšak pokud

se rozprostírá do nedohledna

nebudu v ní body hledat.

 

(Prej je efektivní uzavřít úvahu otázkou) 

Nebo ne?




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

17.06.2011 11:21:41dát kritice tipsoustružník
.. móc líbíí
09.11.2010 13:26:38dát kritice tipMarK.
..suhlasim! (fajne)*
27.10.2010 01:38:46dát kritice tipRyba_z_obrazu
ano. ale ano.
10.06.2009 15:38:28dát kritice tipProsecký
Filozofie v básnickém rouše. Málo konkrétna. Otázka na konci úvahy má být efektivní?
06.05.2009 20:52:47dát kritice tipSarrah
a o tom to je!!!*
05.05.2009 20:01:22dát kritice tipLYRIC
Jsou body na mapě,
které mě bodají,
jen proto,
že jsem tam byl,
tuhle úvahu
bych k alkoholovému
opojení,
přiřadil.
14.04.2009 02:41:44dát kritice tipG_B_Show
No já jsem věčně rozlícený objektivista, takže rozhodně ani náhodou!
14.04.2009 00:00:01dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Nevím, lze-li to úplně, ale myslím si, že je to u určitého typu poezie žádoucí. Nedávno jsem se dostal k výboru z díla surrealisty Zbyňka Havlíčka - Otevřít po mé smrti. A zrovna u něj jsem měl pocit, že je tento přístup k uchopení jeho poezie lepší, než třeba konstruktivní. Asi bych i dnes v rámci těch myšlenek, které jsem si tenkrát chtěl utřídit postupoval podobně.
13.04.2009 18:23:33dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
Honzíku, zajímalo by mne, co bys z toho dnes opakoval a co možná již ne.

např.:

...avšak pokud
se rozprostírá do nedohledna
nebudu v ní body hledat.

Lze to vůbec?

Ovšem s preferencí pocitu velmi souhlasím, pocit, intuice často sbližuje víc než hmatatelné

11.04.2009 06:54:35dát kritice tipjH
*

zcela netřeba přidávat další kritiky, Alú a další již rozebírali přede mnou, zdá se mi dostatečně
09.11.2008 20:33:39dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Hele, a četl jsi ten text úplně nahoře v tom druhym bílim okýnku, jak je hned pod prologem? A kategorii, kategorii si četl? :o)
08.11.2008 15:53:04dát kritice tipVerni
jo a nikdy se mi nechce číst všechny reakce a diskuse, tak koukám že už jsi na většinu námitek odpověděl předtím, ale nechápu že jsi obdržel tak dobré ohodnocení, myslím, že tě to v tomhle případě musí až srát ne?:))))
08.11.2008 15:47:46dát kritice tipVerni
no já ti nevím:) za prvé mi to přijde spíš jako výňatek ze seminární práce na nějaké škole a oboru, který nemá v podstatě význam a studujího lidi co mají příliš mnoho času; za druhé tam píšeš něco o tom, že chceš rozumět srdcem a o neodemknutelnosti sdělení racionalitou, ale v tom případě se dopouštít toho co sama odsuzuješ,:D za třetí je to blbost(podle mého názoru, v jednoduchosti sdělení je genialita a srozumitelnost je základ, jinak je ta složitost všechna jen manýra, a manýry jsou to nejlevnější zboží ze všech...) hlavně to s tou jalovou sdělitelností si naservírovala uplně sdělitelně, skoro až jalově, tak mě tedy napadá zda to nebyl záměr, a v tom případě bych tvé dío ocenil z hlediska sdělitelnosti a srozumitelnosti jakožto geniální, ale z hlediska poesie nic moc, za třetí rád nasírám lidi:D (a hlvně nepíšu tak dobře jako kritizuji..:D)
07.08.2008 02:00:41dát kritice tipAlú
Dokážeš přemýšlet bez předem vyjetých kolejí: říkám-li nerozumím

chápu iracionalitu
...................................................

Tohle bych viděla jako úryvek z kritiky básně, negativně kritizované oprávněně:
Jednoduchost je silou

Mimovolnost hloubkou
a Představa přece není smyslem
..................................................
Přesnost spočívá

v ohraničitelnosti
Kdyby i v umění měly být nastoleny hranice, psali bychom dle "narýsovaných plánků"? Už tak dost veršovaných vazeb a strof, u Tebe však vidím odhlédnutí od těžkých pravidel- nadějné.
...................................................
Vážně si může tohle dovolit napsat kritik? Nedostal jsi disciplinární černý puntík z klubu?
Neohraničovat imaginaci

neříkat

to je to

a to je ono

je to tak a jinak ne!
...................................................
Och to by bylo krásné kdyby každý čtenář měl možnost zjistit, za jakých podmínek dílo vzniklo. Och, to by bylo vypitých sklenic a prozeb o ticho.
Jasně.

Když se báseň váže k bodu

ten bod poznat toužím
..................................................

Tak jsem Ti ji rozkouskovala, jako celek to hodnotím jako přínosné a hodné povšimnutí, nemohu udělat nic víc, než přiložit svůj tip a třeba si někdo řekne: ,, Júúú 32 tipů, to budu číst." A vezme si bez rozšafnosti z toho větší díl.
Pokud jsem vynechala nějaké důležité okamžiky- byly důležité pro Tebe. Tak nebudu se omlouvat ani dopředu ani do zadu, za rozdílný názor.
*
12.07.2007 15:51:42dát kritice tipMuessa3
"..Zevní je svět
jalové sdělitelnosti
Výrazem jednotná
neodemknutelnost sevřenosti.."
To je fakt..dobrá myšlenka.
13.01.2006 00:00:00dát kritice tipFouckault
jo.. to není špatný... škoda že jsi to nenapsal víc poeticky..***
12.01.2006 00:00:00dát kritice tippozorovatel
.....a pořád to neni úvaha
12.01.2006 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Sakra! :o)
13.12.2005 00:00:00dát kritice tipposlednísklenička
sakryš, tato věcička mě jaksi...no, utvrdila v domnění se jít zahrabat...:) chtěla jsem přečíst všechny ty kritiky výše uvedené, ale nemám celý den na písmákování, bohužel... ale opravdu je skvělá a otázka na konci? myslím, že odpověď znáš:)
13.12.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Zahrabat? Proč? Píšeš nadějně. :o)
13.12.2005 00:00:00dát kritice tipposlednísklenička
takhle tu píše každý druhý, nemyslim, že bych byla až tak nadějná, ale potěšils:)
12.12.2005 00:00:00dát kritice tipnechápu
jů:))) do nej si dávám:)

Tvá "nechápu" :))
08.12.2005 00:00:00dát kritice tipa2a2a
redaktor poezie
lze souhlasit s mnohým, možná se vším, jak jsem to stačil pochopit, snad jen, že i srdce rozum má, jinak by často ubližovalo sobě či jiným.
15.07.2005 00:00:00dát kritice tipjenyk
ta mi zdrhla.....nějak------------------------------
09.06.2005 00:00:00dát kritice tipclarez
T
08.06.2005 00:00:00dát kritice tipAymi
za tohle opravdu smekám. Je hluboká, tzv. zvrácená zevnitř. Vyprodukovana raciem nebo srdcem? Verim, ze naprostou vyvazenosti techto dvou basniku ...

díky
aym
08.06.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Díky vám.

Zuzulinka: diskusi nečti...nestojí za nic :o)

Aymi: tak nějak...není zač, rádo se stalo :o)
08.06.2005 00:00:00dát kritice tip_MIR_
Zkus to napsat i jako regulérní úvahu, jinak je to krásný. Poesie je o pocitech, které mnohdy nelze pojmenovat, a oto více, by jsme si jich měli všímat.
07.06.2005 00:00:00dát kritice tipZuzulinka
ráda bych si přečetla tu diskuzi, žel není čas...

s úvahou souhlasím...smyslem je pocit....pro mě ano
07.06.2005 00:00:00dát kritice tipAymi
byl jsem tu ... nechám si to projít šedivým srdcem.
díky...
07.06.2005 00:00:00dát kritice tipEileen
nejdriv jsem se v tom ztracela..
pak jsem zacala chapat, co chces rict.. jo...
06.05.2005 00:00:00dát kritice tipRobinia
Ty jo, to je dobrá úvaha - svědčí o tom i počet diskutujících...
tip
06.05.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Díík :o)
29.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ale už mě to moc nebaví...asi jim uteču...tak až se dočteš v novinách o zázračném zmizení, tak jsem to byl já.
29.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
checht.... jojo, to si nemyslím.... :-)
29.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Co?
29.04.2005 00:00:00dát kritice tipLaser
S tím, co píšeš, se dá souhlasit. Jen někteří "tvůrci" tyto poměrně hloboké postřehy chápou špatně, t.zn. zaměňují abstraktní obraz za mazanici, imaginaci (obrazotvornost) za nechopnost nějaký působivý obraz vytvořit. Vyjádřit nějaký nevšední pocit je umění, je uměním dát konkrétním pocitům jména, ne ze zatemnění významu libovolných jmen nechat vyrůstat neznámé pocity, co je iracionální, není uchopitelné rozumem ale širším nahlédnutím a toto nahlédnutí vyjádřeno slovy musí být pojmově v souladu s líčenou iracionalitou, nelze tvořit výtvarné dílo tak, že z nesouvislých črt si divák dokreslí celek (a existuje mnoho podvodníků, kteří z mazanice udělali geniální abstrakci), stejně tak nelze tvořit slovesné dílo tak, že z nesmyslných slovních spojení a odbytých významových zkratek si má čtenář dotvořit celkový obraz, pocit, sen podle vlastní libovůle, t.j. vybásnit si svojí vlastní imaginaci.
29.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
co co?
28.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Když jsem šel na to náměstí, tak mě u vrat kostela odchytil nějaký fousatý pán v neslušivých šatech. Klanil se mi...a říkal něco o božství. Teď jsem v nějaké pánbíčkářské škole, nebo có. Všichni tady na mě jsou hodní, nosí mi jídlo, dary a slivovicu. Nic nemusím dělat, jen vždycky po obědě chvilku hovořím o čem se mi zrovna chce a všichni mě poslouchají, zapisují si to a hlasitě žasnou.
28.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, jo.... tak hlavněže se máš docela fajn..... checht... :-)
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
jéééé se těším..... :-))) nechám otevřené okýnko, jo? :-))
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jsem venku...ale nevim kde bydlíš. Poraď...sedim v parku před klecí s dvěma paviánama, za mnou je nějaké bistro a ještě o kus dál nějaký zámeček.
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
dyť si psal, že dáš celou adresu.... :-)) chi....
a neříkej mi, že jsi byl teď někdy v KM, bych Tě zabila!!
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...ale to jsem byl blázen. Teď už jsem zdravý a stojim zády k nějakému potoku ve kterém plavou kačenky rozličných velikostí a tvarů a koukám na stádo černých koz v ohradě...kam mám jít, abych Tě spatřil. Na náměstí je nějaké prázdné pódium. Nedáme si sraz na něm?
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Já Ti ublížííííím!!!! fakt..... nenapíšeš.... sem si nemyslela....
kdy a kterej den?
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...no dneska přeci, ne? Nač to odkládat?
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
v kolik hodin?
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Hned!
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
checht, Ty si ze mě střílíš.... Ti nevěřím ani slovo.... a hned nemůžu... heleď, kdybys tu byl, určo bys nebyl na netu... :-)
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Mám telefon.
26.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
to já mám taky telefon.... a kde teď přesně jsi?
25.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Drahá kytino, jsem Ti již tak blízko, jak blízko jsem Ti ještě nebyl...píši Ti z psychiatrické léčebny v Kroměříži...toť náhoda! V pátek, když jsem se ve svém ustrojení vyptával kolemjdoucích na cestu do pekel, zastavila mě policejní hlídka, a řka, že mě do toho pekla "hoděj", že to mají při cestě, mě odvezli k nějakému fousatému pánovi, co mluvil podobně jako Inlajn...z jeho nesouvislého monologu jsem postřehl jen něco ve smyslu, že mi tam to peklo vytlučou z hlavy...tak jsem tady. Bohužel mi svatozář nezmizela, což činí velikou radost spolupacientům, jež se do ní strefují zmačkanými ubrousky a stále dokola pořvávají majkdžordn...zato Ti pacienti, co mají klíče, z mojí zářivé hlavy moc velkou radost nemají a pořád do mě cpou nějaké kuličky...ta oranžová je docela dobrá, ale zelená je hořká a navíc se mi po ní všechno houpe...asi jsem to peklo opravdu našel...jsem tu hrozně osamělý, přijď mě prosím navštívit...to se prý může...jen na vrátnici řekni, že hledáš toho s tou svatozáří...a oni už budou vědět. Těším se.
25.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Drahoušku....:-))) Ty jsi mi pěkný číslo.... ale vidím, že terapie je velmi účinná a já za to inkasuji penízky.... to víš, že Tě přijdu někdy navštívit...přinesu Ti banány a pomeranče a ještě pilník, by ses z tama dostal... :-))
25.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ne někdy. Přijď teď!!! Hned!!! Dělej!!! chci, abys za mnou přišla teď!!! Chci!!! Chci!!! Chci!!! Chci!!! Jinak uteču...a v noci k Tobě vlezu voknem a předvedu Ti svojí nejhorší maniodepresi naživo!!!








































....už deš?
23.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
a vidělo se?
22.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
tak to je vážnější, než jsem si myslela.... ale možná by pomohlo ... to mi říkala kdysi babička... nebo prababička? nevím, prostě nějaká pra.... že když by se mi něco takového stalo, tak musíš:
- ponořit hlavu do studené vody, setrvat tam asi dvě minuty, nesmíš se dívat, dýchat ni se hýbat
- pak si hlavu ovážeš bílým prostěradlem, že utvoří turban
- vezmeš med, celým se jím namažeš od hlavy až k patě a přitom musíš mít na sobě co nejvíc oblečení
- vyjdeš ven a vyválíš se v bahně
- nakonec a teď pozor, to je nejdůležitější to musí být za šera a vydáš se směrem k nejvícero lidem a tam se jich budeš ptát na cestu do pekla...
a to je všechno, ráno by jsi se měl vrátit a to co ti svítí okolo hlavy, bude pryč...

22.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Díky za radu...jsi hodná...největší problém byl sehnat bahno...teď čekám na šero...nevadí, že to bahno trochu tvrdne?
22.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
ne, nevadí, že tvrdne, aspoň si myslím, že ne...
22.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Uvidíme.
21.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
budeš svatej... :-)) ty zjevení... :-))
21.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Něco mi najednou svítí okolo hlavy, co s tím mám dělat kytí???
21.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
zab to, rychle to zab, bo to zabije Tebe... :-))
cheč a píšu 200 a první kritiku... :-))
21.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kytko, nejde to, vžycky, když se po tom oženu, tak promáchnu, bo to není hmotné...co mám dělat, takhle nemůžu domů...dostal bych na zadek :o(
20.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, jo, ale tam se tvářím ještě mile, bych neděsila děti... :-)
20.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...mile? ....ježiš!!!
20.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
ježiš? ten tam není...
20.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...počkej, a kdo to stojí za Tebou?
20.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
za mnou nikdo nestojí....
20.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
U všech svatých...tak to jsem měl vidění.
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
tsche, náhodou já jsem trvalka!!
:-)
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...no, je fakt, že Ti všechno hrozně dlouho trvá...
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
eee, všechno zase ne, tak to prrrr..... náhodou, něco mi trvá velmi krátce...
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
co?
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Ti neřeknu... a nebo jo..... tak.... třeba někoho rozesmát... :-)
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
No to je pravda...já když Tě vidim, tak se hnedka řežu...co ještě?
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
si mě viděl? to sou mi novinky, a že sem u toho nebyla... :-)
19.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Mám Tvojí fotku...přeci :o)
18.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
pche, nepřežvykují, povídaj si se mnou a maj mě rády....dařbujáne holomný...
18.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...povídaj? kozy. To by mě zajímalo co ti řikaj hezkého :o)))
18.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
jojo, povídaj, jsou na mě hodný a staraj se mě, víš? Jinak bych rostla jak dříví v lese... :-)
18.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kytka nemůže růst jako dříví...dříví má letokruhy.
18.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Kytka je taky letokruhová náhodou... víš...
18.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
hlavně jednoletky :o)
17.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Citoslovce je: bůůů, íá, bééé, mééé ...stádo těchto zviřátek na Tebe pleveli.
17.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
náhodou, zvířátka mě maj rády..... což vo Tobě se nedá říct ani náhodou kašpare!
17.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jo, rády Tě přežvykují...to si radči nechám ujít...natrávená potravo.
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, nemá, vím.... ale u Tebe mě to překvapuje.... už takové slovo... a jsi napsal.... jen nevěřícně kroutím hlavou....
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jsem holt gényjus...nemůžu za to, jde to země tak nějak samo :o)
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Tak nějak samo, já myslela, že samo jde z člověka akorát... hov... a blinkání... :-))
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...je vidět, že jsi přízemní a fekální...divím se, že se s Tebou ještě bavím..
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
já nejsem přízemní, kdybych byla přízemní, jsem had a ten jak známo nepíše ani nemluví, jenom když se plazí, tak u toho i leží... se má....
já se tedy taky ještě divím, že se s Tebou bavím...
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
....co co co ......co se máš co divit ty ty ty pleveli...to já se můžu divit.
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
tak se div.... bych se divila, kdybys to uměl vůbec! neandrtálče...
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...to teda umim...hele...díííííííííííííííííííív...to koukáš, co uschlino?
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
sis spletl písmenko, co? místo d, tam mělo být z.... jo, poskládej si prstíky, tak jak máš zdechlino..
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...já mám prstíky vpořádku...ale Ty máš v nepořádku mozeček...citoslovce pro divení se je zíííív, jo :o)))...tsch...zahnilino uvadlá.
14.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, nevím, jestli jsi to opět napsal správně.... s si zaměňuješ zase za d.... ale je dobře, že netrpíš zácpami... :-))
Já mám mozeček v pořádku náhodou.... Ty víš co jsou citoslovce? checht...
padavko
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Zboro drahý otče nebo co z Tebe zbylo..... nechci slyšet vřelá slova, páč od Tebe speciálně bych se jich nedočkala nikdy! takže si je nech a strč si je.... třeba......kam chceš... tak

Tady: hele, proč mi připadne, že mluvíš o mi za mými zády? a si myslím, že správná odpověď ( kaktus nebo nějaká jedovatá rostlina) :-) se dovíš od Zbory ... a by mě zajímalo, jak jsem se trefila... :-)

13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Tady, kdybych měl mou drahou kolegini kouzelnou květinku přirovnat k nějaké obyčejné tuctové kytce, což je úkol takřka nadlidský, neb ona je jedinečný egzemplář, byla by to asi slunečnice, bo je také vysoká vzrůstem, také pořád kroutí hlavou...a stejně tak jako KK rozdává radost všem ptáčkům v okolí.
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
grrrrrr pche
zabím Tě!!
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...pročpak, sakra, vždyť Tě tady vychvaluju až donebes...nevděčnice nevděčná!
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipTady
Myslím, Zboro, že při těchto Tvých milých slovech o kouzelné květince bychom to mohli uzavřít :o)

Má poklona, kouzelná_květinko a naviděnou.. :o)
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Zborouši a kleješ.... jojo, nevděčnice... chi... ani nevíš, jak blízko jsi pravdě... vychvaluješ??? kdeeeeee????? prej rozdává radost ptáčkům.... sezobat bys mě nechal, jo?

Tady: čuju nějakou lumpařinu.... naviděnou? seš si jistej? nechceš nějakou nápovědu rači? :-)
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kytko, to byl přenesený slova význam. Slunečnice rozdává radost ptáčkům svými semínky...a Ty rozdáváš radost autorům svými milými kritikami...tak se nečil...a nečuj! :o)))))))
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
aaa já věděla, že to z Tebe dostanu, že mi to vysvětlíš a že mě pochválíš přímo... :-))) tralala..... sem dobráááá... :-)))
a já věděla, že v tom bude nějaká lumpárna... :-)) Ty ty...takhle mě vodit za nos... :-)
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Od kdy mají kytky nos?
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
vod tý doby, co rostou na hruškách jabka...
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
To jsou nějaký hrušky s vyrážkou, nebo jsi měla namysli hrušeň?
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
jak hrušky s vyrážkou? žádný hrušky a vyrážky, pleteš jabka s hruškama!
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...aha...a já bloud až do teď myslel, že to pleteš Ty :o))
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
myslel? Tys myslel??? TY JSI MYSLEL??? NEUVĚŘITELNÉ!
:-)))
13.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...víš, každý to nemá tak jak Ty...to Ti ještě v pomošce neřekli???
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipTady
Zbora: člověk si musí ticha užívat, dokud je :o)
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
hele, seš nějakej....trzej kluku jeden, neee??? :-)
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...už zase došlo...ach jo...kytka je zpátky :o))

...no, já mám rád ticho v přírodě, nebo prostě venku, ale ticho místností mi třeba vadí.
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
tsche..... by vám bylo bez mých soustavných písmenkovatých kritik smutno.....
nevděčníci jedni voba všichni... :-)
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipTady
k_k: kdybys měla dost těžkej květináč, nemusela ses tady už
s náma rozčilovat :o

škoda, že tě neznám :o)

Zbora: ticho blaží. Já teď často ubytovávám Italy, tak o to víc.
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Tady: eee.... já jsem prosím bezkvětináčová kytka, takovej samorost... se uchytím skoro kdekoliv... :-))

nerouhej se! buď rád, že neznáš.... :-))
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Italové...ano, Ty mám rád...obzvlášť v tramvaji, nebo nočním metru :o) ...to mi připomíná, že jsem tady měl nějakou blbůstku s podobným tématem...a je ZDE :o))

Kytko, když tak pořád potřebuješ slyšet vřelá slova o přátelství: ano, bylo by nám smutno...některým i slza by na cibuli ukápla.
12.04.2005 00:00:00dát kritice tipTady
k_k: kouzelný břečťan? ´= O

Zbora: Opravdu je to rouhání, když říkám, že bych kouzelnou květinku rád znal?
Kdybys měl kouzelnou květinku přirovnat k nějaké kytce, která by to byla?

Ta blbůstka není zlá.


11.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Tady: pocit je to úžasný...a hlavně zadostiučinění...slyšíš to ticho? :o)

Na prezentování svých názorů jako fakt si dávám pozor...ale stejně mi to semtam ulítne...někdy se prostě neuhlídáš :o)
11.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
uaaaaa Zborooooo!!! úžasný? zadostiučinění??? Tě bacíííím a řádně, neřáde!!!
:-)))

Tady: nooo, studená mrcha, ale jak jsem už kdesi psala, nenechali mě se utopit, kdekoho přehlížejí a mě vytahujou... nepochopím, fakt ne... :-))
10.04.2005 00:00:00dát kritice tipTady
Vida, kouzelná_květinka ukončila svůj život a zrovna pod tvým dílem, Zboro. Jaký je to pocit?

k_k (nyní již mrtvá): Jaká byla voda?

Jinak je to pěkné přemýšlení v básni. A líbí se mi, že jazyk je civilní.
Je mi sympatická každý způsob uchopení pravdy, který si na ni nedělá absolutní nárok. Už jsem se s těmi přístupy setkal (hlavně s takovými lidmi) a rád bych si od nich dal pokoj aspoň na pár let.
*
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
grrrrr..... uvadá, nekvete
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...zřejmě špatně pohnojená.
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
jo, špatně hnojí.... tak šup se mnou na kompost, se budu vyjímat!
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...dobře zařídím pro Tebe klub Kompost...jako konkurenci emnic...budeš předsedkyně!
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no to mám radost a vo co tam půjde? Nerada bych lezla zas do nějakého kompostu!
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...zasypat vápnem, nechat zetlít a vypěstovat znovu a líp....ba ne, s altíkem jsme se kdysi domluvili na klub posledních skautů ...ale nějak se k tomu nemůžu dokopat.
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
posledních skautů? Co je náplní takovýchto skautíků? Tě kopnu jestli ceš a Ti to pomůže...
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Podle toho kam bys mě chtěla kopat :o( ...díla s přehnanou uvědomělostí.
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, záleží na Tobě.... bych ti vědomě neublížila, neboj...
s přehnanou a uvědomělostí? taková jsou? :-)
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
jasně...až na nějaké takové narazím, pošlu avii...Ty jsi snad ještě nečetla žádné dílko, v němž autor vydává své myšlenky za neotřesitelná fakta?
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
chi, to snad každej autor.... já nejsem vyjímka.... moje díla jsou jenom o faktech... se v nich jednou utopím a utonu
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...no to určitě..."na nose mi roztála vločka" zavání psychologickou definicí.
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
ježíš, proč si všici pamatujou tak banální větu a ty fakta přehlížej? chjo, že by to bylo tou roztomilostí? asi vám utnu šem tipec a pudu se utopit... taaak
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...voda je ještě studená...pusť si radši plyn.
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, já bych to raději měla rychle za sebou..
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...tak hop.
05.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
oki tak papa
04.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
KK: Hodná??????? Kdy?????

Pm: podstata poezie je založena mimo jiné i na tom, že se skrze ní ventilují věci, které jinak sdělit nelze...nezdá se Ti skvělé, když se povede pomocí slov navodit emoce?
04.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
tscheeeee..... já su hodná fuuuuuuuuurt...... fňuuuuk... nemáš mě rááááád. uááááááááááááá.... :-/
04.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Mám Tě rád...a někdy si na Tebe dokonce i vzpomenu...třeba když du s košem.
04.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
BLÉÉÉÉÉ.... seš zleeej.... kytce je teď smutno, moooc smutnoooo... :-(
04.04.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kytí, nesmutni, je jaro, měla bys kvést.
02.04.2005 00:00:00dát kritice tipPodivuhodný_mandarin
Pocitům dát jména chci

ale na co :-) Nejsou nejnádhernější ty pocity, který nazvat nedokážeš?
01.04.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
jo, o alkoholu mi nemluv.... taky to bylo náročné a safra, proč mi pořád přejete nějaké úrazy a bití? chjo, dyť sem hodnáááá....a přesto sem dostala a mám modřinu... fňuuuuuuuuuuuuuk... škyyyyt....
30.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Dítě na skleníku: Vycházelo to právě z toho, že jsem si doopravdy chtěl utřídit myšlenky...dát jim pak formu už byla docela hračka :o)) ...to s tou inspirací mi taky občas nedává spát...ale mám za to, že je vskutku neuchopitelná...stejně tak jako poezie samotná :o) Díky, že ses stavila....bylo to inspirativní :o)))))

Kytka: sem to prošvih...počkej příští rok! ...odvyknuj jsem si tam tak maximálně myslet :o))

Písmenková: dík.
25.03.2005 00:00:00dát kritice tippísmenková
Jo, super !
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Tak to jsme si hodně podobní...já vypadám jak poklop :o)
(to je ale debilní co?)
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
chjo, no sem si mohla myslet, že za každou cenu tam něco plácneš.... :-)))
ale o tom debilním si to napsal sám... :-))
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ty říkáš mému hrubě obuševnělému projevu plácání? Že já Ti nepopřeju hezké velikonoce?
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
No, to bys byl celej Ty.... jo, tak možná vobuševnělej seš, ale paličkou na maso...
krásné velikonoce papínku.... a moc se nezboř... :-))
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Taky, taky, dcerunko...bohužel Ti nepříjdu naplácat...neb budu odvykat alkohololu v protialkoholickém sanatoriu "U Jablkůmu" v Českém Švýcarsku...spolu s ostatními písmáky.

Hezké svátky.............a at´si do podzimu nesedneš!
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipdítě_na_skleníku
no.. psát báseň o poezii, případně o tom procesu psaní, o úvahách před a takdál - to je to, co je na tom nejlepší, nejpozoruhodnější
sama bych něco takovýho ráda zmapovala u sebe, nosím to v hlavě dobu, ale netroufám si..

jo, líbilo se mi
škoda, že tam není pokus o nalezení (nebo vykreslení) okamžiku inspirace, tyhle okamžiky mě totiž zajímaj, tím, že jako by nešly uchopit, nooo

to je jedno

*už
24.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
checht, taťko, tak to mě neznáš, se ukreju, páč bych si fakt do podzimu nesedla.... :-)) a navíc je to jedinej den v roce, kdy je beztrestné mě mlátit... :-))
tak dobrou odvykací kůru.... a moc se neuč odvykat... .-)) mlack
23.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
kytko, no to snad ne...Ty po mě...Kryštofova noho...Ty musíš vypadat.
23.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
jojo, vypadám.... checht... na mě nemáááš.....vypadám jak kyklop... :-))
22.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Sám sebe jsem protahoval (po klubech) ...a to důkladně :o)
Už můžeš zas ječet.
22.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
uaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... checht, máš kocovinuuuu? :-)) jojo, jsem po Tobě... :-))
21.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Clo-e a D_w: Ani ne proto, aby to nevypadalo otřele, jako spíš z důvodu použití jejich českých ekvivalentů.

Jak by vypadalo:
zhmotnit představy
Rozumět srdcem, ne mozkem
Neohraničovat představivost.
Navíc si myslím, že jde o slova natolik používaná, že je jejich smysl zažitý...ale určitě je to zajímavá připomínka...a souhlasím s názorem, že by se v českých básních měla používat hlavně Čeština...i se zbytkem s Tebou souhlasím. Díky za návštěvu...holky :o))

prenatal: díky.

Sn_vojáček: samozřejmě je důležité aby báseň uměla vyvolat v čtenáři pocity...ale u každého jsou ty, či ony pocity vyvolávané rozdílným způsobem.
Většinou píšu věci, do nich se snažím vtělit nějaký konkrétní a alespoň relativně postihnutelný smysl...pocitovky jen málokdy...touto "úvahou" jsem nechtěl obhajovat sebe :o) Díky.
21.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
koho kde budeš protahovat? :-))
a mám ještě mlčet??? :-))
20.03.2005 00:00:00dát kritice tipchlo_e
Jsem si vzpomněla, že jsem tu někde měla ohlas. Pánové, vy jste mimořádně ukecaní. S úsměvem.
Je fakt, že je to o lidech; o konkrétních lidech, kteří buď chtějí a nebo ne. Mě tím blokem dokáží iritovat (blízcí), když jsou načichlí ještě komunismem a dýchánky ve škole. Myslím, že nikdo nechce nějaká zrůdná souvětí, která by popisovala jakékoukoliv charakteristickou povahu té či oné poezie.
K té záplavě cizích slov: jasně; není jich tolik, ale nejsem zvyklá se v textu zastavovat a přemýšlet nad slovy - že jim vlastně v kontextu absolutně nerozumím a nepoužívám je v "normálním" životě. Tím mě zbržďují, matou.
Nevím, zde je dobrý se přiznat, že jsi je tam dal kvůli tomu, aby to nevypadalo příliš otřele.

k vám: možná je to tím, že každý člověk má v sobě zafixováno, co vlastně ta poezie je ...; ovlivněni četbou, okolím, svým vnímáním - vyjádřením, které mu je nejbližší (třeba nemám ráda osobní výpovědi, do kterých až příliš vidím, protože ... mi je stydno se dívat - klíčovou dírkou do míst, která by mi byla normálně zakázána a ostatní zase tuhle "poezii" vyzdvihují nad jiné ... třeba) Jako měňavka (ten tvar) je pro mě poezii. Čím víc lidí, tím větší poezie to je. :)
20.03.2005 00:00:00dát kritice tipDon´t_worry
Teď už ve svém. Ta holka se plete akorát pod nohama. Aby sis nemyslel, že sem někdo cizí přišel.
20.03.2005 00:00:00dát kritice tipprenatal

20.03.2005 00:00:00dát kritice tipSn_vojáček
no, Ti to schvaluju...kdybych k tomu měla něco říct...pocity určitě, ale viděla bych to i víc z druhé strany...nejen aby báseň byla o pocitech, ale uměla je vyvolat v čtenáři a to můžeš i zcela konkrétními věcmi...nebo jen čistě zvukem...
...ale u mě zatím patříš spíš k autorům, v jejichž básních když se spoléhám jen na pocity, nefunguje to...musím pozvat i trochu logiky...
*
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
D_w: nenabourala...přišla jsi s názorem, který tady ještě nezazněl, přestože jsem čekal že zazní daleko dříve a v mnohem mohutnější podobě...ta zeď většinou není postavena nějakým sociálním statutem, případně rodinnou interakcí, je způsobena neschopností poslouchat...která se většinou s věkem prohlubuje a způsobuje, že je jedinec ve stáří schopen poslouchat většinou už jen sám sebe. Někteří lidé mají prostě svoje pravdy...a nikdo je nepřesvědčí o opaku.
Erudovanost samozdřejmě v žádném odvětví lidské činnosti není na škodu (samozřejmě znám konečné důsledky třeba zbrojení) ale myslím to obecně...platí to i pro poezii...kolik básníků jen povstalo ze studentů bohemistiky, že?
Zas taková zálava cizích slov tam není, ne? A ta troška je, myslím celkem profláklá...nechtěl jsem pořád opakovat ta samá slova dokola, proto jsem použil jejich anglické eqivalenty...

Pozorovatel: ano, dejme tomu, že s tebou velmi souhlasím...ALE nemůžeš to prezentovat jako fakt...protože to nemůžeš ničím podložit.

Kvítko: hezky mlčíš :-O...dneska se ale určitě pudu někam protáhnout :o))
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipMarkéta
je to tak a jinak ne!

Když se báseň váže k bodu

ten bod poznat toužím

...avšak pokud

se rozprostírá do nedohledna

nebudu v ní body hledat.

*

19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
a čím podkládáš poesii?
není poesie taky pojem?
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Dík Markéto.

Pozorovatel: srovnáváš nesrovnatelné. Existenci poezie můžu podložit třeba tím, že je uvedena jako umělecká disciplína ve většině slovníků.
19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
"a čím podkládáš poesii?
není poesie taky pojem?" kde vidíš srovnávání?

nechceš doufám podkládat slovníkem... tam ti najdu i toho boha...
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipMarkéta
:-)) he he... (viz výše uvedené)
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
...a co konkrétního u něj bude napsáno?
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipMarkéta
pozorovatel, Zbora: :-) ste na tenký lávce, chlapi, ale jen do toho. Jde vám to. Myslím, že mluvíte oba zhruba o tomtéž a vaše názory se až tak neliší (tedy zdálky a šmahem viděno).

19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
...to je fuk... co si kdo vymyslí... jako u poesie
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Markéto, přesně! Máme oba vpodstatě ten samý názor, ale hádáme se krutě o jemných niancích, které s tím zas až tolik nesouvisí.

Pokračování dementní debaty:
Pozorovatel: Jaroslav Seifert dostal nobelovu cenu za poezii. Dá se tedy předpokládat, že je brána jako konkrétní činnost :o)
19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
a nobelova cena se dává i za mír a je mír konkrétní činnost?

poesie nemůže být nikdy konkrétní
vždyť by to ani nikdo nechtěl..
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ano, mír je konkrétní stav.
Bůh není konkétní stav :o)

Mír není válka
Psaní poezie není kopání teplovodního potrubí.
Bůh může být kopání teplovodního potrubí?



19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
mír je idea, tudíž konktrétním stavem být nemůže

poesie nemá hranice, poesie je pojem jako např, číslice...je nezničitelná, poesie je snaha básníka nedokonale zachytit ono COSI, poesie člověka spojuje s NĚČÍM
člověk vymyslel poesii, aby se k NĚČEMU přiblížil, ale přivlastnit si TO nemůže
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
S tim druhym souhlasim :o)
Bude už konec?
19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
konec?
neblázni
já si tu zvedám počet kritik
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Tak jo.......... já zase počet návštěv.

zásadně nesouhlasim...píšeš tady celou dobu, že je poezie nedefinovatelná a nakonec mi jí tady takhle ohraničíš. No tak co si mám pak o Tobě myslet. Že si protiřečíš!
19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
ohraničím poesii tím, že napíšu "poesie nemá hranice"??
já ti jí přiblížil...
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ale ne, teď už jsem si dělal srandu.
Začalo to všechno srovnáváním poezie s bohem, což nemůžu brát jako korektní příklad...nic víc. Nevěděl jsem, že to bereš až tak vážně.
19.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
jsem strašně vážnej!!!
to bys měl už vědět!!!
:)))
19.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Jo aha, tak to jsem byl v té literární kavárně v pondělí asi s někym jinym :o)
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
"poesie je to, co neumim říct" - neříkal jsem ti to už někdy někde?

ale báseň to neni, úvaha by to byla leda tak divná, nevim

mám na poesii asi stejnej názor a tak si myslim, že ten můj názor je dost chudej a že by se o tom nemělo psát, ale mělo by se to psát(psát ty básně rovnou)
radši se nezamýšlet a psát
ať si to každý hezky odcítí
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Madlecanka: na takový krok se podle mě nedá připravit...cílem ani tak ne, spíš potřebou...myslím.

johanne: mluvíš mi z duše, díky....žít se s tím každopádně dá :o))

Pozorovatel: já Ti nevim, čoveče, ale napsal jsem to spíš jako reakci na četné názory, že nějaká báseň někomu nedává konkrétní smysl...a proto je to "sračka".
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kvítečku plyšový, s Noem jsem si nikdy dobře nepopovídal, protože ses vždycky zpoza rohu vyloupla Ty...a odloudila jsi Noeho pozornost svými bujarými výkřiky.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
to jsem tu nečet´
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
pozorovatel: něco jsem Ti udělal, že se chceš hádat o naprosto zřejmé věci? :o) Pokud jsi četl klipovo dílo - jak dostávat tipy a výběry, jakože si ho četl, tak jsi se s tímto názorem musel jen tady bezpochyby minimálně třikrát v kritikách setkat.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
ježiš, co bys mi měl dělat?:)))))))))))))


"že nějaká báseň někomu nedává konkrétní smysl...a proto je to ´sračka´." - tohle jsem nečet´ a je přece jasný, že lidi ne všechno chápou, jak by autor chtěl
já si myslim, že tu čtenáři nechápou i povídky,ale jestli ti vadí jen to pojmenování "sračkou", tak tohle označení se tu většinou objevuje pod špatně napsanou básničkou
pokud někdo báseň nechápe, tak napíše "nechápu, je to prázdný, nic tam nevidim,..." ale ještě jsem tu nezahlíd, že by tu někdo nepochopil dílo a napsal, že je to sračka.... leda nějakej trotl, který si zájem nezaslouží
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
leda nějakej trotl...trefa! ...jenže těch je tady podezřele moc...hele, třeba jeden z těch známějších: Loaness

Mám pocit, že tak 90% volných veršů je pěkná blbost. Šílené abstraktno, které nic neznamená a NIKDO tomu nerozumí, včetně AUTORA!!! Lidé tomu dávají tip
1) Autor je jejich kamarád
2) Nerozumí tomu (géniové jsou géniové i proto, že jsou nepochopitelní. Málokdo z písmáka je asi génius - to o nepochopení ale platí).

prima ne?
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
nemyslim, že tak 90% básní jsou k nepochopení
ono se nic nedá úplně pochopit, ale poznat, co je dobrý a co blbý se dá a neni to nic těžkýho

a klipeto v tý básni prokázal znalosti, vědomosti, slovní zásobu,...a už to něco znamená

Prima ne
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
To bych se s Tebou asi hádal (přestože jsi mi nic neudělal :o) Dá se to poznat podle čeho? Podle volených slov, nebo snad i jejich seřazení? Podle mého to prostě musíš cítit...což je jako kriterium pro určení kvality dost ošemetné...ale jistě máš jiný názor...sem s nim.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
nevim, proč se mě na to ptáš...
asi mě nechápeš... a to nejsem génius

klipeto napsal báseň, na který je viditelná práce a nutno dodat, že v některý strofách i cosi vykouzlil

můj názor na poesii je, že bych si názor na poesii dělat neměl
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Pokud nebudeš mít žádný názor na poezii, nemůžeš přece poznat, co je dobrý a co blbý :o))
(jinak to vcelku chápu...ale protiřečíš si)

O Klipetovi se nebavme...mojí reakci si můžeš přečíst též pod jeho inkriminovaným dílem...najdeš ji rychle...je s přehledem nejdelší :o)) ...ale je to asi poněkud zbytečné, neboť se dost přibližuje Tvému názoru.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
TATO ÚVAHA JE REAKCÍ NA KLIPETOVO DÍLO (A diskusi pod ním) - NÁVOD JAK DOSTÁVAT TIPY A VÝBĚRY.
Odkaz je ZDE
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
avi.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
neprotiřečim, nemusíš mít na všechno názor, přestože o tom neustále mluvíš
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ty vždycky reaguješ na něco jiného než je nosné téma, podle toho, jak se Ti to právě hodí...doporučuju po škole rovnou do politiky :o))

Dobře tedy. Přímá otázka:

Jak poznáš dobrou od špatné poezie, když na poezii nemáš žádný názor?
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
...a nebo tě neustále vracim k tomu, o čem jsem od začátku psal

do politiky jedině jako diktátor!:))

A jak poznáš poesii?
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Ty budeš nejmíň premijér

Já se Tě pořád ptám na jednu věc, a Ty mi pořád odpovídáš na něco jiného. No má to cenu? :o)

Prostě si protiřečíš.
1. -nemám žádný názor na poezii.
2. -není těžké rozpoznat dobrou poezii od špatné.

1. -nevím nic o plemených býcích na Čukotce.
2. -ale jednoznačně rozpoznám, který je kvalitní a který ne. :o)))

Poezii poznám podle toho, že jsou jednotlivé řádky odďělené Entrem :o)
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
ale no tak, takové mezery ve vzdělání...

- nemám názor na poesii
neznamená
- nevím nic o poesii

to je jako:
- věřím, že bůh existuje
ale přesvědčivě o tom mluvit nedokážu
je to jen vnitřní pocit
=jednoduše řečeno

jůůůů, ty nerozeznáš poesii od návodu k použití:))))
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
kluci, tedy, řádíte... :-))) se mi to nechce číst, přiznávám... :-)))

Zboroušku králíčku voňavý(když se umyješ) no, já výkřiky nikoho nemůžu odvádět nikam páč to vůbec neumím, víš... :-)))
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Věděl jsem, že začneš s bohem...nevím nic o bohu...známá formulace pravé víry.

Tou definicí víry jsi se moc vysvětlení ovšem nepřiblížil...to je pravý opak toho, co jsi řekl o poezii...navíc se to absolutně nedá srovnávat...poezie je relativně konkrétní pojem, Bůh ne.

1. mohu mít názor na poezii a mohu o ní něco vědět.
2. mohu mít názor na boha ale nemohu o něm nic vědět.

Nechoď hlavně na žádný humanitní obor :o)) ...doporučuju tu politiku :o)

Hele, já docela dobře chápu, co se mi tady snažíš říct: Neohraničovat si poezii žádnou možnou bariérou, nevrtat se v ní...a o čem si myslíš, že ta úvaha asitak byla? Teď už se s Tebou bavim, jen protože vim, že nejsi žádnej primitiv...jinak bych to už vzdal...ale štveš mě chlape :o)

...kolikrát nerozeznám, čéče.



Kytko, tak vý"kritiky" no :o)





18.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
no, a co tu vůbec děláš? Sem myslela, že budeš někde na pařbě... :-))
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipDon´t_worry
nevrtat se v ní ...

dejme tomu, že smyslem
je ruka

co se s ní dělá? podává se
každý různým způsobem, ale je to znak, že se chceš s někým pozdravit

a ten druhý dotyčný musí přistoupit na tu "hru", pokud ne -
jsou obě dvě strany rozladěné

tahle "úvaha" právě tím, že se snaží něco pojmout, se rozlézá, jestli mě chápeš
není třeba o tom psát vážně, myslím
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
tyvole, vždyť jsem ti napsal, že s úvahou tak nějak souhlasim! přečti si 1. kritiku

poesie je konkrétní???vrrrrr:))))
a hlavně odbočuješ
já chtěl jen ukázat smysl...

a Don´t worry o tom píše trefně - souhlasim
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Kytka: Já taky...bohužel pracuju...nestíhám.

D_w: díky...chápu...s tou rukou je to přesné. Ano souhlasím...ale dejme tomu (rychlá asociace), že eskymáci se zdraví třením nosů...čili pokud nějakému podáš ruku, nebude chápat co mu sděluješ...a o to jde. Tady spousta lidí očekává od básně nějaký konkrétní smysl, potažmo nejlépe příběh...a nejsou schopni pochopit, že můžeš sdělovat i něco jiného...třeba pocit, nebo sen. Nemyslím si, že by snaha něco pojmout byla v úvaze hlavním aspektem...chci právě naopak vysvětlit, že poezie se nedá vidět jedním pohledem, nedá se definovat...a tak to tam, myslím, i stojí...pokud jsi to pochopil tak, že se snažím vytvořit definici poezie, mrzí mě to.

Pozorovatel: Ano o poezii je známá spousta věcí...třeba, že ji tvoří lidé...o bohu nic konkrétního říct nemůžeš.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipDon´t_worry
S Eskymáky zásadně nekomunikuju. Nejenže by mi nerozuměli, proč jim cpu tu ruku, tak dejme tomu - by ani nevěděli, že existuje nějaká čeština. Tedy prostředek k dorozumívání. O zdravení; šlo mi v nějaké společnosti. Jak bych to řekla: třeba pís. sraz. Protože s lidmi, co chodí na osmihodinovky do práce (mám na mysli rodiče) na nikoho jiného nenarážím, cítím, že mají v sobě blok. Zeď, která nejde překlenout.
Bojí se poezie, ať je to cokoliv. Může to být vyjádření se z pocitu, ze snu, převyprávění příběhů, jak sám uvádíš. A taky jen odentrované věty. Rozsekané.
Abych byla upřímná, v té záplavě cizích slov jsem se ztratila; nepřišly mi volné, tak, jak si poezii představuju.
Poezie má sice hranice a může být skoro jakákoliv, erudovanost v nějaké oblasti vůbec není na škodu.
Např. "Neohraničovat imaginaci / neříkat / to je to / a to je ono / je to tak a jinak ne!
Chápu, co tím chceš říct, ale ta slova mě jakoby navádějí, někam mě tlačí - třeba do ještě větší svobody, ale přesto to není pro mě ono.
A co se týče názoru, myslím, že s tebou souhlasím. Já si nečetla diskuzi, takže nevím, jestli jsem opět nenabourala něco, co už tu máte dávno vyřešené, vyjasněné a uzavřené.
18.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
pracuješ? ech, no, tak to už neruším.....a mlčím.....:-X
18.03.2005 00:00:00dát kritice tippozorovatel
a boha tvoří lidé....
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipU_Vulkan
Mno. Kdybych někdy chtěla popsat či spíše rozepsat slovo život či žití, možná bych se taky takhle krkolomně vyznávala. No ale páč jsem línej tvor, spokojím se s tím jedním slovem - žiju.
:-))
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
John Ceder: fajn :o)

Johane, díky za obsáhlou reakci, jasně, neni to možná bůhvíjak objevné, ale mně to pomohlo uvědomit si určité skutečnosti, které Ty možná už znáš dlouho, ale mám za to, že spousta zdejších autorů nikoli. Vpodstatě jsem si třídil myšlenky a postoje a vyšlo mi z toho toto. Pokud jsem tedy uchopil správně podstatu věci pomocí vlastní anylýzy, můžu být vcelku spokojený, ne? Ve škole, alespoň mě, totiž, jestli si dobře vzpomínám, učili něco jiného. Ale jak říkám, je to úvaha...a ta může a nemusí být správná (třeba Petr Pan si myslí, že jsou to kecy :o) Díky.

Sarah: To jsem rád, dík.

Craerassy: s tím úsměvem jsem to popravdě moc nepochopil, ale to je asi jedno, dík za návštěvu.

Petr Pan: ano, úvaha je: kecy & kecy. :o)

Dream: docela díky za podporu :o)

K_K: ale kytí, vždyť jsme se o tom včera bavili, ty máš rudá líčka a já jsem vyšisovaný jak záclona na plotě...bůhví s kým Tě mamka měla :o)
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
U_Vulkan: Lenost je krásná věc...taky mě moc baví :o)
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipMaldecanka
(od U_Vulkan)
Tohle dílko je názornej příklad, jak máš lenost rád.:-))
Uzavírat úvahu otázkou, zda-li není úvaha, kterou jsem právě spáchala, zcela zcestná, je čirej alibismus, páč pokud je to jinak, nikdo nemůže říct, že jsem úplně blbá, ale pouze, že jsem se zmýlila, což je lidské.
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipMilanH
Neohraničovat imaginaci

TIP
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Madlecanka: no vidíš...takže je všechno vpořádku :o))) Úvaha nemá, v konečném důsledku, něco definovat, ale zaobírá se víceméně otázkami a všemi možnými odpověďmi na ně. Dík za "kritiku".

Milan H: díky.
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipMaldecanka
Mimochodem, oč tady vlastně kráčí ? Děláš si soukromej sociologickej průzkum, komu nevadí dostávat avizka ? Pátrám v paměti, co jsem odpověděla na stejnou otázku včera - jo, už vím - že mi to někdy nevadí a někdy vadí.:-)) Že jsi to ty, tak to specifikuju: když mám pocit (co jiného, že ano), že si chce autor avizka povídat (bere mě jako sobě rovného), tak mi avizko nevadí ; pokud mám pocit, že mi chce autor avizka předvádět, jakej je king (bere mě jako blbečka, kterého je třeba dovzdělat) silně mi avizko vadí. A teď jsem zvědavá na nitěrné autorovi pohnutky - oč tu kráčí. :-)
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipDRAHT
Líbí se mi. TIP
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Madlecanka: Pokud si dobře vzpomínám, pod klipetovovým dílem - Návod jak dostávat tipy a výběry se rozhořela poměrně zdařilá diskuse. Ať se Ti to líbí, nebo ne, tohle je příspěvek do ní. Proto jsi dostala avízo na inkriminované dílo. Nikdo Tě už nenutil, abys klikala na odkaz, když Tě to nezajímalo :o))

PS.: Jedinec má potřebu sdělovat a konfrontovat své názory, to je přirozená věc. Nechápu, proč se nad tím pozastavuješ.

DRAHT: díky.
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipMaldecanka
Nutil !! Moje zvědavost. Spřáhla se s tebou a odtáhla mě sem.:-)) Ale dneska ji za to bít nebudu. Spíš hodím další dotaz: pokud nebudeš hledat body v nekonečnu, nebudeš se bát, že nejsi (když se nebudeš mít vůči čemu definovat, konkretizovat) ?
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
A jsme u toho...pro mě existují dva základní druhy literárního díla...postihnutelné smysly - nepostihnutelné smysly. Já sám se snažím psát to první...ale to druhé ještě z toho principu neodsuzuju...osobně se potřebuju s něčím ztotožňovat (konkretizovat se) ...ale existují lidé, kteří už toto infantilní stadium překročili a skutečně si uvědomují vlastní nicotnost...většinou z toho pramení silná deprese (ano, dala by se čekat vyrovnanost, avšak opak je pravdou) ...a schopnost tvořit umělecká díla, která nejsou svázána právě těmi, mnou zmiňovanými "mantinely reálnosti".
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipNoe1
neříkat
to je to
a to je ono
je to tak a jinak ne!

Za tuhle část máš ode mne obrovského tipana. Tesat do kamene a psát do učebnic pro všechny, co se učí hrát si na kritiky a věrozvěsty pravé víry by se ta slova měla !!!!


17.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
drahoušku a jsi si jist, že jsi se o TOM bavil včera a se mnou? :-)))
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Děkuju Noe...trochu se červenám :o)

Kvítko: a ty si myslíš, že se tady na Písmáku stihnu, pro samé kvítí, bavit ještě s někým jiným?
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
No, Zboroušku koloušku, já nevím, ale třeba s Noem, a dalšími určitě áno... Tě nevomezuju safra!
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipMaldecanka
Mně se infantilní stádium líbí, proto se do něj nořím hloubš a hloubš a obcuju s ním ze všech svých skrovných sil.:-)
Deprese - není to třeba z nepřipravenosti na takovej krok ? A ten kdo je připravenej, tak je vyrovnanej ?
Takže cílem je schopnost tvořit umělecká díla ?
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipCraerassy
ten úsměv jsi u mě vyvolal na konci...tou otázkou a tou maličkou větou před ní...je to hezké...líbí se mi to:-)
17.03.2005 00:00:00dát kritice tipjohanne
Mně je jasný, že spousta lidí, který tady publikujou, si tyhle základní věci, neuvědomuje - jde o to, že možnost publikovat (i když internetově) a získávat reakce na svou tvorbu je velké lákadlo. A tak se občas dílka píšou jen kvůli té kritice, jen kvůli tipům, a čím víc toho bude, tím víc pozitivních reakcí - takhle fakt někteří kalkulují. Nicméně se tenhle postoj projeví i svým způsobem na kritikách, které autoři pak píší.
Máš pravdu, opravdu mi tyto věci připadají triviální, je to můj studijní obor :o))... je škoda, že toto povědomí se neujme. Myslím, že i když si lidé podobné texty (tedy jako tvou úvahu) přečtou, nijak zvlášť je to neovlivní. Je to pro ně jen další text, tady na Písmáku. Což je neradostné, ale dá se s tím žít :)).
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipAugustin_Šípek
dobrá úvaha :o)t.
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
Nebo ano?
a mluv normálně, Ti houbelec rozumět!
:-))
hračičko
t
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipvesuvanka
Jasně.
Když se báseň váže k bodu
ten bod poznat toužím
...avšak pokud
se rozprostírá do nedohledna
nebudu v ní body hledat.

Souhlasím... pěkně napsaná úvaha, smyslem je pocit... TIP a V
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipbob_es
Nelze než souhlasit. TIP
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipLyskoř
Jé já jsem vybraný reagující.. čest:-)
*
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipklipeto
hezký :) t*
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipdadik
Když se báseň váže k bodu
ten bod poznat toužím
...avšak pokud
se rozprostírá do nedohledna
nebudu v ní body hledat.

tohle je zajímavý...t

16.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Augustine, dík za schválení :o)

Kytí, tady jsem se kupodivu snažil, aby to vyznělo co možná nejsrozumitelněji.

Vesuvanko, u Tebe jsem souhlas ve skrytu duše očekával. Díky.

Bobe, fajn :o)

Lyskoř: ano, Ty ...a ještě asi 35 dalších :o)

klipeto, no, ono to má ještě širší souvislosti, ale předpoklám, že víš, co jsem tím hlavně Tobě chtěl říct.

Dadik: tak aspoň že něco :o)
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipEvička
líbí se mi, když se báseň váže k bodu ...a který pak vyústí v ohraničené pocity autora, které mohu pochopit srdcem především,tip
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
kupodivu... :-))) a musím říct, že se Ti to povedlo..... no, jo....tatí, bráško bo co teď si... :-))
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipSpirit
..asi ano..*
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipchroustjazz
i šachy hraju pocitově..natož básně..
8¨-)
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Evička: ano.

Vzdálená sestřenice kytka: tak to mi spadnul kámen na nohu.

Spirit: vida! Tobě taky musim poděkovat. Odvedla si na tomhle počinu taky svůj značný kus práce, víš čím, že ano? :o))
Je fajn, že ses stavila.

Chroustdeathmetal: u Tebe o tom nepochybuju. Šachy, básně a noční přestřelky s revizorama - oblíbená kombinace pocitů.
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipSpirit
rozumím...
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipMarkel
Souhlas, pěkně podáno, srozumitelně - T
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipchroustjazz
8¨-))))))
jsem komboj trambají..
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
ech, už jsme u vzdálených příbuzných? :-)) chi to bereme hopem... :-)) co to bude příště? :-)
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipJohn_Ceder
stejně si to napsal jen kvůli tipům;)

úvaze, nerozumím, teda občas něco problesklo..ale vůbec se to nespojovalo s mojí představou..tak podivně to útočilo na mojí upřímnost, že se to bojím číst znovu..


16.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
Johne, na upřímnost to jistě neútočí, jak vysvětluju v poslední (vážné) strofě. Spíš má za úkol obhájit "pocitovky". Zkus to znovu :o)
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipJohn_Ceder
a proč něco obhajovat, pokud cítíš, že to potřebuješ?
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipCandy
Vystihl jsi to už názvem, teda aspoň podle mě...jinak mě i celkově dílko dost zaujalo- hlavně první tři "sloky"*
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipZbora
redaktor poezie
John: třeba proto, že chci, aby pochopili i ostatní. Jedinec má prostě potřebu sdělovat své názory, to je přirozená věc. Kdyby to tak nebylo, nebyl by ani Písmák.

Candy: ano, tady byl skutečně první název...a od něho se odvíjel zbytek...(s těma prvníma třema strofama jsi mě potěšil)

Kytka: dva úplně cizí lidé s rozdílnou barvou pleti :o)
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipJohn_Ceder
sem se do toho zamotal..v podstatě s tvojí odpovědí souhlasím, ikdyž jsem myslel něco jinýho..no to je jedno..
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipjohanne
Moje první veršovaná úvaha :) - v podstatě s tebou souhlasím, myslím, že v tom není nic moc tak novýho na chápání poezie, je to jen takový shrnutí, jak by to asi mělo být... třeba "Rozumět srdcem, ne mozkem" to se říká, tak často, že už to ztrácí smysl

neohraničovat imaginaci - ano, říká se, že ani autor nemá právo na jedinou správnou interpretaci vlastního díla, protože od chvíle nějakého publikování žije svůj život

Docela umně poskládaný tradiční myšlenky. Nic víc v tom nevidím.
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipPetr_Pan
kecy & kecy :-))
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipSarrah
Moc se mi líbí ...típeček...:o)
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipCraerassy
k zamyšlení i úsměvu...:-)
tip
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipkouzelná_květinka
s rozdílnou barvou pleti?
ech, si vodník? :-))
bo číňan? nebo něco jiného? :-))
16.03.2005 00:00:00dát kritice tipdream
docela souhlas:)


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.