Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Loupež

12. 05. 2005
18
0
5563
Autor
Empty

   Zrovna ve chvíli, kdy Vilém mířil svou zbraní na uzenářku, vešel do masny policista Jáchym. Pohotově vytáhl kolt a zamířil tomu grázlovi mezi lopatky.

   „Než se stačíš otočit, bude z tebe mrzák!“ procedil drsně skrz zuby.

   Vilém za sebou uslyšel zlověstné cvaknutí. Mírně mu zatrnulo. Ten hlas mu byl povědomý.

   „Předpokládám správně, že držíte v rukou kolt a míříte mi mezi lopatky?“

   „To si piš, ty grázle!“ ujistil dotyčného Jáchym, ale také mu mírně zatrnulo.

   „To jsem asi v pěkný rejži, co?“ odtušil Vilém sklesle.

   „Řekl bych že jo. Dneska mám děsnou chuť si zastřílet.“

   „Zasviníte mi pult!“ zaprotestovala uzenářka.

   „Milá paní,“ vysvětloval Jáchym. „Pokud toho grázla neoddělám, oddělá on vás, a to si pak nezasviníte zcela jistě jen pult, ale vaše krev zřejmě pocáká i ty krásné kusy telecího, co visí za vámi na těch hácích.“

   „Ty kusy jsou opravdu výstavní. Je vidět, že se v mase vyznáte. Asi máte pravdu, normálně toho parchanta oddělejte. Ale to čištění mi policie zaplatí! Já jsem chudej živnostník!“

   Vilémovi se tahle konverzace vůbec nelíbila. Docela rád by se na toho policajta podíval, aby vyhodnotil situaci, ale neodvážil se otočit hlavu.

   „Ale já přece nechci nikoho zabít!“ zaprotestoval.

   „Tak proč teda míříš na tu uzenářku zbraní?“ zeptal se Jáchym podezíravě.

   „Chtěl jsem jí jen tak postrašit.“

   „A jaký smysl má strašení uzenářek?“ zeptal se Jáchym ještě podezíravěji.

   „Potřeboval jsem maso,“ přiznal se Vilém.

   „A to si ho nemůžeš normálně koupit?“

   „Nemůžu. Před měsícem jsem přišel o práci a tajím to před svou manželkou. Chtěla po mě, abych koupil maso. Měl bych normálně druhý den po výplatě, takže jsem se nemohl na nic vymluvit a musel jít pro to pitomý maso, i když u sebe nemám ani floka. Přemejšlel jsem, co jako udělám a pak jsem úplnou náhodou našel v psí boudě tu zbraň a řikal si: Tak tohle musí bejt nějaký znamení, a tak jsem tady. Přiznám se, že jste mi trochu zkomplikoval situaci, ale chápejte mě, manželka by se se mnou jinak hned rozvedla,“ objasnil Vilém zcela okolnosti, které ho do téhle nezáviděníhodné situace přivedly.

   Jáchym si vzpomněl na svůj rozvod. Chápal Viléma až moc dobře.

   „Tohle si mi neměl řikat,“ prohlásil otráveně.

   „Myslel jsem, že se třeba slitujete.“

   „No právě! Mám sto chutí to udělat. Přesně kvůli tomuhle jsem se rozvedl i já.“

   „Takže mě nezastřelíte?“ zeptal se Vilém se zřetelnou nadějí v hlase.

   „To ještě nevim, pořád máš v ruce tu zbraň.“

   „Nejsou v ní žádné náboje!“

   „Tuhle fintu znám, to na mě nezkoušej.“

   „Nekecám, hele!“

   Vilém zmáčkl spoušť, ale neozval se výstřel, nýbrž docela obyčejné cvaknutí. I přesto uzenářce mírně zatrnulo.

   „No dobře, tak tu zbraň teď polož na pult, já tě zatknu a nikomu se nic nestane.“

   „Já nevim, kolik bych za tohle mohl dostat?“

   „Když se nikomu nic nestane, maximálně dva roky. To nejni tak hrozný, ne?“

   „Ale to se se mnou manželka taky rozvede!“ namítl Vilém.

   V Jáchymovi se opět probudily ošklivé vzpomínky a i když se snažil tohle nutkání překonat, musel Viléma politovat.

   „Co mám podle tebe dělat?“ zeptal se nevrle.

 

   „Promiňte,“ vyrušil mě ze psaní jakýsi hlas.

   „Co chcete?“ utrousil jsem otráveně a pohlédl na jeho majitele. Byla to vcelku sympatická slečna.

   „Co to děláte?“ zeptala se dychtivě.

   „Píšu povídku,“ přiznal jsem bez okolků.

   „Můžu si to přečíst?“

   „Ještě to neni dopsaný.“

   „To neva, jenom se chci mrknout, jak píšete,“ žadonila.

   „Nikdy nedávám nikomu číst povídky, který nejsou dopsaný!“

   Ženská začala natahovat, ale když si všimla, že to se mnou nepohlo, docela srabácky změnila taktiku na usedavý pláč.

   Jsem slaboch a nedokážu příliš dlouho sledovat pláč pěkné ženské. Otráveně jsem tedy svolil, ať si to přečte. Její obličej se rozzářil radostí, dychtivě mi vyrvala rozepsanou povídku z rukou a začala hltat řádky. Zhruba po půl hodině se zatvářila zklamaně a podala mi text zpátky.

   „To mi teda nepřijde moc umělecký,“ rýpla si.

   „Nejsem umělec, jsem spisovatel,“ namítl jsem.

   „Spisovatel? A kolik vám to vydělává?“

   „Zatím ani korunu,“ přiznal jsem trochu sklesle.

   V tu chvíli se mi vypařila přímo před očima. Moje nálada rozhodně nedosahovala takové úrovně, abych pocítil touhu šťourat se v nadpřirozenu, proto jsem se raději rozhodl dokončit povídku.

 

   „Co třeba kdybych normálně odešel a vy byste dělal, jakože se nic nestalo?“ zkusil to Vilém.

   „To nevím, ještě je tu ta uzenářka...“

   „Mně je to jedno. Hlavně když mi nezasviníte pult,“ ozvala se uzenářka.

   „Ale to bys pak stejně nekoupil to maso a manželka by se s tebou rozvedla,“ namítl Jáchym.

   „Zkusil bych to v jiném uzenářství, tam už snad na žádného policajta nenarazím.“

   „Je ta bouchačka opravdu vybitá?“

   „Jasně, klidně vám to ukážu ještě jednou.“

   „To nebude třeba. Když teď uděláš přesně co ti řeknu, určitě se rozumně domluvíme.“

   „Fajn, to beru.“

   „Polož tu bouchačku na pult, pomalu se otoč, pojď ke mě a já půjdu zkontrolovat tu zbraň. Když bude opravdu vybitá, vrátím ti ji.“

   Vilém pomalu položil zbraň na pult, otočil se a nevěřil svým očím. Povědomý hlas za jeho zády totiž patřil sousedu Jáchymovi. I Jáchym byl překvapen, když zjistil, že se jedná o souseda Viléma.

   „Nazdar Jáchyme! Nevěděl jsem, že jseš u policie!“ zvolal Vilém familiérně.

   „Znáš to, když neni práce, člověk musí vzít za vděk něčím podřadnějším...“

   „A nebylo by u vás ve sboru ještě jedno místo?“

   „To víš, že bylo! Proč si neřekl dřív, žes přišel o zaměstnání?“

   „Jsem pitomec, Jáchyme...“ přiznal se Vilém a začal plakat.

   „Jen klid, Viléme,“ utěšoval ho Jáchym. „Já koupím to maso a ty mi to pak z první výplaty u nás vrátíš.“

   „To bys pro mě udělal, Jáchyme?“

   „Jasně, sousedé si přece musí pomáhat!“

   Vilém se vrhl na Jáchyma a vroucně ho objal. Když se Jáchymovi podařilo vyprostit z jeho sevření, koupil flákotu telecího a oba se chystali odejít.

   Najednou se však ozvala rána a Vilém klesl k zemi. Jáchym se vyděšeně otočil.

   „Řikal, že je vybitá!“ zanaříkala šokovaná uzenářka.


Mrakula
03. 06. 2005
Dát tip
Při večeři, dobře se četlo...

Nicollette
30. 05. 2005
Dát tip
Píšeš pořád stejně s postupnym lepšením... je fakt, že ty svoje hlášky asi nikdy nevyčerpáš, aspoň to tak zatim nevypadá... ale baví tě to, že jo a to je hlavní... Ale asi stejnak ať teď řeknu cokoli, tak ty už seš předem nasranej.... *

pikacu
30. 05. 2005
Dát tip
není to špatný ... ale jak někdo tady už napsal, máš lepší ... spíš mě překvapila ta Tvoje reakce na kritiku čtenáře Cedera ... za tu bych dal spíš anti tip, kdyby to bylo možný, jenže naštěstí se tu hodnotí pouze díla jako taková a už ne kritiky pod ním, takže pouze: dobrý průměr ;-)

j_i_r_i_k
27. 05. 2005
Dát tip
Takové... Přečíst se to rozhodně dá, čtenáři nehrozí stres z náhlého překvapení... Jen ten konec je docela zbytečný, bez něj by to možná nebylo ono, ale s ním taky ne...

Rabb
19. 05. 2005
Dát tip
Zvláštní, tohle se mi od toho Velkýho EMPTYho nelíbí. Máš i mnohem lepší věci Empty...

pozorovatel
19. 05. 2005
Dát tip
to četla půl hodiny, jo?:)) no, nelíbí, vůbec

evalota47
19. 05. 2005
Dát tip
cha,cha,che che,cho,cho - jako černý humor - i když jak pravím moc ráda smrt nemám, ale na druhou stranu to je žíííívot,a blbá uzenářka.Ja Tip

StvN
18. 05. 2005
Dát tip
Celkem dobře napsaný. Konec jaksi zklamal. Teda ta smrt. Proč? Nicméně zařadim do klubu, přesto že ty si na nedostatek čtenářů ztěžovat nemůžeš.

kde jsem to jen četl - aha nečetl slyšel - je to dost podobné jednomu starému ftipu, který mi kdosi kdysi v masně na pultě vyprávěl jeden policista tip

kde jsem to jen četl - aha nečetl slyšel - je to dost podobné jednomu starému ftipu, který mi kdosi kdysi v masně na pultě vyprávěl jeden policista tip

Áda116
18. 05. 2005
Dát tip
Já nějak nevím, náhody se sice dějí, ale takhle? A ten konec mě tak nějak nezaujal, ikdyž je fakt, že obdobné nesmysly jsem napsala ;-) Ale zase je pravda, že je to nasnaé dobře, přečetla jsem to najendou-což u mě není častý jev. A ta vsuvka se mi líbila...

Áda116
18. 05. 2005
Dát tip
Já nějak nevím, náhody se sice dějí, ale takhle? A ten konec mě tak nějak nezaujal, ikdyž je fakt, že obdobné nesmysly jsem napsala ;-) Ale zase je pravda, že je to nasnaé dobře, přečetla jsem to najendou-což u mě není častý jev. A ta vsuvka se mi líbila...

Empty
17. 05. 2005
Dát tip
Běž do hajzlu, ty čuráku, sám píšeš jak invalidní vemeno!

John_Ceder
17. 05. 2005
Dát tip
hele, já nad tebou nemám potřebu vyhrávat..říkám ti, jak to na mě působí..že už ty nad tím nepřemejšlíš, je nakonec tvoje chyba.. proč se takhle nevztekáš, když ti někdo lichotí? je to jen názor na opačnou stranu..pravda je někde uprostřed..

John_Ceder
16. 05. 2005
Dát tip
spisovatel:) jo, přesně tak.. dá se to číst..jenže to je tak všechno..

cmukina
15. 05. 2005
Dát tip
prepac ale absolutne nechapem

Spirit
14. 05. 2005
Dát tip
:)) super*

Eileen
13. 05. 2005
Dát tip
he,prave mi pred ocima zmizel kocour... cc.. joo, povidka dobra, blbka uzenarka no:))

;)

Kytiii
13. 05. 2005
Dát tip
mazec, mazec, mazec :o) moc jsem se bavila... a ta vsuvka se slečnou? ... absolutně mimo :o) co s tebou, chlape :o) dáme tipa dáme :o)*

Alojs
13. 05. 2005
Dát tip
Pro mě rozhodně zklamání. Ne moc velké, ale konec mi tam vůbec nesednul. Moc vyhrocené, řekl bych... Nejvíc se mi asi líbila vsuvka se slečnou. Nic neřešící, ale přirozená

Nyklman
13. 05. 2005
Dát tip
mazec? coze? no nevim. nevim,jestli jsou zdejsi ctenari soudni, ale tohle je totalne predvidatelne a uz vubec ne vtipne. a o konci radsi pomlcim.

sidonia
13. 05. 2005
Dát tip
„A jaký smysl má strašení uzenářek?“ hah:)))) *t!!!

fungus2
13. 05. 2005
Dát tip
Dobré. Líbilo.**

Líbilo a moc. Prostě tip jako hrom.

Miro :o)) Seš prostě blázen Jako vždycky hustý hlášky a zvláštní pointa s ještě zvláštnějším koncem a tady mi docela sedl :o) *

gemina
13. 05. 2005
Dát tip
nekde to hodne pobavilo, vcelku lepsi prumer, za tipa, beres?:)

overflow
12. 05. 2005
Dát tip
:))maso vybitá je vtipný slovo

Marty73
12. 05. 2005
Dát tip
Trochu přitažený za vlasy, ale jinak jsem se pobavil.

Gonsales
12. 05. 2005
Dát tip
I love happyend:)

Empty
12. 05. 2005
Dát tip
avi

Craerassy
12. 05. 2005
Dát tip
Empty, tobě inspirace nedojde, že ne...kam ty na tohle chodíš...líbí se mi ta zvědavá slečna v příběhu:-)) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru