Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

obchodný cestujúci

Výběr: Print
12. 04. 2005
1
0
1461
Autor
vyo

extáza muža ktorý opustil ochranné krídla rodiny

a rovnými nohami skočil rovno pod dámsky dáždnik či slnečník

 

 

 

 

 

obchodný cestujúci

 

"bralo siaha po mesačnej hornine

tatrovky vozia materiál z kamenolomu

stavia sa dialnica

 

voňavé dotyky kremeňa

familiárnosť kresania iskry

atď.

 

reliéf je rukatý nohatý

z okraja nalámali hrubé bloky pre majstra sochára

vysekal z nich desať zdraviacich

desať postáv mávajúcich odušu

 

pozerám na ne

a hovorím hovorím stále hovorím

myslím na ne a vediem voz

po novej diaľnici

nechce sa nechce spať

 

cez deň sa mi otvorili oči

urobil som dobrý biznis s chlapom

ktorý vie čo robí

 

triumfálne civím na zátylok šoféra-áno pane

doma mám ženu a dve deti

oheň rodu sa prepaľuje ekonomickou nocou

a spieva o vlčej duši"

 

                                          

 


vyo
10. 05. 2005
Dát tip
vlčia duša-v tomto prípade silná rodinná príslušnosť, ktorá je na škodu, ale aj motorom pre človeka, ktorý si nikdy nemal možnosť zaexperimentovať lebo zostal v modelovej rodičovskej výchove a hneď potom sa dostal do klieští vzťahu so ženou takýto model mi evokuje manažéra umenia, ktorý zostáva úplne paf, z chlápka z iného sveta-umeleckého sochár napríklad (v texte nehodnotím ktorá pozícia je lepšia a ktorá horšia), aj keď je to vlastne manažérov obchodný artikel ten sochár manežér v návratových nociach zažíva silné pocity z momentálneho vybočenia zo zabehaných koľají, možno fantastický pocit z roboty, ktorú si vybral a strašne rád ju robí a rodina sa zrazu stáva magickou vecou zmyslu života, referenčným bodom týchto vnemov, ale niekde v eufórií týchto pocitov zostáva predsa len akási pasca a smutná občasnosť precitnutí tak to cítim ako autor myslím, že aj manažér o tom vie...zátylok šoféra-áno pane :c) Bix, asi tak, na vysvetlenie.

Bix
10. 05. 2005
Dát tip
Aha, rozumiem, takže skôr svorka ako samota. ďakujem za vysvetlenie. Obvykle rada interpretujem sama, ale to je iný typ básní :o) Neviem ešte, nakoľko je tu voľnosť interpretácie - určite je, ale myslím, že som sa ešte celkom nenaučila rozumieť Tvojim symbolom. Ale podľa skúsenosti sa to dá "naučiť"...

Bix
09. 05. 2005
Dát tip
čo presne je pre Teba vlčia duša? Je tam tá samota? Mesiac, možno... voňavé dotyky kremeňa familiárnosť kresania iskry atď. reliéf je rukatý nohatý z okraja nalámali hrubé bloky pre majstra sochára vysekal z nich desať zdraviacich desať postáv mávajúcich odušu Popis prostredia veľmi dobrý, svojský.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru