Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lístek

05. 04. 2005
11
2
5679
Autor
Tragicus

Včera, 1. července, okolo třetí hodiny ranní zemřel hrdinně v boji charismatický profesor teologie pan Jean de Nonciel. Jeho památka bude uctěna v pátek, 4. července, v chrámu Notre Dame.

 
Toto je poslední zápisek.
Z mé rány crčí krev. Je tak rudá... Vlajka těch naproti není tak rudá.
Jsou tři hodiny ráno.
Boje odeznívají. Ohňostroj granátů na druhé straně fronty pohasl.
Vyhráli jsme!
Proč ten vykřičník...?! Je mi to jedno.
Zplodil jsem syna, postavil dům a zasadil strom. Naplnil jsem svůj život.
Je mi jednatřicet. Jak hloupé.
Nemám pro co žít. Svým potomkům jsem zajistil budoucnost. Takovou, že nebudou muset hnout prstem.
Asi jsem jim zničil život. A nejen jim. Sobě a všem, ke kterým jsem se přiblížil. Pomáhal jsem a oni zlenivěli.
Vyhráli jsme!...
Ale byla to moje válka?
Jistě, válka za svobodu.
Ale za moji svobodu?
Všichni se s jásotem stahují z pole.
Ach, Bože, už vím, že tam nejsi, ale kdyby přece jenom...
Ohně skomírají. Stíny se prodlužují a noc je stále hebčí. Zavírá mi oči.
Ach, Bože, vím, že tam nejsi, ale kdyby přece jenom, nedovol...
Vyhráli jsme...
Ale byla to moje válka?
Ne, nikdy to není válka jednotlivce. Nikdy to není a ani nebyla moje válka.
Cokoli člověk za svůj život udělá, dělá pro jiné. Ať chce nebo ne, ať je sobečtější sebevíc, mají z toho prospěch jen ti druzí.
Život nemá význam. -Žít a dělat pro jiné je hloupé a nepřirozené.
Ach, Bože, kdybys tam přece jen byl, nedovol, abych se stal keřem. Tam dole.
Už mi ani neteče krev. Je mi lépe.
To je konec.
Zmáčknout spoušť a...
Konec.





2 názory

Tragicus
11. 01. 2009
Dát tip
Ten keř je narážka na sedmý kruh (a prostřední prstenec) Danteho Pekla. Děkuji za kritiku.

Tragicus
24. 07. 2006
Dát tip
Alojs: Diky za tve "proc ne?". Ono, ode mne ctenare vzdy neco odpuzovalo, takze vycet kritiku byl skoro staly...

Alojs
23. 07. 2006
Dát tip
a teď jsem zjistil (po několika málo zkušenostech), že když zatrhnu políčko s tipem, stejně se tip neodešle... musím to dělat samostatně prostřednictvím horního odkazu... ale to je jiná kolej.

Alojs
23. 07. 2006
Dát tip
zajímavá povídka nepovídka. spíš ostatní nezařaditelné než tento útvar, ale to není směrodatné. nálet různých myšlenek, navzájem porůznu poslepovaných... a já říkám - proč ne? ať neškudlím, tipnu si. Sice to stejně nebude mít význam a čtenáře tímto stěží přilákám, když je dílo tak hluboko pohřbeno pod nánosem rychle plynoucího času, ale což...

pekylau
15. 12. 2005
Dát tip
Četl jsem to po tvé ´´odě na mobil´´. Tak tohle je jiný kafe [doslova]. T.I.P.

Nimue
22. 06. 2005
Dát tip
Líbí. Dík za příjemný čtenářský zážitek.

Tragicus
13. 04. 2005
Dát tip
Nicollette: No, dobre. :] To mne celkem onehdy udivilo, kdyz sis precetla Utopii, nelibila se to, tak ze se podivas na jine - treba budou lepsi. A precetla sis dve hlouposti, ktere jsem napsal bud z nudy nebo z podobneho duvodu. ;] - Clovek by cekal, ze si prectes jinou povidku. ;] Ale to je jedno. Diky.

Nicollette
13. 04. 2005
Dát tip
Tragikus - sem si přečetla - tuhle .-)

Tragicus
11. 04. 2005
Dát tip
pozorovatel: Diky. Asi to bude vazne jen tvuj pocit. :] Myslim si, ze tvuj zminovany sebevrah si prozil spise peklo z priciny sebevrazdy, nez kvuli sebevrazde samotne. Pak v nem bojovala hrdost a pricina vs. pud sebezachovy. Kdyz se rozhodl, ze se zabije, tedy jeste pred tim, nez vubec vzal pistoli a zacal prozivat, jak jsi rekl, peklo, byl afektovany, a proto to pro nej muselo byt desive, kdyz nad tim zacal premyslet, kdezto "muj" hrdina se rozhodl z ciste logickych oduvodneni, nebyla to ciste nahla afekce. A to nemluvim o tom, ze my, jako ctenari nemuzeme vedet, co se delo po tom, co napsal "Konec." Ale to je argument trochu ad absurdum a delam si legraci, tedy to ponechme stranou. :] Ale diky za nazor. Barman: To je prave jeden z tech logickych duvodu, tedy mas v podstate pravdu. Diky. StvN: To jsem rad. A take, ze jsem zmenil cast "nedovol, abych ..." do takove podoby, v jake se ti to libi. To byla posledni a vlastne jedina uprava, kdyz jsem si to po sobe cetl. Diky. Nicollette: Potesila jsi mne. Vzdy rad slysim, ze jsem napsal neco originalniho. A jeste k tomu zajimaveho. Ale lhal bych, kdybych rekl, ze se divim, ze to takhle ode mne neznas. Cetlas ode mne jednu povidku. ;] Ale pravda, teto podobnou jsem asi jeste nenapsal. Diky. probe: Pro tebe mi zbylo "jen": Diky. :] Ale jsem rad, ze se ti to zda velice zajimave.

StvN
11. 04. 2005
Dát tip
You're welcome.

Nicollette
11. 04. 2005
Dát tip
vždyť sem taky psala že TAKHLE tě neznam :-) četla sem od tebe ještě min. dvě nebo tři díla...

Nicollette
09. 04. 2005
Dát tip
rozhodně zajímavé a originální a vůbec..... takhle od tebe ještě neznám *

probe
09. 04. 2005
Dát tip
Bože, vím, že tam nejsi, ale kdyby přece jenom... je to velice zajímavé, líbí T.

fungus2
06. 04. 2005
Dát tip
***

Barman
06. 04. 2005
Dát tip
Já si zas myslím, že ve chvíli kdy si člověk myslí, že nic nedělá pro sebe, tak to není zase tak těžké. Záleží na povaze. Líbí se mi to jako tok myšlenek a navíc závěr má logiku*

StvN
06. 04. 2005
Dát tip
Tohle je dobrý. Líbí se mi: nedovol, abych se stal keřem. Tím nezlehčuju.

pozorovatel
05. 04. 2005
Dát tip
hezkej proud myšlenek že mi to přijde přehnaný může bejt jen osobní pocit, nevim ale nemyslim, že by se někdo tak lehce zabil lehce jako takhle jednou jsem viděl výpověď sebevraha, kterýho zachránila... a ten si prožil docela šílenství než pokořil pud sebezáchovi a zmáčknul to

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru