Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Princezna Mandarinka

09. 05. 2005
10
2
4178
Autor
andromeda

    obrazek [http://www.ddm-melnik.cz/images/mandarinka.jpg]

 

 

V jedné daleké zemi, až docela na jihu,  žila  princezna Mandarinka.

     Když dospěla a byla celá pěkně zbarvená dooranžova, rozhodla se, že se provdá. Měla už dlouho  dva nápadníky - prince Citrónka a prince Pomeranče, tak je oba pozvala na námluvy. 

      Byli moc krásní, barevní  a ona se pro jednoho z nich nemohla rozhodnout. 

     Citrónek byl sytě žlutý a Pomeranč zase kulaťoučký. Nakonec  jim dala stejný úkol, který se dočetla v jedné pohádkové knížce.  Měli jí do druhého dne  přinést ten nejkrásnější  dárek na světě.

     Princové celou noc nespali a vymýšleli, jak princeznu potěšit, až dostali nápad. Princ Citrónek přinesl zrcátko, aby se Mandarinka mohla každý den  prohlížet, jak je krásně opálená - a druhý princ -Pomeranč- přinesl mističku, do které si princeznička mohla pohodlně kdykoliv sednout a odpočívat.

     Oba dárky se Mandarince líbily , a tak si marně  lámala hlavu, jaký jiný úkol pro své prince  vymyslet, až na to přišla.

     Zavedla je k malému kopečku a řekla : "Kdo se první skutálí dolů, toho si vezmu." 

     Sama byla nedočkavá, jak to dopadne. A kdo myslíte,  že vyhrál? No přece princ Pomeranč.

     V citrusovém královstvíčku se konala taková svatba, jakou ještě nikdy nikdo neviděl a té vůně!

     A co se stalo s princem Citrónkem? Kysele se zatvářil a vrátil se domů...


2 názory

Morče11
21. 09. 2008
Dát tip
to je hezkýý:)

andromeda
19. 05. 2005
Dát tip
vesuvanka, slovo_slovate, Lucynka7, Zbora, Čokoládová, Markel - díky za slůvka i tipíky Honza_Princ - asi se jí líbil víc ten pomeranč... angel1 - možné to je guy- určitě -všem moc děkuju

Honza_Princ
19. 05. 2005
Dát tip
No jo, jenže to už do pohádky nenapíšou. Stačilo by malíé nenápadné : ...a mrkla šťopkou směrem k Pomeranči...je to PODVOD! CITRÓNE JSME S TEBOU!!!

guy
14. 05. 2005
Dát tip
... a za svědky jim byly grapefruit s limetkou ... :-)*

angel1
11. 05. 2005
Dát tip
...a jako svatební dar dostali lis na citrusové plody....

Markel
10. 05. 2005
Dát tip
Jé, to je milá pohádečka, líbí moc - T

Krásná pohádka, tu si schovám :-)

Lucynka7
09. 05. 2005
Dát tip
Chudák citrónek..... ;) Tipík

Honza_Princ
09. 05. 2005
Dát tip
To byla teda pěkně nespravidlivá soutěž, když jste šišatí a máte (průměrně) menší hmotnost, tak se vám špatně závodí s někým kulatým v koulení. Blbě se drží směr a drncá to. Proradná princezna!! Tip

Zbora
09. 05. 2005
Dát tip
:o) t.

Moc hezká :o) *

vesuvanka
07. 05. 2005
Dát tip
Hezká pohádka ze slunného jihu... jen Citrónek zůstal stále kyselý.... TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru