Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

minihoror

28. 03. 2005
3
1
1675
Autor
slavek

Dostal se mi do ruky naprosto úžasný časopis PS VB z roku 1975. V něm mě úžasně zaujala jedna minipovídka, kterou zde přepisuji. Její autor mi není znám, jinak bych ho tady určitě jmenoval.

"Zaklínám vás, mocnosti pekelné, zaklínám vás nečisté síly!

Satane, pomocníku můj, udělej co žádám!"

 

Bába Horáčková mávala nad stolem rukama, všelijak se při tom kroutila a šklebila. Chvíli ještě cosi nesrozumitelného mumlala a všechno skončilo mocným prsknutím a místností zasmrděla síra.

 

"Tak tady jí máte", řekla bába Horáčková a podávala vystrašenému Kýblhadrovi elektronku.

Kýblhadr ožil: "A je to opravdu PCL 85?" Zeptal se a elektronku si pečlivě prohlížel.

 

"Co si o mně myslíte? Že jsem nějaká amatérka ?!"

 

Bába Horáčková se na Kýblhadra zamračila!

 

"Nakonec je to tam napsané", dodala a začala v kotli míchat jakýsi lektvar.

 

Kýblhadr doběhl rozrušeně domů.

"Maminko!", volal už ve dveřích. "Zase budeme koukat na televizi!"

 

Opravář Všezkazil přišel za čtrnáct dní. Když uviděl elektronku, málem omdlel. !Kde jste to vzal?", zeptal se šeptem a rozhlédl se.

 

"Ale, bába Horáčková mi ji vyčarovala."

Normálně by tomu Všezkazil nevěřil, ale v tomto případě ano.

 

Netrvalo dlouho a  u báby Horáčkové se dveře ani netrhly. Zástupy majitelů televizí chodily si k bábě nechat vyčarovat vytouženou PCL 85.

 

Ovšem - zase netrvalo dlouho a bábu Horáčkovou zavřeli.  Proč? To je nasnadě.

 

Čarovala za padesát a elektronka stojí jen 32 Kčs.

Čistý zisk jí činil 18 Kčs. Ale stejně je to škoda. Mohli jsme mít elektronek PCL 85 dostatek.


1 názor

slavek
05. 04. 2005
Dát tip
jo jo já to zcela záměrně opsal přesně tak, jak jsem to četl. Byl jsem z toho trošku u vytržení, takže se mi už v mém prologu octlo dvakrát za sebou slovíčko "úžasně" za což se všem užaslým čtenářům hluboce omlouvám :)

schyza
01. 04. 2005
Dát tip
TIP....za ten nápad, ale styl nic moc...mám pocit, ale že vo něj nešlo...takže dobwý to bylo....

slonovina2
28. 03. 2005
Dát tip
mno....až na sociál-ekonomický podtext.....mno....

Nugetka
28. 03. 2005
Dát tip
To je super!!! Fakt, ten závěr je úžasnej!!! Tip Tobě, i když jsi to nepsal, ale dal jsi to sem... :) *t

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru