Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

"Tati, a jsou tam hrobečky jako domečky skřítků!"

Výběr: Empty, vesuvanka
30. 05. 2005
20
1
8018
Autor
Eileen

 



        Autobus dovrněl a mé bosé palce se nořily do spadaného jehličí pohlazeného vlhkou dlaní soumraku. Chtěl jsem jít dovnitř, strašně moc, vstoupit do toho čarovného království skřítkovských domečků zakrývajících vychladlá těla. Sevřelo se mi srdce, namlouval jsem si, že třeba někoho potkám a to mě společensky odradí neoplakávat po sté kůru stromů tyčících se .. ne do výšky, konce jsem jim nedohlédl, řekl bych že do nebe...
       Asi bych zapustil kořeny ještě před branou, nebýt paprsku slunce vypalujícího mi od západu skrz větve borovic horké kolečko do duhovky. Tak jsem vykročil vstříc hrdlům zpěvných ptáků končícím směnu, vstříc nejhlubší koncentraci tichých očí, vstříc tvému osudu.
       Pěšina byla lemována poslušnou, právě vzrůstající jarní trávou, kamínky, sojčími pírky a jakýmsi podivným napětím, které mě naplňovalo euforickým klidem a vlnou vyrovnání. Po několika urousaných krocích se mi poodhalil pohled na nesymetrické zástupy mechových postelí, popsaných kamenných různotvarů, sem tam pokuňkávala dobrou noc nějaká zakázaná svíčka a jehličí mi šumělo nad hlavou lehkým vánkem. Šoupal jsem nohama, jak jsi to nesnášela, jen aby mi zvonily kamínky pod sandály - jak jsi to milovala!
       Tyhle večery zbožňuji, a ony zbožňují mě, když jim dovolím mě vcucnout do své rudnoucí náruče a slábnoucích vykřičených světelných polibků. Stavěl jsem se na špičky, abych mezi korunami lesa zahlédl vycházející nov. Tys milovala úplněk, připadala sis jako lesní víla, když ti jeho stříbrné světlo nestoudně lemovalo obloučky těla, tvá bílá šíje zářila do noci jako srst jednorožce a přivírala jsi oči sněhovým panenkám snášejícícím se ti za něžného ševelení na řasy.
       Za nevnímavého rozjímání jsem došel k poslednímu náhrobku a padl naznak do trávy. Pod víčka mi sestupovala právě narozená tma a já tě držel za hlavičky sedmikrásek - to jediné, co z tebe od tvých třinácti let vyrůstá a konejší tvé zavřené šedé oči; co každodenně rozdmýchává můj otcovský pláč.


       Na druhém konci lesa ostře cvaklo.
Zase mě tu zapomněli nezamknout.
Nevadí, povím ti pohádku, poslouchej, Annabel...

 

 

 

 

 


1 názor

Annabella
04. 12. 2013
Dát tip

Poslouchám, vyprávěj! 


exorcista
04. 05. 2006
Dát tip
krásné...skřítci a les a mech a celková atmosféra tajemného něčeho...co nejde uchopit...co nejde vyslovit...co jde tušit a vidět koutkem oka, když se díváš jinam. jméno Annabel (ačkoli ve formě Anabelle) miluji děkuji za krásný zážitek, eileen :)

Jony
31. 07. 2005
Dát tip
t!*

StvN
26. 06. 2005
Dát tip
Mně to přijde stejně kýčovitý, jako ta fotka.

sk8ergirl
21. 06. 2005
Dát tip
celá ta věc má úžasnou atmosféru, tu umíš navodit, to se ti upřít nedá :o)

johanne
12. 06. 2005
Dát tip
*

andileknika
05. 06. 2005
Dát tip
Eilleen souhlasím se všema, fakt mockrásně píšeš, máš svůj styl. Je to moc hezké, ale padla na mě z toho příšrná tíseň...*


mishka
31. 05. 2005
Dát tip
nádherné...!!! t*

Eset
31. 05. 2005
Dát tip
...radsej nenapisat nic...alebo radsej...krasa...

Arienalia
31. 05. 2005
Dát tip
* :)

nadik_k
31. 05. 2005
Dát tip
Moc moc krásné!!!

Siral
31. 05. 2005
Dát tip
Dojemné.*

Zuzulinka
30. 05. 2005
Dát tip
nádherně napsané...nevím co říci....napadá mě jen dojatě mlčet...*

Empty
30. 05. 2005
Dát tip
Můj názor už si slyšela, je to krásný, taky bych chtěl umět psát timhle stylem :-/ *

Eileen
30. 05. 2005
Dát tip
nech toho... a co ten výběr!!!! nedostaneš večeři!!! :)))) díky moc oběma.. :-*

DRAHT
30. 05. 2005
Dát tip
Moc krásné. TIP

gemina
30. 05. 2005
Dát tip
ze zacatku desne stvaly obrazy, porad obrazy, popisy, ale pak se to zlomilo, rekla bych u "já tě držel za hlavičky sedmikrásek" t+klub

Eileen
30. 05. 2005
Dát tip
gemi, mno jo.. to muselo bejt..dik,mohlo byt i bez toho tipu, kdyz nejsi spokojena! ;) vis;) kočko.. tak pa

gemina
30. 05. 2005
Dát tip
to neznamena ze nelibi, jen mi obcas ty veci prisly neprirozene, nekam dotlacene. To by nebylo nic proti nicemu, kdybych to z toho necitila...ale mozna se pletu :-p jinak ale pointa stoji za vsechny tipy

Fame
30. 05. 2005
Dát tip
souhlasím s geminou je to hezké, ale přehlcené, pro mě

vesuvanka
30. 05. 2005
Dát tip
poetické, krásné... TIP a V

Sarrah
30. 05. 2005
Dát tip
já tě držel za hlavičky sedmikrásek - to jediné, co z tebe od tvých třinácti let vyrůstá a konejší tvé zavřené šedé oči; co každodenně rozdmýchává můj otcovský pláč. .....tip!!!

Spirit
30. 05. 2005
Dát tip
hodně líbí*

Marthin
30. 05. 2005
Dát tip
Inu..ten konec bych trochu schoval, ale napsané je to výborně.. (Ve čtvrtém odstavci se mi nelíbí zéjmeno oni....)

Eileen
30. 05. 2005
Dát tip
že jo, mně taky ne..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru