Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

civ.failure II.

23. 07. 1999
1
0
4413
Autor
MM

Tentokrát v próze... Inspiroval mě hodně klip Ends od skupiny Everlast - je to taková civ.failure hudba, zdá se.

Pocity v těžkopádné formě:

Tmavé místnosti osvětlené jen neóny a panely s reklamami na cigarety. V šeru není špína tolik vidět. Laciné voňavky se marně pokouší přebít podivný zápach. U nekonečné řady výherních automatů vidí snad celé lidstvo. Sedí na barové stoličce u pokrového automatu, křečovitě svírá plechovku s pivem jako kdyby jen ta ho držela nad propastí. Opět prohrává. Už mu dochází peníze. Kolik je hodin? Bude šest ráno. Okolí vypadá stále stejně. S přemáháním schová poslední mince a odchází.
"Kafe." Silně pochybuje, že by měl ten žluklý nápoj něco společného s kávou, ale teď je za něj vděčný. Vedle něj se shroutil na zem jakýsi stařík. Z neviditelna vypluje ostraha. Hned zase zmizí. Stařík neexistuje. Nikdy ani nebyl. Poslední cigareta se mění ve špačka.
Zvedá se a po chvíli hledání najde východ. Dveře skřípou - "Zůstaň uvnitř!"
Odchází a neotáčí se. V ústech má podivnou pachuť. Není z kávy.
Bude se muset vrátit. Brzy už se setká se staříkem...
clovrdik
22. 08. 2001
Dát tip
ano ano, velmi dobrý a velmi sugestivní, se silnou atmosférou a nečekaným koncem ... TIP a zařazuju do klubu

bobotic
12. 12. 2000
Dát tip
dobrý.. jako kdyby jen ta ho držela nad propastí.

kačka
23. 10. 1999
Dát tip
Tohle šlo nějak mimo mě, asi stárnu. Vize staříka.
Ale počkej, napodruhé to jde - jen jsem byla utahaná stařecky slepá... chválím.

Anonym
29. 07. 1999
Dát tip
nechci tomu verit,nechci verit v prazdnotu.
Tohle a starik je jedna strana zivota, ukaz mi tu druhou.

Anonym
29. 07. 1999
Dát tip
Nechci tomu verit, nechci verit v prazdnotu.
Ta a starik je jedna stranka zivota,ukaz mi tu druhou

slavek
24. 07. 1999
Dát tip
I já děkuji. Lidská osobnost je tak nepřeberná studnice podnětů, tak dokonalý zdroj námětů. Naprosto skvělá povídka. Moc se mi líbí. Vystihuje veškeré lidské bytí. Vystihuje lidský život i s jeho prázdnotou.
...ne, ještě se nechci potkat se staříkem.

rybka
24. 07. 1999
Dát tip
taky se mi to líbí

noty
23. 07. 1999
Dát tip
Ta povídka je dost dobrá s nečekaným zavěrem. Ze začátku nevím co si mám myslet, ale konec mi to ihned vysvětlí. Tak to bývá dost často.
Díky.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru