Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Romantika

Výběr: Print, G_B_Show, zaki
01. 06. 2005
32
1
4703

...v poslednej dobe mi trochu preskakuje... ...aha...

 

Ak chceš

Môžem byť strašne romantický a hrať sa s tvojim uchom

A dopiť po tebe všetky tie lacné vína

Čo tak neznášaš

Miláčik

 

Večer

Keď nesvieti slnko

A mne už došlo skoro všetko pitie

 

Myslím na teba

A píšem asi 326 báseň o tom

Ako pozeráš z okna

Len tak

Pohadzuješ hlavou

A snívaš o niečom čo sa ma aj tak netýka.

 

 

 

 

 

 


1 názor

charliedva
02. 11. 2005
Dát tip
Pedagogika sa po stáročia usilovala o formuláciu základných pravidiel, ktoré by zaistili efektívnosť výučby. Tak postupne vznikal a rozvíjal sa systém pedagogických princípov (zásad), t. j. najvšeobecnejších noriem podmieňujúcich úspech pedagogickej práce. O ich formuláciu sa s úspechom pokúsili J. A. Komenský, J. H. Pestalozzi, A. Diesterweg, K. D. Ušinskij, H. Spencer a ďalší pedagógovia. Pojem vyučovacej zásady Podstatu vyučovacej zásady je správne chápať ako požiadavku. Vyučovacie zásady sú najvšeobecnejšie alebo najzákladnejšie požiadavky, ktoré v súlade s cieľmi výchovnovzdelávacieho procesu a jeho základnými zákonitosťami určujú jeho charakter. Vzťahujú sa na všetky stránky výučby, t. j. na učiteľovu vyučovaciu činnosť, na formy výučby, metódy výučby a na materiálne didaktické prostriedky, ďalej na poznávaciu činnosť žiaka, na učivo atď. Počet vyučovacích zásad nie je a nemôže byť raz a navždy stanovený, pretože zásady sa neustále vyvíjajú, menia sa a dopĺňajú s tým, ako rastú poznatky o vyučovaní. Stále je tu úsilie o najnovšie formulovanie a dotváranie zásad, napr. optimálnosť, tvorivosť, systémovosť, atď. Vo vyučovaní sa zásady navzájom prelínajú a jedna druhú podporujú. Rozlišujeme objektívnu a subjektívnu stránku vyučovacích zásad: -objektívnou stránkou rozumieme to, že sú odvodené z objektívnych zákonitostí vyučovacieho procesu, -subjektívnou stránkou rozumieme to, že ich uplatňovanie závisí od učiteľa, od jeho kvalifikácie, prípravy na vyučovanie, zodpovednosti za výsledky vyučovania a pod. Na základe didaktických zásad sa stanovujú didaktické pravidlá, ktoré obsahujú pokyny pre správne a účinné vedenie výučby, špecifikujú a konkretizujú didaktické zásady. Sú menej všeobecné než zásady, lebo konkrétnejšie naznačujú postup k cieľu. Zásada uvedomelosti a aktivity Vyjadruje požiadavku, aby žiaci k učebnej činnosti pristupovali uvedomele a aby vlastnou aktívnou činnosťou získavali nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky. Iba také vyučovanie a učenie je plnohodnotné, pri ktorom sa žiak stotožní s jeho úlohami a cieľmi, ak k úlohám, požiadavkám a cieľom nepristupuje formálne, z donútenia a ak je v tomto procese aktívny. Uvedomelosť neznamená iba to, aby žiak vedel, čo sa učí, prečo sa učí, ale predovšetkým to, aby si k tomuto vytvoril kladný vzťah. To predpokladá uvedomovať si cieľ, výsledok a metódy, ktoré k nemu vedú, vyvinúť úsilie na dosiahnutie cieľa, osvojovať si nové vlastnou činnosťou. Uvedomele osvojené poznatky charakterizuje to, že sú hlboko pochopené a žiak na základe nich dokáže niečo urobiť- vysvetliť, inak formulovať, vie ich aplikovať v praxi. Aktivita sa týka viacerých stránok – myšlienkovej (analýza, syntéza, systemizácia vedomostí, ich triedenie), citovej i vôľovej. Význam aktivity spočíva v tom, že rozvíja schopnosti žiakov, ich samostatnosť, iniciatívu a tvorivosť. Uvedomelosť a aktivita sa musia prelínať celým vyučovacím procesom. Uplatňovanie zásady uvedomelosti a aktivity si vyžaduje zo strany učiteľa: -využívať vstupné a priebežné motivačné metódy, -využívať predchádzajúce vedomosti a poznatky žiakov z mimoškolského, nezámerného učenia, -uplatňovať adekvátne vyučovacie metódy vo vzťahu k obsahu a povahe učiva, ale aj k vekovým osobitostiam žiakov, -uplatňovať aktívnu a tvorivú činnosť žiakov s využívaním problémových metód vyučovania, -umožniť žiakov využívať získané vedomosti a zručnosti v konkrétnych činnostiach, v praktickej činnosti, -umožniť žiakom realizáciu vlastných tvorivých a netradičných prístupov, -sústavne kontrolovať a hodnotiť dosahované výsledky, na základe zisteného korigovať a usmerňovať ďalšie činnosti žiakov, -klásť na žiakov primerané požiadavky, -rešpektovať individuálne osobitosti žiakov. Zásada názornosti Vyjadruje požiadavku, aby žiak získaval nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky na základe konkrétneho zmyslového vnímania predmetov a javov. Význam zásady názornosti vyplýva z podstaty poznávania ako procesu. Na začiatku poznávacieho procesu je priama zmyslová skúsenosť, potom sa tvoria predstavy, a až potom pojmy. Z konkrétnych operácií s vecami vznikajú myšlienkové operácie. Voľba druhu názoru závisí od viacerých činiteľov: -od vekových osobitostí žiakov (čím je ročník nižší, tým viac pozornosti treba venovať názornému vyučovaniu), -od povahy učiva vyučovacieho predmetu, -od fázy vyučovacieho procesu (inú funkciu má názor pri motivácii, inú pri vytváraní nových vedomostí a inú pri fixácii vedomostí a zručností a pod.). Uplatňovanie názoru si vyžaduje venovať pozornosť aj psychologickým požiadavkám. Ide najmä o nasledovné: -primeranosť názoru (množstvo pomôcok neznamená, resp. nemusí znamenať prínos pre pochopenie učiva, zanedbávanie názoru vedie zasa k nejasným vedomostiam, k nekonkrétnym predstavám), prílišné preceňovanie názoru brzdí rozvoj vyšších poznávacích procesov, -ak má názornosť plniť ciele, potom podľa možností treba do procesu vnímania zapojiť čo najviac zmyslov, -názor musí byť primeraný vyučovaciemu cieľu. Funkciu názoru okrem učebných pomôcok a rôznej didaktickej techniky plnia: -pozorovanie skutočných predmetov a javov, -nepriamy názor (kresby, fotografie, diafilmy, filmy, atď.), -názorné predstavy (vyvolané rozprávaním, príbehmi), -vzťahové prežívanie (prežívanie vzťahov, citového napätia, odvahy, a pod.).

...avi...uz sa stazovali viaceri ze im nechodia na mna aviza...

zaki
13. 06. 2005
Dát tip
no moj zlaty, cista romantika...:)

...vdaka moja zlata...

lady1kazoo
09. 06. 2005
Dát tip
hm :] romantik ? jednoducho fajn, ale na tipa...nejake drobnosti inak na teba..romantika ako svina

...na mna romantika???... ...hm...a co potom tie stromy za tym... ...to uz na mna hranici s pohladnicami s medvedikmi...

Bix
06. 06. 2005
Dát tip

...vdaka...

Natasha_
05. 06. 2005
Dát tip
Proč by se nemohlo psát taky takhle - není to banální a to je důležité.

...vdaka za postreh... ...inak vysvetli mi ako robis to...ze ta nemam vo vypise kdo cetl dilo??... ...to musi byt poriadne svinsky trik...

oleandr
02. 06. 2005
Dát tip
velmi příjemné...t

haidi
02. 06. 2005
Dát tip
kurna assu co ti mam na to napisat... nejak zacinam zanevierat na literaturu ale tie tvoje weci si vzdy rad precitam... nenavidim ta... *

haidi...aspon nieco... ...no jo ja som taky bastard... ...preco zanevierat???... obom vdaka... cize aj pre oleandra...

haidi
02. 06. 2005
Dát tip
neviem... sa mi zda ze to je vsetko stale dokola, hlavne poezia... wed ak by si mal nejake tipy pre mna tak posli, thanx

haidi
02. 06. 2005
Dát tip
teda, xcel som povedat ze je to stale dokola to iste...

...ja rozumiem...a ono ja velmi necitam...teda okrem par tunajsich... ...teraz... ...mal som aj dost povinnej nemeckej literatury...a tak... ...a nuda... ...vsak aj ja mam dokola tie iste temy... ...toz neviem...zatial...

...spolu s Life in glass house, ktoré mi hrá v pozadí to dáva ukrutnú atmosféru! je to dobré... *

Print
01. 06. 2005
Dát tip
Velmi...*!

pssst
01. 06. 2005
Dát tip
taková nenáročná... ale líbí:)

Ariela
01. 06. 2005
Dát tip
klasika..../usmev...skolska klavesnica odmieta smajly/ *

rybka
01. 06. 2005
Dát tip
jojo, laska dela divy :-) *

gramna....ziadna...vid. zaver... green...nepoznam...ale moze byt... psst...ja neviem narocne...a asi som aj celkovo nenarocny clovek... ariela...hej...uz sa opakujem... rybka...laska mozno...neviem...toto som napisal asi o siestej rano na spisi...po opici... ...a asi no neviem...skratka...laskou by som to nenazval... ...skor chvilkove pobluznenie z jednej slecny... ...vsetkym vdaka za postrehy...

Binna
01. 06. 2005
Dát tip
jej, no Assur z jineho uhlu. Je fakt pekna. *

binna...vdaka...z ineho uhla???..ved uz tu par takychchto uhlov mam... ...vid...katarzia...spis...tisko... ...no ale vdaka...

zmar a to berem

minim..zmar???...

Binna
01. 06. 2005
Dát tip
mas, ale proste dnes a ted mi to tak prislo, ze je to este jine nez to. :)

aikon
01. 06. 2005
Dát tip
ale ano 8)

inge
01. 06. 2005
Dát tip
Líbí *

misty
01. 06. 2005
Dát tip
no co dodat...prejavim svoju slabost...a dam tipa...

inge...som rad... misty...prejav... ...obom vdaka...

misty
01. 06. 2005
Dát tip
som prejavila...tym tipom...ale keby si videl ten blazeny vyraz....bol by si znova dojaty...je to pekne....naozaj...taka ta krasa v jednoduchosti...

misty...ved ja viem...ja inak nez jednoducho neviem...vsak vies...

DRAHT
01. 06. 2005
Dát tip
Moc se mi líbí. TIP

swan...skor to co povedal minim...zmar... ...v kazdom pripade vdaka...som rad...

Anis
01. 06. 2005
Dát tip
A snívaš o niečom čo sa ma aj tak netýka. ... to mi něco připomíná... tak trochu smutek... je pěkná *

Nallien
01. 06. 2005
Dát tip
má to pěknou atmosféru...škoda že není delší...

Crying
01. 06. 2005
Dát tip
Rozumím, to bude asi tím, že jsem ze 25% Slovenka :o) Né, Aššu, je to moc pěkný Típnu si (cigaretu :)*

gab_1
01. 06. 2005
Dát tip
t*

anis...ano...mas pravdu... cry...ja tiez mam nejaky ten koren v cechach...dedo...myslim... rek...no jo...co uz... ...vdaka za postrehy...a tak...

nallie...neviem keby bola dlhsia.. ...no ale ja hlavne nestiham...mozno nabuduce... ...znova vdaka...

Zuzulinka
01. 06. 2005
Dát tip
má to zvláštní atmosféru...za ni tip...miláčik...:-))))

zuzi...vdaka...no o tej atmosfere...neviem...ale vraveli mi to pri viacerych dielkach...

dadik
01. 06. 2005
Dát tip
fajn... t

Zuzulinka
01. 06. 2005
Dát tip
nie je za čo....slovenština je má slabost....:-))))

Renas
01. 06. 2005
Dát tip
aj ja sa chcem hrať s uchom, ale netopíra*

renas...tak pozdrav ozzyho... dunaj...sa da.. snoopik...moze byt...vdaka... ...a vlastne celkovo vdaka...

...to je moj zvyk...som slusne vychovany... ...nic osobne...

...nuz asi nie... ...ja viem...som vravel... ...tie psychologie su vacsinou take... ...inak pri mojich dielach mi nemusis davat aviza...mi to dojde ako kritika..

Waawe
01. 06. 2005
Dát tip
průměrná love poetry...

...jo...suhlasim...vdaka za postreh...

Zann
01. 06. 2005
Dát tip
aj mne sa to pacilo:)

...vdaka za oba... ...a aha...avi...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru