Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jsem našla štěstí

14. 04. 2005
16
0
7918
Autor
kapybary

Je to nedávno, co jsem se rozhodla, že půjdu hledat štěstí. Když můžou princové a princezny, tak proč ne já?

 No jo, pomyslela jsem si, ale jak se takové štěstí hledá? Asi nejdřív musím vstát z postele! Pak opustit svůj pokojík, a co je nejděsivější, musím opustit i svůj nádherný byt!!- No, tak to mě přešla dobrá nálada, ale provedla jsem vše podle svých pokynů.

Před barákem mě čekalo překvapení, všude stáli, a dokonce i chodili lidi! Mladí, staří, hezcí, oškliví... Tak jsem zastavila jednoho staršího, napohled sympatického pána s bílou hůlkou, černými brýlemi a velkým, krásným psem a zeptala se ho: "Pane, promiňte, jak se hledá šťestí?" Děláte si ze mě legraci? Málem křičel, ale když si vylil svojí špatnou náladu, zavrtěl hlavou a začal se smát, smál se tak, že se po nás lidé v celé ulici otáčeli. Zdvořile jsem se s ním rozloučila a raději utíkala pryč, co nejdál.  Zaběhla jsem do obchodu z nápisem "Drogerie" už dávno jsem zapomněla, co ten pojem znamená. Děsně to tam smrdělo a všude byli persily, ariely, bonuxy, rexové, palmexy v dalším oddělení nějaké řasenky, mýdla... o co všechno jsem za ta léta v posteli přišla! A ti lidé! Vyšla jsem ven, a málem mě to povalilo! ?Bžum! Bzum!!Vrrrr!!Bžumm!!!Vrrrrr!!!Bzummmm" Lítaly tam různobarevné mašiny a lítaly po silnici a lítaly jako o život!! (Později jsem přišla na to, že to jsou auta! Jak se jen za ten čas změnila!!) Šla jsem po chodníku, koukala do výloh, až najednou! V jedné výloze stál nápis "Hledáte štěstí? Už nemusíte více, vstupte a štěstí přijde za vámi!" Vstoupila jsem tedy do tmavých dveří, na kterých bylo nevrle napsáno "Do 18 let vstup zakázán!" a rozhlédla jsem se, všude byly podivné stroje a šero. Zeptala jsem se tedy pána, který tam uklízel, jak se hledá štěstí. "Štěstí?" Odpověděl mi malátným hlasem "štěstí je na nic! Pár sklenic piva a pár panáků! Kam se potom hrabe nějaký štěstí!!" "Ale na vaší výloze...?" "Seš snad z jinýho světa?" Raději jsem rychle odešla...

   Auta, lidi obchody. Auta, lidi, obchody. Auta, lidi, obchody... Začalo se stmívat, v ulicích se rozsvěcely lampy, auta zapínala světla. Auta, výlohy, lidi. Lidi, auta, výlohy. Obchody.... Byla tma, lidí ubylo. I aut, jen výlohy byly všude. Najednou jsem byla v parku. Na lavičce ležel nějaký člověk, byl zarostlý a v ruce držel lahev. "Promiňte, jak se hledá štěstí?" Položila jsem svou obvyklou otázku. "A to se ptáš mě? Radši rychle vypadni!" Tma, stromy... Tma, stromy, a lidi. Tma, stromy... Tma...

Najednou, z ničeho nic jsem zastavila: "Kde vlastně bydlím? Stal se ze mě bezdomovec! Neznám adresu! Nikdy jsem nebyla venku !! Už musím najít to štěstí!"

Najednou se proti mě objevili dva v modré uniformě, jedno byla ženská, a druhý chlap. "Co tu děláš?" Vyjel rychle a nepříjemně chlap. "Stojím" "To vidím taky!" "Tak proč se ptáte?" Oba se po sobě podívali. "Jsem nucen se dozvědět, co děláte touto dobou zde!" "Já se totiž ztratila." Odpověď měla vyznít kajícně, ale asi tak nevyzněla. "Pojďte s námi!" Poslechla jsem a za odměnu mě dovedli k budově s nápisem policie. "Dnes přespíte tady, a zítra nám budete hezky vyprávět, co jste dělala touto dobou venku!" Zamkli mě do místnosti, která byla celá(!) zamřížovaná...

 Ráno mě vyburcoval takovej velkej, ramenatej a krajně nesympatickej hromotluk. Dovedl mě do místnosti se stolkem, dvěmi židlemi a jednou zdí, která byla celá zrcadlem. Podívala jsem se do něj, jen tak po očku, aby si toho někdo náhodou nevšiml a zděsila se! To co bylo v tom zrcadle jsem nikdy, ale nikdy nemohla být já! Bylo to něco začmouzenýho, rozcuchanýho a špinavýho! Když jsem se dozděsila a prohlédla si celou místnost, přišel ten chlap, co mi včera se svou kolegyní poskytl přístřeší a začal s vyptáváním: "Jméno!" "Nejsem si jistá." Podivně se na mě podíval a něco si napsal. "Bydliště!" "Mmmmmmm, já, já, já, já opravdu nevím!" Měla jsem slzy na krajíčku. "Co jste dělala dnes, v jednu hodinu ráno v Parku?" Měla jsem radost, to jsem přece věděla! "Já se včera rozhodla, že půjdu hledat štěstí!" Byla má, evidentně chybná, odpověď. Podíval se na mě ještě vražednějším pohledem (rozuměje jedinej člověk co se mnou byl v místnosti, tudíž ten modrej chlap) a řekl: "Počkejte tady!" Jen tak, mezi námi, co mi také zbývalo, než čekat...

 Zdi, stůl, zrcadlo. Zdi, stůl zrcadlo. Zdi, stůl, zrcadlo. Zdi... Asi po šesti hodinách čekání za mnou přišla nějaká paní, mohlo jí být tak pětatřicet, možná ale také pětačtyřicet let, na očích téměř neviditelné brýle a nakrátko ostříhané vlasy. Byla velmi milá. Povídala si se mnou a dávala mi různé testy. Trvalo to až do pozdního večera. Znovu jsem přespala v zamřížované místnosti. Druhý den pro mě přijela ta paní, ještě s nějakým pánem a posadili mě do svého auta. Jeli jsme asi tak necelou hodinku až jsme nakonec dojeli... Bylo to krásné místo, spousty zahrad, stromů, zvířat, nádherné baráky, stavby, hřiště, pokoje... Měli dokonce i koně! Ach ti koně jsou krásní! Paní mi řekla, že tady je můj domov, domov ve čtvrti nazývané Bohnice. A tak jsem našla své štěstí!


Jakubisko
28. 04. 2006
Dát tip
Jo, působivé..ta forma sice nic moc, ale o tu nejde....má to hodně do sebe :) *

StvN
26. 04. 2006
Dát tip
Tak tohle jsi myslela. Ani nevim, proč jsem to napsal, ale nějak důvod k tomu asi byl, i když možná ne dost dobrej.

skyscraper
25. 04. 2006
Dát tip
pěkný..bavilo, ale je to trochu jednodušší - rozuměj že by se to dalo ještě dotáhnout- ale jinak tip

Rabb
25. 04. 2006
Dát tip
nic.. chladné.. žádný náboj. Havranka řekla zbytek..

Nicollette
06. 05. 2005
Dát tip
ne tohle nemam ráda, když si někdo na něco hraje..... takhle ne..

Sááákra, to je tak blbý, až je to hezký! Tip

Aweril
21. 04. 2005
Dát tip
nic moc

P_I_T_A
19. 04. 2005
Dát tip
Sorry, Kapy, ale byla to nuda!

Vaneta
18. 04. 2005
Dát tip
hmmm....myšlenka hledání štěstí je poměrně častým tématem, ale není na škodu, když vznikají různá pojednání na toto téma...je to psáno čtivě, je tam několik zajímavých slovních spojení (např. modrej chlap)...trochu na škodu je to, že konec se dá docela dobře předpokládat, takže nepřekvapí...a možná ta celá situace by se dala vystihnout autentičtěji...

Floridor
18. 04. 2005
Dát tip
Já jsem spíše na realitu a realismus, ale i takhle se dá psát o skutečném světě. Je to jen jiný přístup. Z kritik na tvou povídku mě zaujala především ta, kterou ti poslal inlajn. Dej na něho. Zkus více variant. Tím se jednak pocvičíš a jednak můžež dojít k docela rozmanitým závěrům a koncům.

Havranka5
18. 04. 2005
Dát tip
Požádala jsi mne v dopise o kritiku: Stojím za tím, co Ti píše Alojs, i další a navíc: sloh: děláš obvyklou mladickou chybku a to používáš příliš často a zbytečně VELKÁ písmena ke zdůraznění i celé přehršle vykřičníků a opakujících se písmen, viz např: ...„Bžum!!!!!!! Bzum!!!!!!!!! Vrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!! Bžummmmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!! Bzummmmmmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!“ Lítaly tam různobarevné mašiny a lítaly po silnici a lítaly jako o život!!!!! a opakující se stejná či obdobná slova (třikrát lítaly kupř.) nebo všude stáli lidé... a hned nato: ..pak jsem zastavila.. začínáš dva po sobě jdoucí odstavce slovem Najednou i přílišná monotonnost skladby vět obsypaná přemnoženými slůvky byla...jsem... pak ta rozporuplnost že pozná persily, ariely... ale nepamatuje si na drogerii... to je dost těžká psych. porucha, která zde ruší logičnost postavy i příběhu, již pro to, že odvádí čtenářovu pozornost a přemýšlení od hl. vlákna příběhu a myšlenky pak persily byly ..pravopis shoda přísudku s podmětem. Používat vhodná úměrná slova a větná spojení. ..Děsně to tam (v drogerii) smrdělo.. by se dalo rozepsat třeba jako: desítky nejrůznějších, známých i mému čichu zcela nových, mnohdy až příliš vlezlých vůní se mísily v mém rozechvělém chřípí s nemenším počtem již na první nádech zcela odpudivých pachů... ale to už je o stylu a rukopisu toho kterého autora/ky :-) Mne zase vytýkají až neobvyklou košatost souvětí a častější používání přechodníků :-)) vykonstruované přetažené věty typu: ..provedla jsem vše podle svých pokynů ... bych nahradila obratnějším: ...začala jsem ihned konat, jak jsem si předsevzala/ujasnila... Také ustavičné střídání spisovného a nespisovného výraziva, natožpak v "ich" formě psaní zpravidla silně čtenáře ruší. opakované monotonní střídání několika slov za sebou: Tma,stromy,lidi a zdi, stůl, zrcadlo... je jako mantra Haré krišna. Ale budiž. Volila bych spíš něco ve stylu E.A. Poea a jeho povídek, ve kterých neopakuje, nýbrž se zaměřuje na podrobnosti postavy a děj v prvních větách neuvádět zájmenem: najednou se objevili dva (kdo co?) v modré uniformě.. spíše: najednou přede mnou stály dvě uniformy... Obsah: Z tématu a hlavní myšlenky Tvé povídky bylo lze vytěžit po všech stránkách o mnoho více, na což časem přijdeš sama, a možná pak budeš litovat, že jsi se unáhlila a nedala si tu práci propracovat do podrobností jak formu, tak děj i zákoutí obsahu a všechna vedlejší vlákna příběhu. Nápad sice není úplně původní, ale zajímavost lze dotáhnout pěkným zpracováním.. Ono to chce zvolit nejspíš pro začátek střední cestu: Když budeš psát povrchně, přitom však drnkat toliko na archetypy a city, sklidíš sice více tipů (typu máš tam koně a ty já taky ráda nebo taky si tak připadám- zralá na Bohnice) , ale Tvoje tvorba nebude mít hloubku, ani nic nového neřekne. Jen vyvolá rozšířený podmíněný Písmácký reflex typu: "dobrý (nevím proč vlastně dobrý, ale nasmála jsem se) , T a V "... Jako každá komerce psaná pro trh. Proti tomu však psát košatými souvětími "barokním" způsobem dlouhé povídky, sice najdeš pár (občas i více než dva :-) ) náročných čtenářů, ale zapadneš v zapomenutí do závratnou rychlostí narůstajících vrstev zdejší smskařské rašeliny. Nu, tak jsem ti snad pomohla do začátku. Vítám Tě mezi tolik tu vzácnými povídkáři. Já jsem před dvěma měsíci zde byla rovněž nováček, žadonící o kritiku a přečtení, a dostala jsem na pokecu po čenichu za své třicetistránkové Patero Perutí první kritiku typu "Rozvláčné patlaniny + sáhodlouhé únavné grafomanské plky" StvN-a si nevšímej. Je to tak trošku nabručený jezevec. Sice třeba tvoje povídka opravdu není špica ale také na Tvůj věk zdaleka nepatří mezi nejhorší. Na počet tipů nehleď. Mnohdy více než o jakosti díla, svědčí o rektálním alpinizmu autora nebo přizpůsobivosti Písmáckým choutkám a vkusu. Když příliš chválíš i tipuješ, oni tě taky budou více tipovat, ale ve tříbení Tvého psaní ti takové chování rozhodně nepomůže. Spíše naopak: utopíš se ve falši. Rozhodně se nevzdávej, pouč se z chyb vytknutých v kritikách, a zkoušej psát dál. Na začátek to vůbec nebylo tak špatné, lehčí nadprůměr, i když jsem tě tu v dobré víře tolik rozklovala a roznesla svým zobanem :-) A pošli mi zase avi, až něco napíšeš, nebo narazíš na nějakou zajímavou povídku. Já avi neodmítám. Havranka5 P.S. Proč jsi se obrátila zrovna na mě? A jak jsi mě našla?

Eileen
17. 04. 2005
Dát tip
takovy pocity mivam denne.. a DNES nejvic,takze jsem vylezla z pokoje jen abych vybehla ven obejmout strom pod kapkami deste. docela pekny to je, mne se chyby teda prehlizej tezko, to s tou posteli teda hned na zacatku.. hm.. na zacatek dobry ale, treba ja povidky vubec nepisu..radsi.

StvN
17. 04. 2005
Dát tip
Kravina. Lituju, že jsem ztrácel čas a ty toho lituj taky a najdi si jinej koníček než psaní.

sidonia
16. 04. 2005
Dát tip
nelíbí se mi, nijak se mě to nedotklo, neupoutalo.. nevyvolalo to ve mě žádnej dojem, pocit... nic

mishka
16. 04. 2005
Dát tip
Můj názor: líbí se mi ta myšlenka hledání a nacházení štěstí. Některé věci bych možná trochu víc rozvinula, asi začátek, víc bych se rozepsala, co tě vlastně donutilo po letech vstát z postele a hledat. Některé popisy jsou nadbytečné, některé nedostatečné (třeba popisy osob - nepsat jenom pan, paní apod.). Forma se mi vcelku líbí, jen trochu poupravit věci typu, že ti několik vět za sebou začíná "najednou" apod. Hodně se mi líbí to opakování (Zdi, stůl, zrcadlo. Zdi, stůl zrcadlo. Zdi, stůl, zrcadlo. Zdi...... ), umocňuje to atmosféru. Konec nevím, líbí se mi, co navrhuje Inlajn, nebo třeba by mohla jenom potkat někoho z Bohnic a poznat, že on/ona je šťastný/á Celkový dojem je dobrý, takže tip*

Alojs
16. 04. 2005
Dát tip
Taky si tipnu, ať tě povzbudím do další tvorby. Ještě na sobě musíš pracovat. Ostatně jako každý z nás. Doporučil bych trošku zapracovat na formě (nicméně také přihlížej ke čtivosti, zajímavosti popisovaného a spádu - to je v povídkách důležité), dávat si bacha na hloupé chyby, které vznikají častokrát nedopatřením a rychlým psaním (mám podobný problém, dokonce už zaměňuju jména :-)). A taky zor-pozor na opakování slovíček (což si já kontroluji tak, že si zapnu word, zvětším si nehorázně font a čtu si to nahlas, pomaloučku). K tvému dílu: po stránce obsahové to není nic nového. Vezmu-li to z globálu.... Ale pár hezkých obrazů tam je. Rozhodně je v tom cítit, že chceš psát a že na to máš. Určitě máš talent, takže i když jsem běžně kritičtější v případě "nevynucené reklamy" na Písmákovi, zde se takto vedeného texti zdržím. A navíc... až napíšeš další povídku, klidně mi opět pošli avízo. Omrknu to a zase písnu názor. měj se hezky a teď ten tip: *

Soptík
15. 04. 2005
Dát tip
Proč jsi vlastně chtěla kritku ode mně? Já povídky témeř nečtu...nápad se mi zdá dobrý - nevím proč,ale evokovalo to ve mně pocity jako při četbě Malého prince - což mám vážně rád. Myšlenka je tedy dobrá, jen bych se příště zaměřil na stylizaci a trochu to učesal - ale možná to byl záměr - torchu naivně to odvyprávět vzhledem k tématu - nevím. Každopádně to není úplně špatné:-)

lopatka
15. 04. 2005
Dát tip
Tak odo mňa žiadnu odbornu kritiku nedostaneš snad len nejaký ten postreh, nápad s hľadaním šťastia sa mi páči ale pre kratkosť textu by som sa vyhla niektorým detailom,ktoré na mna pôsobia akosi zbytočne. Ako celkom sa mi to ale páči a bolo príjemné si to prečítať. Za nápad určite t.Veľa zdaru.

gab_1
15. 04. 2005
Dát tip
Předpokládám, že jsi tento styl (některými kritizovaný) zvolila úmyslně! Takže PROČ NE!! PIŠ DÁL!! t*

Ikru
15. 04. 2005
Dát tip
ze začátku takové naivní, ale pak to docela pěkně graduje....ale stále to na mě působí jaksi naivně....nicméně....štěstí se dá najít i v maličkostech...nakonec je to i zajímavý nápad... líbí...T

Noir
15. 04. 2005
Dát tip
neni to spatne,sic nektere slovni spojeni se mi zdaji takove trosicku neucesane... napad dobry jen to stvarneni....je v tom videt ze to je asi tvoje hadam prvni povidka...takze casem az trosicku zvladnes tu formu a pokud budes mit stejne pekne myslenky myslim,budu se k tobe rad vracet....

Noir
15. 04. 2005
Dát tip
btw kapicku mi to pripomnelo misty "Navstevniky"

BDF
15. 04. 2005
Dát tip
Hezky;o))))Ale musi se priznat..ze kdyz je hezky..tak je v Bohnicky arealu fakt krasne;o)))A koniky bych taky moh konecne po dlouhy dobe navstivit;o)

crazygirl
15. 04. 2005
Dát tip
Celkem dobře se to čte a dává to smysl... Bohnice jsou taky mým budoucím domovem, tak tam snad taky najdu štěstí...TIP

Vintersorg
15. 04. 2005
Dát tip
já ti nevim - nevim za prvé proč já ti to mám kritizovat i když mám rád povídky, to jo... Přijde mi to dost nedotažený a nápad mě narozdíl od ostatních tolik nenadchnul. spíš se mi tu a tam líbila atmosféra - něco do sebe máš, protože jsem to přečetl a nebylo to žádný prokousávání. Játi ale nevim - mam pocit, žes to napsala za odpoledne:-)

Vaud
15. 04. 2005
Dát tip
Hezký ;-) Já mám zase rezervé v Kroměříži ;-) Posílám TIP!

Honey
15. 04. 2005
Dát tip
promin, je to moc dlouhe, nemam na to čas

inlajn
15. 04. 2005
Dát tip
...je to chaotický, což pro pár řádků snesu, ale pak začne unavovat----chyby, na ty kašlu, třeba slezla Z postele a tak, ale ani tem bohnickej konec mi tam připadá ňáko moc naroubovanej...volil bych civilnější formu, třeba, no, nejsem ty, co se -------TAkhle vrátit domů do krásnýho bytu vodranej vod lidí a p o p r v é c e j t i t, že do tohodle k r á s n ý h o BEJVÁKU VŮBEC, ALE VŮBEC NEPATŘÍŠ? ŽE TO TAM NEPOZNÁVÁŠ, TEDA ANI S E B E?????????????? jO, PAK BYCH UVĚŘIL, ŽE Z TOHO NĚKOMU HRÁBNE!!!!

Danny
15. 04. 2005
Dát tip
celkem zajímavé...hlavní hrdinka jedná trochu jako z jinýho světa. příště můžeš absurditu povídky vytočit o pár dalších otáček, vadit to nebude. nevadí že zařadím do psychotického klubu? tip

kapybary
15. 04. 2005
Dát tip
nevadí:)

nějak z toho cejtim ten pocit "mimo v davu" ,ale trochu se ztrácí ve spoustě vykřičníků, takový rozdrobený konec začíná dobře,ale taky by mohl byt stručnější, ostřejší...

gemina
15. 04. 2005
Dát tip
nechapu jak ta slecna mohla znat slova jako vyloha, tma, nebo rasenka, kdyz byla tak dlouho doma....nechapu proc sla hledat stesti a kde prisla na to, ze to delaj princove a princezny...v televizi? Tak proc byla tak desive prekvapena z aut? text desivej zdlouhavej, tahne se to zbytecne. Nudila jsem se od zacatku.

Jinovata
15. 04. 2005
Dát tip
hm.. svižné, vtipné, mladé.

Sunmoon
15. 04. 2005
Dát tip
musím říct...ani jsem nečetla co Ti napsali všichni přede mnou...tak teď já...zdá se mi to hodně jednoduše napsaný, přičemž ale jsou tam věci, co nejsou dotažené. Proč byla tak dlouho doma...jak to dlouho vlastně bylo, že se auta tolik změnila, proč park s velkým P, proč policajti, co zavřou někoho, kdo je v noci v parku? Konec s Bohnicema příliš prvoplánovej... Možná tomu nerozumim, nikdy jsem se ještě takhle nezbláznila, atkže nevím, jak je to vnímáno...pobavilo mě slovo "dozhrozila", ale to bylo tak všechno...

obluda
15. 04. 2005
Dát tip
ehm.. no tema hladania stastia je podla mna otrepana a pokial ju nepodas nejakym viac zaujimavym sposobom.. tak pre mna nic moc.. pokial by som to mal brat ako absurditu, malo by byt absurdne vsetko a nie len pasaze... tema lasky k domovu a rodnemu kraju v zavere mi ide hore krkom.. to som si uzil v skole. citat sa to dalo, ale... napis dalsiu a uvidim :))

kapybary
14. 04. 2005
Dát tip
Promiňte ty chyby -jdu se pokusit najít, kde se to opravuje!:)

probe
14. 04. 2005
Dát tip
V "úpravy děl" :-)

Spirit
14. 04. 2005
Dát tip
proč ne..pár hezkých obrazů tam je... některý myslim trochu nedotažený, forma jednodušší ale bavila mě takže t*

TomPerys
14. 04. 2005
Dát tip
Nooo zajimavy :)) Cte se to rozhodne dobre :) Hladani stesti.... kdo by ho rad nenasel....aspon kousicek, ktery by si urval a drzel si ho v objeti na hrudi, aby mu ho nikdo nevzal :))))) t*

Vika
14. 04. 2005
Dát tip
staří, hezcí, ošklivý ...tj, říkáš všichni krásní, jeden ošlivý-jinak jasně-otevřeš si svoje dílo a tam je kolonka nazvaná tuším upravit. Koně se mi taky líbí. Povídka od začátku do konce dává smysl. Možná bych se vyhnula spojením jako jsou třeba nenápadné brýle a snažila se to popsat jinak. Pocitů je v povídce hodně. Víc ze sebe asi dneska nevyždímám.

vesuvanka
14. 04. 2005
Dát tip
pěkně se čte a zaujala mě myšlenka hledání štěstí... připomnělo mi to jeden moc hezký rusko-americký film, pohádku"Modrý pták", promítali ho v kinech někdy koncem sedmdesátých let. Modrý pták, kterého hledaly dvě děti, byl symbolem štěstí. TIP,

kapybary
14. 04. 2005
Dát tip
Všem hooooodně děkuji za kritiky - pozitivní(potěší) i negativní(poučí) a taky za tipy!:)

Jeheheman
14. 04. 2005
Dát tip
hahaha, tam taky bydlím (teda naproti) a štěstí tu snad taky najdu:o)

kapybary
14. 04. 2005
Dát tip
jééé - tam to znáááám!!!:) (myslím!:)

pikacu
14. 04. 2005
Dát tip
Mno ... co na to říct? Nápad je to moc dobrej, ale zpracování .. bych trochu ještě upravil. Jinak se mi to ale líbilo ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru