Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Opilý anděl nemá křídla

Výběr: JiKo, empathetic_embryo
11. 04. 2005
47
9
12847
Autor
pozorovatel

Vše je až příliš jednoduchý. Přespříliš.

 „Proč umíraj?“

Děda se na mě podíval. „Všichni jednou umřeme.“ A napil se piva.

„Ale oni umírat chtěj´…“

Děda se toho dne opil a cestou domů jsem ho musel podpírat, zatímco on zpíval a smál se, jak je svět blbej, když se pořád točí.

Hodil jsem ho do křoví, ať si vystřízliví a šel jsem se projít. Podvědomě jsem došel až k domu Ivy. Sedl si na patník a koukal jí do oken. Uviděla mě a možná by se zděsila, kdybych se na ní tak upřeně nedíval. Byla zajímavá. Taková odrůda mimozemšťanky a anděla s osekanými křídly. Čekala až jí ty křídla narostou a mohla pak umřít. Zmizela mi z okna a přišla za mnou dolů.

„Vypadni!“ – žádná jiná by mi tohle neřekla.

„Nechceš se projít? Je úplněk.“

„Hm,“ souhlasila a my se šli projít na kopec.

Pod námi blikala světla z města a vypadalo to hrozně. Nad námi měsíc zářil jak Ivy šílená tvář. „Stále se chceš zabít?“ zeptal jsem se tiše, nezúčastněně.

„Vždyť víš, že mi ještě nenarostly křídla!“ Byla rozladěná a ten měsíc byl dnes opravdu šílený.

„Podle mě máš křídla pořád.“

„I ty jeden zasranej romantiku…,“ řekla moc krásně, ale ne tak, abych se usmál. Tekly mi slzy.

„Jsi slaboch.“

„Pláču štěstím.“

„Jsi divnej.“

„Tak proč chtěj všichni umřít?“ Jen s ní jsem plakal a přitom dokázal normálně mluvit. Byl to studený pláč.

„Hloupá otázka!“ Chtěla odejít. Rozladil jsem ji. Asi. Možná. Možná byla jen vyčerpaná.

„Tak mi přestaň umírat,“ chtěl jsem říct rázně a tvrdě, ale ten měsíc…- byl šílený. Svíral mi žaludek.

„Tak umři se mnou!“ řekla tvrdě a rázně, protože byla šílenější než ten měsíc. Stejně klidně by i ona mohla viset na obloze.

„Bojím se smrti.“

„Pojď, skočíme dolů na silnici. Když přežiješ, auto tě dorazí. Nebolí to, neboj,“ říkala tak trochu s úsměvem a já věřil, že už někdy zemřela.

„Ne! Zastavil bych se na okraji a koukal, jak padáš dolů. To nechci!“
“Sobče! Budu tě držet za ruku….“

„Je už pozdě, musim domů.“ Chytl jsem jí tedy za tu ruku a odtáhl od převisu. Neměla mě ráda a říkala, že ji ničím, jak ji neustále zachraňuji. A já věděl, že má pravdu, ale nechtěl jsem, aby někdo z mých blízkých umřel. Nechtěl jsem žít s pocitem, že ji už nikdy neuvidím. Jsem sobec a ona anděl, protože jí je všechno jedno.

 

Šli jsme pomalu. Nikomu se domů nechtělo a noc byla klidná.

„Přestaň se bát,“ řekla stejně jako když vítr láme větvičky.

„Hm,“ odpověděl jsem a bylo jasné, že to nikdy nedokážu. Stejně jako smrt jsem neznal i Ivu a stejně tak mě i přitahovala. Chtěla mě zabít… laskavě jako moje matka, když mi zpívala ukolébavku, abych usnul.

Rozloučil jsem se s ní u jejího domu a ona mi řekla, abych za ní už nechodil.

Ale já vážně nepřijdu a Ivě narostou křídla….

 

V křoví jsem našel dědu. Nechrápal a kolem pusy měl zvratky. Ani jsem se nehnul, abych neprobudil mrtvolu, ale on ke mně natáhl ruku. Chtěl asi zvednout.

„Dědo, co kdybych tě zabil? Bylo by to osvobození.“

„Radši mi kup pivo…“


9 názorů

pozorovatel
21. 05. 2009
Dát tip
mně se ta tvář líbí hodně .)) ale já to psal

pozorovatel
11. 05. 2009
Dát tip
.)

LadyLu
11. 05. 2009
Dát tip
Co mu padne do oka,tak na to klikne?A pak je možná zklamaný,překvapený? A nebo to bere postupně a čte všechny díla?Kdoví.

pozorovatel
11. 05. 2009
Dát tip
tak napůl ale tady zrovna má název smysl.. a když se to tak vezme, tak podle čeho většinou čtenář vybírá?

LadyLu
11. 05. 2009
Dát tip
Ironie nebo fakt?

pozorovatel
11. 05. 2009
Dát tip
jj, název je důležitej

LadyLu
11. 05. 2009
Dát tip
Pěkný název,pěkný obsah.

Jess
29. 05. 2007
Dát tip
No, vzals to za dobrej konec :-) poklona.

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
No a v tonhle je patrně ten rozdíl mezi náma dvěma- já věřím, že ano, u dobré povídky samozřejmost, stejně jako pozadí, souvislosti a tak. Právě o ten kratší rozsah je to pak těžší. Ale ber to tak, že já jsem románový typ nejtěžšího kalibru :). Zbytek povídek okouknu zítra, potřebuju pauzu.

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
No a v tonhle je patrně ten rozdíl mezi náma dvěma- já věřím, že ano, u dobré povídky samozřejmost, stejně jako pozadí, souvislosti a tak. Právě o ten kratší rozsah je to pak těžší. Ale ber to tak, že já jsem románový typ nejtěžšího kalibru :). Zbytek povídek okouknu zítra, potřebuju pauzu.

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
No a v tonhle je patrně ten rozdíl mezi náma dvěma- já věřím, že ano, u dobré povídky samozřejmost, stejně jako pozadí, souvislosti a tak. Právě o ten kratší rozsah je to pak těžší. Ale ber to tak, že já jsem románový typ nejtěžšího kalibru :). Zbytek povídek okouknu zítra, potřebuju pauzu.

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
No a v tonhle je patrně ten rozdíl mezi náma dvěma- já věřím, že ano, u dobré povídky samozřejmost, stejně jako pozadí, souvislosti a tak. Právě o ten kratší rozsah je to pak těžší. Ale ber to tak, že já jsem románový typ nejtěžšího kalibru :). Zbytek povídek okouknu zítra, potřebuju pauzu.

pozorovatel
27. 06. 2006
Dát tip
dá se vůbec v tak krátkym útvaru jako je povídka stotožnit se s hl. hrdinou? na to jsou romány

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
Věc názoru: z tohohle pohledu to dává smysl taky. Nechci se teď pouštět do nějakých zasvěcených literárních diskuzí, ale já měl třeba problém stotožnit se s hlavním hrdinou. Celé mi to přišlo takové cizí. Nevím.

pozorovatel
27. 06. 2006
Dát tip
myslim, že by to tomu uškodilo jsem přece jen pozorovatel, zaznamenávám

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
Přijde mi to takový ostrouhaný, někam dojdete, z nějakého důvodu vedete hlubokou konverzaci - nevím, mluvím teď subjektivně, ale trocha příčin a pozadí by asi neuškodila. S tím dědou je to to samý - pijem z hodně důvodů a v textu by to mělo jít poznat. Neříkám, že bys rovnou musel použít věty: Byl notor Byl zklamaný životem ale nějak by to čtenář měl vycítit. Ono se strašně snadno radí, že?

pozorovatel
27. 06. 2006
Dát tip
jak rozpracovat? kam vstoupit? nevim, oč jde měsíc je šílenej, když ti přijde šílenej

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
Tak tohle mohlo být skvělý, kdyby ses nezastavil před prahem a neodmítl vstoupit. Možná trochu rozpracovat - rozuměj, pohrát si ještě krapánek s místy, vztahy a tak. Tak mi, nevím proč, do toho nesedla věta: "Měsíc byl šílenej." Sakra, jak vypadá šílený měsíc? A taky mě napadá, že pokud se andělé pozanjí podle, toho, že je jim vše jedno, tak už dlouho nosím svatozář :).

akaša
12. 05. 2006
Dát tip
Tohle je podle mě tvoje nejlepší povídka* (tedy z těch které jsem četla :-D )

Eva_S
14. 01. 2006
Dát tip
no to jako neeee....ale oni mi tu fakt chcípaj....ty kytky....

Eva_S
13. 01. 2006
Dát tip
hodilo by se zalít kytky....*

pozorovatel
13. 01. 2006
Dát tip
a vyplejt záhonek...

Nebolí to, neboj kecka.bolí.okolo.

Aimee_Dee
16. 10. 2005
Dát tip
no muzu rict ze me to zaujalo

Rutra
11. 10. 2005
Dát tip
opravdu divnej měsíc... nebát se a jednat... v tuhle chvíli mi to naprosto zapadlo do mý nálady... děkuji...*

pozorovatel
11. 10. 2005
Dát tip
já děkuju:)

sk8ergirl
31. 07. 2005
Dát tip
doprčic já tu fakt ještě nebyla? chmm...sem divná :-)

G_B_Show
29. 07. 2005
Dát tip
hehe, já věděl že už jsem jí kritizoval :-)

Terkasob
29. 05. 2005
Dát tip
To je moc pěkné...Máš vážně talent..tip

Terkasob
29. 05. 2005
Dát tip
To je moc pěkné...Máš vážně talent..tip

Terkasob
29. 05. 2005
Dát tip
To je moc pěkné...Máš vážně talent..tip

pozorovatel
22. 05. 2005
Dát tip
:))díky

Pilar
11. 05. 2005
Dát tip
jenom proto, že neuznám tebe jako anděla, tak neumím poznat anděla?! ale pane prózisto, kde to žijete?:)

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
v nebi, kde jinde

Pilar
11. 05. 2005
Dát tip
ještě řekněte, že v sedmém a toho anděla vám klidně odkývu:)

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
v sedmém patře

Pilar
11. 05. 2005
Dát tip
tak tedy nejsi anděl:)

Eileen
11. 05. 2005
Dát tip
jednim dechem a s vytrestenyma ocima (asi tim, ze bez dychani) hodne moc dobry, dam si te do nej...a ted jdu uz spat

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
radši dýchej:)) a dobrou noc:)

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
jsem asi anděl přece!:) ale taky jsem hlavně prózista

Pilar
11. 05. 2005
Dát tip
tak to ti nevezmu fotomaniaku:))

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
fakt jsem prózista

Pilar
11. 05. 2005
Dát tip
tak dobře prózisto, ale anděla ti neberu:)

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
no proto! já jsem jasnej anděl

Pilar
11. 05. 2005
Dát tip
jako že ti ho nevěřím!!!!!:)

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
ts, ty nepoznáš anděla, ani kdyby tě fotil

Pilar
10. 05. 2005
Dát tip
fýha.co ty máš pořád s těmi anděly? ne vážně se mi to líbilo už jen tím tématem zachraňování a smrti. moc: Jen s ní jsem plakal a přitom dokázal normálně mluvit. Byl to studený pláč. jo.dneska fajn.*

působivé*

Plicnik
29. 04. 2005
Dát tip
v tom případě říkám skoro super... :-)

pozorovatel
26. 04. 2005
Dát tip
Nicol:vážně?:)) tak to dík! Plicnik: sama si na to přišla:)) napsal jsem to proto, že znám hodně podobnejch holek a tohle je takovej malej pocit z nich dík moc!

Gelena
25. 04. 2005
Dát tip
Měl sis jít zalétat... Už jsem tam asi také byla. T

Fehu
24. 04. 2005
Dát tip
u

Plicnik
21. 04. 2005
Dát tip
tý jo, kam na tyhle stavy chodíš? Něco mě tam znepokojilo a zároveň trochu štvou ty opakovaný slova jako šílený (v obměnách pádů a časů), tvrdě a rázně... ale chápu, že je to úmysl, že je to šílený... Zároveň trochu upjatá konverzace, ale nějaký to jádro tam je a to je možná to znepokojení... no nevim... co ty na to?

Brosqička
19. 04. 2005
Dát tip
mám z toho takovej zmatenej pocit, ale líbí se mi... je taková skutečně neskutečná *t*

Nicollette
18. 04. 2005
Dát tip
nevim s kym, ale s někym na tom čtení sme říkali, že tahle povídka je hrozně nádherná možná s Emptym, nevim

Jinovata
14. 04. 2005
Dát tip
většina andělů jsou jen trucovití mývalové

t

TIP

pozorovatel
14. 04. 2005
Dát tip
Jinovata: tos mě dostal:)))

Jinovata
14. 04. 2005
Dát tip
ale i ti mývalové tě zmasírujou jako by byli anděly ;-) vyzkoušeno

pozorovatel
14. 04. 2005
Dát tip
no já nevim, s mývalem jsem ještě nic neměl..:))

Jinovata
14. 04. 2005
Dát tip
to se stejně nedá vysvětlit

pikacu
13. 04. 2005
Dát tip
Už jsem tady četl o opilém andělovi ... a teď tohle. A obojí moc dobrý! *T

Kimísek
13. 04. 2005
Dát tip
"Jsem sobec a ona anděl, protože jí je všechno jedno." Výborné, spousty zajímavých myšlenek. Líbííí a děkuji. Tip*

Kimísek
13. 04. 2005
Dát tip
"Jsem sobec a ona anděl, protože jí je všechno jedno." Výborné, spousty zajímavých myšlenek. Líbííí a děkuji. Tip*

Kimísek
13. 04. 2005
Dát tip
Plomiň, že to je dvakrát...nějak se mi to seklo a dopadlo to takhle.... .-) Přeji krásný den!

asi by bylo lepší ti dát tip, ale nedám ti ho protože je to tak krásné až hnusnbé proto ti teď tip nedám

a teď jo

pozorovatel
13. 04. 2005
Dát tip
Díky moc všem!:)) JiKo: "Hodil jsem ho do křoví, ať si vystřízliví a šel jsem se projít." - byl jsem si vědom, jenomže mi přišlo "šel se projít" jakoby se šel projít ten děda a protože v dalších větách už "jsem"moc nebylo, tak jsem to nechal...i když.. přímý věty mi nikdy nešly a přitom mám vždycky dojem, že tak i normálně mluvim:)) dík moc!! Eilil:)) andělé jsou nad vším pozvneseni, nebo tak nějak:)) dík

ach ty andělé...tip

JiKo
13. 04. 2005
Dát tip
nemohl se projít děda:)) Udělej si klasickej větnej rozbor čéče ))) (už jen taková zkouška: ...ať si vystřízliví a jde se projít - kdyby to mělo být o dědovi )))

pozorovatel
13. 04. 2005
Dát tip
:)))co je to větnej rozbor?:))) jsi kvůli mě vstoupil do strany, co?:)) jak tak koukám...

JiKo
13. 04. 2005
Dát tip
v 5. třídě se to učilo :) Do strany sem vstoupil a skoro ti to vybral, eště hledám srovnání

pozorovatel
13. 04. 2005
Dát tip
jsem zrovna chyběl pán učitel:))) když najdeš lepší, dej vědět, ale hlavně nepiš, žes našel lepší:))

JiKo
13. 04. 2005
Dát tip
Ale ti ten výběr dám nakonec sem se rozhodl.. Pro věci co jsem psal výše a pro určitou rozumně nadávkovanou polévku absurdity a černého humoru...

pozorovatel
13. 04. 2005
Dát tip
díky:)) tak já si teda ty brusle koupim

Marty73
13. 04. 2005
Dát tip
Není to tak úplně špatný, by byl můj soud. Je to hodně nadnesený a vygradovaný adolescentní beznadějí, kterou mám bohudíky za sebou (většinou). Život je jinde, sám ale nevím kde, takže nemůžu odsuzovat.

sidonia
13. 04. 2005
Dát tip
zajímavý

ééé...no nelíbí...seš děsnej cynik...a nás se tohle téma osobně dotýká...některým mravencům taky narostou křídla...a pak umírají... za styl bychom Ti mohli dát hvězdičku, ale nedáme...máš divný jméno, co když seš jeden z těch pozorovatelů, co trhají mouchám křidélka a pálí mravence lupou??? Nic nebude...pápá...

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
máš posláno....

Crowley
12. 04. 2005
Dát tip
Já...nemám tě rád - nevím proč, ale tvoje díla se mi čas od času líbí víc, než věci ostatních. Taková ambivalence...sem vždycky nešťastnej, když tohle řešim. pff T* za povídku

slonovina2
12. 04. 2005
Dát tip
mno......dám ti ho..., ale je to také neučasané...ale uznávám taký je život...tak proč si ho malovat nad i pod náma......tip

j_i_r_i_k
12. 04. 2005
Dát tip
Zajímavá momentka, vtáhlo mě to... Ale je to takové... jako bys chtěl uplácat kuličku a vyšel Ti dvacetistěn, je to skoro ono, ale přecejen pár hrotů zbývá uhladit - ovšem nejsem schopen Ti přesně říct, jaké to jsou...

Zbora
12. 04. 2005
Dát tip
Hustý! (tento výraz používám pro vyjádření všeho co se vymiká barierám normálnosti :o)). t.

Lotoska
12. 04. 2005
Dát tip
*

Alojs
12. 04. 2005
Dát tip
no mě ta povídka přijde na poměry krátka. Neříkám však, že mi to vadí. Jen jsem zvyklý na ty extrémy :-)

pozorovatel
12. 04. 2005
Dát tip
dík vám:) jako i všem vojáček: tahle kupodivu cynická nejni, bral jsem jí vážně Crowley: nebuď nešťastnej a dík slonovina: hm, asi jo, já se možná i bál to česat. Vážně nevim, dík jiřík: jo, chápu:) Zbora:)) jsi hustej

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
si přečtu tu zprávu vode mě aspoň, né? Smi hodil, že teda k rej stylistice, poslal sem včéra!

místy mi to přijde dobrý místy úplně blbý a obojí jsou maličký úseky, který se rychle střídaj a vůbec, hlavně ty dialogy mi přijdou hrozně divný (záchrana je těžká věc, co? jakože zachránit nebo nezachránit hm, napadlo mě u týhle povídky, jestli chtěl zachránit člověk, kterýho jsem znala, když předtím volal domů matce, že má provaz kolem krku)

Pisces
12. 04. 2005
Dát tip
No, možnás to tam trochu přehnal se slovama jako "asi" a "možná", ale vlastně vůbec ne. Dokonale to ladí, jako když se rozehraje perfektně sladěný orchestr, kde ale vlastně každý hraje jinou část. Takže na první pohled absolutně nepoužitelné, po přečtení dokonalý pocit. Dědou si to skvěle završil. Takže já v podstatě nemám co vytknout. T*

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
..já jednou viděl na Žižkově v Jičínský, jak letí ženská za kočárkem a řve jak vo život, kočárek ljak dělo před ní, tak sem to nakop, rozbil si hubu, ale zastavil ho dole až skoro u Volšaňáku, a byl plnej flašek na vrácení, někerý teda ani na zálohu nebyly...o)

inlajne, :) děkuju, tím jsi mě za á upřímně rozchechtal a za bé podpořil mou pochybnost, jestli tedy zachraňovat nebo ne :)

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
vono to je těžký, já teda na Žižkoivě, tady spousta starejch, jednou seděla bába před zeleninou, posraná, chudák, klepala se, a ukazovala pod jazyk, tak sem jí vytáh pěněženku, strčil jí do pusy žlutej prášek, co měla u drobáků, ale pak se zarčala nějak zmítat, tak sem vlít do zeleniny, asi 10 let to je, a všecky seřval, jaký sou svině, zavolal sanitlku. Byli tam cobydup, ale baba se mezitim sebrala, řvala na mě, že sem kurva, že nikam nejede a že jí du po bytě!!!

jo, je to těžký ale zase jsme se trochu vzdálili tomu původnímu a nebudeme tu pozorovatele zaplácávat popovídáme si o tom jinde třeba

inlajn
12. 04. 2005
Dát tip
jasně.

Kytiii
12. 04. 2005
Dát tip
nemám k tomu co dodat... moc se mi to líbilo... mělo to vtip, spád, myšlenku i pointu... což obvykle díla tohoto formátu do sebe nedostanou ani kdyby chtěly... takže tipa

JiKo
12. 04. 2005
Dát tip
Tě zabiju!!! jen tak namátkou: "Hodil jsem ho do křoví, ať si vystřízliví a šel jsem se projít." K čemu tam to druhé jsem je??? Takové navícslova splachuj do wc. Souhlasím s dízou že ty dialogy sou semotamo uhozený, poslouchej se někdy když mluvíš vážně...opisuj život... vyzní to pak reálně a uvěřitelně. Obsahově se ti to ale povedlo na jedničku...čili je ve mě rozpor, vTip za obsah, rozvoj děje i pointu je nejmenší možné řešení, ale když si čtu tvůj slovoklad...doboha ty snad nejsi čech :)) ale to neva vTip dám a oproti té minulé je to o 50% zlepšení, i ty revolvery to pro mě asi předstihuje

Tragicus
12. 04. 2005
Dát tip
Dobre, celkem hodne. Mne se to naopak zda i po slohove strance vyspelejsi nez vetsina. Co mi ale treba zase vadilo ( na 'jsem' kaslu ), bylo "nechces se projit" a hned za tim "sli jsme se projit..." To je ale asi tak jedine, co si vzpominam, ze mne zaskocilo...

Eilil
12. 04. 2005
Dát tip
dost dobrý!!! hodně zajímavá postava... jak je možné, že je anďělům všechno jedno??? t

inlajn
11. 04. 2005
Dát tip
..ten visící měsíc tě teda ale pronásleduje jak ruskej partyzán, i když po špičkách....text má duši. A má pointu, a ta (i mě) snese v tý pravý chvíli, abych si nepořesladil srce, na zem...atd...jináč bych měl výhrady(stylistický, hlavně na začátku), ale na to seru. Potěcha. tip.

nicomu nerozumiem, ale viem ratat rovnice

_Psyché_
11. 04. 2005
Dát tip
tichá pointa usměj se do svých očí smutně já nechci znát * * *

Delph
11. 04. 2005
Dát tip
krásné..trošku mě zezačátku odradil rozsah ale teď toho nelituji stejně tak jak jiní četli můj durman tka já tedy čet tohle a musím říc líbí fakt že jo tip jak říp*

Belami
11. 04. 2005
Dát tip
hezké*

StvN
11. 04. 2005
Dát tip
Jasná věc.

Alojs
11. 04. 2005
Dát tip
Deplha málem odradil rozsah? Tak kde to, do prdele, jsme? :-) To tady maj být jenom povídky o rozsahu pěti vět? No nic... je to dobrý. Sice bych měl výhrady k některým pasážím, které jsem si musel číst dvakrát, abych je naplno vstřebal, ale zde se musí ocenit ona "tichá pointa".*

katugiro
11. 04. 2005
Dát tip
Co k tomu říct? Měsíční etuda? :) *

pozorovatel
11. 04. 2005
Dát tip
inlajn: tady byl měsíc první prosím, napiš ty (stylistický) výhrady... Minim: ty ještě budeš chytrej kluk.. Psyché: jsem příliš veselej Alojs: vždyť je to taky moje zatim nejdelší povídka:)) kdybych uměl psát jen pěti větama, tak jsem šťastnej...ale neumim:( Kid A: pošli mi nějakou svojí povídku.. katugiro:)) jo, jo, takových nočních procházek zažívám... StvN: jasný:))

pozorovatel
11. 04. 2005
Dát tip
nekecej a dělej

Craerassy
11. 04. 2005
Dát tip
Chtěla mě zabít… laskavě jako moje matka, když mi zpívala ukolébavku, abych usnul. já myslela, že ty jen poštěkáváš, štěně a koukám, že už jsi povyrost...:-) *

pozorovatel
11. 04. 2005
Dát tip
abych tě nekousnul:)) štěky jsou důležitý

inlajn
11. 04. 2005
Dát tip
..ok, ve zprávě..jo? Enem nevim, esi eště dneska...přišli mi sem nějaký vopruzové na polívku. A ty se, Minime, styď ,a pozdravuj v márnici.(Víš, vo čom mluvim).

pozorovatel
11. 04. 2005
Dát tip
tak jo:)

fungus2
11. 04. 2005
Dát tip
***

Píví
11. 04. 2005
Dát tip
t.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru