Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Voda

Výběr: vesuvanka, parajarda
23. 03. 2005
9
2
3640
Autor
MilanH

      

 Pod slovem voda si hned představím Dyji. Pamatuji si na ní ze svého dětství, kdy jsme ještě bydlel v Pasohlávkách. Na řeku tekoucí moravskými rovinami. Na její klidnou hladinu ozářenou slunečními paprsky.

    Jako malé dítě jsem byl do ní zamilovaný. Ta možnost ponořit se do jejich vod a nechat se unášet proudem, to v sobě mělo něco napínavého a dobrodružného.

    Pamatuji si rovněž na jeden ranní letní slunečný den, kdy jsme spolu s tátou šli cestou vedoucí lesním hájem směrem k Dyji. Tu atmosféru rána mám ještě pořád v sobě. Ranní rosa se leskla na vysoké trávě, která rostla kolem cesty.Vzduch prosycený její vůni a prozářený ranním světle oranžovým slunečním svitem. Ticho přerušované pouze tlumeným ptačím zpěvem.Do toho se před námi objevila Dyje, volná a klidně proudící z mlžným oparem nad hladinou. Tekoucí v mé dětské fantazii až někam do vzdálených zemí, plných záhad a tajemství.

      Řeka ve mě navozující pocit očisty a atmosféru neopakovatelného okamžiku. Mající schopnost neustálé proměny.


2 názory

MilanH
03. 01. 2021
Dát tip

Děkuji za moc krásný komentář :-) 


Jamardi
03. 01. 2021
Dát tip

Vzpomínky z dětství jsou vždycky silné. Když jsme jako děti chodily s dospělými na procházku ven, pokaždé jsem mluvili o tom, co se děje v přírodě. Nikdy to nebylo tak, že bychom mluvili jen o něčem jiném a okolí by bylo pouze jako kulisa. Pamatuju se, jak jsem vhodila klacek do vody a ptala se, kam dopluje. :)

Mám ráda všechna místa v přírodě, kde vidím život - tedy řeky, jezera, lesy, louky, hory, pokud nejsou příliš pusté. Všechno se proměňuje, jen u té vody je to vidět nejrychleji podle toho, jak svítí slunce.


MilanH
07. 04. 2005
Dát tip
Eilil,Cannisha - děkuji moc :o)

Eilil
05. 04. 2005
Dát tip
ten konec je perfektní.. vlastnosti okamziku.. :o) voda jako symbol ocisty... :o) atmosfera je mila, vzpominkova romanticka.. t

MilanH
29. 03. 2005
Dát tip
parajarda - děkuji za tip i výběr zvedavec - já též

zvedavec
25. 03. 2005
Dát tip
pre mňa je voda tiež rieka - pre mňa Dunaj. Ale chápem Tvoju spätosť s Tvojou riekou :)

dadik
23. 03. 2005
Dát tip
pěkně.....t dnes zrovna ke mně přijde kamrádka která z Pas. pochází...:))

MilanH
23. 03. 2005
Dát tip
No to je krásná náhoda :o) Děkuji za tip

supizmus
23. 03. 2005
Dát tip
člověče ten tvůj popisně vypravovací talent je tak velkej že se až ztrácá v mracích.

dadik
23. 03. 2005
Dát tip
dám jí to přečíst, zda to v ní vyvolá dojem.....:))

MilanH
23. 03. 2005
Dát tip
Lítat v mracích a oblacích to mně baví :o) Děkuji :o)

Take_Five
23. 03. 2005
Dát tip
trochu mi to připadá jako obrázky od Hubnerové (uvadí takovej ten prapodivnej pořad Domácí štěstí) :)

vesuvanka
23. 03. 2005
Dát tip
Je moc krásná, zaujala mě celková atmosféra, popis řeky i závěr... TIP a V

Zbora
23. 03. 2005
Dát tip
Doopravdy moc hezká atmosféra.t.

MilanH
23. 03. 2005
Dát tip
vesuvanka - děkuji moc za TIP , V a za atmosféru:-) Zbora - rovněž děkuji za tu atmosféru i za zprávu

Noe1
23. 03. 2005
Dát tip
souhlas se supismem, hezký obrázek, těším se na další *t

MilanH
23. 03. 2005
Dát tip
Tak to mně moc těší :-)

parajarda
23. 03. 2005
Dát tip
Líbí se mi moc, dávám tip + výběr

MilanH
23. 03. 2005
Dát tip
Já moc děkuji

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru