Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sen

08. 06. 2005
32
0
6253
Autor
Empty

   Ráno se Jindřich probudil zpocený od konečků prstů na nohách až po vrchol své elegantní pleše. Zdál se mu moc ošklivý sen. Chvíli tápal, kdy měl takový sen naposled a usoudil, že to bylo zhruba před pěti měsíci, kdy ho požírala lochneska ve sprchovém koutě.

   Zrovna se chystal do práce a když otevřel dveře, spatřil v nich zarostlého chlápka, který měl na sobě vytahané tepláky, děravý svetr a v ruce svíral revolver. Stačil vystřelit ještě dřív, než se Jindřichovi podařilo ze snu vymanit.

   Pečlivě si ho poznamenal do svého deníčku a šel si uvařit kafe. Zapisování snů mu doporučila jeho psycholožka a tvrdila, že se tím o sobě víc dozví. Něco se Jindřich sice dozvěděl, ale příliš se mu to nelíbilo, proto to raději nebral vážně.

   Dopil kafe, chopil se brašny a chystal se vyrazit do zaměstnání. Když však sahal po klice, nějak podivně mu zatrnulo. Jasně, byl to jen sen, ale Jindřich ho měl stále tak živě před očima, že mu odvaha nedovolila, aby dveře otevřel.

   Bezradně si sedl do kuchyně a uvařil další kafe. Přitom stále sledoval dveře od bytu. Připadal si jako úplný pitomec. Bylo přece ráno jako každé jiné a on vyrážel do práce, jak to dělával již pěknou řádku let. A nyní kvůli hloupému snu nemohl sebrat odvahu, aby tak učinil opět. Přitom pravděpodobnost, že by za dveřmi stál kriminálník s revolverem v ruce a ještě k tomu v teplákách, byla zanedbatelná.

   „No tak?! To sem se dočista pomát?!“ zařval a směle opět vykročil ke dveřím. Sáhl na kliku, ale ten strašný pocit se dostavil znovu. Zmateně se sesul k podlaze a zapálil cigaretu. Ještě nikdy se v práci nezpozdil a čas nemilosrdně ubíhal kupředu. Přece si kvůli takové hlouposti nezkazí reputaci.

   Když odhodil vajgl, napadlo ho, jak může snadno zjistit, jestli za dveřmi náhodou opravdu nikdo není.

   „Haló! Je tam někdo?!“ zakřičel přes dveře.

   „Kde?“ ozvalo se zpoza dveří.

   „Za dveřma!“

   „Za těmahle?“

   „Jo!“

   „Nikdo, jenom já a neřvěte, já vás slyším dobře.“

   „Kdo jste?“

   „Jmenuji se Karel.“

   „Karel,“ oddychl si Jindřich a už už se chystal otevřít, když se opět zarazil. „Karel? Já přece neznám žádného Karla!“

   „Netvrdil sem, že mě znáš...“

   „A to mi tykáš, Karle?“

   „Jo,“ zněla nevzrušená odpověď.

   „Tak to je špatné,“ pomyslel si Jindřich a začal se pohybovat na tenkém ledě.

   „Karle, ty máš na sobě vytahaný tepláky, viď?“

   „Jak to víš?“ Odpověď byla pronesena dost nejistým tónem.

   „Poslyš a nemáš na sobě i hnědý svetr?“

   „Jak to můžeš vědět?! Nemáš kukátko!“ zvolal popuzený Karel.

   „Klid Karle, máš v tom svetru díry?“

   „No pár jich tam je, ty tady máš někde skrytou kameru?“ zeptal se chlap a začal se pátravě rozhlížet kolem sebe.

   Jindřichovi se moc nelíbilo, že muž za jeho dveřmi zřejmě odpovídá popisu muže ze snu, i když stále doufal, že ne úplně do detailu.

   „Karle, teď mě dobře poslouchej. Nemáš ty náhodou v rukou revolver a nemíříš čistě teoreticky na ty dveře, za kterými jsi?“

   „Jak to víš, sakra?! Mělo to bejt překvápko!“ vztekal se Karel.

   Jindřich naprázdno polkl.

   „Ty mě chceš zastřelit?“

   „A nezačneš ječet, když ti to řeknu?“

   „Karle, sem chlap.“

   „Jo.“ zněla jasná a odhodlaná odpověď.

   „Sakra! Já to věděl! Proč bys mě proboha zabíjel, Karle?“

   „V noci se mi zdálo, že si zabil svou psycholožku.“

   „Cože?! Proč bych to dělal, proboha?“

   „To nevim, ale zdálo se mi to.“

   „Ale Karle! To přece nic neznamená!“

   „Vážně? Tak proč si hned neotevřel ty dveře, hmm?“       

   Jindřich pocítil, že jde do tuhého. Jednou dveře otevřít musel a teď věděl již definitivně, že ho za nimi čeká nemilý osud. Opět se sesul k podlaze a zapálil cigaretu. Brzy mu došla jedna poměrně důležitá skutečnost. Měl v domě přece taky revolver. Kdysi ho našel vedle mrtvého policisty.

   Odhodil tedy vajgl a vydal se hledat dotyčnou zbraň. Brzy ji našel a s uspokojením zjistil, že zbývají ještě dva náboje. Kdyby prudce otevřel a vystřelil, Karel to jistě nebude čekat a pravděpodobně to schytá. Tahle myšlenka se mu líbila, i když se mu dost příčila představa, že by někoho musel zabít. Nyní však byla situace v podstatě jednoduchá. Buď zemře on nebo zákeřný vrah za jeho dveřmi. Ani Jindřichovu nepříliš bystrému mozku nedalo velkou práci přijít na to, co je přijatelnější.

   Nabil a po špičkách docupital zpět. Zhluboka se nadechl, pevně sevřel zbraň, rozrazil dveře a dvakrát vystřelil.

   Po několika okamžicích zjistil že žije a že jediné výstřely, které padly, pocházely z jeho zbraně. Ohromně se mu ulevilo.

   Když se však podíval na zem, spatřil svojí psycholožku se dvěma průstřely hlavy.

 


Markel
02. 09. 2005
Dát tip
Dobře jsem si početla, máš bezva nápady _ t

Terkasob
21. 06. 2005
Dát tip
je to döst dobrý.... tip

Kytiii
21. 06. 2005
Dát tip
skoro mám chuť si zatleskat, že jsem to podle kritik, jako jedna z mála pochopila - teda doufám... (mezi čtyřma očima - tsss - šepty šepty: souvisí to s tím, že byl psychouš... tudíž jakože halušky a tak - viď?)... jinak si budu zase připadat jako blbec :o) ale i s mou pointou se mi to moc líbí... tudíž tip

Empty
21. 06. 2005
Dát tip
Kytiii: Tohle je taky jedna z možností, jak to mohlo bejt, ale pokud někdo má na to jinej názor, je to taky fajn. v tom rád nechám čtenáři prostor:-) Díkec;-)

Lancelott
17. 06. 2005
Dát tip
Dobrá schíza...:o))

noeran
14. 06. 2005
Dát tip
z tebe by se jeden musel posrat.. ale to by se ti právě líbilo, co? :) Ttt

Empty
14. 06. 2005
Dát tip
noe: Jo, toužim po tom;-)

John_Ceder
13. 06. 2005
Dát tip
dialog dobrej, jinak ne.. mě ty věty v tom vypravování přijdou divný..(skladba, použitá slova) jako třeba když se někdo snaží psát sloh.. nejsou vůbec sugestivní..

Empty
13. 06. 2005
Dát tip
John: Zase meleš

John_Ceder
13. 06. 2005
Dát tip
v tom mém příspěvku je napsano: !mě! ty věty bla bla, jasně mělo tam bejt mně.. to víš že jo, vymejšlím si to, protože mě sereš.. tak co jako chceš? když nestojíš o jiný názory.. se třeba poser a piš si to do notýsku, když myslíš.. neumíš říct svůj názor a jen to svý ne jo atd..

Friday
13. 06. 2005
Dát tip
zastřelená psycholožka** akční

Empty
13. 06. 2005
Dát tip
johny: Mě se líbí, jak to je, pro mě je to sugestivní až až. máme holt jinou představu o psaní, což svým názorem nezměníš;-) Budu psát dál jsem, sem totiž kurva dobrej! :-)

John_Ceder
13. 06. 2005
Dát tip
a to je dobře, že se ti to líbí, jak to je.. tak to má bejt.. nezměním, k čemu by to taky bylo? to je přece na tobě.. když nic jinýho tak posílím tvůj názor na psaní.. jasně, že seš dobrej.. proč bych tě taky jinak čet.. no možná je to jen nějaká úchylka, nevím.. ;)

jufonka
12. 06. 2005
Dát tip
tyjo, docela dobrý. Celý se to táhlo tak humorně, vtipně a najednou ten konec, to jsem vůbec NEČEKALA! Fakt dobrý, tipppp*

cmukina
11. 06. 2005
Dát tip
ten koniec ma prekvapil...ale akosi to nechapem. ako psychologicka mala sen ze ju zabije tak isla zabit ona jeho?

romale
09. 06. 2005
Dát tip
Paráda!*

Siral
09. 06. 2005
Dát tip
Drobné detaily skřípou, ale jede to. tip

overflow
09. 06. 2005
Dát tip
samý střílecí povídky:) no od tý narážky na sny a psycholožku jsem to trochu čekala, ale beztak dobrý a nadhledově napsaný detaily neskřípou, připadá mi to hodně moc promyšlený*

Alojs
09. 06. 2005
Dát tip
Drobné detaily možná skřípou, ale tohle je perfektní (resp. jsem se u toho bavil, oceňuji též konec - pro mě nečekaný). Z minima uvařeno maximum. O mnoho lepší než tvá předchozí povídka s masnou. tip

Vaud
09. 06. 2005
Dát tip
výborný!!!*

Dialog vedený přes dveře mě pobavil :-)

sidonia
09. 06. 2005
Dát tip
cože? kde se tam jako vzala ta psycholožka? a kde je karel? on jako utek, jo? nebo co? ale jinak ok *t

therra
09. 06. 2005
Dát tip
uff

Alojs
09. 06. 2005
Dát tip
sidonia: řekl bych, že je to tím, že hlavní hrdina není plně psychicky v pořádku.

StvN
09. 06. 2005
Dát tip
Čekal jsem něco jiného a abych se přiznal, protahování mi přišlo zbytečné a dílu přitěžující. Jinak napsaný je to dobře.

pozorovatel
09. 06. 2005
Dát tip
radil bych zklidnit styl, umírnit se... myslim, že by to jen nápady uhladilo, ne vyhladilo kdysi našel revolver vedle mrtvého policisty - ježiš, to je ale náhoda ...a tak pořád dokola "Stačil vystřelit ještě dřív, než se Jindřichovi podařilo ze snu vymanit." - doufal jsem, že umře už tady ve snu, škoda

sidonia
09. 06. 2005
Dát tip
Alojs.. a nebo autor:)))))) (nic osobního, Empty:))

Empty
09. 06. 2005
Dát tip
pozorovatel: neraď, miluju svůj styl;-)

pozorovatel
09. 06. 2005
Dát tip
jo, asi mi to už došlo dřív možná to píšu, aby si to přečetli jiní, nevim ale proč teda stojíš o kritiky? a ještě hlubší...

Empty
09. 06. 2005
Dát tip
pozorovatel: Abys mě pořádně hluboce zprudil:-))

Empty
09. 06. 2005
Dát tip
pozorovatel: Abys mě pořádně hluboce zprudil:-))

pozorovatel
09. 06. 2005
Dát tip
:)))to se mi líbí

Rabb
09. 06. 2005
Dát tip
Připadá mi zbytečný pořád psát kritiky. Máš skvělou fantazii, ve které se rodí skvélé příběhy s ještě lepšími pointami. Nevadí, když budu, stejně jako teď, psát jen T!P bez zdlouhavých keců?

ledňáček
08. 06. 2005
Dát tip
ten zaver...dotahl´s to ad absurdum, pointa je takhle perfektni, ale presto...hm, budu o tom premyslet :-) Ale zpusob, jakym se tvoje tvorba hrne kupredu, je skvely :-) ****t

chudinka :-( trošku jsem se pousmál trošku mě zamrazilo padesát mrtvých dětí v krabičce od sirek typ

Eileen
08. 06. 2005
Dát tip
cože??? :-O :)))

pako;)

Micro
08. 06. 2005
Dát tip
Dobrý :) *

Voloďa
08. 06. 2005
Dát tip
Měl to být radši jakoby psycholog. A má tam byt "Proč bys mě proboha zabíjel, Karle?“ né? ale jinak dobrá povídka, sice rozumín spíš poezii, ale dám tip

ledňáček
08. 06. 2005
Dát tip
prosim :)

Fame
08. 06. 2005
Dát tip
chi;-))

bambulínek
08. 06. 2005
Dát tip
Styl kterým je to napsané se mi fakt líbí. Akorát trochu nesrozumitelné

Empty
08. 06. 2005
Dát tip
bam: Nesrozumitelné?????

mad_orgasm
08. 06. 2005
Dát tip
hele je to moc dobrý.. ale nechápu jak by se tam vzala ta psycholožka a vůbec.. jinak tip no :)

gemina
08. 06. 2005
Dát tip
zmutovaná psycholozka, transvestita?:) hej, dobry:) trochu citelny, ale jo t

...nápad dobrý, pointa tiež! ale občas ma zarážali drobné naivnosti - to je ale môj názor, z toho si nič nerob:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru