Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jediné, co zbylo z léta

Výběr: Print, Kid_A, , vesuvanka, Jinovata, jenyk
17. 05. 2005
22
0
5996
Autor
Tady

\"\"

 

 

Jediné, co zbylo z léta

je kříž žlutě svícený

prý v Janeiru hledí do vody

Letět chce i tento  prší potopě

a stojí nad vodami té zimo zimy

 

Padá pod kola voda ledová

deště mrazných slov, které zkovala

nepřilétlých havranů, havranů zpoza roku

křídla dávno vzatá časy

 

Ten předminulý   asi

padá  na ten  rov

 

 

 

 

 


Rowenna
03. 06. 2005
Dát tip
Ona je vlastně strašlivě jednoduchá ten obraz je prostinký co to ozvláštňuje - pro mě - je jazyk, výběr slov. Je melodická, závěr je efektní.

Carodej
03. 06. 2005
Dát tip
Jinovata - já jsem tím měl na mysli, že mne občas fascinuje, jak čtenáři interpretují "co tím chtěl básník říci". A že by se občas, třeba dnes již mrtví tvůrci, hodně divili, co to vlastně podle "kritiků a analyzátorů" napsali:) Jinak vyjadřovat by ses mohl k té mé myšlence, že při první návštěvě (kterou jak víme Písmák zaznamenává) by vůbec nebyly vidět výběry a komentáře, aby neovlivňovaly vnímání díla).

Rowenna
03. 06. 2005
Dát tip
nahoře nad dílem je funkce vytisknout, dost často to používám, když nechci být ovlivněna kritikami, ale je fakt, že se ti to asi tisknout nechce.

Rowenna
03. 06. 2005
Dát tip
no, fakt to jde, ukáže se ti jen dílo - bez kritik, grafiky apod.

Carodej
03. 06. 2005
Dát tip
dík, to je vychytávka:)

Jinovata
03. 06. 2005
Dát tip
Čaroděj a Lyryk: To mi přijde jen matoucí. Takový člověk by třeba více v klidu vychutnal dílo, ale nedošlo by mu, kde vlastně je. Pak by se nějak složitě přepnul, aby to měl normální... no prostě je to komplikace, spíš než plus. Ale napadá mě, že možná na tvém nápadu něco je: Mohla by být k dispozici volba, která by veškeré statistické údaje a kritiky zneviditelnila. Čtenář by pak procházel pouze díla v seznamech. Třeba i v seznamu výběr... Přijde mi to docela zajímavé, ale každopádně se to teď nebue dělat, protože je to hodně programátorské prace a ta je investována do jiných nápadů. Ale můžu ti slíbit, že si o tom nápadu popovídám s lyrykem. Každopádně by to byla věc budoucnosti, i kdyby to náhodou prošlo...

Carodej
03. 06. 2005
Dát tip
No, s tím tiskem je to každopádně svobodná volba každého, než něco vymyslíte:)

Jinovata
02. 06. 2005
Dát tip
Hm.. hezky plynoucí, ale přitom docela složitá báseň. Hlavně druhou strofu je docela výkon si vybavit se všemi jejími podmínkami a laděním. Snad proto jsem napoprvé báseň přešel... nejspíš s nedostatkem trpělivosti. Musím říci, že když se básni věnuje čas, k parádnímu zvuku přibyde hluboký tón výnamu (já se překonávám ;-), vyprávějící o minulýkch křídlech která minula snyd nejen jednoho člověka ale celé zimní Janejro pod Ježíšem. Na druhou stranu mi obraty okolo kování deště v druhé strofě nepřijdou až tak působivé... ale ta báseň je položená hlouběji než sahá barva obrazů druhá strofy. Strofa první svým půvabem báseň drží. Do časopisu snad pro diskusi o nepoměru strof - jaký efekt to na báseň má? a podobně...

Carodej
02. 06. 2005
Dát tip
Ježíšmarjá Jinovato.... pochybuji, že v té tvé kritice básník pozná své vlastní dílo.. Já osobně na jednu stranu vidím složitost díla a rozumově chápu, že je to dobrá báseň. Její problém je, že mne neoslovila po stránce pocitové. Kladu si otázku, zdali za to nemohou ty výběry a časopis. Začínám mít totiž averzi vůči tomu, připojovat se k všeobecným nadšením. Byl bych možná raději, kdyby se při první návštěvě díla čtenáři vůbec nezobrazovaly kritiky a výběry a tipy... aby mohl být jen sám se svými pocity.. avízo, aby si to přečetli odpovědní a řekli mi svůj názor na tuto myšlenku:) Nicméně tip ano.

Jinovata
02. 06. 2005
Dát tip
Nevím na jakou myšlenku bych měl reagovat. Snad jen podotknu, že s autorem jsem v kontaktu a rozumíme si dobře.

kassiope
31. 05. 2005
Dát tip
No to je vážně dobrý, vopravdu....hm, kam ty na to chodíš? t*

Spirit
30. 05. 2005
Dát tip
líbí hodně*

Tady
30. 05. 2005
Dát tip
zdravím Tě, Spirit, těšilo mě v čajovně :o) a díky za zastavení

Eilil
23. 05. 2005
Dát tip
:o) bééézva :o) kdy a kde.. :o)

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
romale: prosím? nerozumím, co říkáš.

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
Eilil: (jsem přišel na to, že hrozně rád přednáším :o) a to i když jsem před tím vždycky děsně nervózní. takže bych byl pro :o)

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
Zbora: a podělil by ses se mnou o svoje smíšené pocity?

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
Nicollette: co se k tobě tulí, jiného by seklo drápem. díky za tvůj pohled!

*

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
Pilar: mně trochu mrazí z toho, jak přesně´s to řekla. Bezva! :o) Makča: je to nutné, nastavit tu dlaň. zvlášť mámě :o) ash: díky :o) je focena v Praze na Koh-i-nooru, tam, kde jsem tu báseň napsal. Oslňující_tma: nepovažuju jí za chladnou. Jak působí na tebe? zirael: díky! kouzelná_květinka: s tebou je pěkné kecat :o) Natasha: ten pocit, že to lépe nejde, nemám zdaleka vždy, i když mi na textu záleží. DRAHT: díky za zastavení se.

romale
22. 05. 2005
Dát tip
Eh, já si taky moc ne, ale... tak třeba první tři řádky ve mně navodily takovou atmosféru, která vůbec neladí s těma dalšíma dvěma, proč tak komplikovaně...? Ne, to já jen tak... že jsem spíš stavěný na něco jiného....

Eileen
22. 05. 2005
Dát tip
nepřilétlých havranů, havranů zpoza roku moc moc

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
komplikované? to beru jako kompliment :o) ale jinak.. chápu, třeba ti to nesedne. obraz o Janeiru je výlet jinam, ale pak se báseň vrací k dokreslení atmosféry a pocitu.

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
Don´t worry: děkuju, že jsi tu :o)

pozorovatel
22. 05. 2005
Dát tip
pořád se sem vracim a pořád tomu nepřicházim na chuť nevim zní hezky je nápaditá chytrá nevim

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
pozorovatel: napadlo mě, že pocit té básně pro tebe nemusí být zřetelný. Ano?

pozorovatel
22. 05. 2005
Dát tip
nevim ale třeba na to někdy přijdu:))

Tady
22. 05. 2005
Dát tip
určitě dej vědět! :o)

kecko, ukecaná... :-))

zajímavá, mnoho lidí napsalo chladná, na mne tak nepůsobí -- T*

romale
19. 05. 2005
Dát tip
Na moc na mě... bere co by tam mohlo...

zirael
19. 05. 2005
Dát tip
**

Tady
18. 05. 2005
Dát tip
Natasha: především díky za rozepsání se. Zamýšlel jsem se nad těmi slovy, která zmiňuješ, ale přišla mi v tu chvíli sama, aniž bych se nad nimi zamýšlel. Nemám ohledně nich žádné pochybnosti - a já mívám pochybnosti často. Rozhodně jsem je tam nedával později a proto, aby báseň vyzněla efektněji. Třeba u obrazu křídel nepřilétlých havranů vůbec nevím, jak bych to vyjádřil jinak. Je to přesně to, co jsem v té básni chtěl. Jsem rád, že jsi na mě narazila a těším se znovu. :o)

Tady
18. 05. 2005
Dát tip
kouzelná_květinka: hele, není ti něco? že nic neříkáš? :o)

Tady
18. 05. 2005
Dát tip
Lasy.. nečekaně ses objevil. díky Ti.

Tady
18. 05. 2005
Dát tip
mě to potěšilo, mravenci, že jste přišli první. :o)

Tady
18. 05. 2005
Dát tip
dadik, vesuvanka, elyn, DRAHT: díky, že jste tu byli :o)

nooo, já nevím, se dycky někde rozplácnu a pak se tam placatím, víš....no, nic mi není, myslím, docela to na mě zapůsobilo a působení přetrvává....umíš, umíš... tak tak...

MilanH
18. 05. 2005
Dát tip
Tajemná TIP

Tady
18. 05. 2005
Dát tip
to placatění ke květince docela sedne. vlastně mi trochu připomínáš tu rostlinu, co měl Malý princ na své planetě. díky, že jste tu, květinko. :o)

Zbora
18. 05. 2005
Dát tip
Už včera jsem jí četl nekolikrát...když jsem se dnes vrátil, zjistil jsem, že mé pocity z básně jsou stále smíšené...možná ještě příjdu.

nooo, to je od Vás milé....:-)) Mám k Malému princovi zvláštně odpudivej vztah, takže nevím.... jak si to přebrat..... vidíš a už se zase vykecávám.... ale můžeš si za to sám, víš... :-))

Eilil
18. 05. 2005
Dát tip
Nechala bych si to přednést.. :o)t

ashentree
18. 05. 2005
Dát tip
moc pěkná máš svůj styl a foto přemýšlím odkud je že by role janeirská? :) ****t

Natasha_
18. 05. 2005
Dát tip
Já jsem přesvědčená o tom, že jsi to napsal, protože Ti to tak sedělo, nezbytně autor musí mít ten pocit, že lépe to napsat nešlo (pokud tedy patří k té skupině se zájmem o text). Taky jsem to v tom hledala, to Tvé... Určitě se zase ráda podívám na další věci.

Nicollette
18. 05. 2005
Dát tip
prý v Janeiru hledí do vody to se mi moc líbí neumim ocenit básně, jen je číst a brát si je.... tahle se ke mně přitulila *

Pilar
18. 05. 2005
Dát tip
je tvá.trochu moc mě z ní mrazilo a neměla jsem z ní dobrý pocit.jakoby něco bylo v nenávratnu něco zmizelo a zbyl jen smutek mrazivý.nevím dnes mi nepadla.

brrr...je studená jak psí čumák...takže zdravá...a nám se moc líbí...TIP :o) :o) :o)

dadik
17. 05. 2005
Dát tip
člověk se musí zkoncentrovat ne tebe.....:) t

vesuvanka
17. 05. 2005
Dát tip
Je zvláštní, působivá - chladně smutná, i prolog.....líbí se mi.... TIP

Natasha_
17. 05. 2005
Dát tip
Musím říci, že slova jako "mrazný" a "nepřilétlí" , i když obecně slovotvorbě přeju, mi tady vyskakují a působí spíš efektně než smysluplně. Přesto se mi text jako celek po několikerém přečtení zalíbil.

Makča
17. 05. 2005
Dát tip
... Každý sám u stolu hospody dlaní podpírá hlavu, jako by chtěl podepřít sesouvání. Jakou dlaň bys to musel nastavit osudu už v břiše matky. .... (Z.Hejda:Na skutečnou událost) * líbí ten nápřah kouzlit hrou se slovy svébytnou těžkopádnost pocitu - co sem to napsala? ha!:-)

Lasy
17. 05. 2005
Dát tip
zvláštní, proplétá se mezi prsty a když už mám pocit, že ji držím pevně . . . vysmekne se . . Lasy*


DRAHT
17. 05. 2005
Dát tip
Hezká. TIP

Elyn
17. 05. 2005
Dát tip
*

Tady
17. 05. 2005
Dát tip
ty vole, Kide, jsem rád že tě zase vidim!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru