Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stéká mi tma

Výběr: rebecca13, dream
14. 05. 2005
11
2
6209
Autor
Natasha_

Stéká prvním deštěm

Okapem

Mi do ložnice

Mi tma

 

Mihotá nad zápěstím

Nad kostí ušní

 

Není v ní vidět jsem nahá

Není v ní

Naivní něha

 

Mámí tma mefista

 

A vedle mne kromě stopy deště

Je přece jen je ještě

Půl místa -


2 názory

slivaka
21. 08. 2009
Dát tip
..stekla tma, stekl*tip:)

Lene
18. 02. 2006
Dát tip
na prvni precteni ... na druhe precteni ... a urcite ne na posledni precteni ... se mi to libi ...

guy
15. 02. 2006
Dát tip
hm, určitě už jsem četl, ale zřejmě v ne dostatečně soustředěném stavu, dneska jsem si ji - co? - vychutnal není správný výraz, jde-li o literární útvar - ale příhodnější mě momentálně nenapadá, no - napadá - ale jde o vyjádření rovněž přenesené, a to dokonce z předminulého století - poválel po půnebí :-) - prostě jsem se víc soustředil - a mimo to, že mi připomněla jeden z někdejších mnou ztvárněných pocitů, tak mi trochu - a velice příjemně - připomněla tohle, což svým neobjektivním pohledem pokládám nejen ve své kategorii za jedno z vrcholných děl písmácké historie prostě si myslím, že tahle báseň se ti opravdu hodně povedla a její opakované čtení mi poránu udělalo dobře :-)

Natasha_
15. 02. 2006
Dát tip
Děkuju za tak pozorné zastavení...ale především za odkaz na ten text, který je opravdu naprosto vynikající. To je Dárek.

guy
15. 02. 2006
Dát tip
o.k. - a jsem rád, že můj dlouhodobý názor byl ještě víc zobjektivizován

Natasha_
15. 02. 2006
Dát tip
Nevíš náhodou - autorka, jak se zdá, tu už dlouho nebyla - jestli by mělo smysl ji kontaktovat?

guy
15. 02. 2006
Dát tip
Zkusit to můžeš, myslím, že se občas pasivně zastaví. Škoda, že jen pasivně, že?

Natasha_
15. 02. 2006
Dát tip
Ano, opravdu škoda.

Strakuše
08. 01. 2006
Dát tip
Chvíli mi trvalo, než jsem se s tou formou srovnala..ale závěr mě oslovil *

Natasha_
22. 05. 2005
Dát tip
Konečně někdo jde pod slova, hurá, Tebe mi seslalo samo nebe, rebe (a že TO je setsakra dvojsmysl :-)

Pokusák
21. 05. 2005
Dát tip
*T

I_v_a_n_k_a
15. 05. 2005
Dát tip
jo, na mě je to taky trošku víc složitý.

Maryčka
15. 05. 2005
Dát tip
určitá snaha o aliteraci, jen působí násilně, když jsou porušována základní jazyková pravidla... nebo se snad jedná o nějakou "šifru"? Teda je tam jedna výjimka: mámí tma mefista.... to je super...

Natasha_
15. 05. 2005
Dát tip
Porušila jsem základní jazyková pravidla, Maryčko? Vysvětlíš? Jinak o šifru nejde. Spíš o silné a záměrné krácení na samu dřeň, které, samozřejmě, nemuselo tak docela vyjít.

pozorovatel
15. 05. 2005
Dát tip
*

Yasmina
15. 05. 2005
Dát tip
Neni to muj šálek, ale asi ani nemůžu říct, že je to špatný...jen bych dala jednu radu: Hoď normy za hlavu a dej na cit a vkus, to tě posune dál..ne strach z toho, že tady či onde to nesouhlasí s pravidly.

Natasha_
15. 05. 2005
Dát tip
Nojo, Yasmíno, vidím, že se na psaní díváme každá úplně jinak. Já vždycky hodnotím dle toho, kam sám sebe autor zařadil. Vázaná forma je podle mého názoru signálem, že mám hledat souzvuk a řád, neboť to je principem vázané formy. Volné verše naopak poetično kouzlí pomocí obrazů, symbolů, vnitřního napětí, ale ne v rámci řádu. Smíšené jsou kdesi na pomezí. To je základ mého "respektování pravidel".

Yasmina
15. 05. 2005
Dát tip
Nic z toho nepopírám, jen jsem chtěla říct, že Ti pod náporem psaní a hned hledání různých nesouladů, a formálních chyb může uniknout to hlavní - myšlenka a kouzlo toho, co píšeš/čteš...pak to jaksi celé nemá smysl.

Natasha_
15. 05. 2005
Dát tip
Souhlasím, pak by to smysl samozřejmě nemělo :)

nádherná je

blok
15. 05. 2005
Dát tip
nataško, mezi námi..není pochyb o tom, že všechno, co jsem do této chvíle od tebe četl, bylo mnohem, mnohem lepší_:-) (mi do ložnice, mi tma ?)

Natasha_
15. 05. 2005
Dát tip
Vždycky je pochyb :) Ale je to možné. A to "mi" byl - snad je to patrné - záměrný důraz... Nevadí.

blok
15. 05. 2005
Dát tip
ej, ej, ani jsem nevěděl, že jsi přítomna tak odpusť, kdo jiný ti to má říct než přítel a ctitel_:-)

Natasha_
15. 05. 2005
Dát tip
Není co odpouštět...proč taky. Sama mám pochybnosti. Ale nakonec jsem ten text pustila, protože z různých důvodů v mých vlastních očích obstál.

Jeheheman
14. 05. 2005
Dát tip
fakt těžký mít na tohle názor:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru