Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ženy

13. 04. 2005
11
23
8446
Autor
Tragicus

 

 


 

S obtěžkanou Psyché a vlhkýma očima vydal jsem se k večeru vyhledat přístřeší širého nebe s prořídlým bělavým vlasem.
Na jedno z ňader lázeňského prostranství usedli jsme pod plápolající třešeň, kde přímo před námi rozkládala své zelenými vousy obkvetlé ústa kamenná fontána, z níž azurové elementy nebes klaustrofobně vrhaly se zpět do výšin a dopadající, podobajíc se padlým andělům, tancovaly na hladině.
Noříc svůj pohled v vodnatý šat, v nějž odíval se éter, lesknoucí se jak šaty milenek faroonových, když zraky Ra hleděli naň stejně, neodolal jsem podělit se o dojem s Psyché:
"Krásný pohled..."
"Psssst!"
"Copak?"
"Psssst!" zamračila se ještě více, však pokynula hlavou.
Na písčitém loži, opřeni o fontánu, pokuřovali a nasávaly narkotický odér procházejících mas dva mladíci: Jeden v černém hávu a druhý hezounek.
"...Ale já ti říkám," pokračoval v něčem Atratum, byt se zdálo, že mluví k hluchému, jeho společník se jen cynicky šklebil, "že je potřeba, ba je nutností ženy milovat."
"Kdež, můj bláhový příteli, nejsou hodny lásky. Jejich krása je hodna obdivu, jejich inteligence zájmu, ale jako celek nestojí za nic. Slovy klasika: 'Ženy jsou pro mne jako sloni; Jsou krásné na pohled, ale nechtěl bych je mít doma.' Planou příliš mnoha květy pro příliš mnoho čmeláků. Co hůře, ty květy jsou falešné, jsou jako ti pavouci, kteří lákají motýla na svůj pestrý šat.
"A proč je tedy všichni muži milují?"
"Jakže?! Přece bys jim to nevěřil. Jedni prostě lžou, žijí s ženami, aby nevyčnívali z davu, a pak jsou takový, jako ty, můj zasněný příteli, co v pravdě milují, žel, jen své vlastní fantomy. Jak jíž jednou vyšlo z mojich úst: Ženy toho prostě nejsou hodny. Bud jsou nedokonalé nebo je jejich dokonalost nedokonalostí..."
"Vždyť on pravdu dí!" vzkřikl jsem náhle v záchvatu vědomí k hlavou vrtící Psyché, "Táhni, pryč ode mne, stvůro! Kéž bych tě nikdy nepoznal!"





23 názorů

Tragicus
17. 10. 2014
Dát tip

Díky, smyčko.


smyčka
16. 10. 2014
Dát tip
Dobré i komentáře Jen se mi nezda " z mojich úst" mělo by byt " mých"

Zordon
11. 03. 2014
Dát tip

Pěkný experiment


alcap on e
25. 09. 2013
Dát tip

T*


Annalis
19. 02. 2010
Dát tip
Není to špatné, ale na mne moc pompézní.)

Tragicus
10. 01. 2010
Dát tip
Ano. Ja si vzpomnel, ze jsem neco takoveho zahledl ve vasem rozhovoru, tedy mi pak doslo, co myslis.

Tragicus
10. 01. 2010
Dát tip
Ano, je ji zbytecne mnoho a je dost ridka. Byl to jen experiment.

Tragicus
10. 01. 2010
Dát tip
Aha. Ne, ty jsou spise jen omackou.

Tragicus
09. 01. 2010
Dát tip
Ehm, jakepak maso?

Tragicus
17. 10. 2009
Dát tip
Legracni.

čas
17. 10. 2009
Dát tip
Slohově velmi zajímavé, poutavé. Planou příliš mnoha květy pro příliš mnoho čmeláků. Ale chybí zde ucta k ženě- propadák.

Tragicus
05. 12. 2008
Dát tip
Co jsem to naposledy kontroloval, jsem chlap... :] Díky za čtení.

Marcela.K.
05. 12. 2008
Dát tip
Píšeš zvláštně... tak nějak tvrdě... jo asi budeš doopravdy chlap :-)

Tragicus
31. 05. 2008
Dát tip
Diky za cteni.

Tragicus
28. 04. 2007
Dát tip
Jsem rad.

******líbí

šňupálek
07. 07. 2006
Dát tip
aha. asi jak pro koho koukám..

Tragicus
07. 07. 2006
Dát tip
Ja myslim, ze je to radostne.

šňupálek
07. 07. 2006
Dát tip
ženy jen tak pro radost? tomuhle řikáš radost?!?

Venom
05. 03. 2006
Dát tip
Chyba... prostě a jednoduše za to stojí. Ženy.. Nemluvme o ženách, ale o lásce. Ten cit se nám líbí, zamluvá se nám, jak to zní a jak to opíjí. Jen nač to všechno?

Nimue
22. 06. 2005
Dát tip
Psal jsi někdy na stejné téma ?? Myslím, jestli jsi už někdy psal o ženách, že něčeho nejsou hodny, atp. Mám ten pocit, že je to prvně. Jsem ráda, že jsi k tomuto dospěl ...

Tragicus
27. 04. 2005
Dát tip
angel1: Ano, to je. :] Ale smutna. Snad jeste smutnejsi je, ze i kdyz si to clovek uvedomi, nedokaze se tomu ubranit. Dekuji.

angel1
27. 04. 2005
Dát tip
možná to tak má být, možná ano, možná je zbytečné se bránit. Milovat se člověk neubrání. I když nešťastně. Je to dar. I když bolí.

angel1
26. 04. 2005
Dát tip
..co vpravdě milují, žel, jen své vlastní fantomy....jaká pravda T

raul22
13. 04. 2005
Dát tip
je to nejake archaicke a ja som prave dosiel z prace...má to antický slovník, ale do konca to asi nedocitam, pozriem sa na to neskor

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru