Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hospodská o šedém vlku

01. 04. 2005
8
3
3007
Autor
Barman

Šedý vlk se potácel ulicí. Už aby byl na Lajně, ano, je to dálka od Bláhů, a když tam zavřou, dvě stě metrů není žádná legrace. Na Lajně mají pivo o korunu dražší, což alkoholika z údolí dutých hlav netěší, ale co má dělat, když doma čeká žena a s ní i romantický film. Klap! Klika cvakla a na šedého vlka se vyvalil hustý dým. Neomylně našel v mlze stůl svých kumpánů  a posadil se. Než dosedl, kdysi sličná výčepní mu položila orosený půllitr na stůl a šedý vlk byl spokojen.

„Ti říkám, vole, že to jde!“ ozvalo se u téhož stolu.

„Kecáš, to je trik, to voni takhle v tý televizi dělaj.“

„Co je?“ zeptal se šedý vlk.

„Ále, vole, tady starouš říká, že ta bábá v televizi, vole, normálně sežrala deset skleniček a že to není trik, vole.“

„Ti říkám, že to jde, dyť sem to na tyhle voči viděl,“ a starouš ukázal na oči.

„Prosim vás, tři rumy,“ řekl šedý vlk.

„Já si s ním panáka nedám, dokud nesežere ten svůj půllitr!“

„Klidně, vole, ale pak to za mě zatáhneš.“

Šedý vlk si posunul brýle na nose a zjistil kalným pohledem, že lístek je již řádně zaplněn a staroušovi by se ten půllitr mohl vyplatit. Starouš si objednal velkého ruma a poté začal okusovat sklenici. Kupodivu mu to šlo a po půlhodině a dalších pěti rumech odložil tlusté dno sklenice a vítězoslavně se usmál. Z úst mu tekla krev, ale v jeho opilosti mu to bylo zjevně jedno.

„A teď si dáme ty rumy,“ řekl šedý vlk a tři přátelé si přiťukli.

„No, ale stejně, ty rumy, cos vypil při tom, si platíš sám, starouši.“

„Hele, Sandokane, neser mě a plať.“

Sandokan se napřímil a vlepil staroušovi řádnou facku. Ten se zapotácel a rozlil pivo šedého vlka, kterého tato událost rozladila, a protože starouš ležel na zemi, vrazil facku Sandokanovi. A strhla se mela.

Druhý den šel šedý vlk k optikovi. V ruce měl jen prázdné obroučky, protože skla mu na důkaz usmíření sežrali Sandokan se staroušem.


3 názory

Barman
26. 09. 2009
Dát tip
Ufff to jsem si ale oddychl:)

Griff
05. 04. 2005
Dát tip
hihihi. t*

wedle_vazy
05. 04. 2005
Dát tip
t*

Barman
03. 04. 2005
Dát tip
Diky za pozitivní ohlasy, inu život psal za mě. jo a kupodivu to starouš přežil celkem v pohodě

schyza
01. 04. 2005
Dát tip
Jo mě se to líbilo...i když lepší to může bejt vždycky... Ale tipa si to zaslouží...

Barman
01. 04. 2005
Dát tip
Tohle se konkrétně doopravdy stalo, a to ve Staré Pace neboli v UDH čili v údolí dutých hlav jak se tomu místu přezdívá. A ty přezdívky jsou skutečně autentické a ti alkoholici stále chlastají na Lajně:)

ondrech
01. 04. 2005
Dát tip
OMG,, šlíenost!!!! super !***TIP

StvN
01. 04. 2005
Dát tip
:-) Pobavil. Sandokanem.

Kytiii
01. 04. 2005
Dát tip
...jo - pěknej příběh... *

Morun
01. 04. 2005
Dát tip
Čočka. Asi bych se měl pustit do psaní něčeho podobného.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru