Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

na margo smti JPII

06. 04. 2005
0
0
1614
Autor
dick

trosku slov do bitky.. som si vedomy ze Papez, Gorbacov a Brzezinsky boli hlavne kone -verejnosti zname- ktore prispeli k pade vychodneho bloku. ctim si ho a vzdavam minutu ticha...mozno dve. ale neda mi sa nevyjadrit k tomu co sa deje ked zapnem TV. akakolvek masova hysteria je mi podozriva, preto sa dopredu ospravdlnujem ak bysa niekto chcel urazit..:-)) Pekny den

kazdy den citam prispevky k clankom o smrti papeza. nie ze by mi bolo malo tych súrav v TV a v radii a kam sa pozriem, lebo uz citim ze to smrdi biznisom ako majstrovstva sveta  v hokeji alebo futbale, proste zrazu sa v spravach neobjavuji ziadne vrazdy, znasilnenia, podvody. este tyzden dozadu ich bolo kazdy den dost. z toho sa da dedukovat ako rychlo robia media selekciu a cenzuru sprav a podsuvaju ludom to, co si myslia ze zaberie. no skor to zabera naopak. vznika dekadencia. namiesto dostojnej minuty tiha sa tu valia zastupy do Rima aby naplnili penazenky. v poriadku. niekto sa chce rozlucit s niekym blizkym. ale osoba papeza je sprostredkovana, nie priamy blizky clovek. lucim sa s nim v samote, v tichu Getsemanskej zahrady ako Kristus. bol sm. jeho ucenici pospali. je vyvolana mediami svetova hysteria a ludia skacu. namiesto aby si pripomenuli MYSLIENKY A ODKAZ v sebe, co je ovela dolezitejsie ako fyzicka tlaceniaca niekde na namesti za kopec penazi. 

preco o tom pisem? je to totiz predstavitel krestanskej filozofie  a cesty. ciest je urcite viacero a vsetky vedu niekam.. asi do spolocneho NIEKAM. ale to nebudeme riesit. podstatne je, ze cela tato psychoza je nehodna papeza ktory predstavoval alebo mal predstavovat hodnoty ktore tento chaos potiera. nakoniec, preco sme sa ho tak nedrzali pokial zil? este par dni pred jeho smrtou bolo hlavnou temou vrazdenie,. biznis.. jedine co kvitujem je to, ze Castro na Kube vyhlasil statny smutok. je to predpoved ze onedlho zomrie a vedomy si tak svojho konca zacina mysliet na moznost co budem POTOM ked sa dostane NEKAM? je smrt papeza -ako bojovnika proti komunistickym rezimom- symbolom konca rezimu na Kube? popripade v Severnej Korei? (kiez by to bola pravda)..a nejdem do Rima. pojdem na pivo a budem sustredit myslienky na ludi v tychot krajinach. nakoniec , aj u nas by sa mohlo myslenie pohnut.. a nemyslim si, ze riesenim je mediami vyvolana fyzicka ucast niekde pri mrtvole. Kristus sa modlil a pochyboval v Getsemanskej zahrade sam. a zomrel na krizi sam. fyzicky sam. v myslienkach je vsak s nim mnoho ludi. a papez je jeho nasledovnik. ovela krajsim darom k jeho odchodu z tohto trojrozmerneho sveta by bolo , keby sa len minicast ucastnikov pohrebu zmenilo... obavam sa, par dni po pohrebe budu hlavnymi temami sprav vrazdy znasilnenia a afery....

apropo.. nejde niekto na svadbu Charlesa a Camilly? mam jeden volny listok..


aqua
13. 04. 2005
Dát tip
je to tak....

reya
10. 04. 2005
Dát tip
dobry postreh ako vzdy*

do pice s nim. a ziadny namiesto neho. temnoty uz bolo dost. co cakas od medii ? biznis je biznis, teraz chcu ludia chcipleho papeza. zajtra incest a nekoniec zvieratka. je to tak mile

Renas
06. 04. 2005
Dát tip
kazdy nech si robi to co chce.Media sucks. suhlas

maia
06. 04. 2005
Dát tip
Kurnik, medializovaniu smrti papeza sa mi uspesne dari vyhybat, avsak na clanky o tejto zbytocne nafuknutej mediallizacii natrafim neustale... neber to osobne. Len som sa musela vykecat. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru