Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Máňa má malou nohu

17. 03. 2005
18
15
5423
Autor
Barman

Máňa má malou nohu. Noha je tak malá, že kdyby byla ještě menší, Máňa upadne. I tak má Máňa problém s chůzí. Když byla menší, navštívil ji skřítek a dal jí možnost přát si cokoliv. Přála si nožku ještě menší než Popelka. Od té doby už skřítek nepřišel, ale po půlnoci je možné slyšet jeho smích. Máňa si stříhá nehty na nohou jen trochu, protože jinak by častěji ztrácela rovnováhu a stěží by mohla chodit do školy. Ve škole Máňa sedí na židli a je hodná, protože kdyby nebyla hodná, musela by stát na hanbě a časem by se začala kymácet, děti by se smály a Máňa by od pana učitele dostala trest za opičky. Protože je však Máňa hodná a dává pozor, s přehledem postoupí do další třídy. Máňa má problém sehnat boty, na rozdíl od Popelky ji totiž neobouvá ani víla, ani princ. A skřítek se v noci směje. Mánin svět je tedy ovlivněn malou nohou, protože kdyby na ni nemyslela, mohla by upadnout, a upadnout pod kopyta koní není žádná slast. Když Máňa sedí, stává se nejšťastnější sedící Máňou na světě. Ráda sedává v parku a poslouchá, jak stromy rostou rychleji. Svět je tak krásný, ale pak musí Máňa vstát a jít a už to není zase tak extra. Z Máni bude jednou básnířka, nikdo to neví, ale květy v parku jí to řekly. A Máňa napsala první verš.


15 názorů

Barman
28. 09. 2009
Dát tip
Dík moc, ale musím říct, že vlastně pořád hledám svůj projev. Takže písmák používám k testování na lidech:) Jenomže u Tebe to není třeba, myslím, že jsi hotová autorka a nedivil bych se, kdyby už nějaký ten Tvůj titul ležel na pultě knihkupců.

Barman
03. 12. 2007
Dát tip
dík

Abatyše
03. 12. 2007
Dát tip
Je to takové upřímně smutné. Rozhodně ovšem lepší než některé dnešní dětské pohádky na pultech knihkupectví !

ThatGuy
01. 12. 2007
Dát tip
Trochu to opravdu ztrácí spád, ale celkově vzato je to takove opojne to cist...* ted sem precetl 2 tve povidky a pripominas mi smrtaka, ten taky pise kratke, skvele veci a oba mate dobre citelny a lehce rozpoznatelny styl (a to je jenom dobre byt originalni..)

ThatGuy
01. 12. 2007
Dát tip
Trochu to opravdu ztrácí spád, ale celkově vzato je to takove opojne to cist...* ted sem precetl 2 tve povidky a pripominas mi smrtaka, ten taky pise kratke, skvele veci a oba mate dobre citelny a lehce rozpoznatelny styl (a to je jenom dobre byt originalni..)

Barman
13. 11. 2007
Dát tip
Pardon a neplač

nedals mi avízo, jdu brečet a přečíst si při tom ještě něco Tvýho:)

Barman
13. 11. 2007
Dát tip
To Ti schvaluju

jaja, es stimmt :) a navíc... když jsem tam byla o prázdninách, seděl na ní velmi divný muž a koupal v ní propisku... nekecám :D a když jsem si odsedla, odsedl si za mnou... ---> Trauma :) --->ale jinak fakt krásný město, jednou tam budu bydlet!

Barman
13. 11. 2007
Dát tip
A když se v ní koupeš, tak Tě vyhmátnou fízli:) Kašna k prdu, du hast recht

jaksi... jezdili jsme tam hodně, když jsem byla malá a nevím... prostě to tam mám ráda... krásné náměstí a tak:) ale je tam divná fontána... :D taková o ničem... nehodí se k bráně:)

Barman
13. 11. 2007
Dát tip
Jé děkuju za čtení, jo a čímže si Jičín získal Tvou přízeň?

chce se mi říci... téměř bezkonkurenční*

nonamebeast
22. 03. 2007
Dát tip
je to skvělé...mám ráda tuhle Máňus malou nohou, vážně skvělé...a květy v pasrku jí to řekly:-)tip

Markel
04. 12. 2005
Dát tip
milá je, pěkné zvláštní počteníčko, nejen pro děti, možná vůbec ne pro děti, tak nevím teď... ale vím - T :-))

Barman
04. 12. 2005
Dát tip
Děkuju pěkně

Kytiii
21. 03. 2005
Dát tip
viz Ondrech... stoprocentně... *

Barman
20. 03. 2005
Dát tip
StvN-kdybych ten verš znal, ta to nepíšu:)

StvN
20. 03. 2005
Dát tip
To dá rozum.

Barman
18. 03. 2005
Dát tip
No jéje díky všem mnohokrát

StvN
18. 03. 2005
Dát tip
A jak zněl ten verš? Jsi vtipálek.

ondrech
17. 03. 2005
Dát tip
A kde ho najdu???:) Je to pěkný. roztomilý...:)***TIP a avi

Kandelabr
17. 03. 2005
Dát tip
připadá mi, že ten jeden nápad jsi tam docela omlel dokolečka. ztrácelo to spád. ale je to takové milé :)

Znám jednu Máňu, co má kvůli skřítkovi jednu ruku zakrnělou. Ta je na tom lépe, nestrácí rovnováhu...*

Morun
17. 03. 2005
Dát tip
Do dětských čítanek s tím!

Barman
17. 03. 2005
Dát tip
v primitivitě se může i lecos skrýt, takže díky za pochopení i nepochopení

Morun
17. 03. 2005
Dát tip
Líbí se mi to. Jsou tam, jak jsi sám napsal, takové jednoduchosti, že už je ani nevnímáme.

ondrech
17. 03. 2005
Dát tip
Hele, mi přijde, že barman je trochu endoceněnej... mi se ty jeho dílka dost líbí... pěkně naivní...:)

Marnotrat
17. 03. 2005
Dát tip
Kopýtka Máni. :-) t

fungus2
17. 03. 2005
Dát tip
Jednoduché a dobré.**

Griff
17. 03. 2005
Dát tip
...nezklamal's. :)) t*

Marty73
17. 03. 2005
Dát tip
tip

wedle_vazy
17. 03. 2005
Dát tip
t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru