Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mizerná děvka

25. 04. 2005
15
0
5922
Autor
Carodej

Nevěříš netušíš škrábeš si po duši dozvíš se tajemství od ženy, co se mstí...



Mizerná děvka
v chatrném hávu
podléhá iluzi
o vlastním právu
ve jménu bolesti
a ve jménu ztráty

kdykoliv vytáhne z domova paty
lásku si nahradí
jak smetanou v prášku.

Bojovná běhna
s bradičkou vzhůru
v postelích zahání
svou noční můru
útěky od lásky

Zkurvené otázky
proč jak nač zacože
vztah se nám podělal
lásko, jsme na nože!

Milostné korálky
na cestě do stoky
kráčíme do války
sex - z lásky úroky

vybrané dopředu
v milostném románku
je ti to příjemný?

Pistole u spánku...
Lilie
27. 04. 2005
Dát tip
Poslední tři sloky ... Tipipit

Sarrah
27. 04. 2005
Dát tip
Tip....myslím, že je tam vše, zklamání, zlost, smutek........jak to přišlo na mysl..muselo to ven....

Carodej
27. 04. 2005
Dát tip
ano...díky všem.

MazLenka
27. 04. 2005
Dát tip
Sám podvedl a pláče..........

Carodej
27. 04. 2005
Dát tip
Anebo taky ne.

MazLenka
27. 04. 2005
Dát tip
:o)

Elyanne
26. 04. 2005
Dát tip
Skvělá

inlajn
26. 04. 2005
Dát tip
nechutně misogyntskej pořístup...autor se tim a zahlcuje, a pz rtohpo, pravděpodobně, vyvěrá i velmi chatrný zpracování...verše naivní až komický.... ZKURVENÉ OTÁZKY.....ZACOŽE VZTAH SE NÁM PODĚLAL(!) / LÁSKO SME NA NOŽE! ( A nizerná děvka v chatrném hávu, to je poučený vod Dickense..? Myslím, že ani po částech jakkoli strávit nelze, celek nesmysl chňapající po snad pro někoho eště atraktivním tématu...děs.)

Carodej
26. 04. 2005
Dát tip
Inlajne, naprosto jsi nepochopil, což mne ale u tebe zas tak nepřekvapuje. Každopádně díky za návštěvu. A ne, nebudu to jen kvůli tobě rozebírat. To platí i pro ostatní, díky za návštěvu....

inlajn
26. 04. 2005
Dát tip
"rozebírat" tohle? To lze???? Pár kurev znám, v mizerném hávu ani jednu(ne, to není "jen obraz", že ne ...nebyla to bezdomovkyně? A ta neskrývaná misogynie..je až paTOLOGICKÁ - PROPBLÉM? á vo nějakej tvuj "rozbor" ani nestojim, TO MI VĚŘ.. Už takto bylo mi překonati lehkou nevolnost . Hodně štěstí tvému fanklubu. ("ZKUS SE Z TOHO, PROSÍM, POUČIT" od MAzLENKY je výmluvný až až...) S pozdravem in.

Carodej
26. 04. 2005
Dát tip
Inlajne, tvůj problém je, že všechny básně vnímáš prvoplánově. Nenapadlo tě, že to není o děvce na ulici? Nezamyslel ses, proč je to součástí sbírky Lenkoviny? Nenapadlo tě, kdo je zrovna MazLenka? Nevšiml sis Prologu? To jsi skutečně tak hloupej? Bože, zase jsem se zapletl do zbytečné diskuse...

inlajn
26. 04. 2005
Dát tip
Kdo je Mazlenka, začínám vodprostředka, je mi fuk---nebo snad je organickou součástí díla a vozvala se s "kritikou" na pokyn? V tom případě by ke každý básničce, kerá vyjde, musela vyjít mazlenkovská legenda. Sbírku Lenkoviny neznám, tady mám před sebou text, ten čtu... No a všechny básně, doufám, prvoplánově nevnímám, jen nevim, kde tady ten 2.plán teda vychytat. Můžu bejt natvrdlej, na to mám právo jako každej, zvlášť při čtení básniček, ale nějakej záchytnej bod tam potřebuju, se nezlob. Prolog sem čet...jasně...msta....ok....ale stejně mi to neštymuje, je mi líto. Hloupej nejsem, to už bych vo sobě vědět měl.... a dělám všechno pro to, abych byl ještě chytřejší. Tvuj problém, a všimni si, že nejsem tak útočnej, je ten, že n e p o r a d í š, ale napadáš. Cejtim z toho jen zarputlou, až neúnosnou nenávist k ženskýmu pokolení...nebo "jen" ženskýmu "rodu"(msta)? A esi by to měl bejt(napadlo mě nad ránem) jakejs válečnej protestsong...proč je tam poak namotaná ta 4. strofa....? Víš, Carodeji, měl sem dost velký štěstí na lidi,co mě učili.... a čim větší grády měli, tim byli shovívavější, tim víc njim záleželo na tom, aby i ten poslední pochopil...a cvrnklo mu vo klobouček. Pro mě tu neni nic, takže tvuj zoufalej heroickej a mudrlantskej povzdech:"BOŽE, ZASE JSEM SE ZAPLETL DO ZBYTEČNÉ DISKUSE" neni jen domejšlivej, to mi ani tak nevadí, ale k tvýmu, jak tvrdíš, SROZUMITELNÝMU dílu úcty nehodnej. P.S. Ty rozumíš všemu, co, kdo, kerej a kam napíše...?" Já ne, a nestydim se za to... Ale poptám se s textem (tvým) ve svejch pařátkách jinde...esi mi něco zásadního uniklo, rád se ti vomluvim - jen mm pocit, že od našeho prvního "setkání" tady z tebe vůči mý vosobě cejtim silnou animozitu, a to se pak domnlouvá zěžko, žejo. zdraví in.

dost tvrdá.... t

Carodej
26. 04. 2005
Dát tip
Inlajne, ty mi vyčítáš nedostatek shovívavosti při vysvětlování, ale podívej se, jaká byla tvá první "kritika". S jakým tónem jsi na mne nastoupil? Proč nezačneš u sebe. Dobře tedy. Báseň je součástí sbírky Lenkoviny, což je sbírka milostných básní pro jistou ženu - kupodivu Lenku. Proto se naskýtá otázka, proč je součástí tato báseň, která včera vznikla asi během pěti minut. Zdá se, že se tedy týká stejné ženy. Z obsahu básně vyplývá, včetně prologu, že došlo k vyzrazení nějakého tajemství, a že to mělo ublížit. Reakcí je sama báseň. Pokud to potřebuješ fakt tak polopaticky (což není u básní zrovna košer) - tak vyšlo najevo, že se dotyčná chovala jako děvka - během onoho vztahu. Báseň logicky vychází z interních vztahů mězi oběma aktéry - tedy mnou a onou Lenkou (MazLenkou). Z obratů v básni snad vyplývá, že to není nějaké zamyšlení nad prostitutkou - je to výraz bolesti nad ztrátou iluze, nad krutostí a zlobou, která se občas objeví na konci rozpadlého vztahu, o špíně, kterou na sebe házíme... Je to dost vyčerpávající?

inlajn
26. 04. 2005
Dát tip
Jo, až dost vyčerpávající, a to i jinak, nežs původně při psaní tohoto slova myslel., a taky tak poporvé já "vzal"..... Takže ano, vracím se šupem zpátky k prvý svý reakci TADY, a to s dodatkem, že je to fakt naivní a, jak jsem napsal, misogyntský až běda, každopádně díky za "výklad"....věta "Cos mi to udělala, ty kurvo..?" by propříště snad stačila. Napsaný, sorry, s rýmy "zacože" "nanože" příšerně, ale ani ta zjevná nenávist, potažmo bolest...NULA. Pomalu se prohrabávám ke zjištění, žes sebestřednej debil. Sorry, jinak nemůžu.

Carodej
26. 04. 2005
Dát tip
No, tak aspoň, že jsi to už pochopil:)

Witch
26. 04. 2005
Dát tip
úžasný... ten rozjezd od půlky dál je super... skvělý *

inlajn
26. 04. 2005
Dát tip
Tak nějak----von člověk to čte porád dokola, a řiká si, proč? .........vyřizuje si účty s nějakou babou? No to ne! Ale jo-------..ne, to se nedělá...a pak eště L., a pak se dizví, že dotyčná eště napísala "zkus se z toho poučit", Cimrmann by z tebe měl radost, filuto. A tu radost fakt mám....když na něco nemůžu přijít, bejvá mi až zle vod žaludku...ta úleva, a kvůlivá takovýmu textítečku...měj se a bacha na "Mizerný děvky"...a propos, existujou i "nemizerný"? nevim, nevim....

Sarrah
26. 04. 2005
Dát tip
jsem hodně na rozpacích.......potřebuji si ty verše ustálit..tak nějak.......... Milostné korálky na cestě do stoky kráčíme do války sex - z lásky úroky ................hm........vrátím se ještě....

Kubi11
26. 04. 2005
Dát tip
Dík inlajne že si popřál štěstí fanklubu tohodle dílka páč do něj určitě patřim. Prostě líbí. Tip!!!!!

MazLenka
25. 04. 2005
Dát tip
Děkuju a přeji, ať už nikdy takovou nepotkáš. Ta báseň je........ dokonalá....... Zkus se z toho prosím poučit.

Delph
25. 04. 2005
Dát tip
tahle je pěkná jen mi některé slokyp řipadaj špatně rozdělené= podle veršů... máš verš na konci jedné a k ní verš na začátku druhé zní to divně ale jinak tip

nikkaela
25. 04. 2005
Dát tip
t

Tseug
25. 04. 2005
Dát tip
tahle se mi líbí dost...*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru